Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-21, 20:03
  #1609
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furi
Som svar till complex så är de så att jag har en flickvän som är väldigt anti som tur är, och hon går före. Så jag kan inte ta det alltid, Och det finns endast 16 tabletter kvar sen är det slut på det roliga.
.

Good boy! det jävliga är ju att nånstans i ditt bakhuvud så finns det kvar och "råkar" du bli erbjuden nån gång i framtiden så.....ja, som du själv sa, tur att du har henne
Citera
2010-09-21, 20:08
  #1610
Medlem
furis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complex
Good boy! det jävliga är ju att nånstans i ditt bakhuvud så finns det kvar och "råkar" du bli erbjuden nån gång i framtiden så.....ja, som du själv sa, tur att du har henne

Jo jag vet det är väl så, men dock är detta en av dom få opiater/opioder jag gillar. Horse tycker jag suger så detta känns ganska säkert. Och tjejen är också en livlina
Citera
2010-09-21, 23:03
  #1611
Medlem
furis avatar
160mgs OxyContin i systemet gör en människa sjuuukt lycklig! Så fruktansvärt nice! hihihihii
Citera
2010-09-21, 23:08
  #1612
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furi
160mgs OxyContin i systemet gör en människa sjuuukt lycklig! Så fruktansvärt nice! hihihihii
Skulle du inte vänta tills helgen? Eller kliver den mänskliga sidan fram?
Citera
2010-09-21, 23:35
  #1613
Medlem
furis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Skulle du inte vänta tills helgen? Eller kliver den mänskliga sidan fram?

Kunde inte hålla mig haha Missbrukar genen visar sitt rätta jag haha. Men snart finns de inga oxy kvar så det är rätt lugnt, men jag har nog lyckats att bli lite beroende men de gör inte så mkt för jag vet att jag kan sluta ifall jag vill. Lite självdisciplin måste man ha om man ska börja leka med opiater
Citera
2010-09-21, 23:56
  #1614
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furi
Kunde inte hålla mig haha Missbrukar genen visar sitt rätta jag haha. Men snart finns de inga oxy kvar så det är rätt lugnt, men jag har nog lyckats att bli lite beroende men de gör inte så mkt för jag vet att jag kan sluta ifall jag vill. Lite självdisciplin måste man ha om man ska börja leka med opiater
Jo, jag vet ju hur det är.
Själv tycker jag inte att lite självdisciplin räcker utan man måste verkligen ta till hårdhandskarna och verkligen gå in 100% för att inte falla till frestelse. När man har kvar hemma och vet att man kan må så jävla bra en kort stund så finns det nästan ingenting som kan stoppa mig för att få ett återfall. Jag knarkar på så mycket det går tills det tar slut, så fort som möjligt.
I början gick det faktiskt bättre att hålla sig undan varorna hemma men nu är det i princip helt omöjligt. Har lärt mig hur jag funkar.

Det är inte meningen att dra några paralleller mellan dig och mig utan känner bara igen mig lite i ditt beteende att säga att man skall hålla sig ifrån varorna ett tag som sedan skiter sig mer än fullständigt.
Citera
2010-09-22, 00:04
  #1615
Medlem
furis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Jo, jag vet ju hur det är.
Själv tycker jag inte att lite självdisciplin räcker utan man måste verkligen ta till hårdhandskarna och verkligen gå in 100% för att inte falla till frestelse. När man har kvar hemma och vet att man kan må så jävla bra en kort stund så finns det nästan ingenting som kan stoppa mig för att få ett återfall. Jag knarkar på så mycket det går tills det tar slut, så fort som möjligt.
I början gick det faktiskt bättre att hålla sig undan varorna hemma men nu är det i princip helt omöjligt. Har lärt mig hur jag funkar.

Det är inte meningen att dra några paralleller mellan dig och mig utan känner bara igen mig lite i ditt beteende att säga att man skall hålla sig ifrån varorna ett tag som sedan skiter sig mer än fullständigt.

Vi är nog mer lika än va du tror för så är det exakt för mig också, men jag har hållt på till och från i 7 år och jag har fortfarande inte riktigt fastnat för något. Sub och Oxy är jag svag för, samma röka och benzo..
Men jag tröttnar lätt när toleransen blir för hög och lägger ner de för ett tag, sen har jag torskat några gånger de senaste året så allting har blivit mycket lugnare, vilket är både tur och otur. Lär väl få tända av med hjälp av lite sub och benzo denna gången. Har fungerat fin fint förr. Men har man saker hemma är de ju omöjligt att inte vara framme och peta lite på det. En jävla tur att Oxy inte är så vanligt här så det är ingen risk att fastna i ett tungt missbruk men jag har räknat med att må skit i en vecka när dom är slut. Men sånt får man ta om man ska hålla på
Citera
2010-09-22, 08:34
  #1616
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furi
Vi är nog mer lika än va du tror för så är det exakt för mig också, men jag har hållt på till och från i 7 år och jag har fortfarande inte riktigt fastnat för något. Sub och Oxy är jag svag för, samma röka och benzo..
Men jag tröttnar lätt när toleransen blir för hög och lägger ner de för ett tag, sen har jag torskat några gånger de senaste året så allting har blivit mycket lugnare, vilket är både tur och otur. Lär väl få tända av med hjälp av lite sub och benzo denna gången. Har fungerat fin fint förr. Men har man saker hemma är de ju omöjligt att inte vara framme och peta lite på det. En jävla tur att Oxy inte är så vanligt här så det är ingen risk att fastna i ett tungt missbruk men jag har räknat med att må skit i en vecka när dom är slut. Men sånt får man ta om man ska hålla på

Vill bara lägga en liten varning, men förhoppningsvis gäller den inte för dig för det är lite olika för folk verkar det som...

