Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-11-13, 21:25
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Det säger väl inte så mycket om judar som grupp? Att det finns många svenskaföretag som arbetar inom IT innebär inte att alla svenskar är it-tekniker?

Vad har IT företag med massmedia,politik och bankväsendet att göra? Sist jag kollade så har IT företag ingen som helst politiskt funktion. Dom tre sistnämnda har dock en väldigt stor påverkan på vårat samhälle både inom ifrån USA och inom Sverige.

http://www.nationell.nu/info/judefragan/

Oavsett om du tror att sionisterna har en agenda eller inte så är det oroväckande att Judar som är en väldigt liten del av befolkning är så överrepresenterade inom diverse maktpositioner inom politik,media och bankväsendet.

Den största donationen för Obabas president kampanj kom ifrån den judiskkontrolerade banken Goldman Sachs.

http://articles.cnn.com/2010-04-20/politics/obama.goldman.donations_1_obama-campaign-presidential-campaign-federal-election-commission-figures?_ s=PM:POLITICS

Michael F. Scheuer (born 1952[1]) is a former CIA intelligence officer, American blogger, historian, foreign policy critic, and political analyst. He is currently an adjunct professor at Georgetown University's Center for Peace and Security Studies. In his 22-year career, he served as the Chief of the Bin Laden Issue Station (aka "Alec Station"), from 1996 to 1999, the Osama bin Laden tracking unit at the Counterterrorist Center. He then worked again as Special Advisor to the Chief of the bin Laden unit from September 2001 to November 2004.

Han säger så här i den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=cLjZoA3GaVE&feature=player_embedded

Antyder du att den israeliska lobbyn drar in USA i krig?, frågar RT-reportern.
– Absolut!, svarar Michael Scheuer.

Ser du inte ett mönster?

Citat:
Jag tycker att ljudet är lite osynkat, anar ugglor i mossen..

Ehh, programmet sändes av The Israel Broadcasting Authority (IBA)...

Citat:
Du är medveten om att männskligheten inte uppstod i Sverige? Enligt din logik finns det därför inga svenskar, dubbelmoral? Vi är alla svenskar och vi har alla en historia där någon förfäder har invandrat, det kan fan inte ignorera!

Nej, människan har utvecklas... Vissa raser mer än andra om man kollar på hur världen ser ut idag. Vart har jag skrivit att jag är emot Europeisk invandring? Oavsett om människans ursprung är i Afrika så har vi utvecklas väldigt olika precis som olika djurraser. Med massinvandring så suddas vårat ursprung, historia och framtid ut mer och mer, varför är det bara västvärlden som ska suddas ut?

Det är STOR skillnad mellan europeisk invandring och massinvandring från en massa olika kulturer från hela världen.
Citera
2011-11-14, 19:30
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Vad är det som får dig att älska människor du inte känner endast för att man bär samma hudfärg som dig? Vad är det som får dig att älska människor du inte känner endast för att man bär samma ögonfärg som dig? Vad är det som får dig att älska människor du inte känner endast för att man bär samma hårfärg som dig? Varför förstår du inte att alla människor är individer? Varför förstår du inte att det finns idioter inom alla folkgrupper? Tro inte allt för bra om svenskar bara för att vi är blonda och blåögda, det är inget hållbart argument.
Varför hakar du upp dig på hudfärg och ögonfärg? Varför förstår du inte att alla människor är individer frågar du. Då frågar jag dig, varför förstår du inte att alla primater är individer? Schimpanser är schimpanser, orangutanger är orangutanger, gorillor är gorillor, människor är människor. Vi är olika. Vi är inte ämnade att leva tillsammans. Vi kan leva fredligt sida vid sida med varandra, men inte tillsammans, inte inom samma samhälle.

Albinonegrer är inte lik en europé. Vi har olika ursprung, därav är gemenskapen begränsad. Visst kan man ha trevligt med en subsaharisk afrikan eller östasiat, men det slutar där, för till sist och syverne handlar det om vart du hör hemma. Vart är ditt hem? Din familj är hem, och den utvigdade familjen, den etniska folkgruppen, de människor du delar ursprung med, delar kultur, traditioner, högtider, kulturarv, de som ni delar historia med, är hem.

