2012-08-09, 13:55
  #1009
Medlem
Storm.s avatar
För att inte tala om att dessa läger styrdes av 3-5 SS soldater enbart, resterade var judar styrda av en "capo".

Jag kan tänka mig hur svårt det borde vara att överfalla en handfull ss-soldater med en pöbel på 2000 som sedan långt innan har hört rykten om att man mest troligt kommer att dö när tåget stannat.

Jag vet inte men jag hade tagit mina chanser och stormat barrikaderna rätt friskt.

När man tänker efter så kräver ju nästan varje moment i "förintelzen" total lydnad och disciplin, gå av tåget? Nej tack jag tror jag stannar kvar här. Skjuta mig? Ja visst, gör det och riskera att hela lägret får panik när de ser att folk börjar skjutas.

Gå in i gaskammaren och ställa sig så tätt packad som möjligt för att kunna "dö stående packad som sillar"? Nej tack, jag tror inte jag vill stå så, vet du vad? Jag har nog faktiskt tänkt sätta mig ner. Vad ska du göra? Skjuta mig? Det är 1000 andra personer här inne i det här rummet, tror du det är fiffigt att skjuta mig då? Du har 30 skott i den där bössan och vi har hunnit slita dig i stycken innan du ens skjutit 10.

Gå till höger när min syssling fick gå till vänster? Nej, det tänker jag inte göra, jag hade tänkt hänga ihop med min familj i en för mig väldigt ny och främmande miljö. Slita mig från min familj? Det står 2000 till i kön bakom mig som nog inte hade gillat det.

Avlusas? Jag har inte löss, jag tänkte vänta här istället bara, någon dusch vill jag inte ta heller jag duschade i morse.
__________________
Senast redigerad av Storm. 2012-08-09 kl. 14:11.
2012-08-09, 14:26
  #1010
Medlem
-Wasteland-s avatar
Sen kan man ju fråga sig varför lägret var indelat i familjeavdelningar, kvinnoavdelningar, mansavdelningar, zigenaravdelningar, arbetaravdelningar etc. om nu 90 % dog direkt och resterande 10 var arbetare?

Att de skulle varit för utsvultna och trötta för att göra motstånd håller inte heller om 90 % skickades från tågen direkt till gaskammaren.

Det är helt enkelt inte möjligt att hantera tusentals panikslagna människor. Det är helt orimligt. Kolla ett klipp på Youtube på nåt sydamerikanskt fotbollshuliganslagsmål eller på Göteborgskravallerna eller nåt. 5 SS-soldater? Haha.

Nej, Auschwitz var ett fångläger med biograf, teater, musikorkester, café, postkontor, fotbollsliga, pool etc. Visst suger det att sitta inspärrad, det är ett vidrigt jävla brott mot en människa, oförlåtligt. Men dagarna spenderades med att man drog en öl i kafét, köpte några frimärken och skrev några brev och kollade en film på kvällen. På lördagar var det fotbollsmatch. Hade man osis strök man med i nån jävla influensa.
2012-08-09, 16:25
  #1011
Medlem
Ahvenmaas avatar
Diskussionen i tråden börjar bli löjeväckande nu. Alla intellektuellt hederliga och rationellt tänkande individer är fullt införstådda med det faktum att det är fullkomligt omöjligt att förneka alla de fakta som kommit i dagen angående Förintelsen.

De som är troende ReviSSionister saknar antingen kunskaper eller har nåt slags nazistiskt intresse av att hålla myten vid liv. Eller så är man en komplett imbecill vilket också är möjligt i somliga fall. Inga av de ”bevis” som vittnar om att Förintelsen inte ägde rum är trovärdiga, helt enkelt för att det inte går att vetenskapligt eller verklighetsförankrat förklara dessa förnuftsvidriga fantasmagorier. Oftast påstår de saker som inte är fysiskt eller praktiskt möjliga överhuvudtaget. Det finns en grundregel om alla lögner och det är att man alltid ska hålla sig så nära sanningen som möjligt, det gör inte ReviSSionisterna, de överdriver och fabulerar så klockorna stannar.

eller hur, Wasteland?
2012-08-09, 16:33
  #1012
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Diskussionen i tråden börjar bli löjeväckande nu. Alla intellektuellt hederliga och rationellt tänkande individer är fullt införstådda med det faktum att det är fullkomligt omöjligt att förneka alla de fakta som kommit i dagen angående Förintelsen.

De som är troende ReviSSionister saknar antingen kunskaper eller har nåt slags nazistiskt intresse av att hålla myten vid liv. Eller så är man en komplett imbecill vilket också är möjligt i somliga fall. Inga av de ”bevis” som vittnar om att Förintelsen inte ägde rum är trovärdiga, helt enkelt för att det inte går att vetenskapligt eller verklighetsförankrat förklara dessa förnuftsvidriga fantasmagorier. Oftast påstår de saker som inte är fysiskt eller praktiskt möjliga överhuvudtaget. Det finns en grundregel om alla lögner och det är att man alltid ska hålla sig så nära sanningen som möjligt, det gör inte ReviSSionisterna, de överdriver och fabulerar så klockorna stannar.

eller hur, Wasteland?

Försvara dina åsikter istället och slå oss på nosen, jag har gjort uttalanden om lägervakternas styrka i antal och varför inte fler gjorde uppror och -Wasteland- pratade något om att det var en tunn trädörr som höll emot 2000 personer nere i gaskammaren.
2012-08-09, 16:58
  #1013
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Diskussionen i tråden börjar bli löjeväckande nu. Alla intellektuellt hederliga och rationellt tänkande individer är fullt införstådda med det faktum att det är fullkomligt omöjligt att förneka alla de fakta som kommit i dagen angående Förintelsen.

De som är troende ReviSSionister saknar antingen kunskaper eller har nåt slags nazistiskt intresse av att hålla myten vid liv. Eller så är man en komplett imbecill vilket också är möjligt i somliga fall. Inga av de ”bevis” som vittnar om att Förintelsen inte ägde rum är trovärdiga, helt enkelt för att det inte går att vetenskapligt eller verklighetsförankrat förklara dessa förnuftsvidriga fantasmagorier. Oftast påstår de saker som inte är fysiskt eller praktiskt möjliga överhuvudtaget. Det finns en grundregel om alla lögner och det är att man alltid ska hålla sig så nära sanningen som möjligt, det gör inte ReviSSionisterna, de överdriver och fabulerar så klockorna stannar.

eller hur, Wasteland?
Jag är inte den som är den när det gäller lite humor. Jag uppskattar alltid ett gott skratt, men samtidigt har du ju uppenbarligen nått vägs ände i din argumentation och hemfaller nu till off-topic och trams. Din parafras på mig haltar också i det avseendet att vi diaboliska nazister inte har bevisbördan eftersom vi inte påstår att något inträffat.

Du kan väl backa upp Gabbais vittnesmål istället om du bedömer dem som trovärdiga och korrekta beskrivningar av verkligheten? Varför tror du på Gabbai (och Förintelsen)?
2012-08-09, 17:18
  #1014
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Försvara dina åsikter istället och slå oss på nosen, jag har gjort uttalanden om lägervakternas styrka i antal och varför inte fler gjorde uppror och -Wasteland- pratade något om att det var en tunn trädörr som höll emot 2000 personer nere i gaskammaren.

Ursäkta, men ville bara peka på det olämpliga att ta egna åsikter och pretentiöst presentera dessa som något slags fakta. Det är en lätt omskrivning av Wastelands post några klick bakåt. Ironi, m a o.

Det låter inte lite konstigt att Auschwitz endast skulle ha 3-5 SS-soldater. Ännu konstigare är det med tanke på att anläggningens baracker rymmer så många fler. Varifrån har du fått den uppgiften?
Det lär ha varit 7 000 SS-trupper totalt som arbetade på Auschwitz (alltså bortsett från Kapos och slavarbetare) och av dessa har endast 750 straffats i efterhand (källa BBC). Under 1944 lär det ha varit cirka 3 000 på plats samtidigt (den högsta siffran).

Youtubefilmen visade onekligen på en tunn trädörr, men som sagt, den visade inte något från den stora brännanläggningen som jag nämnt tidigare, två större och två mindre ugnar. Att visa en random trädörr och utifrån den försöka avskriva förintelsen är ju ännu tunnare än dörren ifråga...

Det är nog väldigt många som undrat varför judarna inte exploderade i uppror. Kan inte svara på det men den 7 oktober 1944 skedde i alla fall ett uppror där cirka 70 SS-soldater dödades och ett av de fyra stora krematorierna sprängdes i luften, med hjälp av insmugglat krut. De som revolterade var dock inte "vanliga" fångar, utan medlemmar av Sonderkommando, alltså de fångar som arbetade med avrättningen.
Sedan kan jag tänka mig att enskilda fångar eller grupper av fångar försökt bryta sig loss så kan de nog ha skadat eller dödat enskilda SS-vakter, men att tyskarna inte har sett något värde i att dokumentera sådana händelser för eftervärlden.

Kan f ö rekommendera en googling på Oskar Gröning. Tror han vet mer om saken än både du och jag...
2012-08-09, 17:34
  #1015
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Kan f ö rekommendera en googling på Oskar Gröning. Tror han vet mer om saken än både du och jag...
Haha, ja, Gröning hade nämligen varit DÖD idag om han hade försvarat tyskarna. Mossad åker jorden runt med sina "nazi-jägare" och mördar tyskar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Herberts_Cukurs

Gröning arbetade för övrigt inte som sonderkommando och har inte en jävla susning om vad som skedde i krematorierna. Han satt på ett kontor och dokumenterade och administrerade persedlar. Givetvis kör Gröning också standardvittnesmålet om SS-soldater som dödar spädbarn, det måste fan varit spädbarnsblod på varenda vägg i Tredje Riket:
Citat:
I saw another SS soldier grab the baby by the legs. The crying had bothered him. He smashed the baby's head against the iron side of a truck until it was silent.
2012-08-09, 17:34
  #1016
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag är inte den som är den när det gäller lite humor. Jag uppskattar alltid ett gott skratt, men samtidigt har du ju uppenbarligen nått vägs ände i din argumentation och hemfaller nu till off-topic och trams. Din parafras på mig haltar också i det avseendet att vi diaboliska nazister inte har bevisbördan eftersom vi inte påstår att något inträffat.

Du kan väl backa upp Gabbais vittnesmål istället om du bedömer dem som trovärdiga och korrekta beskrivningar av verkligheten? Varför tror du på Gabbai (och Förintelsen)?

Poängen med min ironi är att visa hur dumt det blir när rent subjektiva åsikter paketeras som fakta. Jag tror att poängen gick fram...

Gabbai? Kan inte påstå att jag tror på Gabbai. Har aldrig hört talas om honom (eller dem, det finns visst två?) förrän de senaste dagarna då jag läst om Gabbai här på Flashback. Han kan
a) tala sanning,
b) vara helt förvirrad eller
c) så försöker han medvetet sprida lögner
Jag vet inte varifrån han dök upp.

Angående Förintelsen så tänkte jag inte repetera mina tidigare poster. Blir bara tjatigt. Men läs gärna inlägg 952 om du undrar.
Rent generellt kan man tvivla på precis allting, men jag har ännu inte sett att argumenten för att tvivla på just Förintelsen är särskilt vassa. Det får mig att tänka på när bibeltroende försöker förklara hur en ark ska byggas, det blir mest komiskt.

F ö är jag fortfarande nyfiken på det du skrev häromdagen om att Churchill hade ihjäl 2 miljoner indier 1943. Kan du utveckla saken, eller trollar du bara?
2012-08-09, 17:41
  #1017
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Det låter inte lite konstigt att Auschwitz endast skulle ha 3-5 SS-soldater. Ännu konstigare är det med tanke på att anläggningens baracker rymmer så många fler. Varifrån har du fått den uppgiften?

http://www.youtube.com/watch?v=gcHni-Im1lw&feature=player_detailpage#t=920s

Halvt dussin utanför krematoriet som tydligen patrullerade var 3-4 timme, inuti bara 2-3 stycken.

15:30 in i klippet om direktlänken inte skulle fungera.

Känns ju som att man borde kunna ta sig förbi det eller?

