Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-17, 22:04
Medlem
eastdulwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Känns som jag haft de där på känn sen avsnitt 1
Citera
2013-11-17, 22:11
Medlem
Andra gärningsmannen/kvinnan alternativ

1. Lauras pappa. Har kameror och grejjer och beter sig skumt
2. Caroline. Lite skum hon med
3. Carolines sekreterare, hon har rätt bra IT-skills för att vara sekreterare
4. Mette?
Citera
2013-11-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Känns som jag haft de där på känn sen avsnitt 1

Haft vad på känn?
Citera
2013-11-17, 22:16
Medlem
Vem var det Saga och Martin pratade med på Kastrup? Tyckte att man såg att han lade dit tuben med giftigt ämne? Sagas pappa, Stenberg, Caroline, sekreteraren och i värsta fall även Sagas numera ex Jacob?
Citera
2013-11-17, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
En jävla smartskalle: Sammanhang på det där? Och var har du sett det?

Källa: Dansk television.

Sammanhanget är okänt. De kan mena nåt annat, men det är en teaser till sista avsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av jesais
FUCK

Instämmer
Citera
2013-11-17, 22:20
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tasapaino
Andra gärningsmannen/kvinnan alternativ

1. Lauras pappa. Har kameror och grejjer och beter sig skumt
2. Caroline. Lite skum hon med
3. Carolines sekreterare, hon har rätt bra IT-skills för att vara sekreterare
4. Mette?

Där har vi det. Det är hon.

Citera
2013-11-17, 22:20
Medlem
Stackars Martin. Det sket sig totalt när han försökte prata med Saga, och nu vill frugan lämna honom (vilket var väldigt oväntad för mig i alla fall).

Helt ospoilad, men är det nån som får en vibb att manusförfattarna planerar nån sorts romans Saga-Martin? Båda deras förhållande tog slut ikväll. Jag kan tänka mig en scen där Martin lyckas få Saga att öppna upp om sin barndom, och att det leder till nåt?

Eller är det bara jag som får det intrycket?

Föresten har jag nån känsla av att vi inte är färdiga med Viktoria än. Det är nånting mer med henne, vet bara inte exakt vad.
Senast redigerad av griffen 2013-11-17 kl. 22:22.
Citera
2013-11-17, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Där har vi det. Det är hon.

Så är det. Jag bara VILL se sista avsnittet nu. Hör ni om ett dåd som hade platsat i broen nu i veckan så är det jag
Citera
2013-11-17, 22:26
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Stackars Martin. Det sket sig totalt när han försökte prata med Saga, och nu vill frugan lämna honom (vilket var väldigt oväntad för mig i alla fall).

Helt ospoilad, men är det nån som får en vibb att manusförfattarna planerar nån sorts romans Saga-Martin? Båda deras förhållande tog slut ikväll. Jag kan tänka mig en scen där Martin lyckas få Saga att öppna upp om sin barndom, och att det leder till nåt?

Eller är det bara jag som får det intrycket?

En mycket möjlig utveckling men den känns alldeles för osannolik. Jag har uppfattat det som så att de (eller Rosenfeldt) vill behålla denna tudelning som finns mellan Martin och Saga vad gäller karaktär och personlighet. Att förena de båda tror jag skulle rubba den traditionen och energin som i princip bygger upp hela serien.

Att de förenas på något sätt tror jag, men inte så att de blir ihop eller knullar. Tror att de har ett mer platoniskt förhållande än fysiskt/köttsligt sådant.

Det vore dock intressant om Saga "öppnade" upp sig, jag inbillar mig att Sofia Helin som skådespelare är rätt bra på att vara känslosam. Har dock inte sett några av hennes andra rollprestationer så det är mest spekulationer från min sida.
Citera
2013-11-17, 22:30
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Föresten har jag nån känsla av att vi inte är färdiga med Viktoria än. Det är nånting mer med henne, vet bara inte exakt vad.

Tja, hon ska ju fortfarande hålla tal.

Men visst, det finns ju ingenting som säger att Frankfurt-planet var "avslutningen". Kan mycket väl vara så att Oliver hade andra planer med Viktoria än att hon likt ett helgon fint skulle somna in i sömnen (bli kvävd till döds), han kanske bara blev lite väl impulsiv och provocerad av att Viktoria inte erkände honom och svarade tillbaka på den "kärlek" han ansåg att han gav henne.
Citera
2013-11-17, 22:30
Medlem
tunnsomlufts avatar
jävla mette alltså.
hon är för övrigt väldigt snygg
Citera
2013-11-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
En mycket möjlig utveckling men den känns alldeles för osannolik. Jag har uppfattat det som så att de (eller Rosenfeldt) vill behålla denna tudelning som finns mellan Martin och Saga vad gäller karaktär och personlighet. Att förena de båda tror jag skulle rubba den traditionen och energin som i princip bygger upp hela serien.

Att de förenas på något sätt tror jag, men inte så att de blir ihop eller knullar. Tror att de har ett mer platoniskt förhållande än fysiskt/köttsligt sådant.

Det vore dock intressant om Saga "öppnade" upp sig, jag inbillar mig att Sofia Helin som skådespelare är rätt bra på att vara känslosam. Har dock inte sett några av hennes andra rollprestationer så det är mest spekulationer från min sida.

Jag hoppas egentligen du har rätt, för en sak jag verkligen gillade i säsong 1 var att deras relation var så fullständigt platonisk. Men jag fick som sagt en vibb, får hoppas det är felaktigt.

Angående Sofia Helin och känslor så fick hon visa lite när Martin försökte konfrontera henne.

Det blir till att titta på några av hennes andra verk kanske? Jag vet att hon har varit med i Arn och Masjävlar men har inte sett dom, förutom enskilda bitar.

Men det är lite bisarrt att se klipp från Masjävlar på youtube; snacka om annorlunda jämfört med Saga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in