Citat:
Ursprungligen postat av dftyjk
Är sjukvårdsbidrag lika med att man är sjukskriven? Jag är inte bevandrad i den delen utan jobbar och sliter för att försörja mig!
Tror jag läste på bloggen nått med ryggen men jag kan missta mig. Knappast nått att gå sjukskriven för länge, finns alltid nått annat jobb som kan passa. Så även för hon, bara att ta studielån och utbilda sig.
Har svårt att tro hon kan gå sjukskriven så länge! Man läser ju tidningar om folk med cancer inte får vara sjukskriven. Hon ser skapligt bra ut i kroppen, springer som träning, alla möjliga kroppsställningar vid nakenfotografering. Ute och rör sig i skogen och ibland bland folk så vittnen bör finnas.
Så nä inte kan hon leva på bidrag när vi andra får bita ihop och jobba.
Men det går säkert få till en utredning efter lite tipps till rätt myndigheter.
Få saker retar mig som fuskare!
Hon lär väl få en viss ersättning antar jag pga sin sjukskrivning, hon har väl varit det sedan ett par år tillbaka.
Sedan vet jag att hon har frilansat som fotograf, och tja, hennes egentliga benämning är väl fotograf. Men hon verkar inte ha några vidare kvalifikationer eller referenser inom det området...
Hon har fotat gamla husvagnar för ett projekt kallat "Home sweet home" och tänkte göra en utställning samt släppa en bok med det projektet, något som dock inte blivit av.
Hon hade även ett projekt kallat "Det är inte långt till himlen" (2006) som hade en endagsutställning på Söderhamns Missionskyrka.
Sedan arbetade hon med en bok, "Jag slutar aldrig se", som aldrig släpptes.
Hon och Terje har även försökt göra en barnbok ihop, "Krisse och trollporten" (2003). Även den släpptes aldrig.
Annars har hon väl som sagt frilansat i några lokaltidningar eller så.
Summa summarum, planerna har inte gått något vidare för en viss Malin...