2015-12-23, 11:01
Medlem
Har kommit över några stycken morfin meda 15 mg, hur ska jag ta dessa? Det verkar finnas olika upplevelser av att ta det nasalt och oralt. Någon som kan upplysa mig lite? Hur mycket ska jag ta första gången? Har ingen tolerans mot opiater just nu.
Citera
2015-12-23, 11:17
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamknarkare
Har kommit över några stycken morfin meda 15 mg, hur ska jag ta dessa? Det verkar finnas olika upplevelser av att ta det nasalt och oralt. Någon som kan upplysa mig lite? Hur mycket ska jag ta första gången? Har ingen tolerans mot opiater just nu.
Biotillgängligheten (som det så fint heter) är ruskigt låg nasalt så krossa/mortla och svälj, lättast och fungerar faktiskt riktigt bra även om nu kören av IV & RP-fanatiker kommer komma in och påstå att det är meningslöst att göra vad de är designade för, alltså oralt bruk.

Visst tappar man lite "potens" men det är lätt kompenserat genom att äta en extra så om du nu är utan tidigare opiat-tolerans kan du börja med 35-50mg och sen ta några till efter en timme om du inte är "nöjd".
/
Mvh Tuvis som ätit ganska mycket av det mesta gällande opiater genom åren..
Citera
2016-01-09, 12:08
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Haha, pangade i mig 150mg, trodde jag skulle dö...

Ser att det gått ett tag nu sen du postade detta så det är kanske du som kan berätta för oss hur länge "avisen" satt/sitter i?

Den riktigt tuffa satt i ca 10 dagar, sedan började det plana ut. Men det fysiska och deppiga som kom på köpet höll i sig en månad. Fick problem med högt blodtryck och puls och det tog över en månad att få tillbaka det till normalt...Fick äta betablockare för min puls blev skyhög
Citera
2016-01-16, 17:26
Medlem
Manozs avatar
Hur ska inta dettta då? Nasalt eller sväljva hela? Kör ej rövpump eller IV.

Tacksam för snabba svar.
Citera
2016-01-16, 18:00
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz

Tacksam för snabba svar.

Kör nasalt. Ger inte så stor effekt oralt. Tror jag.
Citera
2016-01-16, 18:07
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Tacksam för snabba svar.

Morin har lika kass biotillgänglighet oralt som nasalt så det spelar ingen roll
Citera
2016-01-16, 18:20
Medlem
outofcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Morin har lika kass biotillgänglighet oralt som nasalt så det spelar ingen roll

Nu är det inte hela sanningen!
Citera
2016-01-16, 18:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outofcase
Nu är det inte hela sanningen!

Få höra sanningen då
Citera
2016-01-16, 18:29
Medlem
Manozs avatar
Ja men nu vet jag itne vad jag ska göra... Vad ger bäst rus? Borde ju vara nasalt tycker man.
Citera
2016-01-16, 18:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ja men nu vet jag itne vad jag ska göra... Vad ger bäst rus? Borde ju vara nasalt tycker man.

Nasalt ger snabbare påslag iaf. Men jag hittar ingen info just nu att oralt skulle vara bättre
Citera
2016-01-16, 19:09
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Nasalt ger snabbare påslag iaf. Men jag hittar ingen info just nu att oralt skulle vara bättre

Tog nasalt nu iaf, Kan du vara snäll och förska hitta info om vilket sätt som är bäst? Vore jävligt uppskattat!
Citera
2016-01-16, 19:19
Medlem
Masskontrolls avatar
Extremt slöseri att ta moffe annat än IV/rektalt tyvärr. Men hellre oralt än nasalt, helt klart. Nasalt har känts i princip verkningslöst när jag testat det den vägen, men oralt har ju iaf funkat. Men jag måste betona detta: KRAFTIGT SLÖSERI att inte ta denna fina substans IV/rektalt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in