Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-21, 21:21
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Hahaha, kul att du först inte såg färdigt första avsnittet och en halvdag senare har du sett allt

Jag var mest bitter över att Martin inte var med och så gillade jag inte kvinnan, såg inte mer än 15 minuter. Haha. Men det blev maraton igår, satt uppe halva natten och blev sedan sur för att de två sista avsnitten inte var släppt ännu
Citera
2015-11-21, 21:54
Medlem
Bra att du fortsatte. Jag ville inte ge några spoilers, men hade du sett hela avsnittet så ville jag upplysa om att kvinnan bara var en placeholder, i väntan på Henrik.

Föresten börjar Bron på BBC ikväll. Jag ser på twitter att många britter är förväntansfulla. Nordic Noir är stort där just nu.
Citera
2015-11-22, 19:16
Medlem
murtennios avatar
Precis sett klart på säsong 1.

Vet att man föräldrar har tittat på detta så jag gav det en chans. Uppskattade det mer än jag trodde att jag skulle.

Kan man förvänta sig att säsong två håller måttet?
Citera
2015-11-22, 19:30
Medlem
Ja säsong 2 är minst lika bra som säsong 1, enligt mig iaf.

Längtar till 21.00 tror det blir är ett bra avsnitt idag.
Citera
2015-11-22, 22:14
Medlem
Själv tycker jag ettan är bäst. Men de andra är klart sevärda också.

Jaha, vi kan stryka att det skulle handla om en "killbrother", det var bara ett villospår. Nu vet vi varför Morten hade koden på kylskåpet och vad den betydde. Förstår jag rätt att han och Emil alltså är halvbröder? Tyckte att dom släppte Emil lite för snabbt förut. Kunde ha låtit nån bevaka honom lite diskret.

Har Claes alltså ingenting med morden att göra?
Citera
2015-11-22, 22:19
Medlem
Säsong 1 och 2 är överlägsna. Denna säsong är ok, inget mer. Den är barnsligt simpel och nästan som en karikatyr på hela bron konceptet.

Martin Rohde saknas men den nya polisen gör ett väldigt bra jobb

Nä, om det blir en säsong till så, skrota Sagas karaktär och spinn vidare på danska polisens försvunna familj.

Detta fall avslutas, han säger upp sig, går ner sig i alkoholen och allt är helmörkt.
Plötsligt får han ett brev utan avsändare med en bild på två unga kvinnor... Brevet är stämplat i Frankrike...
Efter nogrannt detektivarbete finner han att bilden är tagen framför ett vattenfall i parc de lorangeri i Strasbourg.
Desperat säljer han allt han äger och drar ner mot strasbourg där jakten på hans familj fortsätter...
Senast redigerad av mannenpamanen 2015-11-22 kl. 22:24.
Citera
2015-11-22, 22:22
Medlem
poppingbottless avatar
fattar noll. satan irriterande!! sista avsnittet händer allt såklart...
Citera
2015-11-22, 22:31
Medlem
activateds avatar
Det har ju varit så sanslöst många sidospår denna säsong, som visat sig ha noll betydelse i slutändan. Visserligen har det väl kommit lite klarhet nu, om vem som är mördaren och så.. Men blir också irriterad över hur rörig denna säsong har varit. Antar väl att allt klarnar nästa avsnitt.
Citera
2015-11-22, 22:34
Medlem
Så..

Fredric Holst donerade sperma till både Helen Anker som födde Morten..
Och Anna Maria som födde Emil..

Vad var hela storyn med han som jobbade för fritidshemmet och vem sköt honom?
Och varför den långa storyn med hon som hade en affär och varför skulle Emil döda hennes man?
Var är Kjell Söder? Är han det tredje liket i dockhuset eller var det meningen att Annika skulle vara det?
Citera
2015-11-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Så..

Fredric Holst donerade sperma till både Helen Anker som födde Morten..
Och Anna Maria som födde Emil..

Vad var hela storyn med han som jobbade för fritidshemmet och vem sköt honom?
Och varför den långa storyn med hon som hade en affär och varför skulle Emil döda hennes man?
Var är Kjell Söder? Är han det tredje liket i dockhuset eller var det meningen att Annika skulle vara det?

Mannen var Emil och Annikas socialarbetare.

Jag tror att Hans Rosenfeldt har med orelaterade sidohandlingar av flera skäl. Dels givetvis som vilseledning, och för att fylla ut 10 avsnitt. Men om jag skulle gissa så tror jag också att han vill få sitt universum att verka levt i , visa att där finns människor som lever liv helt separat från utredningen, och sen dras in på det ena eller andra sättet.

Personligen tycker jag att det har blivit lite för konstigt den här gången. Serien var visserligen aldrig trovärdig från början, men säsong ett hade inte så här många bisarra karaktärer och historier. Och Sofia Helin pratar robotaktigt lite för ofta nu. Hon lät normalare innan. Iofs har Saga varit under stor press denna säsong, så just det kan jag kanske ha överseende med.
Senast redigerad av griffen 2015-11-22 kl. 22:48.
Citera
2015-11-22, 22:44
Medlem
dagobertmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudsfruktan
En idé bara, Kanske sifferkoden är ett donatornummer, dvs någon i serien har donerat sperma för länge sedan, detta/dessa barn hämnas nu på honom och andra inblandade, ev tillsammans med sina syskon.

En bra idé.
Citera
2015-11-22, 22:51
Medlem
Jag vill höra fler teorier kring vad ni tror hänt med danska poliskillens familj.

Var det holst som lät skjuta han fritidsledaren eller kanske danska polismannen för att dölja något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in