Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-24, 06:25
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Alltså var det inte nästan osannolikt korkat av Oliver att inte ha ett lösen för att komma in på hans dator?

Han hade ett fysiskt lås med nyckel till den, men hon hade tydligen kommit över nyckeln.
Citera
2013-11-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Håller ni med om Fredrik Sahlins kritik mot Bron?

Jo, dock har vi fått se mer av Sagas personliga liv i den här säsongen i och med sidohistorien med hennes försök att leva samboliv. Därför blir det lite väl mycket av hennes beteende.

Dock så medger Hans Rosenfeldt att manusförfattarna borde plockat bort några scener med Saga.

Citat:
Båda säsongerna av ”Bron” har tagits emot väl, både av tittare och i recensioner. Vissa kritiker menar dock att Sofia Helins karaktär Saga Norén blivit för överdriven i den nya säsongen. Att hennes hennes aspbergerlika beteende tagit över för mycket av hennes karaktär.

Hans Rosenfeldt förstår kritiken:

– Jag håller med om det. Vi har varit lite för förtjusta i Saga. Det finns fyra-fem scener i säsong två där det är tydligt att hon är med bara för att hennes sociala handikapp ska vara en comic relief. Och det borde vi haft modet att låta bli. Hon är rolig ändå, säger Hans Rosenfeldt.

http://www.svt.se/kultur/bron-hade-perfekt-timing
Citera
2013-11-24, 15:44
Medlem
Läste att sista avsnittet tydligen ska vara "sensationellt", och det är ju omöjligt att låta bli att spekulera i vad detta kan tänkas betyda. Vad tror ni? Nåt med själva bron tippar jag på att det är, kanske den ska sprängas? Någon uppgörelse på eller i anslutning till bron lär det väl bli i alla fall. Eller?
Citera
2013-11-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Läste att sista avsnittet tydligen ska vara "sensationellt", och det är ju omöjligt att låta bli att spekulera i vad detta kan tänkas betyda. Vad tror ni? Nåt med själva bron tippar jag på att det är, kanske den ska sprängas? Någon uppgörelse på eller i anslutning till bron lär det väl bli i alla fall. Eller?
Finns absolut inget som talar för det. Men visst, det vore väl sensationellt.
Citera
2013-11-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Finns absolut inget som talar för det. Men visst, det vore väl sensationellt.
Ja något som har med bron att göra är väl givet?

Men att den sprängdes låter väl häftigt. Vore coolt om nån typ flydde upp i en av pylonerna och sen hoppade därifrån.

Men det sensationella kanske mer har att göra med vilka som är inblandade. Caroline vore ju sjukt otippad t.ex.

fan man kan knappt vänta.
Citera
2013-11-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ja något som har med bron att göra är väl givet?

Men att den sprängdes låter väl häftigt. Vore coolt om nån typ flydde upp i en av pylonerna och sen hoppade därifrån.

Men det sensationella kanske mer har att göra med vilka som är inblandade. Caroline vore ju sjukt otippad t.ex.

fan man kan knappt vänta.
Ja, det sensationella kan ju vara lite vad som helst. Vem eller vilka som gjort vad, hur och varför. De bästa sluten är ju de där man ser att man kunde anat hur det hängde ihop pga utlagda ledtrådar, men ändå inte fått ihop det. Jag hoppas vi får ett sådant slut serverat. Men kul att det finns läge för brainstorming ända in i det sista
Citera
2013-11-24, 20:17
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Eftersom förra säsongen avslutades med en uppgörelse just på bron då Jens hade dödat Martins son , så går nog den varianten bort.
Jag håller tummarna för att min egen sensationella tes går i lås, go for it Victoria!!

Senast redigerad av PhDSalander 2013-11-24 kl. 20:20.
Citera
2013-11-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Eftersom förra säsongen avslutades med en uppgörelse just på bron då Jens hade dödat Martins son , så går nog den varianten bort.
"Uppgörelse" kan ju betyda många olika saker Om inte bron är med nånstans i slutet blir i alla fall jag förvånad.

Det där med att V har något i sin kropp som har med seriens gåta att göra tycker jag verkar troligt och det har vi ju varit inne på i olika omgångar
Citera
2013-11-24, 20:35
Medlem
Det hade ju varit extremt töntigt om de kände sig tvungna att avsluta serien ute på bron bara för att serien heter Bron. Säsongen började vid Bron, räcker väl?
Citera
2013-11-24, 20:48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Känns nog som Viktoria kommer få en väldigt avgörande roll ikväll och att Oliver hade planerat någonting inför talet på EU-toppmötet.

Samtidigt så har Lauras pappa varit en ful fisk sen egentligen första scenen i Bron II, när Faxborg körde rätt in i Öresundsbron och han stod och småflinade lite och filmade Lauras segling till när han inte ville ringa polisen när Laura ville göra en fantombild på den som skjutit henne vid Malmö Stadion.
Han måste ju ha någon form av betydelse, eller är han ett vilospår, precis som de väl hade med socialarbetaren i första säsongen av Bron?

Getrud ger en konstig känsla, men att de skulle lyckas få in henne tror jag inte på. Men hon är creepy.

När de avslöjades att det var Jens och personliga motiv i Bron I så kände man väl inte till honom direkt innan sista avsnittet eller minns jag fel nu?
Menar att många spekulerar i att de måste vara en som haft en tydlig del i serien sedan länge, så behöver det väl inte vara.

...och var tog Carolines man vägen efter otroheten, de raderade sms som skickades från hennes mobiltelefon när Claudio mördades och otrohetsaffären med syster uppdagades? Gör den lätt mesige mannen storstilad retur nu i säsongsfinalen?

btw, den här tråden är helt underbar att läsa, Flashback när de är som bäst med alla teorier!
Citera
2013-11-24, 20:59
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
"Uppgörelse" kan ju betyda många olika saker Om inte bron är med nånstans i slutet blir i alla fall jag förvånad.

Det där med att V har något i sin kropp som har med seriens gåta att göra tycker jag verkar troligt och det har vi ju varit inne på i olika omgångar

Jo, såklart!!
Tänk att den här Hans Rosenfeldt som jag bara hört på radions På minuten och alltid uppfattat som en töntig nörd som alltid ska vara bäst, har skapat detta underverk till thrillerserie. där ser man!
Usch, nu börjar det!
Citera
2013-11-24, 21:23
Medlem
Då hade man rätt alltså?
Läs inte om du inte vill veta hur det slutar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem