2012-11-23, 21:35
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Du svarar inte utan slingrar dej.
Du verkar inte förstå skrift.Jag bryr mej inte om antal dödade i den mån de var 4 miljoner enligt din uträkning eller 6 enligt min.Eller sätt i valfri million.
Du anser antagligen att de som savalt ihjäl eller dog under dödsmarscher inte ska räknas in osv yadada..
Dessa sk uträkningar är bara rökridåer och tjafs för att leda bort huvudämnet.Således ointressant för mej.

Ditt stycke om sk skuldkult? har ingen underbyggnad,frågan kvarstår.
Utrotning av Judar och oliktänkande har hänt.bevisen finns.Liksom att jorden är rund.
Vill du hävda att den är platt är det upp till dej att bevisa det.

Knäckfrågan som du verkar missa är om det förekom industriella massmord (så som en majoritet av historieböcker beskriver) eller om det som i många krig dog människor i sviterna av sådant som kan drabba krigsfångar eller anfallande nations antagonister.
2012-11-23, 21:48
Medlem
Det är redan klarlagt att utrotning var ett av målen.Nästa fråga?
2012-11-23, 21:50
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Det är redan klarlagt att utrotning var ett av målen.Nästa fråga?

Oj, det har jag missat helt.
Hur är detta klarlagt?
2012-11-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturkampf

Nu vet jag dock inte om "Förintelsen" räknas som en hypotes eller fenomen.

Jag har redan förklarat hur det ligger till, så svårt var det väl inte att förstå?

Förintelsen räknas inte som en hypotes, inte som ett fenomen, utan har accepteras av den etablerade vetenskapen, de etablerade historikerna etc. som varande ett historisk faktum som inträffat på det sätt som det beskrivs.

Har man åsikter mot detta, så har man också bevisbördan för att visa att den etablerade uppfattningen om förintelsen är inkorrekt. Detta är så basic så det kan du/ni inte slingra er undan ifrån.
2012-11-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
I fas ETT ja, men då nu förintelsen av den etablerade historieforskningen, vetenskapen, myndigheter och fan vet allt anses vara en vedertagen historisk händelse, ett faktum, att det inträffat, därför att man har kunnat samla en sån otrolig mängd information av alla möjliga slag om förintelsen, att det bildat vad man anser ett bevis bortom allt rimligt tvivel. SÅ ÄR DET DETTA SOM GÄLLER!!!!

Därför är det nu fas TVÅ, alltså att de som motsäger sig något som anses vara en etablerad sanning, en händelse som anses ha inträffat p g a en massa information som styrker detta, är de som måste lägga fram hållbara kontrollerbara bevis för att den etablerade åsikten om förintelsen inte stämmer.

Det samma gäller med månlandningarna, där man inte bara kan säga ATG det är bluff och att det ska bevisas att människan har landat på månen. Det ÄR redan bevisat och anses vara en etablerad sanning, ett faktum. Så de tokdårar som påstår att det är bluff, att vi aldrig varit på månen, är därmed de som har bevisbördan på sina axlar att kunna styrka att månlandningarna är bluff.

Hur svårt kan det vara att fatta detta om man passerat grundskolan....?

Läs detta,bevisa motsatsen borde vara enkelt enligt dej och jag har ingen avsikt att återupprepa för den som inte ids läsa tråden.
2012-11-23, 22:57
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag har redan förklarat hur det ligger till, så svårt var det väl inte att förstå?

Förintelsen räknas inte som en hypotes, inte som ett fenomen, utan har accepteras av den etablerade vetenskapen, de etablerade historikerna etc. som varande ett historisk faktum som inträffat på det sätt som det beskrivs.

Har man åsikter mot detta, så har man också bevisbördan för att visa att den etablerade uppfattningen om förintelsen är inkorrekt. Detta är så basic så det kan du/ni inte slingra er undan ifrån.
Vem eller vilka bestämmer vad som är "etablerat"? Och varför?
2012-11-23, 23:22
Medlem
Svara på frågorna eller låt bli.Sluta tramsa.
Detr kan ju inte vara så svårt eftersom du är helt övertygad att detta inte hänt?
Så beskriv varför och hur?
Förintelsen är ingen hypotes utan ett faktum,ett faktum accepterat av Tyskland som var tvungna att betala för det, av andra länder som deltog i 2 världskriget mot nazzarna.
Så förklaring tack?
2012-11-23, 23:29
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:

