Har nu skickat en förfrågan till en av moderatorerna i detta delforum att göra detta till en omröstningstråd. I väntan på besked så tänkte jag bara uppmärksamma er om ett intressant fynd jag gjorde på en amerikansk blogg, som drivs av en ättling till comanche-indianerna, och som jag skrev om
här.
I länken så uttrycker indianen ifråga sin beundran för den norska terroristen och massmördaren Anders Behring Breivik. Detta är intressant, och ger perspektiv på saker och ting, då denna indians förfäder också sysslade med vad man kan kalla för terrorism och massmord, mot de europeiska kolonisatörerna. Detta motstånd mot europeisk massinvandring brukar romantiseras av mångkulturalister likt AUF/SSU, vilket kan vara värt att påpeka.
Massinvandring till Amerika ledde iallafall till att ursprungsfolken där blev förtryckta minoritetsfolk (albansk/muslimsk invandring till Kosovo ledde till att serberna där drabbades av samma öde o.s.v.). Frågan är vad som kommer att hända med de europeiska ursprungsfolken när vi drabbas av samma sak? Kommer historien att upprepa sig, tro?