Detta är mänskligt, det är människans natur. Varför tror du samerna som bott här i många tusen år, som assimilerats både rasligt och kulturellt till stora delar, fortfarande värnar om just sin egen etnicitet? De har ett sameting med huvudstad i Kiruna, där endast de med samiskt ursprung får sitta samt endast etniska samer får rösta, ett kulturellt centrum för dem med norrlands inland, främst Lappland som mer eller mindre deras land. Vi har genom tiden tvinnat in oss i varandra, men trots det vill inte de, eller vi, ha fullständig samexistens. Vi kan ha nytta av att bo i samma land då vi integrerats i varandra till så stor del redan, men samerna vill kunna ha viss autonomi, en viss suveränitet att kunna bestämma sitt eget öde och bevara samt utveckla sin egen kultur.

Se vad som hände i Balkan, idén om ett etnicitetsöverspännande slags pan-sydslavistiskt Jugoslavien fungerade inte, var folkslag vill leva på sina egna villkor och ha självbestämmande.

Folk är inte beredda att överge sin identitet, sitt språk, sin kultur, sin historia, du känner gemenskap med de människor du delar detta med. Ytterst handlar det om de som ser ut som dig, de som delar blodsband, och sedan kompletterar språk, historia och kulturella traditioner gemenskapen och befäster den och i sin tur gör er till en egen folkgrupp med gemensam härstämning, gemensamt ursprung.

Att krossa nationen, de etniska folkgruppernas förmåga att ha självbestämmande, ha makt över sitt eget öde, att få leva på sina villkor, kunna ha ett eget kulturcentrum, det är inte i harmoni med människans natur. Varför tror du mer och mer svenskar motsätter sig nuvarande mångkulturpolitik med tillhörande stora invandring? Deras kultur, de villkor de vill leva på, deras identitet får mindre och mindre plats, den trycks undan.

Nationalstaten är ett vinnande koncept sålänge människor är människor med den mänskliga känslan för identitet, gemenskap, samhörighet, våran mänskliga natur helt enkelt. Du kan ha mindre mängder utlänningar i en nation, men om de börjar utgöra större kollektiv, så börjar de vilja leva på sitt levnadssätt, de börjar ställa krav att få leva på sina villkor, och det fungerar inte att ha flera olika etniciteter inom samma stat, som ska bestämma ett gemensamt levnadssätt.
Citera
2011-11-14, 19:44
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag har länge begrundat över dina två inlägg och jag har faktiskt inget bra svar mer än att jag tycker att det är förfärligt att ditt perspektiv är så oerhört pesimistiskt. Jag delar inte ditt perspektiv och tror inte att den svenska kulturen ska utrotas, jag känner mig trygg i min kultur, jag känner mig trygg i mina värderingar, jag är övertygad om att du oroar dig i onödan. Jag hoppas att du iaf har hunnit muntra upp dig sedan du skrev dina inlägg, jag hoppas att du relativt snart inser att världen inte är så hemsk som du tror.
Men faktum är att den svenska kulturen och det svenska folkets seder, normer, traditioner och högtider försvinner bit för bit, trycks undan av våra politiker samtidigt som de utländska kollektiv som börjar utgöra en större och större del av Sveriges befolkning, kräver ändringar som passar deras levnadssätt, i större och större omfattning.

Detta är vad som händer JUST NU! Vi ser exempel på det överallt. Säg mig, vart någonstans i världen ska den svenska kulturen ha en självklar plats att uttryckas? Det har tom för ett flertal månader sen börjat pratats om att ersätta en svensk röd dag mot en muslimsk, bara för att muslimerna som kollektiv blir fler och fler.

Den svenska kulturen trycks undan i skrivande stund och har gjort det länge, och det går bara fortare och fortare i takt med att de etniska svenskarna blir färre medan utländska kollektiv blir större. Vart ska den svenska kulturen få en plats i allt detta? Det får den inte, den trycks undan och får mindre och mindre plats, till att slutligen utrotas, förevigt.

Våra politiker, tom de allra högsta politikerna, våran statsminister, hon som kandiderade till statsminister 2010, allihopa bland våran politikerelit står öppet och uttrycker hur den svenska kulturen är ingenting värd, medan de orientaliska och afrikanska kulturen är berikande. Våra egna politiker, och alla offentliga personer under dem, samt media sjunger allihopa med i samma visa: Ut med det gamla svenska som inte har något värde, in med det orientaliska och afrikanska!

