Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-24, 21:02
  #1009
Medlem
Drax0s avatar
OxyNorm 5mg - Dos?

Min kompis åt 4 stycken tidigare idag första gången (fråga inte varför han gjorde det på julafton ) han ringer och vill att jag ska komma dit och frågar om jag kunde kolla om det går bra att han käkar flera? Så han har alltså ätit 4 st 5mg, ingen tollerans, och vill äta fler? hur många ska jag stoppa honom på? och hur många ska jag äta om jag väljer att prova, vill se hur han blir först...
Citera
2009-12-24, 21:05
  #1010
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drax0
Min kompis åt 4 stycken tidigare idag första gången (fråga inte varför han gjorde det på julafton ) han ringer och vill att jag ska komma dit och frågar om jag kunde kolla om det går bra att han käkar flera? Så han har alltså ätit 4 st 5mg, ingen tollerans, och vill äta fler? hur många ska jag stoppa honom på? och hur många ska jag äta om jag väljer att prova, vill se hur han blir först...

Det är väl ett väldigt trevligt sätt att avsluta julaftonen på!

20mg oxynorm är en rätt hyffsat startdos. Han kan väl ta 2st 5mgare till om han inte känner mycket efter 1.5h.

Du kan börja på 15mg t.om tycker jag. Samma återdoseringsföreskrifter som ovan.

Lycka till.
Citera
2009-12-24, 21:06
  #1011
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drax0
Min kompis åt 4 stycken tidigare idag första gången (fråga inte varför han gjorde det på julafton ) han ringer och vill att jag ska komma dit och frågar om jag kunde kolla om det går bra att han käkar flera? Så han har alltså ätit 4 st 5mg, ingen tollerans, och vill äta fler? hur många ska jag stoppa honom på? och hur många ska jag äta om jag väljer att prova, vill se hur han blir först...

haha fick oxynorm när jag bröt mitt ben att ha hemma till när jag skulle sova typ men jag ansåg att en tablett gav ingeting förutom smärstillande då vill säga. hade ju önskat att jag fick hallucinera lite på morfinsprutorna men det gav inget resultat, kanske är det bara min kropp som fungerar konstigt inte vet jag
Citera
2009-12-24, 21:06
  #1012
Avstängd
kstroms avatar
Om oxynorm är samma som oxycontin så tog jag 40mg upplöst i vatten och sedan upp tryckt i tvåan för bättre biotillgänglighet.

Om jag har förstått det hela rätt så var det lite onödigt att ta dem i tvåan då de har en hög biotillgänglighet oralt. Skulle dock säga att 40mg var en bra dos för mig som inte hade någon tollerans just då!

God jul!
Citera
2009-12-24, 21:08
  #1013
Medlem
Drax0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Det är väl ett väldigt trevligt sätt att avsluta julaftonen på!

20mg oxynorm är en rätt hyffsat startdos. Han kan väl ta 2st 5mgare till om han inte känner mycket efter 1.5h.

Du kan börja på 15mg t.om tycker jag. Samma återdoseringsföreskrifter som ovan.

Lycka till.

Okey, men du är säker på att det är ofarligt att ta 2 till? Vill inte ringa ngn ambulans åt honom på julafton precis hehe, men han väger iofs runt 90 pannor så det kanske spelar in på ngn faktor? Tack för svaret iallafall, God jul!
Citera
2009-12-24, 21:29
  #1014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Om oxynorm är samma som oxycontin så tog jag 40mg upplöst i vatten och sedan upp tryckt i tvåan för bättre biotillgänglighet.

Om jag har förstått det hela rätt så var det lite onödigt att ta dem i tvåan då de har en hög biotillgänglighet oralt. Skulle dock säga att 40mg var en bra dos för mig som inte hade någon tollerans just då!

God jul!


Ta inte skiten för bra och man mår inte bra när/om man fastnar . Men som satrt dos om man tvunget ska så någon stans mellan 20-40 vet dom som blivit perfekt på 40-50 fösrat gången andra spyr på 20
Citera
2009-12-24, 22:02
  #1015
Avstängd
kstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbadbengt
Ta inte skiten för bra och man mår inte bra när/om man fastnar . Men som satrt dos om man tvunget ska så någon stans mellan 20-40 vet dom som blivit perfekt på 40-50 fösrat gången andra spyr på 20

Ett vettigt inlägg, har med stött på folk som spytt som en gris på 20mg oxycontin. Testa att ta lite postafen samtidigt så ska det nog gå bra!
Citera
2009-12-25, 12:48
  #1016
Medlem
Oxynorm

Hur tusan får man en läkare att skriva ut oxynorm??? Där jag bor just nu är det helt hopplöst... hur gör man... TIPS!!!
Citera
2009-12-25, 13:29
  #1017
Medlem
Dr.fisks avatar
Sorry för bump.

Jag har fått tag på en karta oxynorm, 14 stycken kapslar 5mg. Hur många räcker det med för att slänga i sig för att bli skön?
Citera
2009-12-25, 14:19
  #1018
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxy-flickan
Hur tusan får man en läkare att skriva ut oxynorm??? Där jag bor just nu är det helt hopplöst... hur gör man... TIPS!!!
Du kommer knappast lyckas. Du måste ha grova synliga skador, knappt så dem skriver ut såpass starka analgetikum då ens.
Citera
2009-12-25, 14:38
  #1019
Avstängd
kstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxy-flickan
Hur tusan får man en läkare att skriva ut oxynorm??? Där jag bor just nu är det helt hopplöst... hur gör man... TIPS!!!

Ta och bryt benet på 4 olika ställen för att sedan rycka loss halv ditt snsikte så att du får nervsador som heter duga. Trilla sedan ner ifrån en trappa och få en saftig spricka i höften som gör dig nästintill invalid med månader av sjukträning för att komma tillbaks!

Em hjärnskada av något slag gör saken ännu bättre, då har de ju redan skrivit av alvedon, treo, voltaren och diverse andra medeciner som de har lagt lite koddein i!

Så ett hårt slag mot huvudet och kanske ett framtida liv i rullstol eller möjligtvis en "rullator" som hjälpmedel!

Tror inte det finns något vettigt sätt att få tag i Oxycontin. Du får hitta en bra kran som säljer dem för 1kr per 1mg oxy. Alltså 40kr för en 40mg och 80kr för en 80mg osv!

För om du verkligen behöver äta Oxy så har du någon allvarlig skada som kräver kraftig smärtlindring och det är ingen höjdare hur man än ser på det!
__________________
Senast redigerad av kstrom 2009-12-25 kl. 14:57.
Citera
2009-12-25, 15:15
  #1020
Medlem
Dr.fisks avatar
skaffa cancer så fåru.

jag har en karta oxynorm framför mig, hur länge sitter det i? kommer jag slockna innan nattetid om jag käkar nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback