2014-01-08, 23:43
Medlem
BDPs avatar
Söker efter metrosexuella dofter men de ska dock inte dofta allt för feminint, typ jordgubb, det går fetbort. Jag vill alltså att man ska känna en uns av femininitet när man luktar på den men samtidigt vill jag inte att den ska vara allt för fräsch, som typ Versace Fraiche eller vad nu heter. Går det ens ihop? En liten tyngre, möjligtvis kryddig parfym samtidigt som den är lite feminin av sig.
Citera
2014-01-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BDP
Söker efter metrosexuella dofter men de ska dock inte dofta allt för feminint, typ jordgubb, det går fetbort. Jag vill alltså att man ska känna en uns av femininitet när man luktar på den men samtidigt vill jag inte att den ska vara allt för fräsch, som typ Versace Fraiche eller vad nu heter. Går det ens ihop? En liten tyngre, möjligtvis kryddig parfym samtidigt som den är lite feminin av sig.

Dior Homme Intense, kanske. Har du provat den?
Mycket iris i början, som kan dofta lite som smink. Men ändå maskulin nog.
Citera
2014-01-09, 00:05
Medlem
BDPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Dior Homme Intense, kanske. Har du provat den?
Mycket iris i början, som kan dofta lite som smink. Men ändå maskulin nog.
Det har jag faktiskt, men det var vid samma tillfälle som jag provade en massa andra parfymer så jag kommer inte ens ihåg vilken som var vilken i slutändan. Får ta och prova den igen och då ska jag se till att spraya på min hud för jag minns att jag råkade få lite parfym på handen som sedan blev något helt annat efter en stund till skillnad från när jag sprayade på papperslappen.
Citera
2014-01-09, 00:06
Medlem
Citat:
Det har jag faktiskt, men det var vid samma tillfälle som jag provade en massa andra parfymer så jag kommer inte ens ihåg vilken som var vilken i slutändan. Får ta och prova den igen och då ska jag se till att spraya på min hud för jag minns att jag råkade få lite parfym på handen som sedan blev något helt annat efter en stund till skillnad från när jag sprayade på papperslappen.
Testa också Prada Infusion D'Homme och Prada Luna Rossa. Kanske inte exakt vad du beskriver, men dessa är lite feminina, men samtidigt maskulina.
Citera
2014-01-09, 00:09
Medlem
BDPs avatar
Citat:
Testa också Prada Infusion D'Homme och Prada Luna Rossa. Kanske inte exakt vad du beskriver, men dessa är lite feminina, men samtidigt maskulina.
Hoppas bara de finns på Kicks eller Åhlens.

Hur är det egentligen, får man spraya på sig själv i butikerna eller är det bara provlappen som gäller?
Citera
2014-01-09, 00:11
Medlem
Citat:
Hoppas bara de finns på Kicks eller Åhlens.

Hur är det egentligen, får man spraya på sig själv i butikerna eller är det bara provlappen som gäller?
Finns på Åhlens, NK, Kicks, osv osv. Vet ej var du bor. Men dessa ska finnas i de flesta butiker med parfym. Bara att spruta på sig om man vill det. Enklast är väl att spraya på handleden så du kan dofta under dagen och se hur doften artar sig på din hud osv...
Citera
2014-01-09, 00:13
Medlem
BDPs avatar
Citat:
Finns på Åhlens, NK, Kicks, osv osv. Vet ej var du bor. Men dessa ska finnas i de flesta butiker med parfym. Bara att spruta på sig om man vill det. Enklast är väl att spraya på handleden så du kan dofta under dagen och se hur doften artar sig på din hud osv...
Återkommer när jag provat dessa, tack för tipsen.
Citera
2014-01-09, 00:19
Medlem
BDPs avatar
Brukar ni för övrigt titta på parfymrecensioner på YouTube? Själv brukar jag kika in på http://www.youtube.com/user/dracdoc titt som tätt och gillar verkligen hans kanal.
Citera
2014-01-09, 00:21
Medlem
Citat:
Brukar ni för övrigt titta på parfymrecensioner på YouTube? Själv brukar jag kika in på http://www.youtube.com/user/dracdoc titt som tätt och gillar verkligen hans kanal.

Givetvis, finns hur många som helst. Fast kollade betydligt mer förut än idag.
Söker oftast på YT och kollar in videos om det är någon doft jag fått upp ögonen för och är intresserad av att köpa.
Citera
2014-01-09, 00:23
Medlem
BDPs avatar
Citat:
Givetvis, finns hur många som helst. Fast kollade betydligt mer förut än idag.
Söker oftast på YT och kollar in videos om det är någon doft jag fått upp ögonen för och är intresserad av att köpa.
Vilken är din favoritkanal då?
Citera
2014-01-09, 00:26
Medlem
Citat:
Vilken är din favoritkanal då?
http://www.youtube.com/user/robes08
Citera
2014-01-09, 09:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Uttryckte mig lite dåligt. Jag menade att andra och jag ska känna av doften under en hel arbetsdag, behöver inte vara någon manwhore men jag vet själv hur mycket jag tycker om när någon luktar gott. Bara en liten anmärkning när man går förbi någon och tänker "oj hon luktade gott"

Det vad jag vill få ut av att bära parfym. Känner jag inte ens den själv efter några timmar så tycker jag det är tråkigt.

Är ganska svårt att hitta dofter öht som har grym hållbarhet, projektion och samtidigt luktar gott. Speciellt sommardofter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in