Detta kan väl inte undgått dig?
Citera
2011-11-14, 19:46
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Nej, och jag tror inte att en enda svensk vill bli en minoritet i sitt eget land.

nähä... varför röstar dom som dom gör då? ren okunskap.. alla? så dumma kan inte folk vara.
Ett barn borde begripa vad massinvandringen på sikt leder till.

många bryr sig helt enkelt inte. Eftersom de inte förstår konsekvenserna. Och iluras att de är rasister om de ens tänker på vad det skulle innebära.
Senast redigerad av Sockerpappan 2011-11-14 kl. 20:46.
Citera
2011-11-14, 21:26
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Usch, nu blev det mycket text att svara på.
Citera
2011-11-14, 22:00
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Usch, nu blev det mycket text att svara på.
Ta din tid, jag har inte bråttom. Jag är genuint intresserad av ditt svar och därav din syn på saken, delvis pga de åsikter jag har sett dig uttrycka på detta forum är i princip densamma som de som är mycket vanligt i det offentliga.

Det du får läsa nu, är kärnan i mina åsikter på invandrings- och nationalismfrågan. Du kanske hittar poster ibland där jag uttrycker ilska över nuvarande politik på detta område, och du kanske drar fel slutsatser och inte förstår orsaken till upprördheten. Det jag nyss uttryckte i de senaste två posterna i denna tråd, är som sagt kärnan i det hela, och jag vågar påstå att det är det bland de flesta som är motståndare mot nuvarande invandringspolitik.
Citera
2011-11-16, 21:38
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Varför hakar du upp dig på hudfärg och ögonfärg? Varför förstår du inte att alla människor är individer frågar du. Då frågar jag dig, varför förstår du inte att alla primater är individer? Schimpanser är schimpanser, orangutanger är orangutanger, gorillor är gorillor, människor är människor. Vi är olika. Vi är inte ämnade att leva tillsammans. Vi kan leva fredligt sida vid sida med varandra, men inte tillsammans, inte inom samma samhälle.
Jag minns att du har blivit väldigt upprörd tidigare för att jag förnekat att det finns raser bland människor och jag minns att du skrev att jag aldrig skulle göra det igen, tyvärr måste jag göra dig besviken för jag tror inte på dina rasteorier.
Citat:
Albinonegrer är inte lik en europé. Vi har olika ursprung, därav är gemenskapen begränsad. Visst kan man ha trevligt med en subsaharisk afrikan eller östasiat, men det slutar där, för till sist och syverne handlar det om vart du hör hemma. Vart är ditt hem? Din familj är hem, och den utvigdade familjen, den etniska folkgruppen, de människor du delar ursprung med, delar kultur, traditioner, högtider, kulturarv, de som ni delar historia med, är hem.
Skitsnack, härstammar "svenskar" från månen eller? Människan uppstod i Afrika!
Citat:
Detta är mänskligt, det är människans natur. Varför tror du samerna som bott här i många tusen år, som assimilerats både rasligt och kulturellt till stora delar, fortfarande värnar om just sin egen etnicitet? De har ett sameting med huvudstad i Kiruna, där endast de med samiskt ursprung får sitta samt endast etniska samer får rösta, ett kulturellt centrum för dem med norrlands inland, främst Lappland som mer eller mindre deras land. Vi har genom tiden tvinnat in oss i varandra, men trots det vill inte de, eller vi, ha fullständig samexistens. Vi kan ha nytta av att bo i samma land då vi integrerats i varandra till så stor del redan, men samerna vill kunna ha viss autonomi, en viss suveränitet att kunna bestämma sitt eget öde och bevara samt utveckla sin egen kultur.
Jag vet inte så mycket om hur samerna styr sitt sameting men det är förfärligt om man kräver att människor ska vara av en viss "ras" för att få delta i samtalen. Jag tycker att det är diskriminerande.
Citat:
Se vad som hände i Balkan, idén om ett etnicitetsöverspännande slags pan-sydslavistiskt Jugoslavien fungerade inte, var folkslag vill leva på sina egna villkor och ha självbestämmande.
Jag tror inte att man kan jämföra situationen i Sverige och den nere på balkan.
Citat:
Folk är inte beredda att överge sin identitet, sitt språk, sin kultur, sin historia, du känner gemenskap med de människor du delar detta med. Ytterst handlar det om de som ser ut som dig, de som delar blodsband, och sedan kompletterar språk, historia och kulturella traditioner gemenskapen och befäster den och i sin tur gör er till en egen folkgrupp med gemensam härstämning, gemensamt ursprung.
