2012-11-22, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Med andra ord så fanns det inga bevis.....

Ganska svag insats, till och med för dig, men vi vet ju båda två att det enda som ni har att gå på är en samling vagt sammanhängande vittnesmål som inte är värda fem öre ur bevissynpunkt.

Du missade uppenbarligen att jag skrev att du/ni revisionister inte bestämmer vad som är bevis för förintelsen eller inte. Ändå så försöker du göra det direkt.

Läget är sådant att förintelsen redan är grundligt bevisad, och accepterad som ett historiskt faktum av i princip alla Europas länders intellektuella, sakkunniga och myndigheter. Bevisen finns alltså, och har hållit i ett flertal rättegångar geni åren. Jag kan luta mig tillbaka och stödja mig detta medan det är DU och andra revisionister som har kravet på sig att kunna bevisa på ett godtagbart sätt att förintelsen inte är ett historiskt faktum, vad som är fel och varför, om ni lyckas med detta så är det först då det kan ske en revidering av förintelsen som en historisk händelse, inte förr. Och detta har revisionisterna misslyckats totalt med i 60 år typ men under tiden blivit avslöjade gång efter annat att ha samröre med nynazisitiska rörelser, medvetet förvanska och förneka historiska fakta som pekar emot deras åsikter, hets mot folkgrupp, rasism, och blivit dömda för detta flera gånger om.

Alltså, det hjälper inte dig, eller revisionismens sak, att sitta som du/ni gör och påstå att förintelsen inte har hänt. Det måste kunna bevisas att den inte har hänt, och ni har aldrig lyckats lägga fram annat än tomma och felaktiga påståenden eller lögner. Var är alla de bevis ni påstår att ni har haft hela tiden? Jo har lagt fram nåt så visar det sig snart att det är mer lögner och felaktiga påståenden från er när man kontrollerar det mot välkända fakta.

Har du ens sett BBC's mycket ingående dokumentär som jag tipsade om tidigare? Den visar mängder med olika bevis, t ex dokument, mötesreferat, ritningar, vittnesmål från fångar och SS-folk m.m.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-11-22 kl. 06:46.
2012-11-22, 12:07
Medlem
BlizzardKings avatar
Har doktorn fått PM från VV?

Det finns enligt Faurisson:

1. Ingen order om att utrota judar;

Dr Tinnitus: I princip en lögn då det finns ett flertal uttalanden, dokument och annat som visar vad mazzarna hade för tankar och önskemål med judar och andra oönskade. Om det sen är en officiell skriftlig order du menar så är det helt irrelevant så länge det är fullt möjligt att om så någon i hög nog position bara viskar till andra att göra slut på judar, och detta sen sker. Och det vet du. Så en skriftligt officiell order är inget som är ett måste.

Rätt svar: En order av denna dignitet måste naturligtvis vara sanktionerad från högsta ort och därför finnas dokumenterad. Men så är inte fallet.

2. Ingen plan för att utföra denna utrotning

Dr Tinnitus: Lögn det med då det finns gott om dokument tal och annat som visar var och när saker drogs igång för att anpassa olika läger för vad som komma skulle. Ritningar, beställningar på utrustning, montering av denna av montörer, engineering, underhåll, transporter etc. Man kan ju titta på de 8 avsnitten av BBC's utmärkta dokumentär om Auschwitz så blir det hela väldigt klart, med en drös bevis av olika slag. Att du sen inte vill erkänna det för det bara ännu mer trovärdigt, för ju mer ni klagar på nåt ju mer sant kan man räkna med att det är....

Rätt svar: En plan av den storleken måste förstås finnas dokumenterad. Men ingen sådan går att uppbringa, vilket även Raul Hillberg tvingades erkänna i Zündelrättegången 1985.

3. Ingen central organisation som skulle koordinera utförandet av en sådan plan;

Dr Tinnitus: Jo, givetvis fanns det en organisation som styrde upp detta, vilket div. dokumentation visar. Bara att se BBC-dokumentären...

Rätt svar: Ingen sådan organisation kan styrkas dokumentärt.

Dr Tinnitus: Ingen budget, ingenting kan utföras utan pengar eller lån;

4. Jo, se BBC-dokumentären, så finns det förklaringar och bevis på hur det hanterades.

Rätt svar: Inget svar alls. Någon budget för ändamålet finns inte registrerad någonstans.
Du går alltså emot din kollega VV?

