2014-01-09, 16:01
Medlem
NirvanAs avatar
Nån som vet var man kan köpa back to black, och helst då den där billigare varianten, en liten burk som man häller över i en litet sprayrör?
Parfumsdreams funkar inte till Sverige längre, de har skickat 2 st beställningar men bägge returneras tillbaka till sändaren... Det ska ju skickas med DHL airmail, så skulle jag gissa är det pga att innehållet kan se suspekt ut (ännu mer än en vanlig parfymflaska) och därmed vill de inte skicka med flygplan, men man får ingen anledning angiven.
Citera
2014-01-09, 16:32
Medlem
LaCucarachas avatar
Konstigt att Essenza Nobile kan skicka med DHL då?
Citera
2014-01-09, 17:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Konstigt att Essenza Nobile kan skicka med DHL då?
Kanske skickas med lastbil? Eller så är det just att produkten jag köpte kan tolkas som nåt olagligt då det inte ligger i en traditionell parfymflaska, kanske?

Funkar By Killians officiella hemsida?
Citera
2014-01-09, 18:05
Medlem
Cameltotems avatar
Är nybörjare på det här men har blivit riktigt parfymnörd under de senaste månaderna.

Hur viktigt är det med att parfymen står mörkt? Den står inte i solljus men lampan i taket lyser ner på dom. Är förmodligen överdrivet men vill ändå hålla dom i bra skick samtidigt som man "visar" upp dom.

Fick nyligen veta att man inte ska ha den i badrumsskåpet eftersom värmen och fukten förstör, förklarar nog varför min Giorgio armani slutat lukta. Har en helt oöppnad med plast på och allt, får hoppas den inte är förstörd med
Citera
2014-01-09, 18:40
Medlem
Direkt solljus är det värsta, svalt och mörkt är alltid att föredra.
Citera
2014-01-09, 19:08
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kanske skickas med lastbil? Eller så är det just att produkten jag köpte kan tolkas som nåt olagligt då det inte ligger i en traditionell parfymflaska, kanske?

Funkar By Killians officiella hemsida?
Ja den funkar utmärkt. Mycket fint paket man får dessutom.
Citera
2014-01-09, 19:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja den funkar utmärkt. Mycket fint paket man får dessutom.
Hur lång var leveranstiden ungefär?
Citera
2014-01-09, 19:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur lång var leveranstiden ungefär?
Minns ej, tror det tog ca 1 vecka.
Citera
2014-01-09, 21:12
Medlem
euqueros avatar
Jag, som inte vet något om parfymvärlden men gärna vill ha en parfym, har tydligen siktat in mig på parfymer som är svåra att få tag på i Sverige. Hur villiga är tillverkarna på att skicka prover till en, om de nu överhuvudtaget brukar göra så? Det är ju inte som att jag vill köpa några flaskor för x antal tusen och sedan upptäcka att dofterna inte luktar som jag hade tänkt mig eller att de helt enkelt inte passar mig. Så hur går man tillväga när man vill prova svårtillgängliga parfymer innan man köper dem?
Citera
2014-01-09, 21:17
Medlem
irrblosss avatar
För övrigt har jag fått min Serge Lutens Gris Clair. Har nu lärt mig läxan att man inte kan lita på vaxsamples och tro att det är safe att köpa en doft baserat på dem. Gris Clair är inte dålig, men den var inte vad jag förväntade mig. Det finns något där så kanske jag kommer gilla den med tiden, men just nu är jag besviken. Fick även små spraysamples av Chergui och Ambre Sultan. Även dessa skilde sig mycket från vaxproverna. Framförallt Chergui var en stor besvikelse i sprayform. Jag börjar misstänka att Serge Lutens inte är ett hus för mig. För mycket artisteri och för lite wow-vad-gott-det-doftar. Dock så var Ambre Sultan ganska ok, påminde lite om Musc Ravageur fast bättre.
Citera
2014-01-09, 21:18
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Jag, som inte vet något om parfymvärlden men gärna vill ha en parfym, har tydligen siktat in mig på parfymer som är svåra att få tag på i Sverige. Hur villiga är tillverkarna på att skicka prover till en, om de nu överhuvudtaget brukar göra så? Det är ju inte som att jag vill köpa några flaskor för x antal tusen och sedan upptäcka att dofterna inte luktar som jag hade tänkt mig eller att de helt enkelt inte passar mig. Så hur går man tillväga när man vill prova svårtillgängliga parfymer innan man köper dem?
Inte många som skickar gratisprover, däremot brukar de erbjuda samplekits, eller så köper du samples från t.ex. Luckyscent. De kostar inte många tior.
Citera
2014-01-10, 00:12
Medlem
Cameltotems avatar
Beauty planet är inga fakeparfymer va? För det är nämligen enda sidan som har

L'Instant de Guerlain pour Homme EdP

http://www.beautyplanet.se/Man/Parfym/Parfym/Guerlain_LInstant_de_Guerlain_pour_Homme_EdP_75_ml /prd25875821.aspx

Tänkte även köra på A*Men Set 100 ml och L'Eau D'Issey Set 105 ml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in