Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-09, 07:10
Medlem
Vad sägs om Linn som mastermind ? Så lämpligt att Hans försvinner så hon kan dyka upp, och sen torpedera Saga. Få henne ur balans, slå mot det enda hon har, sin polisidentitet.
Citera
2015-11-09, 07:46
Medlem
lilladinyas avatar
Inte direkt osannolikt att göra inbrott just i den gula bilen. Spelar ingen roll vem bilen tillhör, sannolikheten att det blir inbrott stiger ifall värdefulla föremål syns därinne. Att vi sedan vet vem bilen tillhör gör det inte konstigare. (om inte bilens ägare på något sätt planterat den där och räknat med inbrottet).

Det kan ju eventuellt påverka mördaren att få veta att frun inte är gravid på riktigt. Skulle mördaren kunna applicera samma motiv och metod på Jeanette, överhuvudtaget ens ha något att göra med Jeanette utan att gå ifrån sin linje? Om mördaren inte vet, alltså.
Citera
2015-11-09, 08:07
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNilsson
slumpen, gick förbi och såg surfplattan

Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Förmodligen för att den var gammal och säkerligen inte hade något larm.

För övrigt stör jag mig som fan på Marc, men det är nog meningen att man ska göra det. Så fucking ansvarlös, mand! Vore jag ihop med den pinglan skulle jag nog skärpa mig.

Tackar
Citera
2015-11-09, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Mördaren använder ju klorofyll innan att gör något med sina offer.

Klorofyll?? Han har alltså lyckats att bemästra fotosyntesen för att kunna mörda?

Jag tyckte det stod kloroform på flaskan.

Skämt åsido, såg ni att IT-polisen hade gummihandskar på sig när han skickade den
virus-infekterade bilden?

Rädd att bli smittad?

För övrigt en bra serie, men lite för många karaktärer och sidospår.

Per
Citera
2015-11-09, 09:26
Medlem
Hoppas att Saga och Henrik får varandra. Manusförfattarna kan väl bjuda oss tittare på det. Äntligen något gott som händer Saga.
Förutom Hans då. Sorgligt om han dör.
Var han polisen som handgripligen en gång i tiden förde bort ett barn från sin pappa och placerade barnet hos den "rara" familjen i Ystad? Som tycks ha haft en tortyrkammare i sitt hus?
Eller ett rum där man eller män förgripit sig på barn?
Mycket spännande och otäckt.
Det bästa på teven det här året (+ några fredagsdokumentärer i TV2).
Citera
2015-11-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjakesson
Klorofyll?? Han har alltså lyckats att bemästra fotosyntesen för att kunna mörda?

Jag tyckte det stod kloroform på flaskan.

Skämt åsido, såg ni att IT-polisen hade gummihandskar på sig när han skickade den
virus-infekterade bilden?

Rädd att bli smittad?

För övrigt en bra serie, men lite för många karaktärer och sidospår.

Per

Hahaha! Kloroform. Så blir det när man har varit uppe sedan 4 på morgonen.
Citera
2015-11-09, 12:48
Medlem
snowbells avatar
Jag har sett alla avsnitt i den här omgången, men jag har ändå inte riktigt koll på alla karaktärer...

Men tror ni att Rasmus kan ha något att göra med Sagas mammas död?

Jag tänker så här, Rasmus tål inte Saga, hon är ju perfekt, gör aldrig fel osv. Så plötsligt får han i uppdrag av Linn att gå igenom Sagas "liv", och kommer då i kontakt med hennes mamma. Mamman visar sig vara ett lätt offer, och Rasmus lägger skulden på Saga...
Att plantera hennes dna på den eventuella mordplatsen kan inte vara så svårt...

(Kanske långsökt, men vem vet )
Citera
2015-11-09, 13:18
Medlem
Min teori om det hela.

Emil har varit på föreläsning och blivit inspirerad av lyckoföreläsaren. De har blivit vänner och satt igång allt. Vet inte kopplingen till kill brothers men det kan säkert vara något som inte är framfört än. Han har motiv mot framförallt Freddie, dessutom så tyckte jag han peaka lite mot Freddie när han sa att allting har sitt slut och han ser fram emot Freddies fall.

Saga är troligtvis utsatt för komplott, tror inte det är regisserat av hennes mamma, mer sannolikt att det är Linn som ligger bakom det. Hon är ju alldeles för på och att hon tar tillbaka Rasmus pekar på att någon av dessa.
Citera
2015-11-09, 14:38
Medlem
De pratar om ett slut, som kan fungera antingen som säsongsavslut eller serieavslut. Vad tror ni?
Här är mina alternativ:

1. När Hans dör blir Saga förkrossad. Hon bestämmer sig för att lösa detta fall, sen lämnar hon Malmöpolisen. Slutar med att hon är på väg bort från Malmö, kanske till Danmark där hon startar nytt liv med Henrik.

2. Saga sätts dit för mord, slutar med att hon är på väg att dömas, men man får inte se hur det går. Kan frias? Eller så döms hon? Det får vi inte veta.

3. Hon blir allvarligt skadad, kanske livshotande, slutar med att hon ligger och kämpar för sitt liv på sjukhus med kanske Henriks vid sin sida.

4. När först Hans dör, och sedan kanske även Henrik blir Saga förstörd. Hon orkar inte jobba som polis längre.

5. Saga sätts inte dit för mord, men hon bedöms vara olämplig som polis av internutredarna.

6. Om man vill göra en väldigt förutsägbar vändning, Henrik är själv den som har dödat sin familj. Anledningen till att han tagit så mycket medicin och droger är för att hantera det. Jag hoppas verkligen inte att man väljer detta förutsägbara alternativ.

7. Saga får veta att hennes syster lever. Hon och mamman försonas, men mördaren dödar mamman. Slutar med att hon och hennes syster återses.

8. De hittar Henriks familj. De återförenas. Henrik älskar Saga, men tvingas välja familjen. Saga är ensam igen.

Henrik och Saga är för övrigt otroligt söta tillsammans. Jag hoppas så att ingenting händer honom eller Saga. Men om nu Hans dör, så vore det ju lite väl mycket att även döda hennes eventuella kärleksintresse. Inte ens Saga kan tvingas utstå så mycket lidande.
Senast redigerad av susanlynette 2015-11-09 kl. 15:00.
Citera
2015-11-09, 15:04
Medlem
Jag kom att tänka på en sak, vem var det som sa till Henrik om hans familj "är de dödförklarade nu?
Var det Holst?
Betyder det att han kanske vet något om Henriks familj.
Citera
2015-11-09, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnippeSalt
Missade två minuter innan bilinbrott, hur kom det sig att han valde just den bilen? Lite väl bra sammanträffande....
Tv-serien är bara lite väl löjlig ibland. "Hitta Lycka" snubben är nog inte mördaren. Han hade fimpat utpressarkvinnan för länge sedan då med tanke på hur trött han är på henne. Polisen Mårten påminner så jädrans mycket om en estnisk kille jag lärde känna för lång tid sedan förutom att esten rörde sitt huvud som en fiskmås. Hans reaktion mot fotografen var lite väl fjollig med tanke på att han verkade väldigt förälskad i henne. Att Hans dör är kanske orsakad av att Dag Malmberg vill vara fri att återigen spela Karl Knäbeck i tv-serien "Glappet 10 år senare" i vilken Karl anklagas för att vara pedofil och Ella försvarar honom med argumentet att hon var 16 år när han knullade henne och att han därför inte har intresse för småflickor.
Senast redigerad av pethom 2015-11-09 kl. 15:40.
Citera
2015-11-09, 16:06
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag har sett alla avsnitt i den här omgången, men jag har ändå inte riktigt koll på alla karaktärer...

Men tror ni att Rasmus kan ha något att göra med Sagas mammas död?

Jag tänker så här, Rasmus tål inte Saga, hon är ju perfekt, gör aldrig fel osv. Så plötsligt får han i uppdrag av Linn att gå igenom Sagas "liv", och kommer då i kontakt med hennes mamma. Mamman visar sig vara ett lätt offer, och Rasmus lägger skulden på Saga...
Att plantera hennes dna på den eventuella mordplatsen kan inte vara så svårt...

(Kanske långsökt, men vem vet )
Jo, det är något lurt. Visst har han synts i bakgrunden och kastat elaka/skadeglada blickar mer än en gång?

Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Hade jag rätt eller hade jag rätt? Jag förstod direkt att han skulle ha en större roll i serien.

Jag tror dock inte att han är mördaren. Den kommer att avslöjas i näst sista avsnittet.
En del av er spekulerar så bra att ni skulle använda spoiler... Bra FB-tråd det här.

Men jag håller med, det är för tidligt nog för tidigt för att komma in den riktiga på mördaren. Men det kan ju finnas koppling. Frågan är också varför han skulle komma med tips o konsten ifall han själv är skyldigt. I o f sig är detta en mördare som lägger ut ledtrådar och leker katt och råtta med polisen, men ändå. Han GM borde inte vilja dra till sig uppmärksamheten innan han är klar.

Väldigt många lösa trådar kors och tvärs nu...
Senast redigerad av TigerKid 2015-11-09 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in