Nej, nej, nej! Jag vill inte att någon ska överge sin kultur, jag tycker dock att kulturen ska anpassa sig efter samhället. Idag finns det ett behov av andra kulturinslag än vad som fanns för ett antal årtionden sedan, det tycker jag är bra. Svensk kultur har en lång tradition av berikning och utbytning från utlandet. Redan på vikingatiden handlade man med muslimerna!
Citat:
Att krossa nationen, de etniska folkgruppernas förmåga att ha självbestämmande, ha makt över sitt eget öde, att få leva på sina villkor, kunna ha ett eget kulturcentrum, det är inte i harmoni med människans natur. Varför tror du mer och mer svenskar motsätter sig nuvarande mångkulturpolitik med tillhörande stora invandring? Deras kultur, de villkor de vill leva på, deras identitet får mindre och mindre plats, den trycks undan.
Vem vill krossa nationen? Du? Jag vill inte, jag vill stärka Sveriges plats på den internationella arenan. Jag tror inte att alla vita etniska svenskar är världens toppen människor, jag vill vara realistisk och säga att alla som vill leva i Sverige och arbeta, betala skatt och göra rätt för sig ska få den möjligheten. Jag har träffat många otrevlig och icke samhällslojala Svenskar och jag har träffat många trevliga och samhällslojala Svenskar födda i utlandet, det innebär inte att jag ser svenskfödda svenskar som en belastning.
Citat:
Nationalstaten är ett vinnande koncept sålänge människor är människor med den mänskliga känslan för identitet, gemenskap, samhörighet, våran mänskliga natur helt enkelt. Du kan ha mindre mängder utlänningar i en nation, men om de börjar utgöra större kollektiv, så börjar de vilja leva på sitt levnadssätt, de börjar ställa krav att få leva på sina villkor, och det fungerar inte att ha flera olika etniciteter inom samma stat, som ska bestämma ett gemensamt levnadssätt.
Tredjeriket var tänkt att bli ett tusenårigt rike, vad hände? Hitler, Himmler och göring (m.fl) vägrade att ta ansvar för vad man orsakat världen utan tog självmord efter att man förlorat, tycker du att det var bra gjort av dom? Tycker du att dom var goda representanter för er rasister?
Citat:
Men faktum är att den svenska kulturen och det svenska folkets seder, normer, traditioner och högtider försvinner bit för bit, trycks undan av våra politiker samtidigt som de utländska kollektiv som börjar utgöra en större och större del av Sveriges befolkning, kräver ändringar som passar deras levnadssätt, i större och större omfattning.
Alla människor är inte intresserade av din idé om ett Sverige där alla heter Sten och Åslög och bär folkdräkt varjedag, tyvärr. Jag är ledsen att svenskarna uppskattar det moderna Sverige.
Citat:
Detta är vad som händer JUST NU! Vi ser exempel på det överallt. Säg mig, vart någonstans i världen ska den svenska kulturen ha en självklar plats att uttryckas? Det har tom för ett flertal månader sen börjat pratats om att ersätta en svensk röd dag mot en muslimsk, bara för att muslimerna som kollektiv blir fler och fler.
Jag ser inte precis något problem i detta, vill du inte fira ramadan tvingar ingen dig.
Citat:
Den svenska kulturen trycks undan i skrivande stund och har gjort det länge, och det går bara fortare och fortare i takt med att de etniska svenskarna blir färre medan utländska kollektiv blir större. Vart ska den svenska kulturen få en plats i allt detta? Det får den inte, den trycks undan och får mindre och mindre plats, till att slutligen utrotas, förevigt.
Du överdriver, jag är ganska säker på att du är osäker i din egen identitet, du är osäker i din egen kultur och därför vill du trycka ned andra. Mönstret känner vi igen från mobbarna på landets skolor.
Citat:
Våra politiker, tom de allra högsta politikerna, våran statsminister, hon som kandiderade till statsminister 2010, allihopa bland våran politikerelit står öppet och uttrycker hur den svenska kulturen är ingenting värd, medan de orientaliska och afrikanska kulturen är berikande. Våra egna politiker, och alla offentliga personer under dem, samt media sjunger allihopa med i samma visa: Ut med det gamla svenska som inte har något värde, in med det orientaliska och afrikanska!

Detta kan väl inte undgått dig?
Jag tror att Mona Sahlin bara ville skoja lite och vara vänlig. Återigen så tror jag att du är osäker i dig själv.

Jag är inte blind eller döv men jag tror att vi tolkar saker olika. Vi är alla olika och det är våran likhet!
Citera
2011-11-16, 21:57
Medlem
Hajvans avatar
Det gäller inte bara Sverige utan alla länder kommer få en mixad befolkning i framtiden oavsett vad vi tycker om det.

