2011-09-06, 23:25
  #3541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Välkommen! Ja, man ska vänta på rätt läge innan man skriver första inlägget och inte förhasta sig.

Jag får — 403: Access Denied — på översta länken men när man ser Superstockbilden finns inga tvivel viken bild du menar. Sicken jäkla fuskare!

Bra jobbat dumlekola. OT: Hur kom du ihåg lösenordet?

Sparar all min data sedan länge så det var bara att leta i mina gamla mail efter lösenordet :-)
Citera
2011-09-06, 23:26
  #3542
Medlem
För det första; keep up the good work, Team FB-CSI!

Har varit på Terjes sida och skummat igenom hans "blogroll", dvs listan på hans blogg-polare. Det märks genast att han varit en riktig förebild för en stor grupp människor, många är rejält upprörda. Rekommenderas kanske för dom som funderar över hur Terjes "krets" har sett på mannen.

Lite off topic; Stefan "Oscar" Oscarsson (en av Pro-Terje/Anti-FB typerna från Gunnar Glöersens original-blogginlägg) har också en blogg med ett galleri. I galleriet finns vanliga bilder på fåglar, men också ett par som ser totalt konstgjorda ut ... eller är det mina ögon det är fel på? Visserligen får man såklart lägga upp vad man vill på sin egen blogg, och han skriver inte heller uttryckligen att bilderna alla skulle vara foton/omanipulerade, men jag tycker hursomhelst att albatrosserna var lite lustiga speciellt med tanke på att Oscar också är medlem i "Naturfotograferna" som (iaf officiellt) verkar ha en ganska "Straight Edge" attityd vad gäller tekniska bildförbättringar.
Citera
2011-09-06, 23:27
  #3543
Medlem
Trumpetfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Den där är ju bland den mest uppenbara terjningen motför originalet jag har sett hittills. Bra fynd!

Ja fantastiskt. Man kan ju bara garva när man läser texten och kommentarerna till bilden. Vilken jävla tomte alltså!

"Jag har nog aldrig upplevt en kväll där jag känt så mycket närhet av lodjur."

Edit länk: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:LKsxkwaEpI4J:terjehelleso.wordpress .com/2011/08/17/nara-i-motljuset/+N%E4ra+i+motljuset%85&cd=1&hl=sv&ct=clnk&client=s afari
Citera
2011-09-06, 23:27
  #3544
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
En liten fundering kring vargbilden,

http://data.fuskbugg.se/skalman02/64ffd49c_TERJE_~3.JPG

är inte vargen placerad lite väl perfekt mitt i "urgröpningen" i strandkanten. Hur stor är chansen att han lyckades trycka av precis när vargen var i mitten?

GP nämner naturligtvis inte Flashback i sin artikel om det hela, är man förvånad?

http://www.gp.se/kulturnoje/konstdesign/1.716160-klippt-for-fuskfotografen

Journalisten kanske kan få några mail sända till sej

Har tittat på bilden och anser att kanadensiska snöskoharar borde

de få uttala sig.

Om bilden är äkta så finns det kanske en sekvens av bilder när vargen närmade sig den optimala öppningen i vegetationen. Dock kan det absolut inte uteslutas att en kallblodig jävel (som den eminente fotograf som TH är när han inte snöar in på Photoshop) och
i sökaren såg den optimala bilden närma sig och var cool nog att vänta ut varg-jäveln.

Kort sagt: de varg-siluetter som man velat få in i montage-verksamhet är bara till 90% övertygande. Möjligt aternativ: gå på lo-bilderna i stället ... (?).
Citera
2011-09-06, 23:28
  #3545
Medlem
Aaaaahahahaaa!!! Vad hette jubelidioten som kallade oss efterblivna som sa att den där va sjukt fejk.... motljus my ass..
Citera
2011-09-06, 23:30
  #3546
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperAxe
För det första; keep up the good work, Team FB-CSI!

Har varit på Terjes sida och skummat igenom hans "blogroll", dvs listan på hans blogg-polare. Det märks genast att han varit en riktig förebild för en stor grupp människor, många är rejält upprörda. Rekommenderas kanske för dom som funderar över hur Terjes "krets" har sett på mannen.

Lite off topic; Stefan "Oscar" Oscarsson (en av Pro-Terje/Anti-FB typerna från Gunnar Glöersens original-blogginlägg) har också en blogg med ett galleri. I galleriet finns vanliga bilder på fåglar, men också ett par som ser totalt konstgjorda ut ... eller är det mina ögon det är fel på? Visserligen får man såklart lägga upp vad man vill på sin egen blogg, och han skriver inte heller uttryckligen att bilderna alla skulle vara foton/omanipulerade, men jag tycker hursomhelst att albatrosserna var lite lustiga speciellt med tanke på att Oscar också är medlem i "Naturfotograferna" som (iaf officiellt) verkar ha en ganska "Straight Edge" attityd vad gäller tekniska bildförbättringar.
Wow, det blogginlägget du länkar var riktigt hjärteskärande.

