Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-03, 23:03
Medlem
Olivers grej att i detalj filma allt som hans syster gör är verkligen djupt stört. Kan det vara så att han vill hålla henne sjuk för att hon ska vara svag och beroende av honom?
Citera
2013-11-03, 23:03
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den skamlöse
De funkar tydligen väldigt bra ihop sexuellt. Det tycks vara det som är förhållandets kärna. Det kanske räcker för dem?

Å andra sidan skulle jag inte bli förvånad om Saga börjar känna av sina oxytociner mot slutet...

Det sexuella verkar räcka för Saga, men det verkar inte räcka för pojkvännen. Han verkar missnöjd med att hon så ofta är en "kall" arbetsnarkoman, sällan har tid eller lust till annat än sex när de träffas, etc.
Citera
2013-11-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Jag har svårt att ta till mig Sagas och sambons "kärlekshistoria", eftersom det känns alltför osannolikt att han skulle falla för henne från första början. Hon är alldeles för "stel" och olik honom, han verkar ju vara raka motsatsen. Det känns inte realistiskt att han skulle ha blivit "jättekär" i henne, när hon är som hon är.

Däremot stämmer det att Saga skulle behöva nån som är mer som hon, då hon är alldeles för fyrkantig och har svårt att anpassa sig till andra, förstå andra etc. Det finns en anledning till att många med Aspberger har svårt att träffa någon eller få till fungerande relationer.

Däremot är jag inte säker på att Saga och Martin skulle passa bättre ihop som par. Att de funkar så bra ihop som kolleger är nog snarare FÖR ATT de inte är ett par. Just FÖR ATT de inte har en privat relation. Just därför kan Martin också acceptera Saga som hon är, "stå ut" med henne samt uppskatta hennes positiva sidor. De kan stötta varandra, för de behöver aldrig engagera sig känslomässigt i varandra på samma sätt som man gör med en partner, eller när man bor ihop etc.

Jag håller med dig till viss del, samtidigt är det svårt att säga nåt säkert utan att ha sett hur dom träffades. Han kanske i början drogs till att hon verkade avlägsen, trodde att hon spelade "svårflörtad" och tände på det exempelvis.

Däremot känns det som att från hennes sida handlar det mer om att hon ville försöka ha ett förhållande, inte att just han var speciell. Därför tror jag också att det kommer spricka.
Citera
2013-11-03, 23:06
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Olivers grej att i detalj filma allt som hans syster gör är verkligen djupt stört. Kan det vara så att han vill hålla henne sjuk för att hon ska vara svag och beroende av honom?

Den tanken har slagit mig också. Hon kanske inte alls är döende egentligen? Har man öht fått veta något om hennes diagnos?

Det som talar emot det, är förstås att en läkare borde ha satt diagnosen, inte Oliver. Svårt att "bluffa" en sån grej.
Citera
2013-11-03, 23:10
Medlem
Oliver försöker ju helt klart rädda livet på Victoria. Han sa ju till och med det nu i avsnittet "Du vet att jag har försökt" och hon tackade honom för det. Oliver är fullständigt besatt av henne och lär som sagt ha velat eliminera alla som kommit henne nära.

Funderar på vad Victorias lilla sexäventyr med Claudio kan spela för roll för handlingen. Kan Oliver ha blivit svartsjuk på grund av det? Han måste ju sett sexet i sina övervakningskameror? Kanske var det Oliver som dödade Claudio?

Sen har ju tydligen Oliver, Victorica och Marcus gått på samma skola. Så Oliver måste ju ha sett även deras lilla kärlekshistoria. Han har väl därför ett agg mot Marcus eftersom han var den senaste som hade ett förhållande med hans syster. Kanske har Oliver planerat alla liken från sina medicinska experiment på Marcus båt för att sätta honom i skiten. Medicinska experiment för att hitta ett botemedel till sin systers sjukdom.

Nej jag vette fan, det är för många lösa trådar nu. Hur var det med bröstimplantatet och tjejen som hade det nu igen? Hur kommer hon in i bilden? Just det, hon hade ju deltagit i medicinska experiment på Medisonus...
Senast redigerad av namram 2013-11-03 kl. 23:12.
Citera
2013-11-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Münchhausen by proxy verkar ju vara ett genomgående tema i serien så why not?
Citera
2013-11-03, 23:14
Medlem
Viktoria är ju en väldigt kall person, som är nedlåtande mot allt och alla. Men Oliver kanske tänder på att bli behandlad som skit? Han verkar ju ha problem, minst sagt.
Citera
2013-11-03, 23:18
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Münchhausen by proxy verkar ju vara ett genomgående tema i serien så why not?

Att han i själva verket är en Munchhausen by proxy, har jag också funderat på. Men det stämmer inte, det finns för många hakar.

1) Varför skulle hon då vara döende? Om han inte VILL att hon ska dö, för att bli av med sin "besatthet"? (Det kan finnas nåt sånt skruvat motiv också).

2) Var gör öht Alexander, frun (?) och Bodil i serien, om de inte har någon annan koppling till mordhistorien än att alla har knullat med Claudio och att Bodil skriver på Victorias bok?

Däremot blir Oliver mer och mer trolig som Mother of three och den som dödade Claudio. Han har ju uppenbarligen motiv till det också, om hans syster hade legat med honom och han nu är så besatt av sin syster.
Citera
2013-11-03, 23:21
Medlem
Oddballs avatar
En annan intressant sak är att Martin verkar förgifta sin sons mördare, nu mådde han dåligt och såg eländig ut men Martin bjöd som vanligt på medhavt kaffe... Det är nog därför han vill träffa honom så regelbundet - han giftmördar honom långsamt.
Citera
2013-11-03, 23:24
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
En annan intressant sak är att Martin verkar förgifta sin sons mördare, nu mådde han dåligt och såg eländig ut men Martin bjöd som vanligt på medhavt kaffe... Det är nog därför han vill träffa honom så regelbundet - han giftmördar honom långsamt.

Intressant teori! Tanken har aldrig slagit mig. Är Martin i själva verket ute efter hämnd?
Citera
2013-11-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Intressant teori! Tanken har aldrig slagit mig. Är Martin i själva verket ute efter hämnd?

Jo, fast hämnden är nog som han beskrev för sin chef att få Jens att förstå vad han gjort, alltså inte bara i huvudet utan också i hjärtat. Han vill få honom att känna skuld. Jag tror att Jens också förstår detta och försökte hålla sig undan, men Martin pressade på. Idag sa han exempelvis att han var ledsen för Jens sons död. Allt som en enda stor guilt trip.

Men tror inte han rent fysiskt förgiftar honom, utan det är en annan slags hämnd. Att han såg ut att må dåligt kan vara ett tecken på att Martin håller på att lyckats bryta ned hans fasad.

Samtidigt kan jag inte glömma hur briljant mördaren var i säsong 1, hur han hela tiden låg steget före. Han borde veta bättre än att låta sig manipuleras.
Citera
2013-11-03, 23:39
Medlem
En teori som jag har om avskedsfesten är det stormötet som frun planerar som victoria skulle öppningstala på. Detta då tidigare talare dött i förgiftning, känns som en grej som man tror slumpar sig men efteråt verkar genialiskt planerat av gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in