2011-11-02, 13:33
Medlem
Jag känner bara , vojne , vojne , har Terje ingen självkritik, bilderna i bloggen kan han väl inte göra några projekt utav och man förmodar att man visar sitt bästa på bloggen.
Var är alla bra bilder?? Jag har varit natur/sällskapsdjurs fotograf i+30år, jag vet vilka bilder som säljer. Som tur är har jag inte behövt leva på min fotografi, då hade jag svultit ihjäl, även om man bitvis sålt bra. Ser han inte att bilderna är suddiga? Bilden på sidensvansen hade jag slängt i papperskorgen direkt, den har ju inte ens ett nostalgiskt värde. Bilderna suger...
Citera
2011-11-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Skulle vara intressant att veta varför Malin inte är förmögen att arbeta, sjukvårdsbidrag och fotograf som lever på ruinens brant. Bra kombo.

Är sjukvårdsbidrag lika med att man är sjukskriven? Jag är inte bevandrad i den delen utan jobbar och sliter för att försörja mig!
Tror jag läste på bloggen nått med ryggen men jag kan missta mig. Knappast nått att gå sjukskriven för länge, finns alltid nått annat jobb som kan passa. Så även för hon, bara att ta studielån och utbilda sig.
Har svårt att tro hon kan gå sjukskriven så länge! Man läser ju tidningar om folk med cancer inte får vara sjukskriven. Hon ser skapligt bra ut i kroppen, springer som träning, alla möjliga kroppsställningar vid nakenfotografering. Ute och rör sig i skogen och ibland bland folk så vittnen bör finnas.
Så nä inte kan hon leva på bidrag när vi andra får bita ihop och jobba.

Men det går säkert få till en utredning efter lite tipps till rätt myndigheter.
Få saker retar mig som fuskare!
Citera
2011-11-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dftyjk
Är sjukvårdsbidrag lika med att man är sjukskriven? Jag är inte bevandrad i den delen utan jobbar och sliter för att försörja mig!
Tror jag läste på bloggen nått med ryggen men jag kan missta mig. Knappast nått att gå sjukskriven för länge, finns alltid nått annat jobb som kan passa. Så även för hon, bara att ta studielån och utbilda sig.
Har svårt att tro hon kan gå sjukskriven så länge! Man läser ju tidningar om folk med cancer inte får vara sjukskriven. Hon ser skapligt bra ut i kroppen, springer som träning, alla möjliga kroppsställningar vid nakenfotografering. Ute och rör sig i skogen och ibland bland folk så vittnen bör finnas.
Så nä inte kan hon leva på bidrag när vi andra får bita ihop och jobba.

Men det går säkert få till en utredning efter lite tipps till rätt myndigheter.
Få saker retar mig som fuskare!

Hon lär väl få en viss ersättning antar jag pga sin sjukskrivning, hon har väl varit det sedan ett par år tillbaka.

Sedan vet jag att hon har frilansat som fotograf, och tja, hennes egentliga benämning är väl fotograf. Men hon verkar inte ha några vidare kvalifikationer eller referenser inom det området...

Hon har fotat gamla husvagnar för ett projekt kallat "Home sweet home" och tänkte göra en utställning samt släppa en bok med det projektet, något som dock inte blivit av.

Hon hade även ett projekt kallat "Det är inte långt till himlen" (2006) som hade en endagsutställning på Söderhamns Missionskyrka.

Sedan arbetade hon med en bok, "Jag slutar aldrig se", som aldrig släpptes.

Hon och Terje har även försökt göra en barnbok ihop, "Krisse och trollporten" (2003). Även den släpptes aldrig.

Annars har hon väl som sagt frilansat i några lokaltidningar eller så.

Summa summarum, planerna har inte gått något vidare för en viss Malin...
Senast redigerad av krukvaext 2011-11-02 kl. 15:51.
Citera
2011-11-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Hon lär väl få en viss ersättning antar jag pga sin sjukskrivning, hon har väl varit det sedan ett par år tillbaka.

Sedan vet jag att hon har frilansat som fotograf, och tja, hennes egentliga benämning är väl fotograf. Men hon verkar inte ha några vidare kvalifikationer eller referenser inom det området...

Hon har fotat gamla husvagnar för ett projekt kallat "Home sweet home" och tänkte göra en utställning samt släppa en bok med det projektet, något som dock inte blivit av.

Hon hade även ett projekt kallat "Det är inte långt till himlen" (2006) som hade en endagsutställning på Söderhamns Missionskyrka.

