Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-30, 15:05
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark__angel
Sjlvklart vill jag inte det! Finns det ngot land i hela vrlden dr folket nskar att deras ras dr ut?

I samtliga lnder med en nord- och vsteuroepisk majoritets- och/eller ursprungsbefolkning verkar denna nskan vara folkligt frankrad, d folk i allmnhet stdjer en politik som med allra strsta sannolikhet kommer att leda till ett sdant scenario.
Citera
2011-08-30, 16:06
Medlem
Lantbruks avatar
Rsta p frresten, pollen r nd ingenting vrd om bara ett handfull personer rstar.
Citera
2011-08-30, 16:29
Medlem
swebarbs avatar
Nej aldrig men som vra svenska kvinnor fder barn jmfrt med invandrare s lr det se mrkt ut bokstavligen hr om 30-50 r...
Citera
2011-08-30, 16:35
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Rsta p frresten, pollen r nd ingenting vrd om bara ett handfull personer rstar.
Notera dock att resultatet inte r representativ fr svenska folket utan endast de individer som hnger p flashback.
Senast redigerad av AllaOlikaAllaLika 2011-08-30 kl. 16:38.
Citera
2011-08-30, 16:39
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Notera dock att resultatet inte kommer att glla fr svenska folket utan endast den handfulla mngden som hnger p flashback.

Detta r jag mycket vl medveten om, men var hade du tnkt dig att jag skulle kunna anordna en sn hr omrstning annars d? Svt? Aftonbladet? Expressen?
Citera
2011-08-30, 16:40
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Notera dock att resultatet inte kommer att glla fr svenska folket utan endast den handfulla mngden som hnger p flashback.

Merparten av den svenska befolkningen r kritisk till invandring och invandrare (se omrstningen i Sjbo till exempel).

Citat:
83,8% instmmer i att "Invandrarna har skyldighet att anpassa sig till vrt lands vanor"
64,7% instmmer i att "Det finns grupper av invandrare som inte klarar av att integreras i vr kultur"
58,0% instmmer i att "Ju mindre man mrker av alla utlnningar desto bttre r det"
55,6% instmmer i att "Ett bostadsomrde med mnniskor frn mnga olika lnder, fr lttare problem n omrden dr majoriteten har samma etniska bakgrund"

Vi sammanfattar attityderna i relation till kultur genom att kategorisera enligt de svarsalternativ som fanns fr dessa pstenden. Det som kommer fram r att r 2011 r 36,2% mycket eller ganska negativa, medan en ngot strre andel (38,5%) r tveksamma och har svrt att ta stllning.
http://www.soc.uu.se/sv/aktuellt/man...rometern-2011/

Sledes kan man nog ocks anta att denna merpart knappast vill bli en minoritet heller.
Citera
2011-08-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Detta r jag mycket vl medveten om, men var hade du tnkt dig att jag skulle kunna anordna en sn hr omrstning annars d? Svt? Aftonbladet? Expressen?
Nej men rasisterna p flashback kommer antagligen att anvnda denna trd som referens men den sger i sig inget om vad svenskafolkets uppfattning r utan bekrftar myten om att flashback r ett frdomsfullt rasistforum.
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Merparten av den svenska befolkningen r kritisk till invandring och invandrare (se omrstningen i Sjbo till exempel).

http://www.soc.uu.se/sv/aktuellt/man...rometern-2011/

Sledes kan man nog ocks anta att denna merpart knappast vill bli en minoritet heller.
"Merparten"?! Snarare en obetydlig minoritet. Dessutom r sjbo en rutten rasist kommun.
Citera
2011-08-30, 16:47
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Nej men rasisterna p flashback kommer antagligen att anvnda denna trd som referens men den sger i sig inget om vad svenskafolkets uppfattning r utan bekrftar myten om att flashback r ett frdomsfullt rasistforum.

"Merparten"?! Snarare en obetydlig minoritet. Dessutom r sjbo en rutten rasist kommun.

h, har du lst mitt citat?

Citat:
83,8% instmmer i att "Invandrarna har skyldighet att anpassa sig till vrt lands vanor"
64,7% instmmer i att "Det finns grupper av invandrare som inte klarar av att integreras i vr kultur"
58,0% instmmer i att "Ju mindre man mrker av alla utlnningar desto bttre r det"
55,6% instmmer i att "Ett bostadsomrde med mnniskor frn mnga olika lnder, fr lttare problem n omrden dr majoriteten har samma etniska bakgrund"

r inte alla dessa procent ver 50? Behver du glasgon eller skolkade du frn matematiklektionerna i skolan?

sikt om invandringen:

Citat:
Vi sammanfattar attityderna i relation till kultur genom att kategorisera enligt de svarsalternativ som fanns fr dessa pstenden. Det som kommer fram r att r 2011 r 36,2% mycket eller ganska negativa, medan en ngot strre andel (38,5%) r tveksamma och har svrt att ta stllning.
Citera
2011-08-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
h, har du lst mitt citat?

r inte alla dessa procent ver 50? Behver du glasgon eller skolkade du frn matematiklektionerna i skolan?

sikt om invandringen:
Nej jag behver inte glasgon, behver du? Det str nmligen ven detta i rapporten:
Citat:
Mnga svenskar har goda erfarenheter av nra kontakt och samarbete med
personer som har invandrarbakgrund. r 2006 angav 65,3% att de hade mycket
eller ganska goda erfarenheter, ret 2007 var det 62,9% och sedan kar andelen
ngot fr ren 2008 och 2009 till 67,4%, r 2010 var 66,9%. Andelen
med goda erfarenheter fr ret 2011 r 67,3%.

De yngre svenskarna r den grupp som intar en ttposition betrffande goda
erfarenheter. Fr r 2011 73,4% angav mycket eller ganska goda erfarenheter.

Ett pstende som ges stort std r Alla invandrare som kommer hit mste
ges samma sociala rttigheter som landets egen befolkning. Andelen som instmde
helt eller delvis i detta var 71,5% r 2011.

De flesta svenskar r positiva till mngfald, men det frekommer ocks extrema,
negativa attityder. Andelen personer med sdana attityder berknades till
5,7% fr r 2010 men minskar till 4,9% r 2011.

terigen, en obetydlig minoritet.
Citera
2011-08-30, 17:02
Bannlyst
Att svenskar blir en minoritet gynnar kapitalistiska intressen, s det r ngot jag som moderat stdjer. Homogeniteten (svl sexuell som raslig) hotar kapitalismen.
Citera
2011-08-30, 17:03
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Nej jag behver inte glasgon, behver du? Det str nmligen ven detta i rapporten:

terigen, en obetydlig minoritet.

Du vljer att tolka studien frn ditt perspektiv. Jag fr vl ta och styrka mina "pstenden" med ngot annat d:

Citat:
I underskningen framgr ocks att mindre n var fjrde tillfrgad, 23 procent, vill bo i omrden som prglas av kulturell, etnisk och social mngfald.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sve...nhagnat-boende

63% av svenskarna vill(e) slnga ut flyktingarna !
https://www.flashback.org/t82388

Anledningen till att "toleransen kar" r vl fr att fler och fler invandrare deltar i studierna.
Citera
2011-08-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Att svenskar blir en minoritet gynnar kapitalistiska intressen, s det r ngot jag som moderat stdjer. Homogeniteten (svl sexuell som raslig) hotar kapitalismen.
Hur gynnar de "kapitalistiska intressena" dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in