2011-09-26, 15:35
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kipkay
Hejsan!

Jag undrar om någon här på Flashback skulle kunna hitta någon sida eller vidare som säljer parfymen "Creed - Green Irish Tweed" skulle vara mycket tacksam för detta!

Tack på förhand, PM gärna!
Du har inte möjlighet att ta dig till någon större stad? Tror garanterat det finns butiker i både Malmö och Göteborg t.ex. i Stockholm finns den på bland annat NK. Annars tror jag den finns på t.ex:
www.strawberrynet.com
www.fragrancenet.com
www.fragrancex.com

Edit: Du kanske även kan testa att ringa/maila Revivekliniken. De har ingen webshop, men de kanske är snälla och kan skicka mot postförskott/förskottsbetalning ändå... http://www.revivekliniken.com/kontakt.html
Senast redigerad av irrbloss 2011-09-26 kl. 15:40.
Citera
2011-09-26, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Du har inte möjlighet att ta dig till någon större stad? Tror garanterat det finns butiker i både Malmö och Göteborg t.ex. i Stockholm finns den på bland annat NK. Annars tror jag den finns på t.ex:
www.strawberrynet.com
www.fragrancenet.com
www.fragrancex.com

Tar nog och beställer den från någon av dessa sidor Hört att den ska vara mycket bra är nyfiken.
Citera
2011-09-26, 15:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Tar nog och beställer den från någon av dessa sidor Hört att den ska vara mycket bra är nyfiken.
Den är underbar, men för din egen skull borde du nog ändå testa den först. Den kostar ju en del om du nu inte skulle vara nöjd med den. Passa dig även för E-bay och liknande, just Green Irish Tweed är förmodligen den mest förfalskade parfymen där.
Citera
2011-09-26, 15:48
Bannlyst
Citat:
Den är underbar, men för din egen skull borde du nog ändå testa den först. Den kostar ju en del om du nu inte skulle vara nöjd med den. Passa dig även för E-bay och liknande, just Green Irish Tweed är förmodligen den mest förfalskade parfymen där.

Sant men dom sidorna du angav lär väl vara reko?
Citera
2011-09-26, 16:32
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Sant men dom sidorna du angav lär väl vara reko?
Det ryktades tidigare att Strawberrynet sålde kopior, men numera anses de vara seriösa. Har själv beställt en Creed från dem och den var äkta. Fragrancenet är också seriösa, men de är usla på att packa så jag skulle nog avråda att beställa därifrån. FragranceX brukar vara billiga och har vad jag vet äkta saker, fast jag har bara beställt "billiga" dofter därifrån (sådana som knappt är värda att fejka).
Citera
2011-09-26, 21:11
Medlem
shariqduponts avatar
Någon som varit med om detta?

Beställde 4 parfymsamples (från theperfumedcourt) för 2 veckor sen. Efter 1 vecka kommer EN av de FYRA flaskor jag beställt. Sedan har det gått 7 dagar nu och inget nytt, skickar man verkligen inte allt på en gång?
Citera
2011-09-26, 21:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Någon som varit med om detta?

Beställde 4 parfymsamples (från theperfumedcourt) för 2 veckor sen. Efter 1 vecka kommer EN av de FYRA flaskor jag beställt. Sedan har det gått 7 dagar nu och inget nytt, skickar man verkligen inte allt på en gång?
Nej det är ett slags kollektiv. Har för mig det är 4-5 personer som driver the perfumed court, och alla har inte alla dofter. Så du får från 4-5 olika personer. Kan lova dig att du får allt (om inte posten slarvar) för de är seriösa om än lite långsamma ibland.
Citera
2011-09-27, 21:20
Medlem
Mathematics1s avatar
Värt att införskaffa Fahrenheit och 32 om man redan har Absolute?
Citera
2011-09-27, 21:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
Värt att införskaffa Fahrenheit och 32 om man redan har Absolute?
Inte Fahrenheit originalet iaf, den är vidrig. Fahrenheit 32 har jag inte testat.
Citera
2011-09-27, 23:00
Medlem
32:an är verkligen helt annorlunda. Prova alltid innan köp! 32:an är söt och påminner lite om någon form av milkshake i doften,
Citera
2011-09-28, 00:39
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
32:an är verkligen helt annorlunda. Prova alltid innan köp! 32:an är söt och påminner lite om någon form av milkshake i doften,
Rekommenderas alltså? Tycker du den ger inslag av vanilj?
Citera
2011-09-28, 00:41
Medlem
Mathematics1s avatar
Citat:
Inte Fahrenheit originalet iaf, den är vidrig. Fahrenheit 32 har jag inte testat.
Många tycker den är superb. Här har du en kille på YouTube som ger den 10/10: http://www.youtube.com/watch?v=1eEAbwuR52k. Han har för övrigt gjort massvis med recensioner av parfymer och är ganska känd inom gebitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in