Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 06:46
Medlem
Jag hade kokat oxynorm om jag vore du, blir så jävla jobbigt med 5or haha

Men om du vill lösa dom blåa 5mg så kan du blöta ner tabletten o tvätta bort det blåa skalet, sen är det bara koka o köra
Senast redigerad av Robbisen 2018-10-29 kl. 06:51. Anledning: Tips
Citera
2018-10-29, 13:14
Medlem
Men så det är bara att koka oxynorm som vanligt? Och som vanligt menar jag som heroin?
Citera
2018-11-02, 09:22
Medlem
Immun mot oxy?

Börjar tro jag är immun mot oxy. För någon vecka sedan. Fick jag 28st 10mg oxynorm. Och 14st 10mg oxycodone. Utan att tänka mig för började jag med 2st norm i näsan. Hände inget. 2 till. Och så typ hela dagen till jag fått i mig 10-14 st. Hade lite weed så rökte det men blev bara stissigboxh konstig. Till slut somna jag och nästa dag samma sak. Sen på kvällen pratar jag med polaren och han säger till mig pront att sluta då det kan vara farligt.

Sen typ en vecka senare så läste jag att både grape och att tugga dem ska ge bättre effekt. Tuggar två + en ca 30 min senare. Och röker en fet. Fan jag blev så skev så jag knappt kunde skriva ett sms och nodda sönder två tallrikar och ett glas hahaha.

Men det var sista gången. Gångerna efter jag ätit oxy så händer det ingenting. Och det är apoteks oxy.

Jag hade inte käkat oxy på typ 6 månader innan. Inte tagit sub. Vad fan kan det bero på att jag inte känner något???

Mvh Soeepy
Citera
2018-11-02, 10:07
Medlem
MackinawPeachezs avatar
Kan tyvärr inte svara på varför men jag sitter i samma sits. Känner ingen till minimal effekt av Oxy, oavsett RoA. Brukade känna mig rätt skön på cirka 20-30mg för några år sen. Men sen jag la av med drogerna och bara kör lite ibland och det blir Oxy så känner jag i princip inget.
Citera
2018-11-02, 10:10
Medlem
kangas92s avatar
Inget sånt där biter på mig heller.

Fick morfin, oxycontin,oxycodone på sjukhuset förut, kände ingenting.
Toradol däremot fick mina smärtor att bli till sten.. Vet inte hur det funkar i rusningssyfte dock
Citera
2018-11-02, 11:13
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Immun mot oxy?" infogad./mod
Citera
2018-11-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92

Toradol däremot fick mina smärtor att bli till sten.. Vet inte hur det funkar i rusningssyfte dock

Ja Tramadol fungerar bättre. Dock har jag byggt en jävla resistans... Aldrig varit beroende eller något av dem mer ätit dem ganska ofta 2-3 dagar i streck sen lagt av och kanske ren en vecka och sen 2-3 dagar on igen. Har fan inte noddat på över ett år på tramen. Så ska jag nodda nu får jag ta max 500mg tram och 1mg xanor till så svänger det på bra!
Citera
2018-11-02, 12:38
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepman
Ja Tramadol fungerar bättre. Dock har jag byggt en jävla resistans... Aldrig varit beroende eller något av dem mer ätit dem ganska ofta 2-3 dagar i streck sen lagt av och kanske ren en vecka och sen 2-3 dagar on igen. Har fan inte noddat på över ett år på tramen. Så ska jag nodda nu får jag ta max 500mg tram och 1mg xanor till så svänger det på bra!

Jag skrev dock Toradol, vilket bara finns som injektionsvätska.
Grym smärtstillande iallafall
Citera
2018-11-02, 16:08
Medlem
Veniconess avatar
Är det någon som vet varför den Oxy man köper i blisterförpackning så ofta kommer i överdimensionerade kartor med "tomma" rutor emellan, vilka inte innehåller några tabletter? Jag har flera gånger fått tag på Oxy av märkerna G.L. Pharma (Gmbh) och Lannacher, och det har alltid funnits sju stycken per förpackning, oavsett om tabletterna själva varit på 5 eller 10 mg. Kartorna skulle utan problem kunna rymma tio tabletter, vilket man kan se på antalet "tomma" rutor. Det är ju sådana rutor som är helt blanka, de har ju inte innehållit en tablett som tryckts ut el. dyl.

Dessutom är förpackningarna omotiverat stora för att bara innehålla sju små oxytabletter. Givetvis ska man inte klaga på det, då man inte köper Oxy för förpackningarnas skull utan för innehållets; men de tre "tomma" rutorna gör onekligen att man nästan känner sig lite blåst på konfekten trots att man inte blivit det; det känns helt enkelt som att man egentligen skulle ha haft tio tabletter men bara fick sju.

Någon som vet varför tabletterna emballeras så här eller som har någon teori?

Måste kartan enligt lag ha en viss rektangulär omkrets? Eller är det en åtgärd som vidtagits för att visa hur "farligt" och beroendeframkallande Oxy är?. Typ "Oxy är så beroendeframkallande så du får bara sju trots att du egentligen skulle ha fått tio". Ungefär som systemets metod att endast sälja minimala kassar, så att det alltid ser ut som att man köper "för mycket" alkohol.
Citera
2018-11-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Är det någon som vet varför den Oxy man köper i blisterförpackning så ofta kommer i överdimensionerade kartor med "tomma" rutor emellan, vilka inte innehåller några tabletter? Jag har flera gånger fått tag på Oxy av märkerna G.L. Pharma (Gmbh) och Lannacher, och det har alltid funnits sju stycken per förpackning, oavsett om tabletterna själva varit på 5 eller 10 mg. Kartorna skulle utan problem kunna rymma tio tabletter, vilket man kan se på antalet "tomma" rutor. Det är ju sådana rutor som är helt blanka, de har ju inte innehållit en tablett som tryckts ut el. dyl.

Dessutom är förpackningarna omotiverat stora för att bara innehålla sju små oxytabletter. Givetvis ska man inte klaga på det, då man inte köper Oxy för förpackningarnas skull utan för innehållets; men de tre "tomma" rutorna gör onekligen att man nästan känner sig lite blåst på konfekten trots att man inte blivit det; det känns helt enkelt som att man egentligen skulle ha haft tio tabletter men bara fick sju.

Någon som vet varför tabletterna emballeras så här eller som har någon teori?

Måste kartan enligt lag ha en viss rektangulär omkrets? Eller är det en åtgärd som vidtagits för att visa hur "farligt" och beroendeframkallande Oxy är?. Typ "Oxy är så beroendeframkallande så du får bara sju trots att du egentligen skulle ha fått tio". Ungefär som systemets metod att endast sälja minimala kassar, så att det alltid ser ut som att man köper "för mycket" alkohol.

Har hårt från en som jobbar inom sjukvården att det är för att kan inte ska "råka" knäpps ut två. Just för att dem är så starka. Sen om det är sanning eller inte det är svårt att säga.
Citera
2018-11-03, 16:03
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92

Citat:
Ursprungligen postat av Sleepman

Du har det tur det. Själv behöver jag minst 1.4g tram + 4mg xanor + 6mg ikto och en bärs eller två...
Citera
2018-11-03, 21:32
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Du har det tur det. Själv behöver jag minst 1.4g tram + 4mg xanor + 6mg ikto och en bärs eller två...
Hur funkar livet när man måste ta sådana hästdoser? Eller går du på H i vanliga fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in