Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Apropå det här med att ha ihjäl folk genom stänga in dem i ett rum och sen köra igång en motor, varvid avgaserna dödar dem så har jag för mig att nazisterna provade det i början när de avrättade sk misslyckade personer och handikappade/efterblivna människor. Det var dock en långsam metod som man även kunde överleva.
Men sen när de skapade förintelselägren använde man stora rum som såg ut som duschrum och giftgasen Zyklon B som verkade mycket snabbare.
Det var inte av humaniska skäl som nazisterna bekymrade sig över hur fort människorna dog, utan av praktiska skäl. Trots allt tar det mycket tid och resurser att avrätta miljoner människor. Zyklon B var alltså snabb och effektiv, samt billig att producera.
Sen givetvis dog många av strapatserna, brist på mat och vatten, sjukdomar och så vidare. Bland annat kan det vara bra att veta att även en stor del utav de tillfångnatagna ryska soldaterna avled under sin fångenskap hos nazisterna. Så alla dog inte pga de fördes in i gaskammare.
Tyvärr, får jag nog avsluta med att de fåtal personer som förnekar förintelsen, trots de enorma mängder av bevismaterial som dokumenterades, vore rätt intressanta att studera närmare, rent vetenskapligt alltså. Hur sjutton kan de bli så övertygade om att världen ljuger om förintelsen? Något måste det ju vara som gör att dessa personer lever i en sådan fantasivärld och så aktivt förnekar allt som pekar på att förintelsen är en realitet.
Det med handikppade och andra människor som inte var "normal" kallades för T4 projektet.
Vilket var startskottet för förintelsen. DE fick ju prova sig fram, tanke på ingen hade gjort på det viset innan. Så de började i princip från 0. Sedan utvecklade det sig under några år. Finns en svart/vit film som förklara varför de gjorde så! I den ser man princip, att de levde inte ett värdigt liv. Och därför borde avliva dem som på ett så humant sätt som vanligt. I så början var det ren av human sätt de gjorde så. I filmen ser man också att ute i naturen rensades de dåliga ex ut och blide mat till andra. Så de friska generna kunde leva vidare. Därför ansåg de hade rätt att "rensa ut" dåliga exemplar av människor. Så andra kunde få plats istället..
Sedan om det var duschrum, varför så få duschar?

Det är väldigt få duschar förhållande till hur stora lokalerna är. Det har jag aldrig fått svar på .. he he he.. Konstigt , eller hur ?
Sedan varför så stora "likkällare" ? Ska de ligga samla liken på hög innan de skulle brännas upp ?
Är det inte bättre bränna dem direkt, tanke på smittorisken? Om de nu svara ja! man samlade lik på hög... vilket är konstigt. Men:
Varför byggde de 4 stora krematorium då ? Med hög kapacitet ?? De hade ju likkällare och samlade lik på hög, och brände kanske en gång i veckan(?) . Sedan låg det fler på planeringenstadiet med de nya superugnarna.
http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=120&l=1
Det har jag aldrig fått bra svar på, konstigt eller hur?
Sedan helt logistiskt sätt, om det var tyfus bara. Varför lade dem utanför lägret, närheten av järnvägen? Alla 4st låg på norra sidan av lägret. Hade det inte smarta lägga dem inne i lägret ?, eller 2 på södra sidan också? Så de slapp långa transporter. För de körde inte ut dem med tåg?

lol ... Det har jag aldrig fått svar på heller, konstigt eller hur?
Så allt pekar emot det skulle vara pågrund av endast sjukdomar , eller hur?
För stora likkällare för samla lik på hög, men ändå hinner de inte bränna!? så de behöver bygga 4 st STORA krem. Ändå planera bygga nya super krem? Men de ska ändå samla dem i stora likkällare?? hmmmm ... sedan transportera ut dem från lägret med tåg?? För de 4st krem ligger nära järnvägen. ..
Snacka om riskera sprida sjukdomen, med de långa transport sträckorna

Oja sedan behövde de duscha, men det är få antal duschar förhållande till de stora duschrummen. hmmmm
Sedan att utvecklingen gick framåt med zyklon B var ju en ren slump. Det var ju en bitter kamp mellan Hans Frank och Eichmann. Men Himmler ville ha en skonsam human avrättnings metod, av speciella orsaker som han fick uppleva. Bland annat för sin egen personal skull, tanke på massakern vid Babi Yar, där personalen söp och mådde dåligt. Sedan var mer skonsam och human än gas? och då billig avrättnings metod?