Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-05, 13:39
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Hur går detta ihop?
Det går inte ihop. Det kallas kulturmarxism. Det "nya proletariatet" består inte av arbetare längre, den består av allt som inte har med vit europeisk identitet att göra. Efter marxismens misslyckande i Västeuropa så ändrade den skepnad, läs på om Georg Lukacs och se hur slutsatserna som dras är att den vita europeiska kulturella homogeniteten är hindret för marxism i Europa. Således måste den vita europeiska identiteten dekonstrueras, allt genuint västerländskt betraktas som en sjukdom.
Senast redigerad av Deliberately 2011-08-05 kl. 13:45.
Citera
2011-08-05, 13:59
Bannlyst
Det är svenskarna som gör det mot sig själva. Patetiskt värre
Citera
2011-08-05, 14:15
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Nej, vi vill inte bli en minoritet.
Vi behöver väcka vårt folk innan det är för sent. Detta gäller inte bara Sverige. Det är samma elände i alla vita västländer. Repatriering nu.

Svenska folket lyder endast erkända auktoriteter, och därmed inses lätt att HM Konungen måste gå ut i offentligheten med en ordergivning som manar till återställande av den vitrasiga patriarkala rättsordningen i landet.
Senast redigerad av Schnuppfen 2011-08-05 kl. 14:21.
Citera
2011-08-05, 14:45
Medlem
Agahnims avatar
Statistiken hade varit betydligt mer intressant om det framgått varifrån de kom. Ett norskt par som flyttar hit permanent och avlar 3 ungar bidrar alltså till att öka antalet invandrare med 5 enligt denna version.

Dessutom emigrerar väl människor också? Och folk dör väl?

Kunde inte hitta någon bra källa:

http://www.migrationsinfo.se/demografi/fodelseland/

Annars är det väl kriget i Irak bidragit en hel del.
Det är sånt som händer när man bestämmer sig för bomba fram en demokrati.

Personligen är jag för en generös flyktingpolitik. Men det är naturligtvis svårt att säga var gränsen ska gå.
Citera
2011-08-05, 16:10
Medlem
Du bör ställa frågan till de som väljer att fortplanta sig med mörkhyade etc.
Citera
2011-08-05, 16:19
Medlem
Är inte rädd för "invandrare" har jämt skett invandring till Sverige. Inget fel i det.
Nja, snarare mer rädd för specifikt Islam. Är själv vad man skulle kunna klassificera som en islamofob.

Minns hur skinnskallar/nazister ( är starkt israel-vänlig... ska väl medges så hatar dessa människor ) brukade sprida propaganda vid sjödalsgymnasiet om att Muhammed kommer vara det mest vanligast namnet inom de närmaste årtionden, trodde det var rent sagt skitsnack.

Men titta här:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1324194/Mohammed-popular-baby-boys-ahead-Jack-Harry.html

Tydligen är det nummer ett nu inom Storbritannien. Handlar inte om att det är ett "invandrarnamn" handlar om att namnet antyder om bokstavstroende religiösa människor. Hur många "svenskar" namnger sina barn efter bibliska företrädare?
Skrämmande att vi, i en modern tid, fortfarande kan klänga fast till religion.

Visst, jag är säkerligen vid definition en slags anti-teist, typ. Men skäms inte för det.
Och nej, jag är inte heller emot arabiska invandrare, men är emot religion - så fort den får makt å inflytande på människors liv - och det står jag för.
Mjo, är även för religionsfrihet och att man får döpa sitt barn till Muhammed, men äcklas av människor som påtvingar barnen sin egen religion eller politiska ideologier. Låt barnen få välja sin egen religion...
Citera
2011-08-05, 18:23
Medlem
AlGhouti90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Du behöver inte spela oförstående och fråga efter en förklaring här i tråden. Jag tror du vet svaret lika väl som de flesta andra. Jag tror du vet ungefär vad som innebär att vara svensk. Jag tror också du vet även som invandrare, varför många är kritiska mot invandring i vårt land. Det är en utopi att alla människor på jorden skulle kunna leva fredligt tillsammans utan landsgränser. Vi har alldeles för olika kulturer, religioner, språk, vanor, ekonomi osv. för att det skulle fungera. Det skulle innebära en katastrof och ingenting annat. Det är som kommunism, det låter fint på pappret men fungerar aldrig i verkligheten.

