2019-09-20, 23:32
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Inte för att jag vill klassa ner en av världens bästa författare men är det bara jag som upplever att King verkar ha tappat stinget på senare år?

Tvärtom, tycker han har hittat tillbaka. Finns fortfarande några lågvatten men överlag är jag mycket nöjd med det han producerat på 10-talet.
Citera
2019-09-23, 08:33
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Japp, Lida är ångest rakt igenom, vilket är positivt
Många äktenskap påminner om den situation som beskrivs i Lida. En man som hunsas av en galen kvinna.
Citera
2019-09-23, 22:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Tvärtom, tycker han har hittat tillbaka. Finns fortfarande några lågvatten men överlag är jag mycket nöjd med det han producerat på 10-talet.

Håller med dig, men är man så pass produktiv som King varit sett över karriären så är det helt normalt att man får ett par dippar under åren. 90-talet var väl i backspegeln inte hans starkaste årtionde, men även då skrev han ett par romaner som inte var alltför dåliga.

På senare år så har han ryckt upp sig i och med Mr. Mercedes-trilogin, Doktor Sömn, Blaze och även ett par till.
Citera
2019-10-04, 23:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Varken outsider eller törnrosor eller vad den heter är något utöver det bättre. Längesen king var riktigt bra, tyckte den jfk boken var det bästa han gjort på länge.

Någon som läst in the tall grass? tänkte se filmen nu nämligen
Citera
2019-10-13, 12:13
Medlem
carminaburanas avatar
Jag inhandlade the institute nu på audio bok, får se om den är nåt att ha. Han börjar direkt med Trump hatet, vilket irriterar mig, men inte lika mycket som det irriterar mig att han i varenda jävla bok har någon som "skrattar tills tårarna rann nedför kinderna" . Fan vad jag stör mig på det. Varenda jävla bok.
Citera
2019-10-26, 23:35
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag inhandlade the institute nu på audio bok, får se om den är nåt att ha. Han börjar direkt med Trump hatet, vilket irriterar mig, men inte lika mycket som det irriterar mig att han i varenda jävla bok har någon som "skrattar tills tårarna rann nedför kinderna" . Fan vad jag stör mig på det. Varenda jävla bok.

Aldrig tänkt på och har läst säkert 40 böcker av King, kan du ge några exempel?
Citera
2019-11-06, 01:37
Medlem
Mekkys avatar
Stephen Kings relation till St Christopher, någon som har koll på den? I nästan var och varannan bok (iaf bland dem äldre dead zone, the green mile, Salems lot som jag kommer på på rak arm) så omnämns ett halsband med en medaljong av St Christopher.
Citera
2019-11-16, 03:48
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Stephen Kings relation till St Christopher, någon som har koll på den? I nästan var och varannan bok (iaf bland dem äldre dead zone, the green mile, Salems lot som jag kommer på på rak arm) så omnämns ett halsband med en medaljong av St Christopher.

Patron saint of travelers. Jag har tolkat det som att karaktärerna är vandrare/drifters/vilsna, fysiskt eller mentalt.
Citera
2019-11-16, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Tjena

Har precis bestællt mig Førsta och andra utgavan utgavan av Stephen Kings The dark tower serie

Vad tycker ni andra serien? Vilken ær bæst?

Mvh

Wolves of the Calla
Citera
2019-11-16, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Jag syftar bland annat på Liseys berättelse som kom för några år sen. Det känns som att Stephen King försöker låta bli att vara Stephen King genom att skriva sånt. Visst har han varit ojämn och skrivit en del bottennapp även när han var ung (Maratonmarschen är ju långt ifrån det bästa han skrivit för att ta ett exempel) men då märktes det i alla fall att King fortfarande var King.

Tycker Liseys story är något av det bästa han skrivit och i högsta grad King. I klass med Pet Sematary, Desperation och IT.
Citera
2019-11-16, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Jag har läst många av hans böcker, den jag håller på med nu är Det svarta huset. Det är en uppföljare till Talismanen. Aldrig varit med om en så tråkig och lång (lååååång) inledning. Skojar inte när jag säger att jag bläddrade fram över 100 sidor. I inledningen så följer man nämligen med runt om i staden French landing och alla som bor där. "Nu har vi tittat in tillräckligt hos Henry. På andra sidan stan bor mullerfemman blablabla."

Den kan du skippa.
Citera
2019-11-16, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Du kan absolut ha hoppet uppe. King knyter ihop säcken på ett väldigt förtjänstfullt sätt, även om det är hyfsat väntat. Jag vill inte skriva mer med risk för spoilande.

Knyter ihop säcken ja... Men fan vad arg jag blev först!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in