Citat:
Ursprungligen postat av
jamenda
Vad tror vi kan vara ingredienserna i nästa serie? I detta var ju starka teman det här med mediciner, Münchhaussen, hämndbegär, virus och bakterier osv. I nästa, vad blir det? Fortsätter det med anonyma nätmanipulationer och hintar om miljöengagemang som täckmantel eller som genuint motiv? I slutet av den här säsongen kom ju självmord upp när det gäller Pernille, och som en tanke när det gäller Jens. Sedan tidigare kände vi till Sagas systers självmord och det verkar det ju som att vi ska få veta mer om.
Man kan väl anta att det blir ett tema som Hans Rosengren personligen finner intressant och viktigt. Tydligen är han ju engagerad i miljöfrågor och tycker att det är ett viktigt område. Så man kan väl anta att det blir ett tema som Hans tycker är viktigt och som är aktuellt. Kanske något om flyktingar, rasism eller liknande?
Vad vi kan säga säkert är att säsong 3 kommer att berätta mer om Sagas syster och gräva djupare i den storyn. Jag tror att detta kommer att göra att Saga kommer att visa mer känslor och upplevas mer mänsklig. Sen hoppas jag att Martin kommer att släppa Jens för gott och bli mer stark i psyket. Jag gillar de scenerna när han skriker och lever om. Tyvärr vill ju Hans att han ska vara en mes i den här serien vilket både är bra och dåligt.