Men jag tycker vi håller oss ifrån att mellan raderna anklaga Terjes fans, dom har inte gjort något och så länge ingen har konkreta bevis ska dessa fotografer inte figurera här.
Citera
2011-09-06, 23:30
  #3547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetfet
Ja fantastiskt. Man kan ju bara garva när man läser texten och kommentarerna till bilden. Vilken jävla tomte alltså!

"Jag har nog aldrig upplevt en kväll där jag känt så mycket närhet av lodjur."

Skulle tro FB-deckarna också upplevt mycket närhet av lodjur dom senaste dagarna...
Citera
2011-09-06, 23:31
  #3548
Medlem
Radhusbiffs avatar
Heta listan uppdaterad med en karamell från dumlekola. Nu hela 19 terjade bilder!

2011-09-02, 20:24
mickepickepö
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e6122fcef33c_marder.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e6140df372fa_terje-fejk.gif

2011-09-02, 23:27
veyloon/JohnnyDungeon
http://a.yey.nu/ptxLmc.jpg

2011-09-02, 23:47
blonko
http://a.yey.nu/QHL7RE.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e615527e3935_terje-fejk-smoked.gif

2011-09-02, 23:49
twinkyboi
http://a.yey.nu/R17Lbr.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...b_lodjuret.jpg

2011-09-02, 23:57
Radhusbiff/bergsturk
http://oi56.tinypic.com/2zrixdd.jpg
http://a.yey.nu/AYNWwT.jpg

2011-09-03, 00:05
conter1
http://yay.nu/UhZg0Q

2011-09-03, 00:25
puppetm (via nån på fotosidan.se
http://yay.nu/E3aIhv

2011-09-03, 00:30
blonko
http://yay.nu/3yqTxL
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e615c5ed17a2_terje-merfejk.gif

2011-09-03, 02:08
lifesarisk
http://yay.nu/IJfOw5

mickepickepö?
http://a.yey.nu/IhU73Y.jpg

2011-09-03, 16:24
crillecrille
http://yay.nu/VIgcq3

2011-09-05, 10:36
Radhusbiff
http://laddauppbilder.se/?di=513152141342
http://data.fuskbugg.se/skalman02/c423bd81_lo_terjad.gif

2011-09-05, 13:34
Radhusbiff
http://laddauppbilder.se/?di=15131522322812
http://data.fuskbugg.se/skalman02/d2de90fb_terjad_lo_av_TheL.gif[/quote]

2011-09-05, 22:48
krukvaext/bergsturk
https://www.naturvardsverket.se/ImageVault/Images/conversionFormatType_WebSafe/id_4728/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
http://oi53.tinypic.com/2psg2so.jpg
http://a.yey.nu/Yg2tJm.gif

2011-09-05, 23:30
pixelBender
http://data.fuskbugg.se/skalman02/cc56766f_terjad.jpg
http://laddauppbilder.se/?di=14131525618112
http://laddauppbilder.se/?di=613152583088

2011-09-06, 08:03
printerman
http://laddauppbilder.se/?di=613152995799
http://data.fuskbugg.se/skalman02/f41377a0_terjad_bild_04_av_TheL.gif

2011-09-06, 13:11
Snurren75
http://data.fuskbugg.se/skalman02/89bf3a2e_lo.jpg

2011-09-06, 17:27
BigStream
http://i55.tinypic.com/2qbugjl.jpg

2011-09-06, 23:23
dumlekola
http://a.yey.nu/vCD58F.jpg
http://terjehelleso.files.wordpress.com/2011/08/110816-001.jpg?w=600&h=354
https://www.superstock.com/preview.asp?image=4201-2949&imagex=1&id=14929804&productType=3&pageStart= 0&pageEnd=100&pixperpage=100&hitCount=1&filterForC at=&filterForFotog=
__________________
Senast redigerad av Radhusbiff 2011-09-06 kl. 23:51.
Citera
2011-09-06, 23:32
  #3549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Har tittat på bilden och anser att kanadensiska snöskoharar borde

de få uttala sig.

Om bilden är äkta så finns det kanske en sekvens av bilder när vargen närmade sig den optimala öppningen i vegetationen. Dock kan det absolut inte uteslutas att en kallblodig jävel (som den eminente fotograf som TH är när han inte snöar in på Photoshop) och
i sökaren såg den optimala bilden närma sig och var cool nog att vänta ut varg-jäveln.

