Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-20, 18:03
Medlem
MrSokratess avatar
Jag hade tänkt sätta mina pengar på Carolines sekreterare men eftersom hon inte står med på danska sidan eller IMDB känns hon utesluten.
Citera
2013-11-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Går dom den vägen, vilket jag inte är helt säker på, men i så fall om jag känner Saga rätt så börjar hon med att prata om kemiska signalsubstanser och liknande

Det vore fantastiskt om det vore så att de fick ihop det. Det ser ju ut som att de är på Martins rum på hotellet? Han verkar inte direkt hotad eller orolig. Saga verkar känslosam.

Jag tror att Victoria själv fortfarande är inblandad på något sätt.
Senast redigerad av susanlynette 2013-11-20 kl. 19:14.
Citera
2013-11-20, 21:50
Medlem
Äh, det vore hur fånigt som helst om det blev något mellan Saga och Martin. Dessutom är inte Saga Martins typ. Han verkar gilla kvinnliga kvinnor med former och mycket karisma och markerade munnar. Typ Pernille.
Citera
2013-11-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det vore fantastiskt om det vore så att de fick ihop det. Det ser ju ut som att de är på Martins rum på hotellet? Han verkar inte direkt hotad eller orolig. Saga verkar känslosam.

Jag tror att Victoria själv fortfarande är inblandad på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Äh, det vore hur fånigt som helst om det blev något mellan Saga och Martin. Dessutom är inte Saga Martins typ. Han verkar gilla kvinnliga kvinnor med former och mycket karisma och markerade munnar. Typ Pernille.

Jag hade varit tväremot detta i säsong 1, men nu känner jag mig mer tveksam.

Klippet är lit svåranalyserat. Det slår mig att det kanske är nåt annat. Saga kanske t.ex. säger att hon behöver hjälp av någon hon litar på 100% för någon farlig aktion, och Martin frågar: "är du säker på att det är jag?"

Bara som exempel alltså. Det enda man kan utläsa säkert är att Saga ser mycket känslosam ut. Det är inte vad som helst dom pratar om, den saken är klar.
Citera
2013-11-22, 10:10
Medlem
Lost-Highways avatar
Det verkar vara många länder och produktionsbolag världen över som vill testa på att göra "Bron".

Bland annat Sydkorea.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17886601.ab

Lite roligt är det med nordisk framgång. Särskilt i ett ämne som TV-serier.
Citera
2013-11-22, 15:18
Medlem
Motherofthrees avatar
En tanke.

Oliver hadde alteregoet "Motherofthree" - Hvis Oliver var lederen, jeg tror ikke han er hovedmannen. Men sett ut i fra at han er det. Hvem er da hans barn? Forsøker meg med en tanke:

1. Barn 1.
Julian hadde alteregoet "Stressed out dad", etter hva jeg har forstått var Julian ansvarlig for å headhunte gruppen med dyremaskene. Terrorgruppen.

2. Barn 2.
Axel - Miljøfotografen og far til Laura

3. Barn 3.

Caroline - Ansvarlig for Miljøtoppmøte i København.

Er dette hjernene bak operasjonen og sammensetningen av gruppen.
Citera
2013-11-22, 17:17
Medlem
Mollgans avatar
Håller ni med om Fredrik Sahlins kritik mot Bron?

Citat:
Men han saknar inte invändningar. Till exempel instämmer han i den kritik som riktats mot säsong två, att huvudpersonen Saga Noréns personlighet där blivit för överdriven.

– Det går inte att ta henne riktigt på allvar. Även om hon skulle ha aspergers eller så, som det har diskuterats, är hon ju en smart person som genom åren borde ha lärt sig ett och annat om sociala koder. Filmskaparna är dessutom lite för kära i Saga. De upprepar situationer som spetsas till på grund av hennes handikapp lite för många gånger. Men okej, hon är rätt underhållande i alla fall, säger Fredrik Sahlin.

Kritikern tycker också att det är lite svagt att huvudhandlingen i säsong två liknar den första så mycket.

– Även om det då visade sig vara en ensam galning som ville hämnas så utgav han sig ju för att vara en aktivist som mördade och kidnappade för de mänskliga rättigheternas skull. Nu är det miljöaktivister som gör samma sak, och mycket talar ju för att det är ett personligt motiv ännu denna gång.
Citera
2013-11-22, 17:49
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Håller med till 100% att Saga har blivit för överdriven, minns inte att hon var så här överdriven i första säsongen. Visst kan det uppstå roliga situationer med Saga, men när det ska mjölkas ur i nästan varenda scen med henne blir det bara tröttsamt och irriterande.

Edit: Annars tycker jag säsongen har hållit en bra och underhållande standard.
Senast redigerad av sim-man92 2013-11-22 kl. 17:54.
Citera
2013-11-22, 19:46
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan

Ja, vad gäller överdrifter och upprepningar av asbergersituationer så ja. Troligtvis måste det bli dessa överdrifter rent teatralt för att göra störningen tydlig för publiken. Tror inte det skulle gått fram annars.

Har du en länk till artikel eller var du nu läst detta, tack

Ed. Hittade själv

http://www.svt.se/kultur/darfor-alskar-hela-varlden-bron
Senast redigerad av PhDSalander 2013-11-22 kl. 19:49.
Citera
2013-11-22, 20:31
Medlem
Jag tycker inte det är nån särskilt stor skillnad, utom då möjligtvis de två sista avsnitten (av säsong 1) då hon kanske tonades ned en smula.

Jag tror att de som säger det har glömt detaljerna från första säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Det verkar vara många länder och produktionsbolag världen över som vill testa på att göra "Bron".

Bland annat Sydkorea.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17886601.ab

Lite roligt är det med nordisk framgång. Särskilt i ett ämne som TV-serier.

Intressant.

Med vårens fientligheter på den koreanska halvön i åtanke så har man kanske dock lite svårt att föreställa sig en Nordkoreansk-Sydkoreansk samproduktion.
Senast redigerad av griffen 2013-11-22 kl. 20:34.
Citera
2013-11-23, 22:41
Medlem
En TV-kritiker skriver:.....thrillerserien har en smått sensationell upplösning!?

Vem? Vilka? Polis(er)? Styrs från fängelset? etc etc

Eller blir slutet en cliffhanger?
Citera
2013-11-23, 23:05
Medlem
Alltså var det inte nästan osannolikt korkat av Oliver att inte ha ett lösen för att komma in på hans dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in