Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-11-13, 21:25
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Det sger vl inte s mycket om judar som grupp? Att det finns mnga svenskafretag som arbetar inom IT innebr inte att alla svenskar r it-tekniker?

Vad har IT fretag med massmedia,politik och bankvsendet att gra? Sist jag kollade s har IT fretag ingen som helst politiskt funktion. Dom tre sistnmnda har dock en vldigt stor pverkan p vrat samhlle bde inom ifrn USA och inom Sverige.

http://www.nationell.nu/info/judefragan/

Oavsett om du tror att sionisterna har en agenda eller inte s r det orovckande att Judar som r en vldigt liten del av befolkning r s verrepresenterade inom diverse maktpositioner inom politik,media och bankvsendet.

Den strsta donationen fr Obabas president kampanj kom ifrn den judiskkontrolerade banken Goldman Sachs.

http://articles.cnn.com/2010-04-20/p..._s=PM:POLITICS

Michael F. Scheuer (born 1952[1]) is a former CIA intelligence officer, American blogger, historian, foreign policy critic, and political analyst. He is currently an adjunct professor at Georgetown University's Center for Peace and Security Studies. In his 22-year career, he served as the Chief of the Bin Laden Issue Station (aka "Alec Station"), from 1996 to 1999, the Osama bin Laden tracking unit at the Counterterrorist Center. He then worked again as Special Advisor to the Chief of the bin Laden unit from September 2001 to November 2004.

Han sger s hr i den hr videon: http://www.youtube.com/watch?v=cLjZo...layer_embedded

Antyder du att den israeliska lobbyn drar in USA i krig?, frgar RT-reportern.
Absolut!, svarar Michael Scheuer.

Ser du inte ett mnster?

Citat:
Jag tycker att ljudet r lite osynkat, anar ugglor i mossen..

Ehh, programmet sndes av The Israel Broadcasting Authority (IBA)...

Citat:
Du r medveten om att mnnskligheten inte uppstod i Sverige? Enligt din logik finns det drfr inga svenskar, dubbelmoral? Vi r alla svenskar och vi har alla en historia dr ngon frfder har invandrat, det kan fan inte ignorera!

Nej, mnniskan har utvecklas... Vissa raser mer n andra om man kollar p hur vrlden ser ut idag. Vart har jag skrivit att jag r emot Europeisk invandring? Oavsett om mnniskans ursprung r i Afrika s har vi utvecklas vldigt olika precis som olika djurraser. Med massinvandring s suddas vrat ursprung, historia och framtid ut mer och mer, varfr r det bara vstvrlden som ska suddas ut?

Det r STOR skillnad mellan europeisk invandring och massinvandring frn en massa olika kulturer frn hela vrlden.
Citera
2011-11-14, 19:30
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Vad r det som fr dig att lska mnniskor du inte knner endast fr att man br samma hudfrg som dig? Vad r det som fr dig att lska mnniskor du inte knner endast fr att man br samma gonfrg som dig? Vad r det som fr dig att lska mnniskor du inte knner endast fr att man br samma hrfrg som dig? Varfr frstr du inte att alla mnniskor r individer? Varfr frstr du inte att det finns idioter inom alla folkgrupper? Tro inte allt fr bra om svenskar bara fr att vi r blonda och blgda, det r inget hllbart argument.
Varfr hakar du upp dig p hudfrg och gonfrg? Varfr frstr du inte att alla mnniskor r individer frgar du. D frgar jag dig, varfr frstr du inte att alla primater r individer? Schimpanser r schimpanser, orangutanger r orangutanger, gorillor r gorillor, mnniskor r mnniskor. Vi r olika. Vi r inte mnade att leva tillsammans. Vi kan leva fredligt sida vid sida med varandra, men inte tillsammans, inte inom samma samhlle.

Albinonegrer r inte lik en europ. Vi har olika ursprung, drav r gemenskapen begrnsad. Visst kan man ha trevligt med en subsaharisk afrikan eller stasiat, men det slutar dr, fr till sist och syverne handlar det om vart du hr hemma. Vart r ditt hem? Din familj r hem, och den utvigdade familjen, den etniska folkgruppen, de mnniskor du delar ursprung med, delar kultur, traditioner, hgtider, kulturarv, de som ni delar historia med, r hem.

Detta r mnskligt, det r mnniskans natur. Varfr tror du samerna som bott hr i mnga tusen r, som assimilerats bde rasligt och kulturellt till stora delar, fortfarande vrnar om just sin egen etnicitet? De har ett sameting med huvudstad i Kiruna, dr endast de med samiskt ursprung fr sitta samt endast etniska samer fr rsta, ett kulturellt centrum fr dem med norrlands inland, frmst Lappland som mer eller mindre deras land. Vi har genom tiden tvinnat in oss i varandra, men trots det vill inte de, eller vi, ha fullstndig samexistens. Vi kan ha nytta av att bo i samma land d vi integrerats i varandra till s stor del redan, men samerna vill kunna ha viss autonomi, en viss suvernitet att kunna bestmma sitt eget de och bevara samt utveckla sin egen kultur.

Se vad som hnde i Balkan, idn om ett etnicitetsverspnnande slags pan-sydslavistiskt Jugoslavien fungerade inte, var folkslag vill leva p sina egna villkor och ha sjlvbestmmande.

Folk r inte beredda att verge sin identitet, sitt sprk, sin kultur, sin historia, du knner gemenskap med de mnniskor du delar detta med. Ytterst handlar det om de som ser ut som dig, de som delar blodsband, och sedan kompletterar sprk, historia och kulturella traditioner gemenskapen och befster den och i sin tur gr er till en egen folkgrupp med gemensam hrstmning, gemensamt ursprung.

Att krossa nationen, de etniska folkgruppernas frmga att ha sjlvbestmmande, ha makt ver sitt eget de, att f leva p sina villkor, kunna ha ett eget kulturcentrum, det r inte i harmoni med mnniskans natur. Varfr tror du mer och mer svenskar motstter sig nuvarande mngkulturpolitik med tillhrande stora invandring? Deras kultur, de villkor de vill leva p, deras identitet fr mindre och mindre plats, den trycks undan.

Nationalstaten r ett vinnande koncept slnge mnniskor r mnniskor med den mnskliga knslan fr identitet, gemenskap, samhrighet, vran mnskliga natur helt enkelt. Du kan ha mindre mngder utlnningar i en nation, men om de brjar utgra strre kollektiv, s brjar de vilja leva p sitt levnadsstt, de brjar stlla krav att f leva p sina villkor, och det fungerar inte att ha flera olika etniciteter inom samma stat, som ska bestmma ett gemensamt levnadsstt.
Citera
2011-11-14, 19:44
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag har lnge begrundat ver dina tv inlgg och jag har faktiskt inget bra svar mer n att jag tycker att det r frfrligt att ditt perspektiv r s oerhrt pesimistiskt. Jag delar inte ditt perspektiv och tror inte att den svenska kulturen ska utrotas, jag knner mig trygg i min kultur, jag knner mig trygg i mina vrderingar, jag r vertygad om att du oroar dig i ondan. Jag hoppas att du iaf har hunnit muntra upp dig sedan du skrev dina inlgg, jag hoppas att du relativt snart inser att vrlden inte r s hemsk som du tror.
Men faktum r att den svenska kulturen och det svenska folkets seder, normer, traditioner och hgtider frsvinner bit fr bit, trycks undan av vra politiker samtidigt som de utlndska kollektiv som brjar utgra en strre och strre del av Sveriges befolkning, krver ndringar som passar deras levnadsstt, i strre och strre omfattning.

Detta r vad som hnder JUST NU! Vi ser exempel p det verallt. Sg mig, vart ngonstans i vrlden ska den svenska kulturen ha en sjlvklar plats att uttryckas? Det har tom fr ett flertal mnader sen brjat pratats om att erstta en svensk rd dag mot en muslimsk, bara fr att muslimerna som kollektiv blir fler och fler.

