Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukester
Anna: EGENTLIGEN såg vi väl bara Martin HÄKTAS för mordet på Jens, inte verkligen bli dömd..?

Henrik Georgsson: Precis.
22:38, 24 November 2013

Är Henrik en av manusförfattarna?
Citera
2013-11-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukester
Anna: EGENTLIGEN såg vi väl bara Martin HÄKTAS för mordet på Jens, inte verkligen bli dömd..?

Henrik Georgsson: Precis.
22:38, 24 November 2013

Han häktades väl inte ens, snarare greps och togs in för förhör. Domstol beslutar om häktning.
Citera
2013-11-24, 22:43
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Är Henrik en av manusförfattarna?
Nej, han är regissör. Vad jag ville påpeka är att det nog är ganska öppet, det som kommer att hända med Martin.
Citera
2013-11-24, 22:47
Medlem
Rodah15s avatar
Teori: Martin tog giftet, men inte för att döda Jens. Utan till sig själv. Hans liv föll ihop, först Mette, sen Pernille som han hade känslor för. Väldigt instabilt psyke. Han orkade inte mer. Men han kom aldrig till skott för att ta det.
Citera
2013-11-24, 22:47
Medlem
Autoziones avatar
Riktigt bra serie, har följt alla avsnitt sedan början och var tillsammans med många andra skeptisk till Saga efter första avsnittet. Har en teori vem som spelar han som sköt Gertrud: Peter Mygind. Han har vart med i bl a Anna Pihl, Borgen och Brottet(Danmarks bästa serie någonsin för övrigt) och passar perfekt både i kroppsform och röst. Så där har vi min lilla profetia för nästa säsong
Citera
2013-11-24, 22:49
Medlem
Ursäkta jag missade några minuter mitt i. Så hur mycket visste Oliver och Getrud om varandras planer? Hur mycket samarbetade de? T ex när Julian sköts, fick Getrud honom levererad och Oliver visste om att han injicerades sen? Och de fyra första miljöaktivisterna, visste de båda om dessa och höll kontakten med dem?
Citera
2013-11-24, 22:49
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah15
Teori: Martin tog giftet, men inte för att döda Jens. Utan till sig själv. Hans liv föll ihop, först Mette, sen Pernille som han hade känslor för. Väldigt instabilt psyke. Han orkade inte mer. Men han kom aldrig till skott för att ta det.
När skulle han ha hunnit hämta giftet efter Pernille dött? Känns lite tight. Enklare med ett skott eller ett hopp.
Citera
2013-11-24, 22:52
Medlem
Väldigt sorgligt med Pernille väldigt ruggig scen på toaletten.
Citera
2013-11-24, 22:52
Medlem
Lost-Highways avatar
Ekoterrorister är inga att leka med. Hardcore minst sagt, riktigt hardcore.

Det här var kanske det mest spännande avsnitten denna säsong och samtidigt också det mest tragiska. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, många trådar lämnades fria - undrar om det blir en tredje omgång?

Fast, hur skulle det fungera, med Martin och allt?
Citera
2013-11-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Väldigt sorgligt med Pernille väldigt ruggig scen på toaletten.

Ja fy fan.

Fatta hur det skulle kännas att bli nedsprutat med blod och plötsligt så är livet över. Bara sådär.
Citera
2013-11-24, 22:55
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
att en polis skulle vara så dum att han stal bevismaterial för att mörda någon, inte speciellt troligt va.
det är detaljer som denna som gör att Bron inte når hela vägen fram.
Fast Martin var ju inte riktigt psykiskt frisk när han gjorde.

Och ni som gnäller på Saga. Martin hade ändå åkt fast med tanke på att bevismaterial saknades osv.
Citera
2013-11-24, 22:56
Medlem
dandifieds avatar
Sjukt bra skådespel av Pernille. Kim Bodnias insats genom hela bron har varit fenomenal. Sjukt psykande att inte veta mer om killen som mördade Gertrud..!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in