5. Inget kontrollorgan, trots nödvändigheten av sådana i ett land som befinner sig i krigstillstånd;

Dr Tinnitus: Jo, klart det fanns någon form av kontrollorgan, hur skulle det annars t ex ha blivit en oannonserad kontroll av hur Treblinka sköttes, och att det framkom att den dåvarande kommendanten var en smisk och fyllskalle som blev avsatt med omedelbar verkan och en ny tillsatt´.

Rätt svar: Det fanns inget kontrollorgan eftersom det inte fanns en plan eller order enligt punkt 1 och 2.

6. Inga vapen, det finns ingen expertundersökning av brottets vapen: varken av en gaskammare eller gasbuss;

Dr Tinnitus: Lögn då det finns ett flertal expertundersökningar av gaskammare, de första gjordes redan direkt efter krigsslutet. Leuchters räknas däremot inte dit då han inte är nån expert på erforderliga områden utan en charlatan och bluffmakare precis som Germar Rudolf, Mattogno med flera.

Rätt svar: Inga kriminal-tekniska undersökningar har redovisats av åklagarna i de efter kriget följande rättegångarna.

7. Ingen kropp, för ingen har tillgång till ett obduktionsprotokoll som bevisar att en enda människa mördades av giftgas;

Dr Tinnitus: Då det är rätt svårt att obducera kremerade kroppar, i synnerhet om askan från många kroppar tippats i vattendrag eller i massgravar. Kanske de hade även det i tankarna nazzarna, att försöka dölja sina massmord..... Men om vi säger så här, om 10 personer skulle mördas inatt och bara försvinna spårlöst, för att mördarna är så radikala att de helt sonika kremerar kropparna till aska och hivar från Västbergabron i natten. Har då dessa mord inte skett bara för att polisen inte kan hitta några kroppar att obducera...?

Rätt svar: En viss amerikansk läkare gjorde obduktioner på ett femtiotal kroppar där ingen fanns vara dödad av giftgas.

8. Inga protokoll från någon rekonstruktion av brottet, trots att en rättslig undersökning av ett mord vanligtvis inkluderar en rekonstruktion av brottsplatsen.

Denna fråga har tydligen fallit bort men svaret finns bland de andra förklaringarna och i själva påståendet.

9. Inga vittnen kapabla att genomgå ett korsförhör brottets materiella aspekter. Under Toronto-rättegången, där någon för första gången vågade genomföra ett sådant korsförhör, blev de främsta ”vittnena” förvirrade;

Dr Tinnitus: Egentligen irrelevant då mord mycket väl kan ha utförts även om det skulle skita sig i ev. korsförhör. Det är inte ens tvunget med korsförhör om det finna andra saker som bildar en så stark indiciekedja att det är ställt bortom allt rimligt tvivel att något har inträffat.

Rätt svar: Är vittnen helt plötsligt inget värda i era ögon nu? Eftersom varken vederhäftig autentisk dokumentation eller forensiska bevis existerar så är inte heller vittnesberättelser om gaskammare värda något.

10. Ingenverifierad bekännelse, då Gerstein-bekännelserna liksom Rudolf Höss bekännelser har visat sig sakna värde vid närmare undersökning och är därmed omöjliga att försvara (t.o.m. för Raul Hillberg).

Dr Tinnitus: Det finns tusentals brottsfall genom tiderna där ingen bekännelse finns, där folk nekar sig blå ända in i döden, men ändå blir fällda därför att indiciekedjan och annan bevisning är så stark att det håller i rätten.

Rätt svar: Ditt svar har inget med sakfrågan att göra. Som Faurisson så riktigt skriver, de bekännelser som finns har vid en närmare undersökning visats sig vara värdelösa.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus:
Jag vet att den tid det tog mig att med logik skriva detta är bortkastat på dig, du lär bara svara med nya felaktiga påståenden och förnekanden, men jag är säker på att det finna andra som är fria från revisionistiska skygglappar som förstår det hela bättre.

Det är också ovanstående som är en del i varför jag inte tror att förintelsen inträffat, utan jag vet att den inträffat. Forskning historievetenskap och fakta har visat det.
Det finns varken logik eller historievetenskaplig forskning i dina svar, precis som det brukar se ut men tack för svaret som ånyo visar hur försvarslösa ni är när det kommer till hård och kall analys.
2012-11-22, 12:12
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du missade uppenbarligen att jag skrev att du/ni revisionister inte bestämmer vad som är bevis för förintelsen eller inte. Ändå så försöker du göra det direkt.

Läget är sådant att förintelsen redan är grundligt bevisad, och accepterad som ett historiskt faktum av i princip alla Europas länders intellektuella, sakkunniga och myndigheter. Bevisen finns alltså, och har hållit i ett flertal rättegångar geni åren. Jag kan luta mig tillbaka och stödja mig detta medan det är DU och andra revisionister som har kravet på sig att kunna bevisa på ett godtagbart sätt att förintelsen inte är ett historiskt faktum, vad som är fel och varför, om ni lyckas med detta så är det först då det kan ske en revidering av förintelsen som en historisk händelse, inte förr. Och detta har revisionisterna misslyckats totalt med i 60 år typ men under tiden blivit avslöjade gång efter annat att ha samröre med nynazisitiska rörelser, medvetet förvanska och förneka historiska fakta som pekar emot deras åsikter, hets mot folkgrupp, rasism, och blivit dömda för detta flera gånger om.

Alltså, det hjälper inte dig, eller revisionismens sak, att sitta som du/ni gör och påstå att förintelsen inte har hänt. Det måste kunna bevisas att den inte har hänt, och ni har aldrig lyckats lägga fram annat än tomma och felaktiga påståenden eller lögner. Var är alla de bevis ni påstår att ni har haft hela tiden? Jo har lagt fram nåt så visar det sig snart att det är mer lögner och felaktiga påståenden från er när man kontrollerar det mot välkända fakta.

Har du ens sett BBC's mycket ingående dokumentär som jag tipsade om tidigare? Den visar mängder med olika bevis, t ex dokument, mötesreferat, ritningar, vittnesmål från fångar och SS-folk m.m.
Du kritiserar trovärdigheten hos Radio Islam och hänvisar till BBC. Varför skulle den sistnämnda ha större trovärdighet än den förstnämnda?

Kom nu inte dragandes med skåderättegången mot Rami skulle dra ner hans trovärdighet ty då kan jag kontra med att en före detta BBC-anställd nyligen anklagades för pedofili. Sakfrågor avgörs inte av människors påstådda politiska eller sexuella tillhörighet.
2012-11-22, 12:53
Medlem
-Wasteland-s avatar
Om du inte ens begriper de enklaste och mest grundläggande vetenskapliga reglerna så förstår jag nu varför du kommer till dina horribla slutsatser om det ena och det andra. Du är skrattretande okunnig och dina halvt hysteriska utläggningar i hemmasnickrade metodologier är fan bland det roligaste jag läst på länge på FB

Läs på om juridisk och vetenskaplig bevisbörda:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bevisb%C3%B6rda
2012-11-22, 14:32
Medlem
Citat:

Men snälla lilla söta rara, bevisbördan ligger alltid på den som anklagar och i detta fallet så är det NI som påstår att holohoaxen inträffat, alltså är det ER bevisbörda. Precis som vid en rättegång så är det aldrig den anklagade som ska bevisa sin oskuld utan åklagaren som ska bevis den anklagades skuld. Vi tillämpar med andra ord inte omvänd bevisbörda för förintelsen oavsett hur mycket du än vill det.

Vidare så är det inte bara jag som påstår att vittnesmålen är värdelösa ur bevissynpunkt, det gör även framstående historiker på er sida, såsom Jacques Baynac.

Citat:
For the scientific historian, an assertion by a witness does not really represent history. It is an object of history. And an assertion of one witness does not weigh heavily; assertions by many witnesses do not weigh much more heavily, if they are not shored up with solid documentation. The post- ulate of scientific historiography, one could say without great exaggeration, reads: no paper/s, no facts proven [...].
Either one gives up the priority of the archives, and in this case one disqua- lifies history as a science, in order to immediately reclassify it as fiction; or one retains the priority of the archive and in this case one must concede that the lack of traces brings with it the incapability of directly pro- ving the existence of homicidal gas chambers.

Även den kände Jean-Claude Pressac erkänner att ögonvittnesskildringarna är oreliabla.

Men du kan ju själv fundera över hur tungt de väger som bevis när de samtidigt innefattade påståenden om alltifrån ångkammare, elektriska bad, kokande vatten, syra och annat trams. Vad gör ögonvittnena som talar om gaskammare mer pålitliga än de som talar om ångkammare som avrättningsmetod?

Nej, jag har inte tittat på BBCs dokumentär då jag inte har tid att titta på random holohoax propaganda, men om du känner att det finns något av värde där så får du förstås gärna lyfta fram det så kan resten av oss bemöta det.
2012-11-22, 23:06
Medlem
Naturligtvis ligger bevisbördan på de som påstår att den officiella beskrivningen inte stämmer,huruvida det var 3,4,5,6 milioner judar och andra som blev mördade är helt ointressant.
Senast redigerad av Zigga 2012-11-23 kl. 00:00.
2012-11-23, 16:24
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Naturligtvis ligger bevisbördan på de som påstår att den officiella beskrivningen inte stämmer,huruvida det var 3,4,5,6 milioner judar och andra som blev mördade är helt ointressant.