Kort sagt: de varg-siluetter som man velat få in i montage-verksamhet är bara till 90% övertygande. Möjligt aternativ: gå på lo-bilderna i stället ... (?).

http://a.yey.nu/Yg2tJm.gif

90%? 99.9%.

Förresten, i sådana fall borde väl den senaste upptäckten, hur uppenbar den än är, bara vara 90% den med? Eftersom lodjuret är utdraget i Terjes bild. Nej du, jag vet att vi har funnit vår varg.
__________________
Senast redigerad av krukvaext 2011-09-06 kl. 23:38.
Citera
2011-09-06, 23:32
  #3550
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Heta listan uppdaterad med en karamell från dumlekola. Nu hela 19 terjade bilder!

2011-09-02, 20:24
mickepickepö
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e6122fcef33c_marder.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e6140df372fa_terje-fejk.gif

2011-09-02, 23:27
veyloon/JohnnyDungeon
http://a.yey.nu/ptxLmc.jpg

2011-09-02, 23:47
blonko
http://a.yey.nu/QHL7RE.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e615527e3935_terje-fejk-smoked.gif

2011-09-02, 23:49
twinkyboi
http://a.yey.nu/R17Lbr.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...b_lodjuret.jpg

2011-09-02, 23:57
Radhusbiff/bergsturk
http://oi56.tinypic.com/2zrixdd.jpg
http://a.yey.nu/AYNWwT.jpg

Igår, 00:05
conter1
http://yay.nu/UhZg0Q

Igår, 00:25
puppetm (via nån på fotosidan.se
http://yay.nu/E3aIhv

Igår, 00:30
blonko
http://yay.nu/3yqTxL
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e615c5ed17a2_terje-merfejk.gif

Igår, 02:08
lifesarisk
http://yay.nu/IJfOw5

mickepickepö?
http://a.yey.nu/IhU73Y.jpg

Igår, 16:24
crillecrille
http://yay.nu/VIgcq3

2011-09-05, 10:36
Radhusbiff
http://laddauppbilder.se/?di=513152141342
http://data.fuskbugg.se/skalman02/c423bd81_lo_terjad.gif

2011-09-05, 13:34
Radhusbiff
http://laddauppbilder.se/?di=15131522322812
http://data.fuskbugg.se/skalman02/d2de90fb_terjad_lo_av_TheL.gif
2011-09-05, 22:48
krukvaext
http://laddauppbilder.se/?di=14131525618112
http://oi53.tinypic.com/2psg2so.jpg

2011-09-05, 23:30
pixelBender
http://data.fuskbugg.se/skalman02/cc56766f_terjad.jpg
http://laddauppbilder.se/?di=14131525618112
http://laddauppbilder.se/?di=613152583088

2011-09-05, 08:03
printerman
http://laddauppbilder.se/?di=613152995799
http://data.fuskbugg.se/skalman02/f41377a0_terjad_bild_04_av_TheL.gif

2011-09-05, 13:11
Snurren75
http://data.fuskbugg.se/skalman02/89bf3a2e_lo.jpg

2011-09-05, 17:27
BigStream
http://i55.tinypic.com/2qbugjl.jpg

2011-09-05, 23:23
dumlekola
http://terjehelleso.files.wordpress.com/2011/08/110816-001.jpg?w=600&h=354
https://www.superstock.com/preview.asp?image=4201-2949&imagex=1&id=14929804&productType=3&pageStart= 0&pageEnd=100&pixperpage=100&hitCount=1&filterForC at=&filterForFotog=
Fast datumen är lite fuckade va?
Citera
2011-09-06, 23:35
  #3551
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetfet
Ja fantastiskt. Man kan ju bara garva när man läser texten och kommentarerna till bilden. Vilken jävla tomte alltså!

"Jag har nog aldrig upplevt en kväll där jag känt så mycket närhet av lodjur."

Edit länk: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:LKsxkwaEpI4J:terjehelleso.wordpress .com/2011/08/17/nara-i-motljuset/+N%E4ra+i+motljuset%85&cd=1&hl=sv&ct=clnk&client=s afari
Terje fortsätter:
"Och i synnerhet kände jag en tydlig närhet av "Snusen".
Jag blev till sist tvungen att spotta ut honom"

Ok det där hittade jag bara på.
Citera
2011-09-06, 23:35
  #3552
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumlekola
....Ytterligare ett lodjur



http://www.superstock.com/preview.asp?image=4201-2949&imagex=1&id=14929804&productType=3&pageStart= 0&pageEnd=100&pixperpage=100&hitCount=1&filterForC at=&filterForFotog=


Om er lokale "jaktvårdskonsulent" får komma in...

Så föreställer bilden inte ens ett lodjur (Lynx Lynx), utan det som i nordamerika kallas bobcat! (Lynx Rufus)
__________________
Senast redigerad av Fettsprutan 2011-09-06 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in