2011-09-04, 17:56
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonzichrille
En stående fråa tycker jag är huruvida terje hållt på med detta länge eller om någonting slagit slint just med lodjuren. Hittade en bild på hans hemsida från 2006 som ser bra underlig ut:

http://yay.nu/RSvQI6

Bildern passar för manipulering om man säger så. Gick igenom alla bilder på superstock efter sökning på "deer" men kunde inte där se orginalet.

Vad tror ni, äkta eller falsk?
Du lär ju inte få träffar på renar om du söker på deer, prova söka på reindeer istället...
Citera
2011-09-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Att Malin, när hon nu rensar i kommentarerna i sin blogg, väljer att spara gratulationer till "bilderna" tyder på ytterst bristande självinsikt. Går nog att ställa en diagnos även på henne.

Hon skriver väl i sitt inlägg att det är anhöriga som rensat? Dessa sparar säkert inläggen för att vara snälla mot henne.
Citera
2011-09-04, 17:57
Medlem
Det jag finner mest intressant i diskussionen gällande såvida Terje Hellesös bilder var äkta eller ej är att de som försvarade honom gjorde det med argumentet att han har varit aktiv som professionell fotograf i över 30 år. Jag förstår inte riktigt vad det är för argument för att hans bilder skulle vara äkta. Som renodlad amatör på denna front kan ju även jag konstatera att han då inte ägnat sig åt att manipulera bilder i över 30 år, för då hade det nog sett bättre ut ...

Att han sedan valde att klippa in djur från bilder tagna från en etablerad fotosida på Internet gör det hela bara pinsamt ... Han kunde väl, som folk tidigare sagt, åtminstone bemödat sig gå till en djurpark och fota lite? Då hade det åtminstone inte varit lika lätt att avslöja honom. Nej, han har då aldrig hängt på Flashback och 4chan, uppenbarligen.
Senast redigerad av SurabayaJohnny 2011-09-04 kl. 18:29.
Citera
2011-09-04, 17:58
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Tycker du verkar lite väl stirrig då du letar fel i bilder som inte visar några tydliga montage-drag alls. Även där finns det inga problem alls, förutom att du har hittat en, ytterst lite, snarlik bild.
Jag är inte det minsta stirrig. De flesta bilder som har postats i tråden har det vridits och vänts på och vissa har avslöjats som fusk och andra inte. Stirret får du stå för själv.
Citera
2011-09-04, 18:00
Medlem
ehurus avatar
http://malinhelleso.wordpress.com/2011/09/04/snalla/

Citat av Malin på bloggen nu:
"Detta gjorde jag för att jag vet var han står när det gäller bildmanipulationer av detta slag som nu kommit fram"
Borde hon inte skrivit trodde mig veta var han står...
Citera
2011-09-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag är inte det minsta stirrig. De flesta bilder som har postats i tråden har det vridits och vänts på och vissa har avslöjats som fusk och andra inte. Stirret får du stå för själv.

Bilderna som lagts upp i tråden har haft ett mer eller mindre genomgående tema. Denna faller inte in på detta tema.
Citera
2011-09-04, 18:01
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Går inte Malin ut med ett erkännande istället för att fortsätta ljuga öppet trots att ALLA vet sanningen är det verkligen starkt bevisat att varken hon eller Terje besitter några som helst fungerande hjärnceller bakom pannbenet. Även hon borde förstå att folk bara blir mer irriterade och möjligtvis mer hatiska när man ljuger sig blå på detta vis. Det ger inga som helst positiva konsekvenser utan leder bara till ännu mer helvete för de båda. Gör man sådana bedrägerier ska man fan stå på sig och erkänna vad man har gjort. Jävla patrask säger jag bara, fan vad besviken jag är, speciellt på Terje som jag ansett vara en sann inspiration väldigt länge.
Vad är det du menar är bevisat egentligen? Jag är fortfarande av uppfattningen att hon talar sanning. Att hon försvarade Terje från början har hon förklarat på ett vettigt sätt.
Citera
2011-09-04, 18:01
Medlem
Kallebananas avatar
http://malinhelleso.wordpress.com/2011/03/27/en-varkvall-i-lodjursmarkerna/

Alltså, jag får inte ihop detta med hennes blogg "En vårkväll i lodjursmarkerna"
Vårkväll i mars, ute för att få se lodjur.

De lyckades plåta ett lodjur som visade sig vara en räv som kommer gående mot dem i snön.

OCH kolla 3:e bilden uppifrån på Terje, nog ser det ut som han plockat och smaskat i sig massor av blåbär... eller vad är det för konstig missfärgning han har på handen, och läpparna ser misstänkt röda ut
Fanns knappast några bär att plocka den 27/3 2011, om han nu inte hade med sig en blåbärspaj som han satte i sig med fingrarna...

Och ska man få ta bilder på lodjur så bör man nog inte sitta där och hyssja till frugan, då skulle nog lodjuret pysa...

Näe
Citera
2011-09-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebanana
http://malinhelleso.wordpress.com/2011/03/27/en-varkvall-i-lodjursmarkerna/

Alltså, jag får inte ihop detta med hennes blogg "En vårkväll i lodjursmarkerna"
Vårkväll i mars, ute för att få se lodjur.

De lyckades plåta ett lodjur som visade sig vara en räv som kommer gående mot dem i snön.

OCH kolla 3:e bilden uppifrån på Terje, nog ser det ut som han plockat och smaskat i sig massor av blåbär... eller vad är det för konstig missfärgning han har på handen, och läpparna ser misstänkt röda ut
Fanns knappast några bär att plocka den 27/3 2011, om han nu inte hade med sig en blåbärspaj som han satte i sig med fingrarna...

Och ska man få ta bilder på lodjur så bör man nog inte sitta där och hyssja till frugan, då skulle nog lodjuret pysa...

Näe

Vitbalans.
Citera
2011-09-04, 18:05
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Här kommer det: http://malinhelleso.wordpress.com/2011/09/04/snalla/
Väldigt tragiskt att det ska behöva gå så långt. Istället för att låta det hela vara på den nivå det bör vara så har vissa tagit det högre och personangreppen börjar hagla. Man kan ju fråga vad meningen bakom det är. Förmodligen för att strö ännu mer salt i såren, göra en skada ännu större bara för att det finns tillfälle att göra det. Jag skulle tippa på att de som skriver dessa påhopp inte ens är ett dugg intresserade av foto heller. De gillar bara att sparka på den som ligger ner.
Citera
2011-09-04, 18:06
Medlem
pantamera12s avatar
Jag har följt tråden från början och har hela tiden tyckt att bilderna ser sjukt shoppade ut, Fattar inte att alla fotoproffs inte kan se det?

Men att folk går in och är elaka nu i efterhand är lågt, Lika låg som Terje är. Han har nu blivit avslöjad som en bluff. Men det finns ingen anledning att att vara så elak som vissa är.
Citera
2011-09-04, 18:06
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrreee2
http://www.naturvardsverket.se/ImageVault/Images/conversionFormatType_WebSafe/id_4728/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
Good catch! Återigen ett av Terjes djur som flyter en decimeter ovanför marken. Fejk och förbannad lögn säger jag om den bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in