Du har inte förklarat ett dugg och jag ställer samma fråga till dig som till Zigga;

Citat:
Svara på frågorna eller låt bli.Sluta tramsa.
Detr kan ju inte vara så svårt eftersom du är helt övertygad att detta inte hänt?
Så beskriv varför och hur?
Förintelsen är ingen hypotes utan ett faktum,ett faktum accepterat av Tyskland som var tvungna att betala för det, av andra länder som deltog i 2 världskriget mot nazzarna.
Så förklaring tack?
Det här är inget trams. Vem bestämmer vad som är fakta? Fakta så viktig att bibehålla att det måste lagstiftas om den???
2012-11-23, 23:59
Medlem
Jag tror så här:
Förr vad det här ett forum för allmänt ryggdunk och en massa lögner staplade på varandra.
Nu finns här folk,mindre lättmanipulerdade,mindre benägna att falla för de usla argument ni framför.Även om jag i vissa lägen totalt tappar tålamodet är jag just nu iskall.
Det här kommer inte att gå fram.Kanske här på FB men inte i verkligheten.
Ni är rätt rökta.
Jag har ett flertal gånger förklaratr varför jag anser att utrotningen av judar under 2 världskriget faktiskt har ägt rum.
Jag har även sagt att det är fakta.
Det är upp till dej att bevisa motsatsen.Och det kan du inte.
Du är fake alltså,och nu är det inte lika kul att vara här..
2012-11-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du har inte förklarat ett dugg och jag ställer samma fråga till dig som till Zigga;

Det här är inget trams. Vem bestämmer vad som är fakta? Fakta så viktig att bibehålla att det måste lagstiftas om den???

Det riktiga svaret är förstås att eliten som har makt över samhället har bestämt vad som är etablerad sanning. Detta har inte gjorts på sedvanligt sätt där man måste komma med vetenskapliga bevis och argument för att driva igenom sin tes utan snarare så har man påtvingat världen en falsk historieskrivning driven av politiska överväganden. Holyhoax-myten drevs igenom av människor som hade makten att diktera vad världen skulle tro och som utnyttjade den makten och utnyttjar den än idag med hjälp av åsiktsförtryck och propaganda av olika slag.
2012-11-24, 00:25
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Det riktiga svaret är förstås att eliten som har makt över samhället har bestämt vad som är etablerad sanning. Detta har inte gjorts på sedvanligt sätt där man måste komma med vetenskapliga bevis och argument för att driva igenom sin tes utan snarare så har man påtvingat världen en falsk historieskrivning driven av politiska överväganden. Holyhoax-myten drevs igenom av människor som hade makten att diktera vad världen skulle tro och som utnyttjade den makten och utnyttjar den än idag med hjälp av åsiktsförtryck och propaganda av olika slag.
Du borde nog läsa boken "Förintelsen inför rätta" av Steve Guttenplan, om rättegången som David Irving drog igång.

I korthet: Irving påstod att Förintelsen inte har ägt rum. Deborah Lipstadt påstod att han är en antisemit, en lögnare och en Förintelseförnekare. Detta var omdömen som Irving inte gillar (av någon bisarr anledning) så han stämde Lipstadt och hennes förlag Penguin books för förtal. Eftersom det var Irving som stämde så var det upp till Lipstadt och Penguin att bevisa att deras påståenden stämmer, alltså att Förintelsen verkligen har ägt rum! (Man kan nämligen inte vara en Förintelseförnekare och lögnare om Förintelsen inte har ägt rum.) ... Naturligtvis kom den "judestyrda och demokratikorrupta" brittiska rätten efter diverse argument och sakframställningar fram till att.. Jo! Förintelsen ÄR ett historiskt faktum.

Den boken, och den här sajten, gör tillsammans med mycket annat att jag benhårt tror (för att inte säga vet) att historieskrivningen i detta ämne till övervägande del stämmer.
2012-11-24, 02:14
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Naturligtvis kom den "judestyrda och demokratikorrupta" brittiska rätten efter diverse argument och sakframställningar fram till att.. Jo! Förintelsen ÄR ett historiskt faktum.

Men då är den ju bevisad i en rättegång.
Då måste det ju vara revisionistsidan som ska bevisa motsatsen dvs att den brittiska domstolen hade fel.

Så konstigt det blev.
Att revisionisterna nu ska bevisa det som fastslogs vara en historisk händelse i domstol.

/VV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in