Citat:
Ursprungligen postat av justHigh
Det vanliga gatuheroinet i europa är bara på 15%. Ta lite xanor och skjuta ordentlig dos av oxy typ 120, slår allt annat på gatan här. Punkt. Dock väldigt farligt det med - om det går fel vilket det oftast inte gör. Ej att tillrådas.
Ja, just därför jag poängterade att jag pratade om bra varor. Oxy är inte ens farmakologiskt bättre eller i närheten av heroin, vilket spelar
stor roll i dess effekter. Jag köper aldrig heroin på gatan och kommer nog aldrig göra det mer än dom få gånger jag provat eftersom att det är så låg kvalité på varorna.
Sen också så är spänningshuvudvärk/migrän en ganska vanlig biverkning på oxy som inte alls är lika vanlig på heroin och då pratar jag inte bara om mig själv utan många andra jag både löst och hört om som fått likvärdiga biverkningar. Som sagt, dom binder sig olika bra båda substanserna till receptorerna och det gör skillnad. Vi kan inte jämföra apoteksvaror av oxy med 15% gatuheroin förstår du väl. Men när vi börjar snacka 30-40-50% heroin så har oxy inte en chans.
Dessutom tycker jag toleransutvecklingen är värre på oxy. Efter två-tre dagar på samma dos så känns det verkningslöst, på heroin kan man hålla på en vecka i alla fall.
Du borde heller inte dra in benzo i bilden, jag menar, kör lite Xanor med gatuheroinet så ska du se att det är bättre också.. Jäkla skum jämförelse du gör, apoteksvaror av benzo och en opioid i jämförelse med illegalt utbankade skräpvaror?
Sen verkar du ju ha rätt dålig koll om du tror att det är bra att injicera tabletter (jämfört med heroin) innehållandes laktosmonohydrat, magnesiumstearat, ammoniometakrylat sampolymer, povidon, stearylalkohol, talk, glyceroltriacetet, hypormellos, makrogol, hydroxypropylcellulosa? Vissa saker tar sig aldrig ur din kropp och sätter sig i hjärta, kärl och lugnor. För tro mig, även om ditt öga tycker sig se att lösningen ser ren och fin ut så är den inte. Inte ens mikronfilter tar 100% av alla skräpämnen även om det är galet mycket mer hälsosamt.