Du tror fel. Kan du säga vad som är svenskt? Maten? Midsommar? (nej svenskarna har inte kommit på det)

Jag leker inte oförstående, det är jag. Jag skiter i nationaliteter. Innebörden att vara svensk är bara för att man har bestämt det, bara för att man har drivit bort olika folkgrupper och erövrat olika områden som andra folkgrupper har gjort. Svenskarna kom inte till bara sådär med en mille invånare utan de började med inavel och förökade sig och med tiden har det blivit dagens Sverige. Eller hur har det egentligen varit?

Jag kan inte vara stolt över att dessa förfäder har gjort drivit bort olika folkgrupper och tagit över andra landområden. Kan inte vara stolt över korstågen, eller alla kolonier som ex England haft. Kan du?

Men jag instämmer, landsgränser är ett måste. Jag skrev bara det jag kände för.
Citera
2011-08-05, 18:50
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eicke
Du bör ställa frågan till de som väljer att fortplanta sig med mörkhyade etc.
Eller måhända till de som låter andra fortplanta sig med "mörkhyade etc.".
Citera
2011-08-05, 18:51
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlGhouti90
Du tror fel. Kan du säga vad som är svenskt? Maten? Midsommar? (nej svenskarna har inte kommit på det)

Jag leker inte oförstående, det är jag. Jag skiter i nationaliteter. Innebörden att vara svensk är bara för att man har bestämt det, bara för att man har drivit bort olika folkgrupper och erövrat olika områden som andra folkgrupper har gjort. Svenskarna kom inte till bara sådär med en mille invånare utan de började med inavel och förökade sig och med tiden har det blivit dagens Sverige. Eller hur har det egentligen varit?

Jag kan inte vara stolt över att dessa förfäder har gjort drivit bort olika folkgrupper och tagit över andra landområden. Kan inte vara stolt över korstågen, eller alla kolonier som ex England haft. Kan du?

Men jag instämmer, landsgränser är ett måste. Jag skrev bara det jag kände för.
Vad som är svenskt är den etniska folkgruppen svenskar, som klart kan defineras genom populationsgenetik, som visats tidigare i tråden. Vi är helt enkelt ett eget genetiskt isolat, med en unik fenotyp, även om det kan vara svårt att se skillnad på norrmän och svenskar, vi är väldigt nära besläktade och därför är det inga större problem att leva med närbesläktade folkslag, tillskillnad från genetiskt avlägsna folk, såsom araber eller östasiater.

Det som är svenskt är den kultur som är omspännande över hela den svenska folkgruppen som helhet. Vi, det svenska folket är uppbärarna av den svenska kulturen, utan svenskar, ingen svensk kultur.

Jag tror knappast att du skiter i etniciteten hos människor. Skulle du trivas i ett samhälle uteslutande bestående av negrer? I ett samhälle uteslutande bestående av östasiater? Tillåt mig att tvivla. Överallt, vartän i världen vi kommer så segregerar sig folk helt frivilligt baserat på etnicitet och ursprung om det är en liten spridd grupp. Titta bara på segregeringskartor i städer i USA, ett mycket tydligt samband syns, den absoluta majoriteten av vita bor bland vita, svarta bland svarta, östasiater bland östasiater och latinos med latinos, osv.

Människor identifierar sig med andra människor baserat på ursprung, jag tror att du också innerst inne gör det, men inte vill erkänna det eftersom du fått höra av politiker, offentliga personer och media att du inte ska göra det. Har du märkt en sak? Det är endast vita som inte får identifiera sig efter ursprung, alla invandrare får det, deras kultur ska minsann bevaras och uttryckas, ser du inte det absurda i det du fått höra av det offentliga Sverige?
Citera
2011-08-05, 22:35
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiri
Det är svenskarna som gör det mot sig själva. Patetiskt värre

Genosuicide.
Citera
2011-08-06, 00:09
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agahnim
Statistiken hade varit betydligt mer intressant om det framgått varifrån de kom. Ett norskt par som flyttar hit permanent och avlar 3 ungar bidrar alltså till att öka antalet invandrare med 5 enligt denna version.

Dessutom emigrerar väl människor också? Och folk dör väl?

Kunde inte hitta någon bra källa:

http://www.migrationsinfo.se/demografi/fodelseland/

Annars är det väl kriget i Irak bidragit en hel del.
Det är sånt som händer när man bestämmer sig för bomba fram en demokrati.

Personligen är jag för en generös flyktingpolitik. Men det är naturligtvis svårt att säga var gränsen ska gå.

Hur många norrmän känner du eller hört talas om som emigrerat till Sverige de senaste åren?
Det är snarare tusentals svenskar som flyttat till Norge...eller har du missat detta helt?
Citera
2011-08-06, 00:11
Medlem
ambisckos avatar
Svenskarna kommer säkerligen att bli en minoritet bland en mångraslig icke-vit majoritet detta århundrade. Det är ett katastrofalt scenario av flera orsaker.

De vetenskapliga beläggen för genetiska skillnader mellan raserna avseende kognitiv förmåga och andra egenskaper som styr mänskligt beteende är överväldigande (Herrnstein & Murray, Jensen, Lynn, Rushton, James D. Watson, William Shockley et al.). Att de flesta tror att det förhåller sig tvärtom beror på att västvärldens samlade massmedia och politiker nedtystat forskningsresultat som inte passar in i den i Väst rådande egalitära världsbilden. Huvudförklaringen till detta bedrägeri är utgången av andra världskriget.

Aktat det rådande ideologiska rasegalitära paradigmet att alla världens folkslag är blodsbröder och att alla individer föds som oskrivna blad med sinsemellan samma genetiska förutsättningar kommer fortsättningsvis att resultera i en rejäl diskrepans mellan utfallet av den förda "integrationspolitiken" och hur man av ideologiska skäl så gärna vill att verkligheten skall vara. När de nya svenskarna med flest negroida gener alltjämt om hundra år kommer befinna sig längst ner i samhällsskiktet samtidigt som de då fåtaliga renrasiga vita européerna fortsatt kommer att befinna sig i samhällets övre skikt kan det inte annat än leda till blodshämnd mot den vita minoriteten vars framgång över den icke-vita majoriteten sedan någon gång mellan 1945 och 1968 beskyllts på den onda vita mannens rasism. Våra vita barn kommer då att få smaka på den yttersta konsekvensen av ett århundrade av anti-vit och svenskfientlig propaganda. Risken för folkmord mot de vita som inte rasblandat är överhängande, i synnerhet som klassklyftorna bara kommer att öka ännu mer i framtiden samtidigt som konkurrensen om jordens sinande resurser bara tilltar.

Framtidens utsatta vita minoritet har förutom det numerära underläget flera nackdelar i en potentiell gruppkonflikt med icke-vita. Medan de icke-vita etniska grupperna under ett århundrade uppmuntrats att bejaka sitt kulturella arv och etniska identitet (som det står inskrivet i grundlagen) har de feminiserade svenskarna förfallit i HBT-hedonism och moralisk dekadens som en följd av det sjuka kapitalistiska systemets konsumtions- och masskultur. Precis som i dagens Sydafrika kan de olika icke-vita grupperna enas tillsammans i sitt hat mot de vita, som de av systemet dessutom indoktrinerats med under ca 100 år. Medan den av naturen mer aggressiva icke-vita gruppen både är genetiskt benägen till och av makteliten politiskt uppmuntrats till kollektivism och etnocentrism är vita människor både av evolutionen och hundra år av politiskt liberal påverkan präglade av extrem individualism och altruism. Icke-vita i den socioekonomiska marginalen kommer dock inte ha några problem att generalisera och helt sonika rånmörda vita människor om det så bara kan ge dem lite mat för dagen (här är situationen parallell till den vita minoritetens situation i dagens Afrika och Sydamerika). Våldtäkterna kommer också att explodera jämfört med dagens förvisso redan höga nivåer (även här finns en parallell till dagens mångrasliga utopi Sydafrika där var fjärde man våldtagit).
Senast redigerad av ambiscko 2011-08-06 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in