Sedan arbetade hon med en bok, "Jag slutar aldrig se", som aldrig släpptes.

Hon och Terje har även försökt göra en barnbok ihop, "Krisse och trollporten" (2003). Även den släpptes aldrig.

Annars har hon väl som sagt frilansat i några lokaltidningar eller så.

Summa summarum, planerna har inte gått något vidare för en viss Malin...

Vet man det eller är det nått som man bara tror ?
Sjukskrivningen alltså
Citera
2011-11-02, 18:15
Medlem
Citat:
Vet man det eller är det nått som man bara tror ?
Sjukskrivningen alltså

Det har nämnts tidigare att hon har varit sjukskriven pga. ryggbesvär, tror det har varit hon själv som har skrivit om det på sin blogg. Ingen anledning att misstro det.
Citera
2011-11-02, 18:29
Medlem
Läser i dagens JP:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/3975fc73_jp.jpg

Det var således EU-pengar som betalade Terjes lön förra året och nu skall man fortsätta i ny regi.
Citera
2011-11-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Det har nämnts tidigare att hon har varit sjukskriven pga. ryggbesvär, tror det har varit hon själv som har skrivit om det på sin blogg. Ingen anledning att misstro det.

Det är väl ganska väl dokumenterat att hon böjer ryggen både hit och dit, över stock å sten vid nakenfotograferandet.
Då kan man hitta ett jobb som man kan försörja sig på också!
Försäkringskassan och arbetsförmedlingen i Mullsjö… ja det ska väl funka ;o)
Citera
2011-11-02, 19:47
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Det är väl ganska väl dokumenterat att hon böjer ryggen både hit och dit, över stock å sten vid nakenfotograferandet.
Då kan man hitta ett jobb som man kan försörja sig på också!
Försäkringskassan och arbetsförmedlingen i Mullsjö… ja det ska väl funka ;o)

Det finns nog inget som sticker mig i ögonen mer än lathundar som på gamla "meriter" går sjukskrivna i lång tid.

Rumpnissen kan göra åttor med sin kropp i träden, men när ett jobb lockar blir hon antagligen lika folkskygg som en mullvad.

Fotograf ja, verkar som att vem som helst titulerar sig som det. Bara man äger en kamera.
Rumpnissen kan ju f.ö inte fotografera öht, utan inspireras av mytomaniac och avgudar denne...
Citera
2011-11-02, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Det finns nog inget som sticker mig i ögonen mer än lathundar som på gamla "meriter" går sjukskrivna i lång tid.

Rumpnissen kan göra åttor med sin kropp i träden, men när ett jobb lockar blir hon antagligen lika folkskygg som en mullvad.

Fotograf ja, verkar som att vem som helst titulerar sig som det. Bara man äger en kamera.
Rumpnissen kan ju f.ö inte fotografera öht, utan inspireras av mytomaniac och avgudar denne...

Var sak har sin lösning, första steget på denna lösning är tagen
Citera
2011-11-02, 20:19
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habergshygget
Läser i dagens JP:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/3975fc73_jp.jpg

Det var således EU-pengar som betalade Terjes lön förra året och nu skall man fortsätta i ny regi.

Tack för artikeln. Finns också här: http://jnytt.se/nyhet/43495/fotofestivalen-i-mullsjo-blir-av-nasta-ar-trots-allt/skrivut

EU-stöd:
Vanligen vid EU-stöd så delas projektkostnader ungefär 50-50.

EU:s Leaderstöd består av två delar:
A) 40-50 procent från Europeiska jordbruksfonden + B) resten från svenska offentliga myndigheter.
Nu verkar regionen gå in med en projektansökan, men frågan är ju hur mycket resurser som t ex Mullsjö kommun avsatte för 2011 års festival. Vad jag förstår gick festivalen back drygt 1,3 miljon. Men för att avgöra exakt vem som stått för vad behöver man se projektansökan + projektredovisningen och också gärna myndigheternas egna redovisningar.
Senast redigerad av Lodjuren 2011-11-02 kl. 20:25.
Citera
2011-11-02, 20:36
Medlem
Är det inte dags att dom lämnar Mullsjö snart, måste svida att möta invånarna.
Citera
2011-11-02, 21:00
Medlem
Terje fortsätter och mata på med tråkiga bilder(Rådjuren), plattljus, ingen ljusstrimma som lyft bilden, sen dödsynden , att du är upptäckt och har stört djuren. Svensk Jakt hade låtit Terje vända i dörren, bilder som varken engagerar eller säljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in