Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Du har inte fått reda på var, eller vad han gjort, men du är fortfarande helt övertygad om att han är skyldig? Tycker du själv att det är rättvist?
På vad, i öst ?? nej det har jag inte fått. Då hade jag kunnat skriva ut det. I danmark? Japp det vet jag, den (Horseröd) ligger några km utanför Helsinghör. Skyldig för vad?? För utföra sina uppgifter, enligt personliga ed till Hitler? Hade han något val? Nej tro inte det, det är därför många blide psykiska dåliga... Och slutade som min morfar , som en supande alkolist.. Men jag ogillade inte han för det! .. Men däremot förstår jag mycket mer nu än på 1980 talet, när jag kom underfund med det.
Citat:
De avrättningar som SS gjorde med gevär var krigsfångar, och ja det är inte roligt men å andra sidan kan man oftast inte behålla och släpa runt på fångarna eller släppa dessa fria. Det är knappast första gången man har avrättat krigsfångar på det sättet, vi gjorde det själva i den Svenska armén på 1700-talet.
Nej det är rätt, de var ju brottslingar enligt lag. Dömda till döden, för de existerade. De krigsfångar i Babi Yar var mer hela judiska befolkningen i Kiev. De blide bestraffade för terrorbombningen av de tyska militärförläggningarna i staden, även högkvarteret. På senare är kommit fram, det var det ryska spionorg.
Citat:
Det må vara humant, men vet du hur pass lång tid det skulle ta? Kropparna borde blockerat mycket av röken, så att de som var inom 2 meters radie från själva gasen skulle tuppa av rätt direkt, medans de längre bort ute i hörnen skulle klarat sig bra mycket längre på grund av att de andra liken fungerar som en sköld.
Jag har aldrig gasat någon eller planerat en indrustriskalig gasning men jag får inte ens ihop det från mitt egna ritbord...
Det är inget jag kan uttala mig om, men jag vet gas är expanderande och det är rätt så snabbt.
Att folk hade haft längre liv lite längre bort, det är möjligt. Det kan ha varit plågsamt död... Men detär som jag sagt innan det mest humana metoden, jag vet inget annan metod som är bättre.
Citat:
Vilka stora ugnar? Det var vanliga enkelugnar som användes i krema 1 och 2, avsedda för max 2 personer.
4 700 lik om dagen är en fantasisiffra, kom igen det borde du kunna lista ut.
Jag skrev lite otydligt, sorry! med stora ugnar menar jag antal muffar... 15 st.
Varför fantasi siffra?? Kunde inte konstruktörerna rita då? Då hade de inte behövt utveckla nya då?
Det var inga vanliga kyrkokrem de hade väl? Där kropparna bränns till fin aska, de skulle inte lägga judarna i urnor!

Så jag tro mycket på de kunde slänga in en ny kropp innan den förra hade brunnit upp. Vilket vi har pratat om innan, om du kommer ihåg.
Så därför jag tro mer på, de menade vad de sade. Men som sagt det var ödet som gjorde de var tvungna att utföra det. Som nämnt innan, inte konstigt man tro mer på förintelsen ju mer man läser om det.