Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Vad tror vi kan vara ingredienserna i nästa serie? I detta var ju starka teman det här med mediciner, Münchhaussen, hämndbegär, virus och bakterier osv. I nästa, vad blir det? Fortsätter det med anonyma nätmanipulationer och hintar om miljöengagemang som täckmantel eller som genuint motiv? I slutet av den här säsongen kom ju självmord upp när det gäller Pernille, och som en tanke när det gäller Jens. Sedan tidigare kände vi till Sagas systers självmord och det verkar det ju som att vi ska få veta mer om.
Man kan väl anta att det blir ett tema som Hans Rosengren personligen finner intressant och viktigt. Tydligen är han ju engagerad i miljöfrågor och tycker att det är ett viktigt område. Så man kan väl anta att det blir ett tema som Hans tycker är viktigt och som är aktuellt. Kanske något om flyktingar, rasism eller liknande?

Vad vi kan säga säkert är att säsong 3 kommer att berätta mer om Sagas syster och gräva djupare i den storyn. Jag tror att detta kommer att göra att Saga kommer att visa mer känslor och upplevas mer mänsklig. Sen hoppas jag att Martin kommer att släppa Jens för gott och bli mer stark i psyket. Jag gillar de scenerna när han skriker och lever om. Tyvärr vill ju Hans att han ska vara en mes i den här serien vilket både är bra och dåligt.
Citera
2013-11-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Man kan väl anta att det blir ett tema som Hans Rosengren personligen finner intressant och viktigt (...) man kan väl anta att det blir ett tema som Hans tycker är viktigt och som är aktuellt. Kanske något om flyktingar, rasism eller liknande?

Kanske det! Och betänk att Hans är inbjuden att läsa i tråden (via chatten på svt.se) :-) Förhoppningsvis får vi svar på alla våra frågor och förhoppningar om sisådär 48 månader....
Citera
2013-11-28, 21:36
Medlem
Citat:
Kanske det! Och betänk att Hans är inbjuden att läsa i tråden (via chatten på svt.se) :-) Förhoppningsvis får vi svar på alla våra frågor och förhoppningar om sisådär 48 månader....
Hah! Menar såklart 24!:-D
Citera
2013-11-28, 22:52
Medlem
Hoppas innerligt att de släpper miljöspåret, miljö är visserligen viktigt men ack så tråkigt.
Citera
2013-11-28, 23:08
Medlem
Grejen med Saga är ju att det är meningen att man ska skratta eller alternativt skruva på sig lite obekvämt över en hel del av det hon säger och gör. Så var det ju enda tillbaka till första avsnittet av första säsongen när hon läxade upp Martin om att inte anta hur hon skaffat sin bil, vägrade släppa igenom en ambulans med en hjärtpatient och mycket annat. Det är nog bara en handfull scener i tvåan där jag tycker dom överdrev (onaniscenen är en av dom). Dom får gärna tona ner, men inte för mycket. Annars blir Saga inte Saga längre.
Citera
2013-11-29, 13:42
Medlem
Käg Malaxs avatar
Kan någon förstå vad i serien Birgitta Rubin syftar på med följande?

Citat:
Det obehagliga här är att manusförfattaren kopplar ihop moderns Münchhausen by proxy med dotters problematik, som om det fanns en psykologisk förklaring till Aspergers syndrom.
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/farliga-fordomar-i-bron/

Rosenfeldt svarar i dag:

Citat:
Vad vi däremot inte säger, faktiskt inte ens någonstans antyder, är att mammans sjukdom på något sätt påverkat, förvärrat eller varit orsaken till Sagas eventuella autistiska störning. Den koppling som Birgitta Rubin anklagar oss för att göra finns ingenstans i vår serie och därför är hennes anklagelser att vi sprider farliga fördomar både oriktiga och beklagansvärda.
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/vi-sprider-inte-farliga-fordomar/

Jag håller med Rosenfeldt. Kan inte begripa vad det är Rubin syftar på.
Citera
2013-11-29, 13:50
Medlem
Håller med Rosenfeldt, jag tycker inte de har gjort någon antydan till att Sagas barndom skulle påverkat henne i det fallet. Hon verkar alltid ha varit exakt likadan, troligen från hon var typ 7 månader...

Det är väl någon jävla rödvinshagga som babblat i DN och fått göra lite reklam för sitt eget arbete. Man vill bara skrika åt kärringen "DET ÄR PÅ LÅTSAS FÖR HELVETE".
Citera
2013-11-29, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Men som han trugade på Jens kaffe i avsnitten innan, spelade ingen roll om Jens var sjuk och blek - Martins medhavda kaffe skulle jävlar i mig drickas!
Saken är ju bara den att giftet Martin gav Jens var det de hade hittat hos Oliver. Att Martin gav Jens det giftet fick vi aldrig se, så han gav inget gift under en längre period utan Jens fick allt giftet på en gång.

Som vi såg i sista avsnittet av säsong två så var det återigen en dansk som var den största banditen. I säsong ett var det dansken Jens och nu dansken (?). Jag undrar om det blir en dansk även i säsong tre. Norge vill ju vara med i den säsongen så vi får se vad för roller norrmännen får. Kanske en Flexnäs-person som alltid har otur.
Senast redigerad av pethom 2013-11-29 kl. 16:53.
Citera
2013-11-29, 16:34
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Det är väl Olivers flickvän som är något slags chef på Medisonus? Om den person som under falskt namn gått omkring i lokalerna inte är svensken, med lillebror, som blev gasad är det kanske Olivers flickvän. Att i datorsystemet kunna skriva in ett kort eller en nyckel kopplad till en person som inte är anställd på Medisonus måste man ju ha något slags position för som ger tillträde till sådana rättigheter. Olivers flickvän borde ha sådana rättigheter.
Jag hade rätt om Gertrud Kofot. Kanske jag skulle söka in på polisskolan?
Citera
2013-11-29, 17:26
Bannlyst
Citat:
Önskelista inför Bron III:
-- text med olika alternativ
-- Att Saga inte längre knullar med tröja på utan naken som kvinnor brukar göra.
Citera
2013-11-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Du reagerade inte alls på att han som sköt Gertrud var dansk och att Hans är svensk eller? Kanske var det inte en slump att Laura var den enda som överlevde Olivers framfart. Var det kanske hon som sköt?

Förstår inte hur ni kan hoppas på att det inte var Martin som dödade Jens. Det var ju det som gjorde historien om Martin Röhde så stark.

Det är väl klart att man hoppas på det. För det första om han är skyldig och döms för det, så lär han ju få ett långt fängelsestraff. För det andra om han döms eller åtalas så lär han knappast kunna fortsätta som polis. Eftersom de flesta av oss inte ser någon serie utan samspelet mellan Saga och Martin så hoppas man givetvis på att de får fortsätta jobba ihop.
Citera
2013-11-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det är väl klart att man hoppas på det. För det första om han är skyldig och döms för det, så lär han ju få ett långt fängelsestraff. För det andra om han döms eller åtalas så lär han knappast kunna fortsätta som polis. Eftersom de flesta av oss inte ser någon serie utan samspelet mellan Saga och Martin så hoppas man givetvis på att de får fortsätta jobba ihop.

Precis.

Jag hoppas på nåt sorts gråzonsfall. Att Martin t.ex. gav den förgiftade koppen till Jens och berättade vad som var i och att Jens därefter medvetet tog sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in