Och varför är det så främmande för dig att det var dörren som användes in till gaskammaren, är det för att den ser så osannolik ut så du inte ens kan tro det själv?
__________________
Senast redigerad av Storm. 2012-08-09 kl. 17:48.
2012-08-09, 18:05
  #1018
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Poängen med min ironi är att visa hur dumt det blir när rent subjektiva åsikter paketeras som fakta. Jag tror att poängen gick fram...
Du verkar mest projicera din egen subjektivitet snarare än något annat. Du har fått ett antal frågor som du inte klarat av att bemöta. Din för diskussionen ovidkommande "ironi" slog mest undan benen på din egen argumentation.
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Gabbai? Kan inte påstå att jag tror på Gabbai. Har aldrig hört talas om honom (eller dem, det finns visst två?) förrän de senaste dagarna då jag läst om Gabbai här på Flashback. Han kan
a) tala sanning,
b) vara helt förvirrad eller
c) så försöker han medvetet sprida lögner
Jag vet inte varifrån han dök upp.
Släkten Gabbai är ett gäng bröder och kusiner som i olika sammanhang flitigt anlitats som Förintelse-överlevare, bland annat i Steven Spielbergs miljondollars-mastodontprojekt The Last Days: http://www.imdb.com/title/tt0174852/
som används för att sprida sionistisk propaganda över världen och hjärntvätta miljarder människor om att den vita rasen måste dö eftersom den varit dum mot Guds Utvalda Folk. Det spelar liksom ingen roll att hundratals miljoner européer och andra folk dött i krig och etniska konflikter och att bolsjevik-judarna utrotade sex miljoner ukrainare eller att israelerna slaktar hundratusentals palestinska och irakiska barn. Det är så snyft-snyft-synd om judarna som fick sitta på kollo några år i Polen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Angående Förintelsen så tänkte jag inte repetera mina tidigare poster. Blir bara tjatigt. Men läs gärna inlägg 952 om du undrar.
Rent generellt kan man tvivla på precis allting, men jag har ännu inte sett att argumenten för att tvivla på just Förintelsen är särskilt vassa. Det får mig att tänka på när bibeltroende försöker förklara hur en ark ska byggas, det blir mest komiskt.
Inte särskilt vassa? Du har ju i princip inte bemött en enda invändning eller redogjort för vilka belägg som ligger till grund för varför du tror på den officiella versionen av Förintelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
F ö är jag fortfarande nyfiken på det du skrev häromdagen om att Churchill hade ihjäl 2 miljoner indier 1943. Kan du utveckla saken, eller trollar du bara?
Ursäkta, det hade jag glömt, förmodligen eftersom det inte var topic. Läs bland annat här och googla vidare.
Citat:
In a shocking new book, Churchill's Secret War, journalist Madhusree Mukherjee blames Mr Churchill's policies for being largely responsible for one of the worst famines in India's history. It is a gripping and scholarly investigation into what must count as one of the most shameful chapters in the history of the Empire.
http://www.bbc.co.uk/blogs/thereporters/soutikbiswas/2010/10/how_churchill_starved_india.html
2012-08-09, 19:50
  #1019
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Slänger du in ett till lik innan den tidigare har hunnit brinna upp så förvärrar du bara processen ännu mer, det är kroppsvätskor och vatten i lik, så istället för att det skulle gå fortare att bara kasta in en till när den andra kroppen är halvklar så blir det tvärtom.

Även om du använder en ny modern ugn så tar det längre tid än vad som sagts och påståtts att "grilla ett lik".

http://www.blcremationsystems.com/PhoenixII-3.html

Cremation Rate: 150 lbs. 68 Kg/hour

http://www.youtube.com/watch?v=7KuNWT0ceQo&feature=player_detailpage#t=96 s

Föresten, måste erkänna att jag har lite dålig koll på vad som påstås har hänt med askan? Borde blivit en del rester och aska kvar.

Låter du ett lik bränna färdigt, så krävs det mer mängder av energi , för upprätthåla bränningen. Det undviker du med tillföra mer brännbart material(kroppar). Då håller du uppe den värme och syretillförsel som är nödvändig, för ha jämn fin brand, ungefär som man tillför ved i vedkamin. Du låter inte ved brinna färdigt i vedkamin väl? Då krävs mer energi , för att få igång "branden" igen.

Tiden för bränna färdigt ett lik är irrelevant, eftersom de behöver inte vänta tills det blir aska, som sagt innan det behövdes inga judar i urnor. Det som tar mest tid bränna upp är höftbenet , var jag för mig, annat lär försvinna relativt snabbt vid intensiv värme. Tillräckligt för trycka in ny kropp var 20:e min som är sagt innan.
Så det med vatten och dylikt är ju om du har mindre grader än 700*C. Det kan du ta med en brandman , varför ...
2012-08-09, 20:01
  #1020
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Låter du ett lik bränna färdigt, så krävs det mer mängder av energi , för upprätthåla bränningen. Det undviker du med tillföra mer brännbart material(kroppar). Då håller du uppe den värme och syretillförsel som är nödvändig, för ha jämn fin brand, ungefär som man tillför ved i vedkamin. Du låter inte ved brinna färdigt i vedkamin väl? Då krävs mer energi , för att få igång "branden" igen.

Tiden för bränna färdigt ett lik är irrelevant, eftersom de behöver inte vänta tills det blir aska, som sagt innan det behövdes inga judar i urnor. Det som tar mest tid bränna upp är höftbenet , var jag för mig, annat lär försvinna relativt snabbt vid intensiv värme. Tillräckligt för trycka in ny kropp var 20:e min som är sagt innan.
Så det med vatten och dylikt är ju om du har mindre grader än 700*C. Det kan du ta med en brandman , varför ...
Du sitter ju bara och gissar hej vilt. Det är empiriskt bevisat och av oberoende krematorieexperter entydigt framlagt att det med dagens moderna ugnar tar åtminstone en timma att kremera ett normalvuxet lik. Hävdar inte ni Förintelse-troende att kremeringen var till för att dölja det påstådda folkmordet? Nu menar du att halvbrända kroppar var praxis och att man tryckte in nya lik var tjugonde minut i ugnar som max rymmer två lik. Med din logik finns det alltså efter en timme tre halvbrända lik i en ugn när du ska klämma in en fjärde kropp. Fail på det resonemanget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in