Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-13, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TypisktVastkustskt
Är det någon som vet om det går att få ett "energirikt" rus på oxycontin? Alltså där man fortfarande är riktigt behagligt avslappnad, men fortfarande utan problem kan resa på sig! Någon som har någon erfarenhet? 5 mg? 10 mg?

10mg om du e rookie.
Citera
2012-12-13, 03:33
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Nä, lägger opiater på hyllan nu - de passar helt enkelt inte mig. Ville försöka med oxy eftersom jag har hört så mycket bra om det men nu sitter jag här med nålpupiller, klåda och ett illamående som jag tror kommer övergå i en spya inom en snar framtid. Känns som jag bara får bieffekterna utan någon "bomullskänsla" eller annat välmående. Folk säger ju att det tar ett tag att lära sig gilla opiater men nu har jag fan provat ett antal olika i säkert upp till 40-50 tillfällen (mest tramadol).

Tog bara 20 mg förövrigt

Har du prövat att faktiskt spy då du känner såhär? Många som blir illamående som du och känner att dom måste/vill spy märker att 5 min efter att dom har gått och spytt så brukar illamåendet försvinna och allt det underbara i ruset blir tydligt.

Klådan kan du käka antihistaminer mot. T.ex Atarax som alla läkare skriver ut om du säger att du har ångest. Det ska vara väldigt effektivt mot klådan.

Du måste troligtvis vänja dig och börja med dom svagaste opiaterna i dom minsta möjliga rusdoserna som finns och bygga upp en tolerans mot dom negativa effekterna av opiater. Pröva kodein t.ex. Tramadol tycker många man blir mer illamående av än nästan alla andra opiater så då borde du bli riktigt dålig i magen av dom, så kanske ska undvika dom helt.

Om du redan prövat detta och ändå inte kan få nån njutning då illamåendet och klådan är för jobbiga så är du helt enkelt inte en opiat människa. Dom är inte för alla och många älskar dom trots att dom blir illamående och hatar klådan då ruset kan vara så jävla fantastiskt men du låter inte som en av dom.

Du får helt enkelt leta vidare efter en annan drug of choice
Citera
2012-12-13, 10:46
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Har du prövat att faktiskt spy då du känner såhär? Många som blir illamående som du och känner att dom måste/vill spy märker att 5 min efter att dom har gått och spytt så brukar illamåendet försvinna och allt det underbara i ruset blir tydligt.

Klådan kan du käka antihistaminer mot. T.ex Atarax som alla läkare skriver ut om du säger att du har ångest. Det ska vara väldigt effektivt mot klådan.

Du måste troligtvis vänja dig och börja med dom svagaste opiaterna i dom minsta möjliga rusdoserna som finns och bygga upp en tolerans mot dom negativa effekterna av opiater. Pröva kodein t.ex. Tramadol tycker många man blir mer illamående av än nästan alla andra opiater så då borde du bli riktigt dålig i magen av dom, så kanske ska undvika dom helt.

Om du redan prövat detta och ändå inte kan få nån njutning då illamåendet och klådan är för jobbiga så är du helt enkelt inte en opiat människa. Dom är inte för alla och många älskar dom trots att dom blir illamående och hatar klådan då ruset kan vara så jävla fantastiskt men du låter inte som en av dom.

Du får helt enkelt leta vidare efter en annan drug of choice

Jag verkar helt enkelt inte vara en opiatmänniska. Bad till porslinsguden hela kvällen igår och spolade ner 40 mg tabletten som jag hade kvar. Den enda opiat jag mått riktigt bra på var fearpharmacys orangea 100 mg depot tabletter (tramadol) som jag inte tuggade sönder utan svalde 2st hela. Då mådde jag verkligen super, men alla andra sorter jag provat efter dem har bara gjort mig illamående.

Får se det positivt, kommer aldrig bli en heroin torsk iallafall
Citera
2012-12-13, 14:20
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Jag verkar helt enkelt inte vara en opiatmänniska. Bad till porslinsguden hela kvällen igår och spolade ner 40 mg tabletten som jag hade kvar. Den enda opiat jag mått riktigt bra på var fearpharmacys orangea 100 mg depot tabletter (tramadol) som jag inte tuggade sönder utan svalde 2st hela. Då mådde jag verkligen super, men alla andra sorter jag provat efter dem har bara gjort mig illamående.

Får se det positivt, kommer aldrig bli en heroin torsk iallafall
Du hade ju annars kunnat testa ta en lägre dos?
Citera
2012-12-13, 15:15
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Du hade ju annars kunnat testa ta en lägre dos?

Jo, det skulle jag kunna ha gjort, men när jag låg med huvudet i toastolen igår och tänkte "aldrig mer" så slängde jag i skiten bara. Tror i och för sig inte att en lägre dos hade varit någon större hit heller då jag knappt fick något skönt rus på de där 20 mg. Bara illamående i princip blandat med att jag började nodda. Gillar helt enkelt inte känslan över huvud taget.
Senast redigerad av timetoendit 2012-12-13 kl. 15:18.
Citera
2012-12-13, 18:23
Medlem
Citat:
Jo, det skulle jag kunna ha gjort, men när jag låg med huvudet i toastolen igår och tänkte "aldrig mer" så slängde jag i skiten bara. Tror i och för sig inte att en lägre dos hade varit någon större hit heller då jag knappt fick något skönt rus på de där 20 mg. Bara illamående i princip blandat med att jag började nodda. Gillar helt enkelt inte känslan över huvud taget.

Alltså att INTE välja opiater/opioider är väl smartare än att välja det! Så gå vidare nu, var glad att du inte blev helt förälskad!
Citera
2012-12-13, 20:49
Medlem
Ilove420s avatar
Hallo

Har fått tag på Oxynorm 5mg hur många ska man ta för att bli skön i kroppen, och hur blir man av dom? Liknar det något av trad eller sub?

Edit: jag söker ett rus

Tacksam för svar
Citera
2012-12-13, 23:11
Medlem
Ta bort.
Senast redigerad av Custombike 2012-12-13 kl. 23:56.
Citera
2012-12-14, 09:39
Medlem
nagamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilove420
Hallo

Har fått tag på Oxynorm 5mg hur många ska man ta för att bli skön i kroppen, och hur blir man av dom? Liknar det något av trad eller sub?

Edit: jag söker ett rus

Tacksam för svar

5 mg oxy motsvarar väl 50 mg tramadol.
Jag tycker inte man märker någon skillnad.
För mig räcker det med ett par tre stycken för effekt.
Citera
2012-12-14, 16:32
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Tog ca 30mg Oxykodan för en timme sen för första gången.
Känner inte jätte mycket. Kanske beror på att jag är efterhäng från hash igår.
Kan jag käka hela 80mg i kväll utan att dö?

Det ligger också en äcklig spänningshuvudvärk-illamånde i bakgrunden som jag gärna vill bli av med.
Fan än så länge är jag inte impad av opiater, tur är väl det egentligen.
Senast redigerad av Richard-Feynman 2012-12-14 kl. 16:37.
Citera
2012-12-14, 16:53
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Tog ca 30mg Oxykodan för en timme sen för första gången.
Känner inte jätte mycket. Kanske beror på att jag är efterhäng från hash igår.
Kan jag käka hela 80mg i kväll utan att dö?

Det ligger också en äcklig spänningshuvudvärk-illamånde i bakgrunden som jag gärna vill bli av med.
Fan än så länge är jag inte impad av opiater, tur är väl det egentligen.

Krossade du det till pulver? Annars har du depoteffekt över längre tid men med svagare ruskaraktär. Om du är helt opiatnaiv ska du inte köra 80 mg tycker jag, helt onödigt.
Citera
2012-12-14, 17:19
Medlem
Ilove420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagamoto
5 mg oxy motsvarar väl 50 mg tramadol.
Jag tycker inte man märker någon skillnad.
För mig räcker det med ett par tre stycken för effekt.

Hmmm märkar man ingen skillnad kommer jag nog bli lite knäckt imorgon, jag tänkte dra 20mg oxy och 200mg trad och 150mg lyrica
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in