Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tycker den är ganska långt från både Pi och Le Male. Finns ingen fräschhet i några av dessa dofter, medan Mandorlo på mig är i första hand en fruktig doft med undertoner av vanilj. Sedan förstår jag inte hur du kan dra alla "mainstreamdofter" över en kam? Visserligen har många av dem sämre kvalité på ingredienserna och är sammansatta för att tilltala den stora massan, men det finns faktiskt trevliga dofter även bland designerdofterna. Ett utmärkt exempel är t.ex. Michael for men. Ibland är det även skönt att variera sig lite för att sedan gå tillbaka till sina favoriter.
Det är för att jag tycker att väldigt många dofter som är mainstream idag känns som en vaniljbomb i min näsa, 1 milion, Code, 212 VIP, Le male osv och jag tycker ovan nämnda påminner väldigt mycket om dessa. Jag kanske uttryckte mig felaktigt men jag menade såklart alla vaniljbomber. Observera att det är på min hud det är fråga om. Men visst, jag håller med... det finns många trevliga designdofter
En doft som jag kan känna lite vanilj i och som jag faktiskt tycker är väldigt bra är L'occitane Eau Des Bavx. Men det är såklart återigen min personliga smak jag pratar om

Du har möjligsvis inte testat Aesop Marrakech? Den är jag nyfiken på.