Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Nä, lägger opiater på hyllan nu - de passar helt enkelt inte mig. Ville försöka med oxy eftersom jag har hört så mycket bra om det men nu sitter jag här med nålpupiller, klåda och ett illamående som jag tror kommer övergå i en spya inom en snar framtid. Känns som jag bara får bieffekterna utan någon "bomullskänsla" eller annat välmående. Folk säger ju att det tar ett tag att lära sig gilla opiater men nu har jag fan provat ett antal olika i säkert upp till 40-50 tillfällen (mest tramadol).
Tog bara 20 mg förövrigt

Har du prövat att faktiskt spy då du känner såhär? Många som blir illamående som du och känner att dom måste/vill spy märker att 5 min efter att dom har gått och spytt så brukar illamåendet försvinna och allt det underbara i ruset blir tydligt.
Klådan kan du käka antihistaminer mot. T.ex Atarax som alla läkare skriver ut om du säger att du har ångest. Det ska vara väldigt effektivt mot klådan.
Du måste troligtvis vänja dig och börja med dom svagaste opiaterna i dom minsta möjliga rusdoserna som finns och bygga upp en tolerans mot dom negativa effekterna av opiater. Pröva kodein t.ex. Tramadol tycker många man blir mer illamående av än nästan alla andra opiater så då borde du bli riktigt dålig i magen av dom, så kanske ska undvika dom helt.
Om du redan prövat detta och ändå inte kan få nån njutning då illamåendet och klådan är för jobbiga så är du helt enkelt inte en opiat människa. Dom är inte för alla och många älskar dom trots att dom blir illamående och hatar klådan då ruset kan vara så jävla fantastiskt men du låter inte som en av dom.
Du får helt enkelt leta vidare efter en annan drug of choice