Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-30, 17:16
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
63% av svenskarna vill(e) slnga ut flyktingarna !
https://www.flashback.org/t82388
S trkigt att "Info"s kllor inte funkar lngre..
Citat:
Anledningen till att "toleransen kar" r vl fr att fler och fler invandrare deltar i studierna.
Klla?
Citera
2011-08-30, 18:11
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Nej men rasisterna p flashback kommer antagligen att anvnda denna trd som referens men den sger i sig inget om vad svenskafolkets uppfattning r utan bekrftar myten om att flashback r ett frdomsfullt rasistforum...

Flashback r inte till sin helhet rasistiskt. I de flesta avdelningar hnger det helt vanliga icke-ddsknarkarnazistiska svenskar, vilket innebr att om vi marknadsfr den hr trden tillrckligt effektivt, s kanske vi nrmar oss tillrckligt mnga rster fr att resultatet kan brja rknas som ett tvrsnitt av vad befolkningen i allmnhet tycker.
Citera
2011-08-30, 20:35
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Att svenskar blir en minoritet gynnar kapitalistiska intressen, s det r ngot jag som moderat stdjer. Homogeniteten (svl sexuell som raslig) hotar kapitalismen.

Det knner jag redan till.
Citera
2011-08-31, 16:50
Medlem
Lantbruks avatar
Som det ser ut nu s tycker en vervldigande majoritet att svenskar inte br bli en minoritet i Sverige (tvrtemot varthn verkligheten pekar, d.v.s.).

Tror ni att siffrorna, som framkommit hitills, r representativa fr vad den svenska befolkningen tycker?
Citera
2011-08-31, 17:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag vet faktiskt inte om den hr statistiken, specifikt, har diskuterats p FB. Hursomhelst, klickar ni p lnken s mrker ni att utvecklingen gr i en klar riktning; svenskarna hller p att bli en (potentiellt frfljd) minoritet i Sverige (samma trend mrker vi av ven i andra vstlnder).

Som svensk s tycker jag att det hr r den absolut viktigaste frgan vi i Sverige str infr, och jag kan inte begripa att s f verkar bry sig. S jag stller frgan (till svenskarna d), VILL ni bli en minoritet i Sverige?

Definierar TS fortfarande en "riktig" svensk som en som har svenskfdda anfder tre generationer tillbaka?

Eller definierar TS "Svensk" p ngot annat stt nu?

Ps. Jag rstade "bryr mig ej" eftersom jag absolut inte tror att ngon annan kultur skulle kunna "ta ver" vr moderna/postmoderna kultur Ds.
Senast redigerad av Ola Schubert 2011-08-31 kl. 17:43.
Citera
2011-08-31, 17:44
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Definierar TS fortfarande en "riktig" svensk som en som har svenskfdda anfder tre generationer tillbaka?

Eller definierar TS "Svensk" p ngot annat stt nu?

Ps. Jag rstade "bryr mig ej" eftersom jag absolut inte tror att ngon annan kultur skulle kunna "ta ver" vr moderna/postmoderna kultur Ds.

De flesta av oss har vl definitionen att de allra flesta som inte behver stlla frgan om de r svenskar eller inte r svenskar.
Citera
2011-08-31, 19:12
Medlem
brianmolkos avatar
Frga "vissa" varfr de inte vill man ska f skaffa s mnga barn man kanske egentligen vill, s inte undra p att det blir frre "originalsvenskar"
Nu blir det en fr vara snll
Citera
2011-08-31, 20:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
De flesta av oss har vl definitionen att de allra flesta som inte behver stlla frgan om de r svenskar eller inte r svenskar.

Jaaaa, det var ju en "tydlig" definition"

S den sk "pollen" ger allts fljande resultat:

En stor majorietet av nedanstende vill inte att "svenskar" skall bli en minoritet i Sverige:

Alla som verhuvudtaget bor i Sverige
Alla som r svenska medborgare
Alla som betraktar sig som svenskar

Japp, det var ju ett "tydligt" resultat, som sger vad?
Citera
2011-08-31, 20:23
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jaaaa, det var ju en "tydlig" definition"

S den sk "pollen" ger allts fljande resultat:

En stor majorietet av nedanstende vill inte att "svenskar" skall bli en minoritet i Sverige:

Alla som verhuvudtaget bor i Sverige
Alla som r svenska medborgare
Alla som betraktar sig som svenskar

Japp, det var ju ett "tydligt" resultat, som sger vad?

Suck. Man syftar ju s klart den etniska och genetiska folkgruppen kallad svenskar.

Citat:
Genetics

According to recent genetic analysis, both mtDNA and Y chromosome polymorphisms showed a noticeable genetic affinity between Swedes and other Germanic ethnic groups.[21] For the global genetic make-up of the Swedish people and other peoples (see also [75] and [76]).

In Patrilineage through the Y haplogroups of their DNA , the Swedes are most diverse and strongly of Haplogroup I1d1 in over 40% of the population tested in different studies,followed by R1a1a and R1b1a2a1a1 with over 20% each one and haplogroup N1c1 with over 5% at different regional variance. The rest are among haplogroups J and E1b1b1 and other less common ones.[77]

Among Mitochondrial haplogroups the Swedes are in matrilineage strongly of haplogroup H in a 25-30%,followed by haplogroup U at a 10% or more,with haplogroup J and T, K at around 5% each one.

Another detailed nuclear genetic study has also implied that Swedes largely share genetics with Finns.[78]
Citera
2011-08-31, 21:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Suck. Man syftar ju s klart den etniska och genetiska folkgruppen kallad svenskar.

Jo, men TS har i tidigare trdar ansett att man bara r en "riktig" svensk om ens frfder bott hr i minst tre generationer, (sedan minst r 1900).

Jag klarar av det, men inget om detta stod i trdstarten.
Citera
2011-08-31, 21:30
Medlem
Lantbruks avatar
Frn wiki;

"...Swedes (Swedish: svenskar) are a nation and ethnic group native to Sweden, mostly inhabiting Sweden and the other Nordic countries, with descendants living in a number of countries..."

Angende definitionen.
Citera
2011-08-31, 21:55
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Frn wiki;

"...Swedes (Swedish: svenskar) are a nation and ethnic group native to Sweden, mostly inhabiting Sweden and the other Nordic countries, with descendants living in a number of countries..."

Angende definitionen.
Fast wikipedia r ingen trovrdig klla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in