Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-30, 17:16
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
63% av svenskarna vill(e) slänga ut flyktingarna !
https://www.flashback.org/t82388
Så tråkigt att "Info"s källor inte funkar längre..
Citat:
Anledningen till att "toleransen ökar" är väl för att fler och fler invandrare deltar i studierna.
Källa?
Citera
2011-08-30, 18:11
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Nej men rasisterna på flashback kommer antagligen att använda denna tråd som referens men den säger i sig inget om vad svenskafolkets uppfattning är utan bekräftar myten om att flashback är ett fördomsfullt rasistforum...

Flashback är inte till sin helhet rasistiskt. I de flesta avdelningar hänger det helt vanliga icke-dödsknarkarnazistiska svenskar, vilket innebär att om vi marknadsför den här tråden tillräckligt effektivt, så kanske vi närmar oss tillräckligt många röster för att resultatet kan börja räknas som ett tvärsnitt av vad befolkningen i allmänhet tycker.
Citera
2011-08-30, 20:35
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Att svenskar blir en minoritet gynnar kapitalistiska intressen, så det är något jag som moderat stödjer. Homogeniteten (såväl sexuell som raslig) hotar kapitalismen.

Det känner jag redan till.
Citera
2011-08-31, 16:50
Medlem
Lantbruks avatar
Som det ser ut nu så tycker en överväldigande majoritet att svenskar inte bör bli en minoritet i Sverige (tvärtemot varthän verkligheten pekar, d.v.s.).

Tror ni att siffrorna, som framkommit hitills, är representativa för vad den svenska befolkningen tycker?
Citera
2011-08-31, 17:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag vet faktiskt inte om den här statistiken, specifikt, har diskuterats på FB. Hursomhelst, klickar ni på länken så märker ni att utvecklingen går i en klar riktning; svenskarna håller på att bli en (potentiellt förföljd) minoritet i Sverige (samma trend märker vi av även i andra västländer).

Som svensk så tycker jag att det här är den absolut viktigaste frågan vi i Sverige står inför, och jag kan inte begripa att så få verkar bry sig. Så jag ställer frågan (till svenskarna då), VILL ni bli en minoritet i Sverige?

Definierar TS fortfarande en "riktig" svensk som en som har svenskfödda anfäder tre generationer tillbaka?

Eller definierar TS "Svensk" på något annat sätt nu?

Ps. Jag röstade "bryr mig ej" eftersom jag absolut inte tror att någon annan kultur skulle kunna "ta över" vår moderna/postmoderna kultur Ds.
Senast redigerad av Ola Schubert 2011-08-31 kl. 17:43.
Citera
2011-08-31, 17:44
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Definierar TS fortfarande en "riktig" svensk som en som har svenskfödda anfäder tre generationer tillbaka?

Eller definierar TS "Svensk" på något annat sätt nu?

Ps. Jag röstade "bryr mig ej" eftersom jag absolut inte tror att någon annan kultur skulle kunna "ta över" vår moderna/postmoderna kultur Ds.

De flesta av oss har väl definitionen att de allra flesta som inte behöver ställa frågan om de är svenskar eller inte är svenskar.
Citera
2011-08-31, 19:12
Medlem
brianmolkos avatar
Fråga "vissa" varför de inte vill man ska få skaffa så många barn man kanske egentligen vill, så inte undra på att det blir färre "originalsvenskar"
Nu blir det en för vara snäll
Citera
2011-08-31, 20:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
De flesta av oss har väl definitionen att de allra flesta som inte behöver ställa frågan om de är svenskar eller inte är svenskar.

Jaaaa, det var ju en "tydlig" definition"

Så den sk "pollen" ger alltså följande resultat:

En stor majorietet av nedanstående vill inte att "svenskar" skall bli en minoritet i Sverige:

Alla som överhuvudtaget bor i Sverige
Alla som är svenska medborgare
Alla som betraktar sig som svenskar

Japp, det var ju ett "tydligt" resultat, som säger vadå?
Citera
2011-08-31, 20:23
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jaaaa, det var ju en "tydlig" definition"

Så den sk "pollen" ger alltså följande resultat:

En stor majorietet av nedanstående vill inte att "svenskar" skall bli en minoritet i Sverige:

Alla som överhuvudtaget bor i Sverige
Alla som är svenska medborgare
Alla som betraktar sig som svenskar

Japp, det var ju ett "tydligt" resultat, som säger vadå?

Suck. Man åsyftar ju så klart den etniska och genetiska folkgruppen kallad svenskar.

Citat:
Genetics

According to recent genetic analysis, both mtDNA and Y chromosome polymorphisms showed a noticeable genetic affinity between Swedes and other Germanic ethnic groups.[21] For the global genetic make-up of the Swedish people and other peoples (see also [75] and [76]).

In Patrilineage through the Y haplogroups of their DNA , the Swedes are most diverse and strongly of Haplogroup I1d1 in over 40% of the population tested in different studies,followed by R1a1a and R1b1a2a1a1 with over 20% each one and haplogroup N1c1 with over 5% at different regional variance. The rest are among haplogroups J and E1b1b1 and other less common ones.[77]

Among Mitochondrial haplogroups the Swedes are in matrilineage strongly of haplogroup H in a 25-30%,followed by haplogroup U at a 10% or more,with haplogroup J and T, K at around 5% each one.

Another detailed nuclear genetic study has also implied that Swedes largely share genetics with Finns.[78]
Citera
2011-08-31, 21:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Suck. Man åsyftar ju så klart den etniska och genetiska folkgruppen kallad svenskar.

Jo, men TS har i tidigare trådar ansett att man bara är en "riktig" svensk om ens förfäder bott här i minst tre generationer, (sedan minst år 1900).

Jag klarar av det, men inget om detta stod i trådstarten.
Citera
2011-08-31, 21:30
Medlem
Lantbruks avatar
Från wiki;

"...Swedes (Swedish: svenskar) are a nation and ethnic group native to Sweden, mostly inhabiting Sweden and the other Nordic countries, with descendants living in a number of countries..."

Angående definitionen.
Citera
2011-08-31, 21:55
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Från wiki;

"...Swedes (Swedish: svenskar) are a nation and ethnic group native to Sweden, mostly inhabiting Sweden and the other Nordic countries, with descendants living in a number of countries..."

Angående definitionen.
Fast wikipedia är ingen trovärdig källa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in