2021-07-21, 21:56
Känner absolut ingenting av 30mg oralt trots ingen opiod tolerans sen tidigare. Bör jag sikta på 80mg istället?
Citera
2021-07-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Känner absolut ingenting av 30mg oralt trots ingen opiod tolerans sen tidigare. Bör jag sikta på 80mg istället?
Morfin är slöseri oralt, men ja för att känna av set ganska bra kör 80-100mg.
Citera
2021-08-13, 09:24
Medlem
Ponera att jag tog 30mg Morfin Meda igår vid 22.

Funkar det att dra ut på krogen ikväll? Hur länge bör man vänta? Tar näst intill aldrig opiater annars.
Citera
2021-08-13, 10:50
Medlem
Räknade ut att jag vid 16.00 skulle ha 0,47 mg kvar i blodet haha, ursäkta nojan!
Citera
2021-08-30, 00:02
Medlem
Franke88s avatar
Detta piller kommer från ett mexikanskt apotek. Ska tydligen vara 30mg morfin (vet ej om ir/er, men antar IR då det inte finns något skal runt pillret). Kan någon säga om den är riktig eller ej?

Finns inget ”M” tryckt på pillret, som det tydligen ska vara. Bilder här (fram och bak):

https://ibb.co/c6RhJtF
https://ibb.co/vzmvzqS
Senast redigerad av Franke88 2021-08-30 kl. 00:08.
Citera
2021-09-13, 12:43
Medlem
Ahryas avatar
Jag ärvde Dolcontin efter mormor - 60 mg depot.
När jag hade vansinnigt ont i ryggen, ville jag testa en sån tablett.
Men herregud vad det kliade över hela kroppen.
Är det normalt?
Jag kommer absolut inte att ta nån mer tablett. De åker väl ut med skräpet, eftersom det var en vidrig upplevelse.
Å andra sidan var jag så upptagen med att klia att jag glömde ryggvärken.
Citera
2021-09-13, 20:48
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrya
Jag ärvde Dolcontin efter mormor - 60 mg depot.
När jag hade vansinnigt ont i ryggen, ville jag testa en sån tablett.
Men herregud vad det kliade över hela kroppen.
Är det normalt?

Jag kommer absolut inte att ta nån mer tablett. De åker väl ut med skräpet, eftersom det var en vidrig upplevelse.
Å andra sidan var jag så upptagen med att klia att jag glömde ryggvärken.

Det beror på en ökad histaminfrisättning. Inget konstigt, många patienter upplever det.
Citera
2021-11-01, 16:55
Medlem
Har opiattolerans (brukat horse typ 1-2 ggr i veckan i ett halvår nu), sitter på 400mg moffar ... blåa, står "MST CONTINUS / Morphini sulfas" på blister ... bombade 120mg och känner knappt någonting, bör jag bara snorta i mig resten? Pangar ej.
Citera
2021-11-24, 19:43
Bannlyst
Snorta morfin

Tja,

Jag har fått veta att morfin ska vara bra grejer det att snorta av att kollat mr.robot serien och tror mig ha kontakter till att få det också.

Så till min fråga:

* är morfin verkligen lika beroendeframkallande som heroin?
* Att sniffa morfin är skönt och håller en stabil?
Citera
2021-11-25, 07:05
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Tja,

Jag har fått veta att morfin ska vara bra grejer det att snorta av att kollat mr.robot serien och tror mig ha kontakter till att få det också.

Så till min fråga:

* är morfin verkligen lika beroendeframkallande som heroin?
* Att sniffa morfin är skönt och håller en stabil?
Mycket dålig idé att ta livsbeslut efter vad du sett någon påhittad nolla till hacker i någon tv-serie sysslar med.
Men, när jag var aktiv så var jag nöjd med morfin i rätt dos men det tog mig inte riktigt hela vägen som heroin eller oxy gjorde men då injicerade jag.
I ekvalent dos när du väl har full effekt så är morfin oralt/nasalt och heroin icke IV samma drog.
Jag är så övertydlig för att rent kemiskt så är heroin morfin tills du injicerar det men det upplevs inte riktigt så pga dospotens och påslag.
Beroendet är dock exakt samma på motsvarande dos.
Citera
2021-12-24, 01:13
Medlem
Skog-mans avatar
Står säkert i tråden med vilket är de bästa sättet att ta moffe om man inte skjuter eller drar rövpanna? Är kass på o röka folie också... är snorta att föredra då? Sist jag käka moffe hade jag knappt tolerans o åt 20 mg, kände knappt nåt. Numera drar jag ju lätt i mig 80-100 mg oxy oralt o nasalt, så hur mycket moffe skulle va på samma nivå?
Citera
2021-12-24, 01:37
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Står säkert i tråden med vilket är de bästa sättet att ta moffe om man inte skjuter eller drar rövpanna? Är kass på o röka folie också... är snorta att föredra då? Sist jag käka moffe hade jag knappt tolerans o åt 20 mg, kände knappt nåt. Numera drar jag ju lätt i mig 80-100 mg oxy oralt o nasalt, så hur mycket moffe skulle va på samma nivå?
Jag skulle nog säga nasalt isåfall. Känner alltid mycket mer när jag snortar än när ja sväljer dom.
Svårt att säga men kanske 50mg eller någonstans i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in