Den svenska kulturen trycks undan i skrivande stund och har gjort det lnge, och det gr bara fortare och fortare i takt med att de etniska svenskarna blir frre medan utlndska kollektiv blir strre. Vart ska den svenska kulturen f en plats i allt detta? Det fr den inte, den trycks undan och fr mindre och mindre plats, till att slutligen utrotas, frevigt.

Vra politiker, tom de allra hgsta politikerna, vran statsminister, hon som kandiderade till statsminister 2010, allihopa bland vran politikerelit str ppet och uttrycker hur den svenska kulturen r ingenting vrd, medan de orientaliska och afrikanska kulturen r berikande. Vra egna politiker, och alla offentliga personer under dem, samt media sjunger allihopa med i samma visa: Ut med det gamla svenska som inte har ngot vrde, in med det orientaliska och afrikanska!

Detta kan vl inte undgtt dig?
Citera
2011-11-14, 19:46
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Nej, och jag tror inte att en enda svensk vill bli en minoritet i sitt eget land.

nh... varfr rstar dom som dom gr d? ren okunskap.. alla? s dumma kan inte folk vara.
Ett barn borde begripa vad massinvandringen p sikt leder till.

mnga bryr sig helt enkelt inte. Eftersom de inte frstr konsekvenserna. Och iluras att de r rasister om de ens tnker p vad det skulle innebra.
Senast redigerad av Sockerpappan 2011-11-14 kl. 20:46.
Citera
2011-11-14, 21:26
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Usch, nu blev det mycket text att svara p.
Citera
2011-11-14, 22:00
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Usch, nu blev det mycket text att svara p.
Ta din tid, jag har inte brttom. Jag r genuint intresserad av ditt svar och drav din syn p saken, delvis pga de sikter jag har sett dig uttrycka p detta forum r i princip densamma som de som r mycket vanligt i det offentliga.

Det du fr lsa nu, r krnan i mina sikter p invandrings- och nationalismfrgan. Du kanske hittar poster ibland dr jag uttrycker ilska ver nuvarande politik p detta omrde, och du kanske drar fel slutsatser och inte frstr orsaken till upprrdheten. Det jag nyss uttryckte i de senaste tv posterna i denna trd, r som sagt krnan i det hela, och jag vgar pst att det r det bland de flesta som r motstndare mot nuvarande invandringspolitik.
Citera
2011-11-16, 21:38
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Varfr hakar du upp dig p hudfrg och gonfrg? Varfr frstr du inte att alla mnniskor r individer frgar du. D frgar jag dig, varfr frstr du inte att alla primater r individer? Schimpanser r schimpanser, orangutanger r orangutanger, gorillor r gorillor, mnniskor r mnniskor. Vi r olika. Vi r inte mnade att leva tillsammans. Vi kan leva fredligt sida vid sida med varandra, men inte tillsammans, inte inom samma samhlle.
Jag minns att du har blivit vldigt upprrd tidigare fr att jag frnekat att det finns raser bland mnniskor och jag minns att du skrev att jag aldrig skulle gra det igen, tyvrr mste jag gra dig besviken fr jag tror inte p dina rasteorier.
Citat:
Albinonegrer r inte lik en europ. Vi har olika ursprung, drav r gemenskapen begrnsad. Visst kan man ha trevligt med en subsaharisk afrikan eller stasiat, men det slutar dr, fr till sist och syverne handlar det om vart du hr hemma. Vart r ditt hem? Din familj r hem, och den utvigdade familjen, den etniska folkgruppen, de mnniskor du delar ursprung med, delar kultur, traditioner, hgtider, kulturarv, de som ni delar historia med, r hem.
Skitsnack, hrstammar "svenskar" frn mnen eller? Mnniskan uppstod i Afrika!
Citat:
Detta r mnskligt, det r mnniskans natur. Varfr tror du samerna som bott hr i mnga tusen r, som assimilerats bde rasligt och kulturellt till stora delar, fortfarande vrnar om just sin egen etnicitet? De har ett sameting med huvudstad i Kiruna, dr endast de med samiskt ursprung fr sitta samt endast etniska samer fr rsta, ett kulturellt centrum fr dem med norrlands inland, frmst Lappland som mer eller mindre deras land. Vi har genom tiden tvinnat in oss i varandra, men trots det vill inte de, eller vi, ha fullstndig samexistens. Vi kan ha nytta av att bo i samma land d vi integrerats i varandra till s stor del redan, men samerna vill kunna ha viss autonomi, en viss suvernitet att kunna bestmma sitt eget de och bevara samt utveckla sin egen kultur.
Jag vet inte s mycket om hur samerna styr sitt sameting men det r frfrligt om man krver att mnniskor ska vara av en viss "ras" fr att f delta i samtalen. Jag tycker att det r diskriminerande.
Citat:
Se vad som hnde i Balkan, idn om ett etnicitetsverspnnande slags pan-sydslavistiskt Jugoslavien fungerade inte, var folkslag vill leva p sina egna villkor och ha sjlvbestmmande.
Jag tror inte att man kan jmfra situationen i Sverige och den nere p balkan.
Citat:
Folk r inte beredda att verge sin identitet, sitt sprk, sin kultur, sin historia, du knner gemenskap med de mnniskor du delar detta med. Ytterst handlar det om de som ser ut som dig, de som delar blodsband, och sedan kompletterar sprk, historia och kulturella traditioner gemenskapen och befster den och i sin tur gr er till en egen folkgrupp med gemensam hrstmning, gemensamt ursprung.
Nej, nej, nej! Jag vill inte att ngon ska verge sin kultur, jag tycker dock att kulturen ska anpassa sig efter samhllet. Idag finns det ett behov av andra kulturinslag n vad som fanns fr ett antal rtionden sedan, det tycker jag r bra. Svensk kultur har en lng tradition av berikning och utbytning frn utlandet. Redan p vikingatiden handlade man med muslimerna!
Citat:
Att krossa nationen, de etniska folkgruppernas frmga att ha sjlvbestmmande, ha makt ver sitt eget de, att f leva p sina villkor, kunna ha ett eget kulturcentrum, det r inte i harmoni med mnniskans natur. Varfr tror du mer och mer svenskar motstter sig nuvarande mngkulturpolitik med tillhrande stora invandring? Deras kultur, de villkor de vill leva p, deras identitet fr mindre och mindre plats, den trycks undan.
Vem vill krossa nationen? Du? Jag vill inte, jag vill strka Sveriges plats p den internationella arenan. Jag tror inte att alla vita etniska svenskar r vrldens toppen mnniskor, jag vill vara realistisk och sga att alla som vill leva i Sverige och arbeta, betala skatt och gra rtt fr sig ska f den mjligheten. Jag har trffat mnga otrevlig och icke samhllslojala Svenskar och jag har trffat mnga trevliga och samhllslojala Svenskar fdda i utlandet, det innebr inte att jag ser svenskfdda svenskar som en belastning.
Citat:
Nationalstaten r ett vinnande koncept slnge mnniskor r mnniskor med den mnskliga knslan fr identitet, gemenskap, samhrighet, vran mnskliga natur helt enkelt. Du kan ha mindre mngder utlnningar i en nation, men om de brjar utgra strre kollektiv, s brjar de vilja leva p sitt levnadsstt, de brjar stlla krav att f leva p sina villkor, och det fungerar inte att ha flera olika etniciteter inom samma stat, som ska bestmma ett gemensamt levnadsstt.
Tredjeriket var tnkt att bli ett tusenrigt rike, vad hnde? Hitler, Himmler och gring (m.fl) vgrade att ta ansvar fr vad man orsakat vrlden utan tog sjlvmord efter att man frlorat, tycker du att det var bra gjort av dom? Tycker du att dom var goda representanter fr er rasister?
Citat:
Men faktum r att den svenska kulturen och det svenska folkets seder, normer, traditioner och hgtider frsvinner bit fr bit, trycks undan av vra politiker samtidigt som de utlndska kollektiv som brjar utgra en strre och strre del av Sveriges befolkning, krver ndringar som passar deras levnadsstt, i strre och strre omfattning.
Alla mnniskor r inte intresserade av din id om ett Sverige dr alla heter Sten och slg och br folkdrkt varjedag, tyvrr. Jag r ledsen att svenskarna uppskattar det moderna Sverige.
Citat:
Detta r vad som hnder JUST NU! Vi ser exempel p det verallt. Sg mig, vart ngonstans i vrlden ska den svenska kulturen ha en sjlvklar plats att uttryckas? Det har tom fr ett flertal mnader sen brjat pratats om att erstta en svensk rd dag mot en muslimsk, bara fr att muslimerna som kollektiv blir fler och fler.
Jag ser inte precis ngot problem i detta, vill du inte fira ramadan tvingar ingen dig.
Citat:
Den svenska kulturen trycks undan i skrivande stund och har gjort det lnge, och det gr bara fortare och fortare i takt med att de etniska svenskarna blir frre medan utlndska kollektiv blir strre. Vart ska den svenska kulturen f en plats i allt detta? Det fr den inte, den trycks undan och fr mindre och mindre plats, till att slutligen utrotas, frevigt.
Du verdriver, jag r ganska sker p att du r osker i din egen identitet, du r osker i din egen kultur och drfr vill du trycka ned andra. Mnstret knner vi igen frn mobbarna p landets skolor.
Citat:
Vra politiker, tom de allra hgsta politikerna, vran statsminister, hon som kandiderade till statsminister 2010, allihopa bland vran politikerelit str ppet och uttrycker hur den svenska kulturen r ingenting vrd, medan de orientaliska och afrikanska kulturen r berikande. Vra egna politiker, och alla offentliga personer under dem, samt media sjunger allihopa med i samma visa: Ut med det gamla svenska som inte har ngot vrde, in med det orientaliska och afrikanska!