När jag gått på Oxy och fått slut så har jag vänt mig till Suben igen... Jag vet att jag inte kan ta Sub direkt efter Morfin (blir sjuk) och visste att samma sak skulle ske när det gäller Oxy, även om somliga sa att man kan blanda Sub och Oxy.

När Oxyn var slut hade jag tagit ca 200-320 mg/dag (inte som en dos, den största var 120 mg, efter upptrappning) och plötsligt fick jag för mig att jag bara skulle ta liiite Sub, för att lindra suget. Det hade inte gått lång tid alls sen den senaste Oxyn och min plan var ju att vänta tills jag blev dålig iaf.

Tog ynka 2 mg Sub och en stund senare började jag känna mig frysen. Idiotiskt nog tog jag lite mer Sub, vet inte hur jag tänkte just då... "Oj då, nu blev jag visst lite abstinent... jamen då tar jag lite till så kanske jag mår bättre..." Ytterligare en stund senare låg jag i tokabstinens med feber, frossa, svettningar, värk och spykaskader. Den dåliga magen (lös) kom först dagen efter.

Dagen efter tänkte jag att nu kanske jag vågade ta Sub igen... när Suben faktiskt hade puffat bort all Oxy nu, och gett mig en abs redan... så jag tog lite, men jag blev inte bättre. Nästa dag var jag fortfarande sängliggande... provade lite Sub till och NU började det hjälpa.

Aldrig att jag gör om det misstaget, att ta Suben för tidigt. Nästa gång jag gick på Oxy väntade jag med Suben tills jag var abstinent... och den gången blev det någon slags nedtrappning också. Fick slut... men efter en dag eller så fick jag tag i väldigt lite som jag portionerade ut i smådoser över dagen. Jag var rejält dålig redan dagen efter och kände att nu kunde jag nog ta Sub... och det gick bra, även om jag behövde en del för att bli frisk.

Så akta dig för att ta Suben för tidigt, om du inte gillar att få en monsterabstinent på väldigt kort tid. Jag mådde helt bra på eftermiddagen när jag tog Suben, men på kvällen låg jag och spydde.
Citera
2010-09-22, 09:05
  #1617
Medlem
furis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina

Så akta dig för att ta Suben för tidigt, om du inte gillar att få en monsterabstinent på väldigt kort tid. Jag mådde helt bra på eftermiddagen när jag tog Suben, men på kvällen låg jag och spydde.

Jag tror nog inte att jag behöver sub ens, trodde jag hade blivit lite torsk för jag har tagit de nu i 2 veckor lite drygt, men det var en vanlig förkylning med lite feber som gjorde att jag mådde skit. Vi får se, dom går ju snabbt åt nu när toleransen har blivit högre så snart finns de inga kvar. Men idag ska jag endast hålla mig till 40 mg bara för att få dagen att gå. Så jääävla tråkigt att vara arbetslös!

Men tack iaf för all omtanke, men jag ser dock inte några problem med Oxyn så än så länge är de lugnt
Citera
2010-09-22, 17:55
  #1618
Medlem
Om man tar tramadol och oxyC (olika dagar dvs) gör då tramadolet så att oxyc.s tolerans ökar? dubbeltolerans eller vad det heter? eller påverkar inte tramets tolerans oxyc.s tolerans?
__________________
Senast redigerad av Trinitron-87 2010-09-22 kl. 17:57.
Citera
2010-09-22, 18:01
  #1619
Medlem
Muffincakes avatar
Toleransen ökar exponentiellt Nån som har en aning om efter hur länge man blir beroende? Jag kör väl 2 gånger i veckan 25-30mg, snortade precis 25mg
Citera
2010-09-22, 18:01
  #1620
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinitron-87
Om man tar tramadol och oxyC (olika dagar dvs) gör då tramadolet så att oxyc.s tolerans ökar? dubbeltolerans eller vad det heter? eller påverkar inte tramets tolerans oxyc.s tolerans?
Korstolerans är det ord du söker, och ja det påverkar varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av Muffincake
Toleransen ökar exponentiellt Nån som har en aning om efter hur länge man blir beroende? Jag kör väl 2 gånger i veckan 25-30mg, snortade precis 25mg
Det är ju väldigt individuellt. Men det krävs mer än bara några få dagar irad för att man ska bli fysiskt beroende.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback