Citat:
Ursprungligen postat av youkissme
Jag tycker Platinum Egoiste luktade riktigt gott. Först i affären var den sådär, men nu någon timme efter så luktar den riktigt friskt.
Luktade på London också och den var också god, men speciell.
Läste lite om Terre d'Hermès och den ska tydligen vara riktigt god också. En kille skrev att alla tjejer över 21 år stannar kvar en liten extra stund just på grund av din doft. Sedan får man ta det med en nypa salt men innebörden är intressant.
Vilken är själv din favorit när du skall ut på krogen eller på någon fin restaurang? Den där som fångar tjejerna blickar och höjer ditt självförtroende?
Det blir till att investera lite inom snart framtid. Men jag är som många andra, man vill hitta någonting som är lite speciellt men som ändå sticker ut och som man själv trivs med.
Oftast kan det vara så, en doft ändrar sig en hel del ju längre den verkar, så att säga.
Men annars gör sig PE riktigt bra på sommaren. London är helt klart en mer vinterbetonad doft. Gör sig helt klart bäst under kalla månader.
Terre d'Hermès är verkligen inte för alla, så köp inte den utan att ha provat den först, det kan stå en dyrt om det är så att man inte gillar den. Skulle inte rekomendera någon att köpa något innan de provat själva. Har själv gjort misstaget flera gånger och bara köpt blint baserat på andras omdömen och recensioner.
Vad jag själv bär är väldigt olika. Jag har en ganska så stor samling (inget skryt) men det innebär att mycket försöker man ha i rotation, så alla blir använda.
Personliga favoriter när jag just ska ut på krogen eller dylikt är väl: Creed Aventus, Creed Original Santal, Chanel Egoiste (ej Platinum, det är en helt annan), Dior Homme Intense (ny formulationen är inte lika bra som den förra, dessvärre).
Men som sagt, trivs man inte med den doft är det ingen idé att bära den såklart. Gäller att hitta dofter man trivs med och köra därefter.