Detta kan vl inte undgtt dig?
Jag tror att Mona Sahlin bara ville skoja lite och vara vnlig. terigen s tror jag att du r osker i dig sjlv.

Jag r inte blind eller dv men jag tror att vi tolkar saker olika. Vi r alla olika och det r vran likhet!
Citera
2011-11-16, 21:57
Medlem
Hajvans avatar
Det gller inte bara Sverige utan alla lnder kommer f en mixad befolkning i framtiden oavsett vad vi tycker om det.

Finns bara 2 alternativ och ingen av dem r troliga.
1: Styr upp ngon form av virus som gr att vita inte kan skaffa barn med icke vita.
2: Utrota alla icke vita.
Citera
2011-11-16, 23:23
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Jag minns att du har blivit vldigt upprrd tidigare fr att jag frnekat att det finns raser bland mnniskor och jag minns att du skrev att jag aldrig skulle gra det igen, tyvrr mste jag gra dig besviken fr jag tror inte p dina rasteorier.
Det r dumt att frneka de uppenbara genetiska skillnaderna som finns mellan populationer inom arten mnniska. De allra mest uppenbara skillnaderna r mellan nordeuroper, subsahariska afrikaner och stasiater, det r substantiella genetiska skillnader som r bundet inom dessa populationer. I USA kallas detta ras, i forskningsvrlden kallas detta ras, det r ett odiskutabelt faktum helt enkelt. Nu har detta lite att gra med diskussionen, som handlar om ett harmoniskt samhlle, och dr delar alla mnniskopopulationer den knsla fr samhrighet efter ursprung.
Citat:
Skitsnack, hrstammar "svenskar" frn mnen eller? Mnniskan uppstod i Afrika!
... Och vi har varit tskilda mycket lnge, tillrckligt lnge fr att substantiella kulturskillnader och genetiska, i detta fall mest betoningsvrt, biologiska fenotypiska skillnader, det som avgr ursprunget.
Citat:
Jag vet inte s mycket om hur samerna styr sitt sameting men det r frfrligt om man krver att mnniskor ska vara av en viss "ras" fr att f delta i samtalen. Jag tycker att det r diskriminerande.
Det r inte primrt rasliga aspekter som vi pratar om nr det kommer till samer. Som jag skrev, samer har assimilerats mycket genetiskt, och till viss del kulturellt med svenskar och andra nordiska folk. Det frmsta hr handlar om kultur, ursprung, sprk, historia, arv.
Citat:
Jag tror inte att man kan jmfra situationen i Sverige och den nere p balkan.
Pongen r att etniciteter vill ha sjlvbestmmande, de vill kunna leva p sina egna villkor, liksom samerna som trots att de bott hr i flera tusen r och assimilerats bde genetiskt och kulturellt.
Citat:
Nej, nej, nej! Jag vill inte att ngon ska verge sin kultur, jag tycker dock att kulturen ska anpassa sig efter samhllet. Idag finns det ett behov av andra kulturinslag n vad som fanns fr ett antal rtionden sedan, det tycker jag r bra. Svensk kultur har en lng tradition av berikning och utbytning frn utlandet. Redan p vikingatiden handlade man med muslimerna!
Det svenska folket, liksom ALLA andra folk i hela vrlden har en lng tradition av handel och anammande av utlndska kulturella uttryck, som man vill ha, och sedan assimilerar, utan invandring. Det svenska folket, liksom alla andra folk, har INGEN historia av massiv invandring och srskilt inte frn avlgsna lnder, utan sdant sker alltid med ervrande och att ursprungsbefolkningen trycks bort.

Var invandringen till Amerika bra fr indianerna?
Citat:
Vem vill krossa nationen? Du? Jag vill inte, jag vill strka Sveriges plats p den internationella arenan. Jag tror inte att alla vita etniska svenskar r vrldens toppen mnniskor, jag vill vara realistisk och sga att alla som vill leva i Sverige och arbeta, betala skatt och gra rtt fr sig ska f den mjligheten. Jag har trffat mnga otrevlig och icke samhllslojala Svenskar och jag har trffat mnga trevliga och samhllslojala Svenskar fdda i utlandet, det innebr inte att jag ser svenskfdda svenskar som en belastning.
Du urholkar nationen, du gr landet till ett splittrat land, dr folken inte knner gemenskap med varandra, det r inte ett harmoniskt samhlle. Varfr kan inte turkarna leva p sina villkor i Turkiet, och svenskarna p sina villkor i Sverige? Eller tror du det blir mer harmoniskt om alla folkslag ska leva p allas villkor samtidigt?
Citat:
Tredjeriket var tnkt att bli ett tusenrigt rike, vad hnde? Hitler, Himmler och gring (m.fl) vgrade att ta ansvar fr vad man orsakat vrlden utan tog sjlvmord efter att man frlorat, tycker du att det var bra gjort av dom? Tycker du att dom var goda representanter fr er rasister?
Ptja, det dr med just tusenrigt var nog bara ett talestt. Pongen var att skapa ett nationalhem, ett folkhem liksom Sverige gjorde, innan Palme. Ett land dr just den etniska folkgruppens kultur stod i centrum och hade en plats att utvas, bevaras och utvecklas p folkets egna villkor.

Hitler, Himmler, Goering och de andra som tog sjlvmord ville vl undvika bespottningen och frnedrandet som de skulle utsatts fr om de fortsatte att leva. Huruvida detta drag var "bra gjort", i vilken vinkel du nu frgar ur, r inte intressant i sammanhanget.

