2012-08-08, 16:24
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Judarna uppmanades att lämna Tyskland innan de allierade anföll Tyskland. Under kriget fängslades många kvarvarande judar som, om Tyskland hade vunnit, hade repatrierats utanför Europa. Judarna var inte önskvärda i Tyskland, på exakt samma sätt som negrer och araber inte är önskvärda i "Israel" där det idag fängslas tiotusentals invandrare i judiska koncentrationsläger och där afrikaner misshandlas och repatrieras på löpande band. Ingenting av det som tyskarna gjorde under kriget var frånvarande i de andra ländernas praxis. Jag skulle vilja påstå att amerikanernas atombombning av Japan var det absolut största krigsbrottet. "Israels" nu snart 70 år långa ockupering av sina grannländers territorium slår ju fanimig allt annat med hästlängder. Tror du på Förintelsen av negrer i "Israels" koncentrationsläger?

Nej, jag tror inte på några förintelselägrer för "negrer" i Isarel. Vet du om att så gott som hela falsasha befolkningen (hel svarta judar) flögs tiill Israel under operation Salomon de är runt 150000. Har du varit i Israel? Vet du om att ashkenazim (europeiska judar) är i minoritet och att du inte kan så någon skillnad mellan araber och de flesta judarna i landet?
2012-08-08, 16:36
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Nej, jag tror inte på några förintelselägrer för "negrer" i Isarel. Vet du om att så gott som hela falsasha befolkningen (hel svarta judar) flögs tiill Israel under operation Salomon de är runt 150000. Har du varit i Israel? Vet du om att ashkenazim (europeiska judar) är i minoritet och att du inte kan så någon skillnad mellan araber och de flesta judarna i landet?
Du har fel och det är ändå off-topic, så vi avslutar den delen av diskussionen nu: https://www.flashback.org/t1743412
2012-08-08, 16:49
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Varför skulle SS och de som skulle dö skonas? Det måste varit absolut av lägsta prioritet, jag köper inte att man försökte göra så humana saker som möjligt för att genomföra ett storskaligt folkmord, det låter inte rimligt.

Ett av de praktiska problemen som SS hade att lösa, var att hantera den psykiska press som låg på deras soldater. Oerhört få människor är skapta för att begå massmord till vardags, även bland de elittrupper som SS förfogade över. Folk söp för att klara av det, men många klappade genom psykiskt. Den inledande idén att skjuta folk övergavs, dels för att det var dyrt/ineffektivt, men också för att exekutionspatrullerna inte riktigt fixade uppgiften.
Källa? Ta vad tyskvännen Arvid Fredborg skriver i "Bakom Stålvallen" om psykiska problem bland lägervakter. Eller läs Polisbataljon 101 av Christoffer Browning. Eller fråga någons morfar...

Citat:
Vilka stora ugnar? Det var vanliga enkelugnar som användes i krema 1 och 2, avsedda för max 2 personer.

4 700 lik om dagen är en fantasisiffra, kom igen det borde du kunna lista ut.

Que? Auschwitz I hade rätt små ugnar. Tror det är dem de beskriver. Men firma Topf und Söhne förklarade att de fyra ugnar man levererade till Auschwitz-Birkenau (Auschwitz II) klarade mer 2 x 1440 lik per dag för de två större och 2 x 768 lik för de mindre. Ger 4 416 per dag. Källa? Företaget Topf Und Söhne. De kan besökas idag. Ligger i Erfurt, östra Tyskland.

Det var alltså Auschwitz-Birkenau som var det huvudsakliga dödslägret inom Auschwitzkomplexet. Det var där som döds- och brännkapaciteten byggdes och användes.

Och då måste jag ställa mig frågan, vem tycker jag är mest trovärdig? Någon på nätet som inte ens vet vilka ugnar som användes, eller omfattande bevarad dokumentation från ett av företagen som levererade och tog betalt för bautastora kremeringsugnar till förintelselägren. Hmm, det var svårt...
2012-08-08, 20:05
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipp500
Har en kompis vars farfar (eller gammelfarfar?) satt i ett läger. Som många sagt så förstår jag inte varför han skulle ljuga om det?

edit: jag menar alltså att när jag var mindre kommer jag ihåg att han berättade för oss, alltså min kompis sa inte att "min farfar satt i ett läger under ww2" utan hörde det alltså direkt från gubben.

Det är ingen, eller en kraftig minoritet, som hävdar att det inte funnits läger i vilka "fångar" av olika slag internerats, den stora tvistefrågan är om det antal som dog i lägren verkligen stämmer med den etablerade historiebeskrivningen samt om metoder för massavrättning användes så som det beskrivs i samband med "förintelsen".
Så farfar (eller gammelfarfar) kan säkert tala sanning om lägret.
2012-08-08, 21:35
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Hur många var det före respektive efter då?

Enligt Nationalencyclopedin sjönk antalet judar i världen från 17 miljoner 1939 till 13 miljoner 1991.

Många judar påverkades inte direkt av förintelsen. 5-6 miljoner av judarna bodde då i USA. Andra levde i Sydamerika, Afrika, eller i allierade och neutrala europeiska länder. De bör ha varit 9-11 miljoner som bodde i de tyskkontrollerade delarna av Europa och de var förstås endast dessa som direkt utsattes för nazisternas härjningar.

Under samma tid (1939-91) gick Sverige från cirka 6,3 miljoner till 8,6 miljoner. En ökning med 36%. OK, ta bort (högt räknat) en miljon invandrare, så är ökningen ändå 20%.
Med samma (låga) nativitet som svenskarna så borde det ha funnits drygt 20 miljoner judar. Inte 13.

Tyskland hade ungefär 80 miljoner invånare 1938 och ungefär lika många när man slog ihop Väst- och Östtyskland 1989. Kriget gjorde förstås ett rejält hack i kurvan men man kom tillbaka där man började efter cirka 50 år. Säg att 5-6 miljoner av dessa var invandrare, så var och är det etniska Tyskland fortfarande på minus. Cirka 82 miljoner idag.

Man kan diskutera om det var fyra, sex eller sjuttiofjorton miljoner som mördades, men hur man än ser på saken så har en förfärlig massa judar kommit bort.

Det krigförande Tyskland vars armé under mer än fem år nöttes ner på flera fronter, i kombination med enorma civila dödsoffer t fa av bombning - samt terror i krigets slutskede, drabbades otroligt hårt.

Ändå har folket åderlåtits långt mindre än de europeiska judarna
2012-08-08, 22:32
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gen%C3%A8vekonventionerna

Läs och begrunda.
Du saknar grundläggande kunskaper från skolan.

/VV

Det där var inget som skrevs under av NS-Tyskland.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Que? Auschwitz I hade rätt små ugnar. Tror det är dem de beskriver. Men firma Topf und Söhne förklarade att de fyra ugnar man levererade till Auschwitz-Birkenau (Auschwitz II) klarade mer 2 x 1440 lik per dag för de två större och 2 x 768 lik för de mindre. Ger 4 416 per dag. Källa? Företaget Topf Und Söhne. De kan besökas idag. Ligger i Erfurt, östra Tyskland.

Finns det några bilder på dessa ugnar installerade?

Har du kikat på denna videon Ahvenmaa? http://www.youtube.com/watch?v=gcHni-Im1lw
Senast redigerad av Storm. 2012-08-08 kl. 22:39.
2012-08-09, 00:31
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Vad menar du?
Att Tyskland inte skrev på Genevekonventionen eller att Tyskland under Hitler klev av?
Vet du vad du talar om eller gissar du vilt?

/VV
2012-08-09, 00:39
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:

Finns det några bilder på dessa ugnar installerade?

Har du kikat på denna videon Ahvenmaa? http://www.youtube.com/watch?v=gcHni-Im1lw

Att förneka förintelsen för att man anser sig finna brister i logistiken är kanske inte helt övertygande. Tyskarna hade i princip obegränsad tillgång till manuellt slavarbete, så varför göra livet enklare för slavarna, när man ändå är ute efter att döda dem? Möjligt att designen hade brister, men jag tror att krigets krav av nödvändighet gjorde att de vassaste knivarna i tyskens låda användes på andra håll än i dödslägren.
Gabbai kan man undra över, men det finns ju mer än en tok som berättar saker om det kriget.

De ugnar som syns i programmet är - tror jag - från Buchenwald, i vart fall inte från Birkenau, eller möjligen från den tidiga perioden innan man fick fart på "produktionen".

Birkenaus krematorium sprängdes som bekant av tyskarna, de måste ha fattat att upptäckten av dödslägren skulle bita dem ordentligt i arslet, när de väl hade förlorat kriget.

I Buchenwald dog enligt Wikipedia "bara" cirka 56 000 fångar. Slå ut det på tre år (eller mer), 19 000 per år, drygt 1500 per månad, 50 per dag. Då skulle nog 15 individuella "begravningsbyråugnar" räcka till bra, bara tre döda per ugn och dygn. Återigen, arbetskraften var obegränsad och billig.

Har helt plötsligt blivit nyfiken på Erfurt. Vore intressant att se vilken dokumentation om saken som finns hos ugnsmakaren
2012-08-09, 00:50
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vad menar du?
Att Tyskland inte skrev på Genevekonventionen eller att Tyskland under Hitler klev av?
Vet du vad du talar om eller gissar du vilt?

/VV

Storm har missuppfattat saken. Det är allom bekant att västallierade fångar hanterades i enlighet med Genevekonventionerna av tyskarna. Att enstaka tyska övergrepp ägde rum ändrar inte den saken.

I öster var det annorlunda. Dels p g a tyskarnas snurriga syn på slaver, dels för att Sovjet inte hade skrivit på GK angående krigsfångar.

Att det skrevs på före 1933 ändrar ingenting, eftersom Tredje Riket aldrig formellt tog avstånd från underskrifterna.

Länk i ämnet
http://www.oocities.org/rf_mikael/geneva.html
2012-08-09, 07:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du har inte fått reda på var, eller vad han gjort, men du är fortfarande helt övertygad om att han är skyldig? Tycker du själv att det är rättvist?
På vad, i öst ?? nej det har jag inte fått. Då hade jag kunnat skriva ut det. I danmark? Japp det vet jag, den (Horseröd) ligger några km utanför Helsinghör. Skyldig för vad?? För utföra sina uppgifter, enligt personliga ed till Hitler? Hade han något val? Nej tro inte det, det är därför många blide psykiska dåliga... Och slutade som min morfar , som en supande alkolist.. Men jag ogillade inte han för det! .. Men däremot förstår jag mycket mer nu än på 1980 talet, när jag kom underfund med det.

Citat:
De avrättningar som SS gjorde med gevär var krigsfångar, och ja det är inte roligt men å andra sidan kan man oftast inte behålla och släpa runt på fångarna eller släppa dessa fria. Det är knappast första gången man har avrättat krigsfångar på det sättet, vi gjorde det själva i den Svenska armén på 1700-talet.
Nej det är rätt, de var ju brottslingar enligt lag. Dömda till döden, för de existerade. De krigsfångar i Babi Yar var mer hela judiska befolkningen i Kiev. De blide bestraffade för terrorbombningen av de tyska militärförläggningarna i staden, även högkvarteret. På senare är kommit fram, det var det ryska spionorg.

Citat:
Det må vara humant, men vet du hur pass lång tid det skulle ta? Kropparna borde blockerat mycket av röken, så att de som var inom 2 meters radie från själva gasen skulle tuppa av rätt direkt, medans de längre bort ute i hörnen skulle klarat sig bra mycket längre på grund av att de andra liken fungerar som en sköld.

Jag har aldrig gasat någon eller planerat en indrustriskalig gasning men jag får inte ens ihop det från mitt egna ritbord...
Det är inget jag kan uttala mig om, men jag vet gas är expanderande och det är rätt så snabbt.
Att folk hade haft längre liv lite längre bort, det är möjligt. Det kan ha varit plågsamt död... Men detär som jag sagt innan det mest humana metoden, jag vet inget annan metod som är bättre.

Citat:
Vilka stora ugnar? Det var vanliga enkelugnar som användes i krema 1 och 2, avsedda för max 2 personer.

4 700 lik om dagen är en fantasisiffra, kom igen det borde du kunna lista ut.

Jag skrev lite otydligt, sorry! med stora ugnar menar jag antal muffar... 15 st.
Varför fantasi siffra?? Kunde inte konstruktörerna rita då? Då hade de inte behövt utveckla nya då?
Det var inga vanliga kyrkokrem de hade väl? Där kropparna bränns till fin aska, de skulle inte lägga judarna i urnor! Så jag tro mycket på de kunde slänga in en ny kropp innan den förra hade brunnit upp. Vilket vi har pratat om innan, om du kommer ihåg.

Så därför jag tro mer på, de menade vad de sade. Men som sagt det var ödet som gjorde de var tvungna att utföra det. Som nämnt innan, inte konstigt man tro mer på förintelsen ju mer man läser om det.
2012-08-09, 11:25
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag skrev lite otydligt, sorry! med stora ugnar menar jag antal muffar... 15 st.
Varför fantasi siffra?? Kunde inte konstruktörerna rita då? Då hade de inte behövt utveckla nya då?
Det var inga vanliga kyrkokrem de hade väl? Där kropparna bränns till fin aska, de skulle inte lägga judarna i urnor! Så jag tro mycket på de kunde slänga in en ny kropp innan den förra hade brunnit upp. Vilket vi har pratat om innan, om du kommer ihåg.

Slänger du in ett till lik innan den tidigare har hunnit brinna upp så förvärrar du bara processen ännu mer, det är kroppsvätskor och vatten i lik, så istället för att det skulle gå fortare att bara kasta in en till när den andra kroppen är halvklar så blir det tvärtom.

Även om du använder en ny modern ugn så tar det längre tid än vad som sagts och påståtts att "grilla ett lik".

http://www.blcremationsystems.com/PhoenixII-3.html

Cremation Rate: 150 lbs. 68 Kg/hour

http://www.youtube.com/watch?v=7KuNWT0ceQo&feature=player_detailpage#t=96 s

Föresten, måste erkänna att jag har lite dålig koll på vad som påstås har hänt med askan? Borde blivit en del rester och aska kvar.
Senast redigerad av Storm. 2012-08-09 kl. 11:33.
2012-08-09, 13:35
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Slänger du in ett till lik innan den tidigare har hunnit brinna upp så förvärrar du bara processen ännu mer, det är kroppsvätskor och vatten i lik, så istället för att det skulle gå fortare att bara kasta in en till när den andra kroppen är halvklar så blir det tvärtom.

Även om du använder en ny modern ugn så tar det längre tid än vad som sagts och påståtts att "grilla ett lik".

http://www.blcremationsystems.com/PhoenixII-3.html

Cremation Rate: 150 lbs. 68 Kg/hour

http://www.youtube.com/watch?v=7KuNWT0ceQo&feature=player_detailpage#t=96 s

Föresten, måste erkänna att jag har lite dålig koll på vad som påstås har hänt med askan? Borde blivit en del rester och aska kvar.
Diskussionen i tråden börjar bli löjeväckande nu. Alla intellektuellt hederliga och rationellt tänkande individer är fullt införstådda med det faktum att det är fullkomligt omöjligt att kremera de mängder lik som det påstås skett i den officiella versionen av Förintel$e-religionen. Med det sagt så är det förstås fortfarande möjligt att ett väsentligt antal färre judar gasades ihjäl; problemet då är dock att vi fortfarande har med gamla trädörrar att göra som förskansning till ett påstått dödsrum, samt att utrotningscentret låg bredvid fotbollsplanen där fångarna körde turneringar i anslutning till kvinnornas kök osv. osv.

De som tror på Förintel$en saknar antingen kunskaper eller har nåt slags sionistiskt intresse av att hålla myten vid liv. Eller så är man en komplett imbecill vilket också är möjligt i somliga fall. Inga av de vittnen som vittnar om "hemska oförklarliga ting" är trovärdiga, helt enkelt för att det inte går att vetenskapligt eller verklighetsförankrat förklara dessa förnuftsvidriga fantasmagorier. Oftast påstår de saker som inte är fysiskt eller praktiskt möjliga överhuvudtaget. Det finns en grundregel om alla lögner och det är att man alltid ska hålla sig så nära sanningen som möjligt, det gör inte Förintel$e-överlevarna, de överdriver och fabulerar så klockorna stannar.

Det blir kanske off-topic, men gubbarna Gabbai har dragit ett antal rövarhistorier om hur tyskarna lade upp spädbarn på rad för att kunna skjuta ihjäl dem med en kula och massa andra infantila b-filmsmanus. Alla normala människor skäms ju instinktivt när man ser mytomanen Dario babbla på om allt mellan helvete och jord, ändå används hans vittnesmål och intervjuer för att vi aldrig ska glömma och för att indoktrinera nya generationer européer att hata sig själva och lämna över sina ekonomier till judarna och länder till negrer och araber.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in