Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-24, 23:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Verkar vara många som är besvikna på avslutningen på Brons Facebook-sida. Kan förstå det. Jävla sätt att avsluta en serie.

Jag blir frustrerad över att det inte var ett riktigt avslut, alltså att man inte fick veta vem som skjöt Getrud och att de la upp allt så säsong 3 inte kommer vara fristående utan en fortsättning på den här eko-terrorism grejen. Hellre helt fristående säsonger.

Överlag tycker första säsongen va bättre än Bron II, varje avsnitt va mer händelserikt i första säsongen.
Citera
2013-11-24, 23:25
Medlem
Rekommenderar att man läser chatten på svt, en hel del intressant.
Citera
Medlem
Äh, känns väl inte så intressant att veta exakt vem det var som sköt Gertrud. Vi vet ju att det var en faktisk miljöterroristorganisation som låg bakom allt. Det räcker så. Bron har ju hittills handlat om Martin Röhde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Verkar vara många som är besvikna på avslutningen på Brons Facebook-sida. Kan förstå det. Jävla sätt att avsluta en serie.

jag tycker att det är bra att serien slutar öppet. Det är det som gör Bron så bra, att allting inte är som man förväntade sig. Ibland knyts inte allt ihop.
Citera
2013-11-24, 23:26
Medlem
Och ja cred till dig som gissade att Jens skulle förgiftas av kaffet. Jag tyckte det lät helt dumt men fel hade jag.
Citera
2013-11-24, 23:32
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ganska förutsägbart slut egentligen, någon här fick en fullträff ang Martins förgiftning av Jens. Grattis

Tackar allra ödmjukast!

Men som han trugade på Jens kaffe i avsnitten innan, spelade ingen roll om Jens var sjuk och blek - Martins medhavda kaffe skulle jävlar i mig drickas!

Känns ändå mest vettigt, en fullblodspsykopat som Jens knäcker man inte psykiskt. Det måste man göra fysiskt.

Saga och hennes anmälan mot Martin kom rätt oväntat, precis när hon berättat att hon fått sina föräldrar inspärrade pga ett brott hon begått. Det gick tydligen hur bra som helst att göra så men att skynda på hädanfärden för en psykiskt sjuk mördare var fy-fy! Lite märkligt kan tyckas.
Citera
2013-11-24, 23:34
Medlem
Citat:
Om det blir en tredje säsong, kommer det troligen avslöjas vem som sköt Gertrud då?

Hans Rosenfeldt: Det vet vi inte. Om vi känner att den biten måste tas upp efter två år, så kanske... Vi pratar om det men har inte bestämt oss än.

Wtf! Vore ju sjukt om man bara släppte den tråden till säsong 3.
Citera
2013-11-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Saga och hennes anmälan mot Martin kom rätt oväntat, precis när hon berättat att hon fått sina föräldrar inspärrade pga ett brott hon begått. Det gick tydligen hur bra som helst att göra så men att skynda på hädanfärden för en psykiskt sjuk mördare var fy-fy! Lite märkligt kan tyckas.
Hans Rosenfeldt motiverar det med att Sagas brott handlade om att rädda en person medan Martins brott var ett kallt mord.
Citera
2013-11-24, 23:38
Medlem
Citat:
Tackar allra ödmjukast!

Men som han trugade på Jens kaffe i avsnitten innan, spelade ingen roll om Jens var sjuk och blek - Martins medhavda kaffe skulle jävlar i mig drickas!

Känns ändå mest vettigt, en fullblodspsykopat som Jens knäcker man inte psykiskt. Det måste man göra fysiskt.

Fast jag tror inte att det var gift i kaffet förrän sista gången. Tror bara det behövs en dos och att det var skilsmässan som fick honom att flippa.
Citera
2013-11-24, 23:38
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Tackar allra ödmjukast!

Martin är häktad inte dömd, tror det var Hans som i chatten poängterade att Saga tror Martin är skyldig. Skulle också kunna vara Martins fru eller varför inte Pernille.
Citera
2013-11-24, 23:42
Medlem
Men vad fan. Som att Martins fru bara kunde knalla in på polisstationen och hämta giftet + hälsa på Jens. Och sen skilja sig på det. Vad skulle hennes motiv vara?

Känns även lite väl att Pernlle skulle ha dödat för Martin skull (och ens fått komma in till Jens utan att någon av cheferna skulle ha en aning om det, och om de visste att hon var där så skulle de ju inte ta Martin). Såvida hon inte var skvatt galen.

Nej, det var Martin.
Citera
2013-11-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Wtf! Vore ju sjukt om man bara släppte den tråden till säsong 3.

Fast vore det så konstigt egentligen? Vi vet att mannen var eko-terrorist. Vem exakt han är spelar inte så stor roll då vi inte sett honom i tidigare avsnitt.

Jag hoppas att dom knyter ihop den säcken mellan säsongerna. Dom kan nämna något om hur alla inblandade har blivit gripna eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in