Huruvida de var goda representanter fr... rasister? r jag en rasist? Vad r en rasist isfall? Frgan blir tvetydig, just eftersom det finns flera aspekter i deras politik. Det blir dessutom vldigt konstigt att jmfra ett nationalistiskt parti under 1930-1940-talet, med nutid. Det var en helt annan tid, en orolig tid, en tid dr den Sovjetiska kommunismen hotade att underlgga sig Tyskland.
Citat:
Alla mnniskor r inte intresserade av din id om ett Sverige dr alla heter Sten och slg och br folkdrkt varjedag, tyvrr. Jag r ledsen att svenskarna uppskattar det moderna Sverige.
Jo, tyvrr r alla mnniskor intresserade av att leva i ett homogent harmoniskt samhlle. Svenskar uppskattar inte det senaste tidens invandring inneburit. Liksom inget annat folk i hela vrlden skulle gjort om de utsattes fr samma sak.
Citat:
Jag ser inte precis ngot problem i detta, vill du inte fira ramadan tvingar ingen dig.
Vill jag fira psk kan lagen mycket vl hindra mig nr de utlndska kollektiven blir strre och brjar stlla krav. Pashtuner kanske vill fira sin hgtid, punjaber kanske ocks brjar stlla krav, somalier vill fira sina traditioner, osv, om detta ska uppns s MSTE rda dagar bytas ut, vi kan inte har fler rda dagar fr att Sverige ska g ihop ekonomiskt. Allts, svenska hgtider frsvinner som rda dagar, det r den enda mjligheten fr att andra folkgruppers hgtider ska kunna ha en rd dag fr att firas.
Citat:
Du verdriver, jag r ganska sker p att du r osker i din egen identitet, du r osker i din egen kultur och drfr vill du trycka ned andra. Mnstret knner vi igen frn mobbarna p landets skolor.
Tvrtom, och det r drfr jag inte vill att den ska tryckas undan.
Citat:
Jag tror att Mona Sahlin bara ville skoja lite och vara vnlig. terigen s tror jag att du r osker i dig sjlv.
... Eller s reflekterar hennes uttalande exakt hennes instllning i vrigt och den politik hon ville fra?
Citera
2011-11-16, 23:33
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
En massa text

Helt klart en kandidat till det bsta inlgget som gjorts i flashbacks historia, tmistone i detta delforum, allt jag kan sga r av med hatten och second that.
Citera
2011-11-16, 23:44
Medlem
-Mystics avatar
Deliberately har redan svarat p AllahOlikaAllahLika's vidriga inlgg p ett utmrkt stt. Men anser du (AllahOlikaAllahLika) att det inte finns olika mnniskoraser? Fr det frsta s r mnniskor djur och precis som djur s finns det olika raser.

Ser du kanske ngon skillnad p dessa mnniskor FRUTOM hudfrgen?

http://i1-news.softpedia-static.com/...ulations-2.jpg
Citera
2012-07-14, 17:51
Medlem
Det mste vara fritt fram fr var och en som vill kalla sig sjlv fr svensk att ocks gra det - och d kommer den hr debatten hamna p ett helt annat plan. Svenskheten r inte ngonting som str skrivet i sten, utan r ngot som hela tiden r i stndig frndring och drfr r det ocks svrt att prata om vem som r svensk och om vem som inte r det.'

Om de som vi idag ser som svenskar ngon gng i framtiden kommer vara minoritet i sverige r en teori som spricker p ett flertal plan d det vi idag ser som typiskt svensk inte r samma sak som de som levde hr fr hundra r sedan sg som typiskt svensk. Om vi arbetar fr att ha ett tilltande klimat i samhllet dr var och en tillts vara den hen vill ska inte skillnader ssom vilken etnicitet man anser sig tillhra spela ngon roll.

Vem som n vill ska kunna bli svensk - och det ska ocks vara sjlvklart att kunna bo i sverige utan att fr den saken skull vara tvungen att definiera sig sjlv som svensk. Och min svenskhet r inte p ngot stt hotad av att ngon annan ocks vill anvnda sina traditioner osv i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in