Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
"Jag anser inte att det jag skriver här på flashback är nämnvärt provocerande, jag tror att det är rasisternas hat som gör att man kokar av ilska och jag tycker att det är deras ansvar att hantera det.
Jag håller en vänlig ton till alla som inte försöker smutskasta mig, även mina meningsmotståndare, det vill jag lova.
Kan du inte fatta hur det känns att se det du värderar högt och håller kärt sipprar ur händerna på dig? Att se hur det där värdefulla spottas på, hånas, förtrycks, kastas i skräpkorgen för att försvinna och aldrig mer komma tillbaka? Ser man ett egenvärde i det svenska folket och den svenska kulturen, så är det självklart att man blir förbannad när "våra" politiker hånar och spottar på det, att få höra av våran egen statsminister själv att vi inte existerar och att våran kultur inte existerar och att det enda svenska är barbarism, att få höra hur förra oppositionsledaren yttrar att den svenska kulturen endast är töntig.
"Våra" politiker står alltså där och hånar oss, förnekar oss existens alternativt endast benämner oss negativt och flinar, står och berättar hur alla från Afrika och Mellanöstern är alldeles förträffliga och att de berikar vårat land med sin kultur medan våran endast är töntig och barbarisk, allt med ett hånleende. Hittar på lögner som att vi måste ha denna invandring pga arbetskraftsbrist, trots att all verklighet säger emot dem, hävdar att 40-talisterna kommer lämna stora hål i arbetslivet trots att över hälften av dem redan gått i pension. Den hånar och spottar på oss helt öppet. Att inte bli ursinnig på det är rätt så svårt.
Kan du inte förstå hur det känns att se det man håller kärt stampas på och tryckas undan framför dina ögon? Allt med hånleende flinande politiker som glatt proklamerar hur ditt folk och kultur är värt mindre än skit och förtjänar att trampas på tills det är totalt utrotat.