Finns bara 2 alternativ och ingen av dem är troliga.
1: Styr upp någon form av virus som gör att vita inte kan skaffa barn med icke vita.
2: Utrota alla icke vita.
Citera
2011-11-16, 23:23
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag minns att du har blivit väldigt upprörd tidigare för att jag förnekat att det finns raser bland människor och jag minns att du skrev att jag aldrig skulle göra det igen, tyvärr måste jag göra dig besviken för jag tror inte på dina rasteorier.
Det är dumt att förneka de uppenbara genetiska skillnaderna som finns mellan populationer inom arten människa. De allra mest uppenbara skillnaderna är mellan nordeuropéer, subsahariska afrikaner och östasiater, det är substantiella genetiska skillnader som är bundet inom dessa populationer. I USA kallas detta ras, i forskningsvärlden kallas detta ras, det är ett odiskutabelt faktum helt enkelt. Nu har detta lite att göra med diskussionen, som handlar om ett harmoniskt samhälle, och där delar alla människopopulationer den känsla för samhörighet efter ursprung.
Citat:
Skitsnack, härstammar "svenskar" från månen eller? Människan uppstod i Afrika!
... Och vi har varit åtskilda mycket länge, tillräckligt länge för att substantiella kulturskillnader och genetiska, i detta fall mest betoningsvärt, biologiska fenotypiska skillnader, det som avgör ursprunget.
Citat:
Jag vet inte så mycket om hur samerna styr sitt sameting men det är förfärligt om man kräver att människor ska vara av en viss "ras" för att få delta i samtalen. Jag tycker att det är diskriminerande.
Det är inte primärt rasliga aspekter som vi pratar om när det kommer till samer. Som jag skrev, samer har assimilerats mycket genetiskt, och till viss del kulturellt med svenskar och andra nordiska folk. Det främsta här handlar om kultur, ursprung, språk, historia, arv.
Citat:
Jag tror inte att man kan jämföra situationen i Sverige och den nere på balkan.
Poängen är att etniciteter vill ha självbestämmande, de vill kunna leva på sina egna villkor, liksom samerna som trots att de bott här i flera tusen år och assimilerats både genetiskt och kulturellt.
Citat:
Nej, nej, nej! Jag vill inte att någon ska överge sin kultur, jag tycker dock att kulturen ska anpassa sig efter samhället. Idag finns det ett behov av andra kulturinslag än vad som fanns för ett antal årtionden sedan, det tycker jag är bra. Svensk kultur har en lång tradition av berikning och utbytning från utlandet. Redan på vikingatiden handlade man med muslimerna!
Det svenska folket, liksom ALLA andra folk i hela världen har en lång tradition av handel och anammande av utländska kulturella uttryck, som man vill ha, och sedan assimilerar, utan invandring. Det svenska folket, liksom alla andra folk, har INGEN historia av massiv invandring och särskilt inte från avlägsna länder, utan sådant sker alltid med erövrande och att ursprungsbefolkningen trycks bort.

Var invandringen till Amerika bra för indianerna?
Citat:
Vem vill krossa nationen? Du? Jag vill inte, jag vill stärka Sveriges plats på den internationella arenan. Jag tror inte att alla vita etniska svenskar är världens toppen människor, jag vill vara realistisk och säga att alla som vill leva i Sverige och arbeta, betala skatt och göra rätt för sig ska få den möjligheten. Jag har träffat många otrevlig och icke samhällslojala Svenskar och jag har träffat många trevliga och samhällslojala Svenskar födda i utlandet, det innebär inte att jag ser svenskfödda svenskar som en belastning.
Du urholkar nationen, du gör landet till ett splittrat land, där folken inte känner gemenskap med varandra, det är inte ett harmoniskt samhälle. Varför kan inte turkarna leva på sina villkor i Turkiet, och svenskarna på sina villkor i Sverige? Eller tror du det blir mer harmoniskt om alla folkslag ska leva på allas villkor samtidigt?
Citat:
Tredjeriket var tänkt att bli ett tusenårigt rike, vad hände? Hitler, Himmler och göring (m.fl) vägrade att ta ansvar för vad man orsakat världen utan tog självmord efter att man förlorat, tycker du att det var bra gjort av dom? Tycker du att dom var goda representanter för er rasister?
Ptja, det där med just tusenårigt var nog bara ett talesätt. Poängen var att skapa ett nationalhem, ett folkhem liksom Sverige gjorde, innan Palme. Ett land där just den etniska folkgruppens kultur stod i centrum och hade en plats att utövas, bevaras och utvecklas på folkets egna villkor.

Hitler, Himmler, Goering och de andra som tog självmord ville väl undvika bespottningen och förnedrandet som de skulle utsatts för om de fortsatte att leva. Huruvida detta drag var "bra gjort", i vilken vinkel du nu frågar ur, är inte intressant i sammanhanget.

Huruvida de var goda representanter för... rasister? Är jag en rasist? Vad är en rasist isåfall? Frågan blir tvetydig, just eftersom det finns flera aspekter i deras politik. Det blir dessutom väldigt konstigt att jämföra ett nationalistiskt parti under 1930-1940-talet, med nutid. Det var en helt annan tid, en orolig tid, en tid där den Sovjetiska kommunismen hotade att underlägga sig Tyskland.
Citat:
Alla människor är inte intresserade av din idé om ett Sverige där alla heter Sten och Åslög och bär folkdräkt varjedag, tyvärr. Jag är ledsen att svenskarna uppskattar det moderna Sverige.
Jo, tyvärr är alla människor intresserade av att leva i ett homogent harmoniskt samhälle. Svenskar uppskattar inte det senaste tidens invandring inneburit. Liksom inget annat folk i hela världen skulle gjort om de utsattes för samma sak.
Citat:
Jag ser inte precis något problem i detta, vill du inte fira ramadan tvingar ingen dig.
Vill jag fira påsk kan lagen mycket väl hindra mig när de utländska kollektiven blir större och börjar ställa krav. Pashtuner kanske vill fira sin högtid, punjaber kanske också börjar ställa krav, somalier vill fira sina traditioner, osv, om detta ska uppnås så MÅSTE röda dagar bytas ut, vi kan inte har fler röda dagar för att Sverige ska gå ihop ekonomiskt. Alltså, svenska högtider försvinner som röda dagar, det är den enda möjligheten för att andra folkgruppers högtider ska kunna ha en röd dag för att firas.
Citat:
Du överdriver, jag är ganska säker på att du är osäker i din egen identitet, du är osäker i din egen kultur och därför vill du trycka ned andra. Mönstret känner vi igen från mobbarna på landets skolor.
Tvärtom, och det är därför jag inte vill att den ska tryckas undan.
Citat:
Jag tror att Mona Sahlin bara ville skoja lite och vara vänlig. Återigen så tror jag att du är osäker i dig själv.
... Eller så reflekterar hennes uttalande exakt hennes inställning i övrigt och den politik hon ville föra?
Citera
2011-11-16, 23:33
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
En massa text

Helt klart en kandidat till det bästa inlägget som gjorts i flashbacks historia, åtmistone i detta delforum, allt jag kan säga är av med hatten och second that.
Citera
2011-11-16, 23:44
Medlem
-Mystics avatar
Deliberately har redan svarat på AllahOlikaAllahLika's vidriga inlägg på ett utmärkt sätt. Men anser du (AllahOlikaAllahLika) att det inte finns olika människoraser? För det första så är människor djur och precis som djur så finns det olika raser.

Ser du kanske någon skillnad på dessa människor FÖRUTOM hudfärgen?

http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/12-of-the-DNA-Differs-Amongst-Human-Races-and-Populations-2.jpg
Citera
2012-07-14, 17:51
Medlem
Det måste vara fritt fram för var och en som vill kalla sig själv för svensk att också göra det - och då kommer den här debatten hamna på ett helt annat plan. Svenskheten är inte någonting som står skrivet i sten, utan är något som hela tiden är i ständig förändring och därför är det också svårt att prata om vem som är svensk och om vem som inte är det.'

Om de som vi idag ser som svenskar någon gång i framtiden kommer vara minoritet i sverige är en teori som spricker på ett flertal plan då det vi idag ser som typiskt svensk inte är samma sak som de som levde här för hundra år sedan såg som typiskt svensk. Om vi arbetar för att ha ett tillåtande klimat i samhället där var och en tillåts vara den hen vill ska inte skillnader såsom vilken etnicitet man anser sig tillhöra spela någon roll.

Vem som än vill ska kunna bli svensk - och det ska också vara självklart att kunna bo i sverige utan att för den saken skull vara tvungen att definiera sig själv som svensk. Och min svenskhet är inte på något sätt hotad av att någon annan också vill använda sina traditioner osv i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in