2012-07-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youkissme
Någon som har erfarenhet av Abercrombie & Fitch Fierce?

Hittar den ingenstans i Sverige.

Äger en flaska. Inget speciellt i mitt tycke.
Ganska lik "Chanel - Platinum Egoiste" och "Mont Blanc - Legend".
Senast redigerad av Ritinkin 2012-07-21 kl. 00:25.
Citera
2012-07-21, 00:45
Medlem
Seppo1337s avatar
Vad säger ni om Big pony 3 av Ralph Lauren till en man i unga 20-års åldern? Har själv inte känt doften men har blivit erbjuden en flaska på 125ML gratis, är det en "gubbig" doft? Hjälp mig gärna!
Citera
2012-07-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Vad säger ni om Big pony 3 av Ralph Lauren till en man i unga 20-års åldern? Har själv inte känt doften men har blivit erbjuden en flaska på 125ML gratis, är det en "gubbig" doft? Hjälp mig gärna!
Nej, det är den inte. Ungdomlig och enkel. Tyvärr är den en syntetisk katastrof. Det finns helt klart många fler bättre alternativ. Men som present fungerar den väl eftersom det inte är upp till mottagaren att välja. Men som sagt, finns bättre alternativ.
Citera
2012-07-21, 01:03
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nej, det är den inte. Ungdomlig och enkel. Tyvärr är den en syntetisk katastrof. Det finns helt klart många fler bättre alternativ. Men som present fungerar den väl eftersom det inte är upp till mottagaren att välja. Men som sagt, finns bättre alternativ.
Tack så jättemycket! Så skulle du säga att den ändå funkar en vanlig kväll ute, eller en vanlig sommardag?
Citera
2012-07-21, 02:56
Medlem
Citat:
Äger en flaska. Inget speciellt i mitt tycke.
Ganska lik "Chanel - Platinum Egoiste" och "Mont Blanc - Legend".

Okej, värd att investera eller ska man leta vidare?
Någon att rekommendera?
Citera
2012-07-21, 09:20
Medlem
Citat:
Tack så jättemycket! Så skulle du säga att den ändå funkar en vanlig kväll ute, eller en vanlig sommardag?

Alla har ju olika smak. Parfym är så individuellt, därför är det alltid knepigt att ge bort dofter. Doften i fråga är relativt svag och håller tyvärr inte i sig speciellt länge, alltså försvinner relativt snabbt. Men ja, den fungerar såklart. Allt fungerar (nästan)

Citat:
Okej, värd att investera eller ska man leta vidare?
Någon att rekommendera?
Nja. Ingenting personligen jag köper igen. Onekligen en väldigt populär doft i USA bla för ungdomarna där. Men det finns betydligt bättre dofter på marknaden. Egoiste är ett mycket bättre alternativ i min mening. Kanske värd att kolla in om du har möjlighet?
Senast redigerad av Ritinkin 2012-07-21 kl. 09:23.
Citera
2012-07-21, 13:03
Medlem
Citat:
Nja. Ingenting personligen jag köper igen. Onekligen en väldigt populär doft i USA bla för ungdomarna där. Men det finns betydligt bättre dofter på marknaden. Egoiste är ett mycket bättre alternativ i min mening. Kanske värd att kolla in om du har möjlighet?

Okej. Yes jag tänkte dra till kicks idag och kolla runt lite och se om jag hittar någonting.
Tänkte kolla extra på dofterna du nämnde i ditt tidigare inlägg.

Citera
2012-07-21, 13:10
Medlem
Seppo1337s avatar
Sant Ritinkin. Vet du förresten ifall det finns någon slags guld-upplaga i Big pony 3'an? Den jag kan få parfymen av sa nämnligen att det var en lite "gubbig" doft, men den hade ju guld-hatt/lock/kork you know.. För när jag tittade runt på nätet så hade alla BP3'or ett silvrigt lock.
Citera
2012-07-21, 13:58
Medlem
Citat:
Sant Ritinkin. Vet du förresten ifall det finns någon slags guld-upplaga i Big pony 3'an? Den jag kan få parfymen av sa nämnligen att det var en lite "gubbig" doft, men den hade ju guld-hatt/lock/kork you know.. För när jag tittade runt på nätet så hade alla BP3'or ett silvrigt lock.
Ingen aning vilken om någon guld-upplaga, tyvärr. Alla dofter i Big Pony-serien har ett silvrigt lock. Och inte alls "gubbiga". Ralph lauren har dock andra dofter som kan absolut upplevas som åldrade och gubbiga. Original Ralph Lauren Green, tex. Den har ett guldfärgat lock.

Citat:
Okej. Yes jag tänkte dra till kicks idag och kolla runt lite och se om jag hittar någonting.
Tänkte kolla extra på dofterna du nämnde i ditt tidigare inlägg.
Vissa av de dofter jag listade är inte tillgängliga i en vanlig Kicks, dessvärre. De du bör hitta på Kicks av listan är Egoiste, Platinum Egoiste och London. Resten är antingen "niche-parfymer" och är således aningen svåråtkomliga och säljs på utvalda ställen. (Creed b.la) Beställa hem prover är mycket bra!
Citera
2012-07-21, 16:30
Medlem
Mongopixels avatar
Tjena.

Jag är i behov av en ny parfym.

Har haft

Armani acqua di gio
Calvin Klein Summer 2010

Har kollat lite på Davidoff Cool Water.

Någon som har och kan ge erfarenhet?
Citera
2012-07-21, 17:59
Medlem
Citat:
Vissa av de dofter jag listade är inte tillgängliga i en vanlig Kicks, dessvärre. De du bör hitta på Kicks av listan är Egoiste, Platinum Egoiste och London. Resten är antingen "niche-parfymer" och är således aningen svåråtkomliga och säljs på utvalda ställen. (Creed b.la) Beställa hem prover är mycket bra!

Jag tycker Platinum Egoiste luktade riktigt gott. Först i affären var den sådär, men nu någon timme efter så luktar den riktigt friskt.
Luktade på London också och den var också god, men speciell.
Läste lite om Terre d'Hermès och den ska tydligen vara riktigt god också. En kille skrev att alla tjejer över 21 år stannar kvar en liten extra stund just på grund av din doft. Sedan får man ta det med en nypa salt men innebörden är intressant.

Vilken är själv din favorit när du skall ut på krogen eller på någon fin restaurang? Den där som fångar tjejerna blickar och höjer ditt självförtroende?

Det blir till att investera lite inom snart framtid. Men jag är som många andra, man vill hitta någonting som är lite speciellt men som ändå sticker ut och som man själv trivs med.
Citera
2012-07-21, 22:16
Medlem
Citat:
Jag tycker Platinum Egoiste luktade riktigt gott. Först i affären var den sådär, men nu någon timme efter så luktar den riktigt friskt.
Luktade på London också och den var också god, men speciell.
Läste lite om Terre d'Hermès och den ska tydligen vara riktigt god också. En kille skrev att alla tjejer över 21 år stannar kvar en liten extra stund just på grund av din doft. Sedan får man ta det med en nypa salt men innebörden är intressant.

Vilken är själv din favorit när du skall ut på krogen eller på någon fin restaurang? Den där som fångar tjejerna blickar och höjer ditt självförtroende?

Det blir till att investera lite inom snart framtid. Men jag är som många andra, man vill hitta någonting som är lite speciellt men som ändå sticker ut och som man själv trivs med.
Oftast kan det vara så, en doft ändrar sig en hel del ju längre den verkar, så att säga.
Men annars gör sig PE riktigt bra på sommaren. London är helt klart en mer vinterbetonad doft. Gör sig helt klart bäst under kalla månader.

Terre d'Hermès är verkligen inte för alla, så köp inte den utan att ha provat den först, det kan stå en dyrt om det är så att man inte gillar den. Skulle inte rekomendera någon att köpa något innan de provat själva. Har själv gjort misstaget flera gånger och bara köpt blint baserat på andras omdömen och recensioner.

Vad jag själv bär är väldigt olika. Jag har en ganska så stor samling (inget skryt) men det innebär att mycket försöker man ha i rotation, så alla blir använda.

Personliga favoriter när jag just ska ut på krogen eller dylikt är väl: Creed Aventus, Creed Original Santal, Chanel Egoiste (ej Platinum, det är en helt annan), Dior Homme Intense (ny formulationen är inte lika bra som den förra, dessvärre).

Men som sagt, trivs man inte med den doft är det ingen idé att bära den såklart. Gäller att hitta dofter man trivs med och köra därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in