Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-02, 00:04
  #2809
Medlem
Bangar_intes avatar
Är 40mg för lite för en IV dos om man har hyfsat hög opioidtolerans?
Citera
2011-07-02, 00:07
  #2810
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Är 40mg för lite för en IV dos om man har hyfsat hög opioidtolerans?

Antagligen. Jag har ingen tolerans och skulle nog köra på 40.
Citera
2011-07-03, 17:53
  #2811
Medlem
plediangirls avatar
Håller på att lägga av med oxynorm o oxycontin, mina sista tog jag igår och nu undrar är när kickar at:n in?? satans ont i magen(lös)...rastlös som fan, käkat några immovane så är tacksamt nog inte helt klar o huvet just nu. men när brakar helvetet lös??? läste nånstans en kille fick vänta 40 timmar!! ps jag har varit på en max dos på oxy 50mg sen några veckor tillbaka
Citera
2011-07-03, 18:00
  #2812
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plediangirl
Håller på att lägga av med oxynorm o oxycontin, mina sista tog jag igår och nu undrar är när kickar at:n in?? satans ont i magen(lös)...rastlös som fan, käkat några immovane så är tacksamt nog inte helt klar o huvet just nu. men när brakar helvetet lös??? läste nånstans en kille fick vänta 40 timmar!! ps jag har varit på en max dos på oxy 50mg sen några veckor tillbaka

Äsch ta inte förgivet att du kommer åka på en AT. Du har väl inte kört så himla länge? sen har du väl inte tänt av så mycket tidigare? Sen inte särskilt stora doser heller. Isåfall klarar du dig nog rätt bra, kanske som du skriver lite rastlös,kryp i benen osv.
Citera
2011-07-04, 17:21
  #2813
Medlem
kNarkluders avatar
Oxynorm + oxicontin nybörjare

Halloj!
Hittade precis 1st oxicontin 20MG + 2st oxynorm 5MG och kopplade att jag läst detta på flashback.
Jag har bara rökt gräs två gånger i mitt liv,för kanske ett år sedan.

Räcker detta till att flumma?
Citera
2011-07-04, 17:30
  #2814
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Hittade precis 1st oxicontin 20MG + 2st oxynorm 5MG och kopplade att jag läst detta på flashback.
Jag har bara rökt gräs två gånger i mitt liv,för kanske ett år sedan.

Räcker detta till att flumma?

Antagligen, ja. Ta allt på samma gång men kom ihåg att krossa eller tugga din OxyContin innan du intar den. Jag hade tagit det oralt men om du vill så kan du även snorta.
Citera
2011-07-04, 17:38
  #2815
Medlem
kNarkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Antagligen, ja. Ta allt på samma gång men kom ihåg att krossa eller tugga din OxyContin innan du intar den. Jag hade tagit det oralt men om du vill så kan du även snorta.

Okej thanks Ingen chans att det blir för mycket (dum fråga antar jag)? Hur länge håller det i sig och kan man må dåligt efter?
Citera
2011-07-04, 17:51
  #2816
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Okej thanks Ingen chans att det blir för mycket (dum fråga antar jag)? Hur länge håller det i sig och kan man må dåligt efter?

Så länge du inte kombinerar med andra saker som exempelvis benso så bör det vara lugnt. Det är möjligt att du spyr, många gör alltså det. Men de flesta tycker inte det är obehagligt under påverkan.

Om du är osäker och kanske tror att det blir för mycket eller så kan du ju alltid börja med din 20 mg OxyContin och sedan fylla på med dina OxyNorm om du känner för det.

Du kommer antagligen känna av det inom max 20 minuter och det håller i sig ungefär sex timmar. Man kan må dåligt efteråt eller dagen efter. Detta eftersom kroppen kan få för sig att den blivit förgiftad, därför kan man få huvudvärk/migrän, illamående etc.
Citera
2011-07-04, 18:24
  #2817
Medlem
kNarkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Så länge du inte kombinerar med andra saker som exempelvis benso så bör det vara lugnt. Det är möjligt att du spyr, många gör alltså det. Men de flesta tycker inte det är obehagligt under påverkan.

Om du är osäker och kanske tror att det blir för mycket eller så kan du ju alltid börja med din 20 mg OxyContin och sedan fylla på med dina OxyNorm om du känner för det.

Du kommer antagligen känna av det inom max 20 minuter och det håller i sig ungefär sex timmar. Man kan må dåligt efteråt eller dagen efter. Detta eftersom kroppen kan få för sig att den blivit förgiftad, därför kan man få huvudvärk/migrän, illamående etc.


Fyfasen vilken skön känsla Tog bara oxicontin. Mår dom en gud som nybörjaren jag är fast känns som man är påväg o bli illamående lite då och då? kan man undvika detta? äta något speciellt eller något?
Citera
2011-07-04, 18:39
  #2818
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Fyfasen vilken skön känsla Tog bara oxicontin. Mår dom en gud som nybörjaren jag är fast känns som man är påväg o bli illamående lite då och då? kan man undvika detta? äta något speciellt eller något?

Hehe, ja det är ganska skönt. Mot illamåendet kan du köpa Postafen, det är antihistaminer som finns på Apoteket. Det är receptfritt och kostar runt 60 kr.
Citera
2011-07-05, 13:36
  #2819
Medlem
kNarkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Hehe, ja det är ganska skönt. Mot illamåendet kan du köpa Postafen, det är antihistaminer som finns på Apoteket. Det är receptfritt och kostar runt 60 kr.

OKej,ska prova det idag känner mig sjukt bakfull
Citera
2011-07-05, 17:43
  #2820
Medlem
kNarkluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Så länge du inte kombinerar med andra saker som exempelvis benso så bör det vara lugnt. Det är möjligt att du spyr, många gör alltså det. Men de flesta tycker inte det är obehagligt under påverkan.

Om du är osäker och kanske tror att det blir för mycket eller så kan du ju alltid börja med din 20 mg OxyContin och sedan fylla på med dina OxyNorm om du känner för det.

Du kommer antagligen känna av det inom max 20 minuter och det håller i sig ungefär sex timmar. Man kan må dåligt efteråt eller dagen efter. Detta eftersom kroppen kan få för sig att den blivit förgiftad, därför kan man få huvudvärk/migrän, illamående etc.


Mår fan piss nu,kan alvedon eller något funka? Är det någon chans att jag mår dåligt imorgon med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback