Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Man mrker hur du ligger p grnsen till trollnjutning nr du ger dig in i trdar hr fr att nedvrdera det svenska p olika stt och reta upp de som bryr sig om svenska folket med naiva, bisarra uttalanden.
"Trollnjutning"? Va?
Jag har mrkt att det finns ett hat hos mnga nationalister, jag har mrkt att man hatar alla oliktnkande. Jag har ftt detta hat frklarat fr mig av en mycket respekterad anvndare hr p flashback p detta vis:
"Tyvrr s r hat ett mycket vanligt frekommande fenomen hos rasister och nationalistiska skribenter. Frst och frmst s mste vi dock frst att Flashback r ett ppet, anonymt forum, dr alla sikter tillts. Som en konsekvens av detta r debattklimatet rtt och kallt, och om man vill sticka ut och n Flashbackkollektivet med sina sikter s mste man rtta sig efter det rdande klimatet p forumet. Jag hade grna hllt en vnskapligare ton i mina diskussioner, men d hade jag inte ntt srskilt lngt, vill jag pst. Fr det andra s tror jag inte du frstr hur vi nationalister uppfattar vr nuvarande situation. Kortfattat s skulle man kunna sga att situationen fr dagens svenskar r fullstndigt katstrofal, p alla tnkbart mjliga plan. Att vr situation r s katastrofal innebr att mycket ilska, hat och frustration ventileras p forumet, vilket ibland kan rendera i spontana vredesutbrott. [..] Fr det andra s stmmer det vl att mnga rasister hatar. Personligen s r hatet jag knner mot vra politiker och tidningsjournalister s oerhrt starkt att jag inte kan beskriva det i text. Det finns, i min mening, inte en eld het nog i helvetet att straffa dessa mnniskor, och jag knner mig inte ett dugg skamsen ver att jag hatar dem. Jag hatar lgnare och frrdare, och om det finns en enda plats i Sverige som r som klippt och skuren fr lgnare och frrdare s r det riksdagshuset - tyvrr."
Jag anser inte att det jag skriver hr p flashback r nmnvrt provocerande, jag tror att det r rasisternas hat som gr att man kokar av ilska och jag tycker att det r deras ansvar att hantera det.
Jag hller en vnlig ton till alla som inte frsker smutskasta mig, ven mina meningsmotstndare, det vill jag lova.
Citat:
Det r fortfarande min vrld. Jag tror p min vrlds gngbarhet under mnga rhundraden framver. Lngt efter att multikultifiaskot och islam har gtt i graven.
Det r ofta jag som i debatten anklagas fr att sitta under en foliehatt men jag mste sga att jag tycker att uttrycket passar dig bttre.
Citat:
Nu nr du vet att Muhammed uppmanade till att sl barn som inte ber, r det d en av anledningarna till att du tvekar?
Till viss del.