Bevisbördan borde väl ligga hos de som påstår att något har hänt? Varför vistas du ens i denna delen av forumet om du anser att det är "ointressant" hur många som blev mördade?
2012-11-23, 19:21
Medlem
Om det var 3 miljoner eller 6 miljoner beroende på vilka man räknar och hur,hur många som svalt
ihjäl eller gasades till döds,eller dog under dödsmarcher, är irrelevant.Att det har hänt är ställt bortom alla tvivel.Att massutrotning skett av judar,oliktänkare ,politiska fångar,homosexuella och begåvningshandikappade.

Förklara i så fall för mej varför Tyskland i alla år betalat oändliga skadestånd till drabbade?
Gör de bara detta för att de har lust? Borde inte i så fall det tyska folket ropa på felaktigheten i detta?

Inte en enda ledande tysk politiker, författare, journalist, kulturpersonlighet etc har försökt att förneka Förintelsen efter kriget. Tvärtom, Tyskland har betalat över en biljon (en miljon miljoner) mark som kompensation till Förintelsens offer. Ända in på 1990-talet betalade Tyskland 1,25 miljarder mark varje år till offren. Om Förintelsen hade varit en bluff, skulle det finnas miljoner tyskar, som visste att så var fallet, och det skulle ha funnits tusentals organisationer i Tyskland, vilka skulle ha stridit för sanningen, dvs för att rentvå Tyskland och det tyska folket. Ledande tyska författare och historiker skulle ha skrivit oräkneliga böcker i sina försök att bevisa att tyskarna aldrig varit involverade i något massmord på judar. Men inget sådant har skett. Varför inte? Därför att det finns miljoner tyskar som vet att Förintelsen ägt rum, och som skäms!!!!!
Senast redigerad av Zigga 2012-11-23 kl. 19:24.
2012-11-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkampf
Bevisbördan borde väl ligga hos de som påstår att något har hänt? Varför vistas du ens i denna delen av forumet om du anser att det är "ointressant" hur många som blev mördade?

I fas ETT ja, men då nu förintelsen av den etablerade historieforskningen, vetenskapen, myndigheter och fan vet allt anses vara en vedertagen historisk händelse, ett faktum, att det inträffat, därför att man har kunnat samla en sån otrolig mängd information av alla möjliga slag om förintelsen, att det bildat vad man anser ett bevis bortom allt rimligt tvivel. SÅ ÄR DET DETTA SOM GÄLLER!!!!

Därför är det nu fas TVÅ, alltså att de som motsäger sig något som anses vara en etablerad sanning, en händelse som anses ha inträffat p g a en massa information som styrker detta, är de som måste lägga fram hållbara kontrollerbara bevis för att den etablerade åsikten om förintelsen inte stämmer.

Det samma gäller med månlandningarna, där man inte bara kan säga ATG det är bluff och att det ska bevisas att människan har landat på månen. Det ÄR redan bevisat och anses vara en etablerad sanning, ett faktum. Så de tokdårar som påstår att det är bluff, att vi aldrig varit på månen, är därmed de som har bevisbördan på sina axlar att kunna styrka att månlandningarna är bluff.

Hur svårt kan det vara att fatta detta om man passerat grundskolan....?
2012-11-23, 20:27
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
I fas ETT ja, men då nu förintelsen av den etablerade historieforskningen, vetenskapen, myndigheter och fan vet allt anses vara en vedertagen historisk händelse, ett faktum, att det inträffat, därför att man har kunnat samla en sån otrolig mängd information av alla möjliga slag om förintelsen, att det bildat vad man anser ett bevis bortom allt rimligt tvivel. SÅ ÄR DET DETTA SOM GÄLLER!!!!

Därför är det nu fas TVÅ, alltså att de som motsäger sig något som anses vara en etablerad sanning, en händelse som anses ha inträffat p g a en massa information som styrker detta, är de som måste lägga fram hållbara kontrollerbara bevis för att den etablerade åsikten om förintelsen inte stämmer.

Det samma gäller med månlandningarna, där man inte bara kan säga ATG det är bluff och att det ska bevisas att människan har landat på månen. Det ÄR redan bevisat och anses vara en etablerad sanning, ett faktum. Så de tokdårar som påstår att det är bluff, att vi aldrig varit på månen, är därmed de som har bevisbördan på sina axlar att kunna styrka att månlandningarna är bluff.

De här olika "faserna", kan du utveckla det en aning? Har det någon betydelse överhuvudtaget när det i verkligheten bevisligen aldrig har redovisats några autentiska dokument eller kriminalteknisk bevisning i någon rättegång? Eller är det helt enkelt bara något du hittar på själv?

Hur är det nu med Faurissons tio konkursförklaringar? Om vu bryter ut en punkt så länge, kan du leda ditt påstående i bevis om att det fanns en budget för massmordet? Ett påstående som går stick i stäv med don kollega Vänlige Viktor som tycks förneka existensen av en dylik...
2012-11-23, 21:16
Medlem
Kulturkampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Om det var 3 miljoner eller 6 miljoner beroende på vilka man räknar och hur,hur många som svalt
ihjäl eller gasades till döds,eller dog under dödsmarcher, är irrelevant.Att det har hänt är ställt bortom alla tvivel.Att massutrotning skett av judar,oliktänkare ,politiska fångar,homosexuella och begåvningshandikappade.

Jag undrar fortfarande vad du gör här om du nu inte bryr dig om hur många som mördades!

Citat:
Förklara i så fall för mej varför Tyskland i alla år betalat oändliga skadestånd till drabbade?
Gör de bara detta för att de har lust? Borde inte i så fall det tyska folket ropa på felaktigheten i detta?

Inte en enda ledande tysk politiker, författare, journalist, kulturpersonlighet etc har försökt att förneka Förintelsen efter kriget. Tvärtom, Tyskland har betalat över en biljon (en miljon miljoner) mark som kompensation till Förintelsens offer. Ända in på 1990-talet betalade Tyskland 1,25 miljarder mark varje år till offren. Om Förintelsen hade varit en bluff, skulle det finnas miljoner tyskar, som visste att så var fallet, och det skulle ha funnits tusentals organisationer i Tyskland, vilka skulle ha stridit för sanningen, dvs för att rentvå Tyskland och det tyska folket. Ledande tyska författare och historiker skulle ha skrivit oräkneliga böcker i sina försök att bevisa att tyskarna aldrig varit involverade i något massmord på judar. Men inget sådant har skett. Varför inte? Därför att det finns miljoner tyskar som vet att Förintelsen ägt rum, och som skäms!!!!!

Tyskland har betalat "oändliga skadestånd till de drabbade"(inklusive ubåtar som kärnvapenbestyckas i Israel) för att de har förlorat ett krig. Naturligtvis borde de ropa på felaktigheten i detta men Tyskland är i mångt och mycket ett ockuperat land - både andligt och fysiskt.

Anledningen till att det finns så få tyskar som förnekar "Förintelsen" kan mycket väl bero på att det har inträffat - precis som du säger. Men det kan även bero på att man inte bara riskerar att slängas i fängelse om man förnekar den, utan att det även är straffbart att på minsta vis ifrågasätta hur det hela har utvecklats genom att till exempel kalla det för en "skuldkult".

Citat:

För mig är det ganska svårt att fatta trots att jag har passerat grundskolan. Du får gärna hänvisa till vad du grundar detta på så att jag kan läsa vidare om de olika faserna!

Enligt vetenskaplig bevisbörda på wikipedia så gäller:

Citat:
Om en alternativ hypotes presenteras inom vetenskap så är det förespråkarna för denna hypotes som har bevisbördan gentemot den etablerade hypotesen.
När man inom vetenskap diskuterar huruvida ett fenomen existerar, så brukar den som förespråkar existensen ha bevisbördan, eftersom det i allmänhet är lättare att bevisa existens än icke-existens.

Nu vet jag dock inte om "Förintelsen" räknas som en hypotes eller fenomen.
2012-11-23, 21:27
Medlem
Du svarar inte utan slingrar dej.
Du verkar inte förstå skrift.Jag bryr mej inte om antal dödade i den mån de var 4 miljoner enligt din uträkning eller 6 enligt min.Eller sätt i valfri million.
Du anser antagligen att de som svalt ihjäl eller dog under dödsmarscher inte ska räknas in osv yadada..
Dessa sk uträkningar är bara rökridåer och tjafs för att leda bort huvudämnet.Således ointressant för mej.

Ditt stycke om sk skuldkult? Ubåtar?? har ingen underbyggnad,frågan kvarstår.
Utrotning av Judar och oliktänkande har hänt.bevisen finns.Liksom att jorden är rund.
Vill du hävda att den är platt är det upp till dej att bevisa det.
Senast redigerad av Zigga 2012-11-23 kl. 21:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in