Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Precis så. Oftast använder jag en helt doftfri deo för att inte störa min parfyms doft. Alt. använda samma deo som parfym. Men jag köper sällan tillhörande deo till själva parfymen.
Ja du, parfym. Som är så individuellt. Det enklaste vore väl egentligen om du kanske kunde säga vad du är intresserad av för typ av doft så kanske jag kan ge dig några tips. Hur vill du dofta så att säga. Nu börjar ju kylan krypa in i landet, så något tyngre doft vore att rekomendera då det passar kyla/vinter bäst.
Men här är några jag tänkt köra lite med nu på hösten/vintern:
- Hermès - Terre D'Hermès
- Burberry - London
- Michael Kors for Men
- Tom Ford - Tobacco Vanille
- Creed - Green Irish Tweed (egentligen bättre för våren men jag älskar doften)
- Gucci Envy
- Guerlain L'instant
Tack för svaret!
Jadu, vad är jag intresserad av. Vet faktiskt inte, har noll koll inom ämnet. Enda kraven jag kan komma på är att man inte ska lukta mormor/gubbe. Även om doften gärna får vara ganska unik ska helst en klar majoritet (framför allt från kvinnofolkets sida) tycka doften är tilltalande.
Både du och irrbloss verkar ju gilla "Creed" så det kanske vore nåt. Finns det någon bra (svensk?) nätbutik där man kan köpa parfym? Vore ju trevligt att dessutom kunna se lite vart priserna ligger. Tycker detta känns lite roligt så rätt dyrt får det allt vara, men samtidigt finns det ju en gräns för vad jag kan kosta på mig.
Edit: Såg att "creed" verkar kosta runt 2k. Det är ärlig talat alldeles för mycket för nån som lever på studiemedel. Finns det nåt i 500kr-klassen?