2012-08-09, 20:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
För att inte tala om att dessa läger styrdes av 3-5 SS soldater enbart, resterade var judar styrda av en "capo".

Jag kan tänka mig hur svårt det borde vara att överfalla en handfull ss-soldater med en pöbel på 2000 som sedan långt innan har hört rykten om att man mest troligt kommer att dö när tåget stannat.
.
3-5 st SS soldater ?? Hur kom du fram till det?? Inte konstigt man tro mindre mindre på "er"...
Det har jag svårt tro på.
2012-08-09, 20:08
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
3-5 st SS soldater ?? Hur kom du fram till det?? Inte konstigt man tro mindre mindre på "er"...
Läs i tråden och granska länkarna. Uppgifterna kommer från ögonvittnesmål från judiska Förintelse-överlevare. Vad du tror, är helt ointressant för min del, du verkar ärligt talat lite debil.
2012-08-09, 20:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Du sitter ju bara och gissar hej vilt. Det är empiriskt bevisat och av oberoende krematorieexperter entydigt framlagt att det med dagens moderna ugnar tar åtminstone en timma att kremera ett normalvuxet lik. Hävdar inte ni Förintelse-troende att kremeringen var till för att dölja det påstådda folkmordet? Nu menar du att halvbrända kroppar var praxis och att man tryckte in nya lik var tjugonde minut i ugnar som max rymmer två lik. Med din logik finns det alltså efter en timme tre halvbrända lik i en ugn när du ska klämma in en fjärde kropp. Fail på det resonemanget.

Gissa!? till vilken nytta?? Som sagt de bara fråga en brandman. Ja det tar en timme med fullvuxen normalstor människa bränna till "ASKA" men det behövdes inga judar i urnor , eller? Och efter en timme , så är det bara aska, och då har elden slocknat. Så ska de slänga in ny ved/koks för tända upp nästa kropp ??

Så in princip när någon eldar i vedkamin, så ska man vänta till det har blivit aska, för sedan tända upp den. Det går inte slänga in nya vedbitar i kaminen, när det har brunnit ner lite.. då fyllar man kaminen... Behöver man säga mera *suck*
2012-08-09, 20:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Läs i tråden och granska länkarna. Uppgifterna kommer från ögonvittnesmål från judiska Förintelse-överlevare. Vad du tror, är helt ointressant för min del, du verkar ärligt talat lite debil.
Jaså?? Kunde du inte hitta på något bättre som svar?
Inte konstigt man tycker ni gör bort er så totalt. Inte konstigt man tro mer o mer på förintelsen..
När ni svarar med en massa trams.. *suck*
2012-08-09, 20:20
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Citat:
Jaså?? Kunde du inte hitta på något bättre som svar?
Inte konstigt man tycker ni gör bort er så totalt. Inte konstigt man tro mer o mer på förintelsen..
När ni svarar med en massa trams.. *suck*
Jo, svaret var fullständigt tillfredsställande men du kan uppenbarligen inte läsa innantill varken bakåt i tråden eller i det senaste inlägget. Alltid lika kul när totalidioter suckar. Du är medveten om att det är dina egna mentala begränsningar som gör dig frustrerad?

Jag visste för övrigt inte att brandmän jobbar med kremering. Har de sådana ugnar på brandstationen då eller?
2012-08-09, 20:33
Medlem
Storm.s avatar
Citat:

https://www.flashback.org/sp38742516

http://www.youtube.com/watch?v=gcHni-Im1lw&feature=player_detailpage#t=920s

Halvt dussin utanför krematoriet som tydligen patrullerade var 3-4 timme, inuti bara 2-3 stycken.

15:30 in i klippet om direktlänken inte skulle fungera.
2012-08-09, 20:35
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jo, svaret var fullständigt tillfredsställande men du kan uppenbarligen inte läsa innantill varken bakåt i tråden eller i det senaste inlägget. Alltid lika kul när totalidioter suckar. Du är medveten om att det är dina egna mentala begränsningar som gör dig frustrerad?

Jag visste för övrigt inte att brandmän jobbar med kremering. Har de sådana ugnar på brandstationen då eller?

har jag sagt det? jag trodde brandmän kunde lite grann om eld. Hur eld funkar...
Sedan svarade jag på det fetstilta.. , man bruka väl göra så? eller du missförstod det?
2012-08-09, 21:02
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
har jag sagt det? jag trodde brandmän kunde lite grann om eld. Hur eld funkar...
Sedan svarade jag på det fetstilta.. , man bruka väl göra så? eller du missförstod det?
Jag trodde vi diskuterade dokumenterade och verifierbara vetenskapliga källor. Ditt ämnessaboterande svammel, blinda höftande och vilda chansande är helt meningslöst för mig att ta del av, det leder inte till några klargörande slutsatser. Jag avslutar all diskussion med dig nu. Ha det bra
2012-08-09, 21:36
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
http://www.youtube.com/watch?v=gcHni-Im1lw&feature=player_detailpage#t=920s

Halvt dussin utanför krematoriet som tydligen patrullerade var 3-4 timme, inuti bara 2-3 stycken.
15:30 in i klippet om direktlänken inte skulle fungera...

...Och varför är det så främmande för dig att det var dörren som användes in till gaskammaren, är det för att den ser så osannolik ut så du inte ens kan tro det själv?

Man kan tro på Gabbais vittnesmål eller man kan tro att han ljuger. Bestäm dig...
Någon som gör en film där man driver tesen att Förintelsen är ett påhitt, visar en bild på en dörr. Varför skall jag vara övertygad om det är "rätt" dörr? Du är väl medveten om att allting på nätet inte är sant? Jag är inte övertygad om motsatsen, jag är bara något skeptisk.

Citat:
Du verkar mest projicera din egen subjektivitet snarare än något annat. Du har fått ett antal frågor som du inte klarat av att bemöta. Din för diskussionen ovidkommande "ironi" slog mest undan benen på din egen argumentation.

Alla är subjektiva. Även du och jag. Att ha en uppfattning innebär i stort sett det. Men att ta sin subjektiva tyckande och låtsas som det är fakta är fortfarande ett uselt sätt att argumentera.

Citat:
Släkten Gabbai är ett gäng bröder och kusiner som i olika sammanhang flitigt anlitats som Förintelse-överlevare, bland annat i Steven Spielbergs miljondollars-mastodontprojekt The Last Days: http://www.imdb.com/title/tt0174852/
som används för att sprida sionistisk propaganda över världen och hjärntvätta miljarder människor om att den vita rasen måste dö eftersom den varit dum mot Guds Utvalda Folk. Det spelar liksom ingen roll att hundratals miljoner européer och andra folk dött i krig och etniska konflikter och att bolsjevik-judarna utrotade sex miljoner ukrainare eller att israelerna slaktar hundratusentals palestinska och irakiska barn. Det är så snyft-snyft-synd om judarna som fick sitta på kollo några år i Polen.

Det är - eller var - rätt synd om judarna. Mer än hälften av Europas judar försvann under kriget. Långt större andel än vad som drabbade tyskarna, vilka ändå drabbades oerhört hårt.
Att skriva att de fick "sitta på kollo..." är i sin tur så korkat att det förtjänar en plats på Ignorera-listan, och det vet du.
Att Stalin var en värre mördare än Hitler är antagligen sant. GULAG plus misshushållningen med soldaters och civilas liv under kriget slår nog alla rekord, bortsett från Mao. Men det är oxå OffTopic.

Har f ö missat det där om att vi vita måste utrotas. Ska jag börja låsa om mig, tycker du??

Citat:
Inte särskilt vassa? Du har ju i princip inte bemött en enda invändning eller redogjort för vilka belägg som ligger till grund för varför du tror på den officiella versionen av Förintelsen.

Har läst samtliga dina inlägg sedan jag skrev mitt första inlägg i denna tråden. Kan inte för mitt liv förstå vilka invändningar som jag "inte bemött". Och som sagt, läs inlägg 952.

Citat:
Ursäkta, det hade jag glömt, förmodligen eftersom det inte var topic. Läs bland annat här och googla vidare.

http://www.bbc.co.uk/blogs/thereporters/soutikbiswas/2010/10/how_churchill_starved_india.html

Intressant läsning. Churchill var ingen snäll pojke.

Citat:
Du sitter ju bara och gissar hej vilt. Det är empiriskt bevisat och av oberoende krematorieexperter entydigt framlagt att det med dagens moderna ugnar tar åtminstone en timma att kremera ett normalvuxet lik. Hävdar inte ni Förintelse-troende att kremeringen var till för att dölja det påstådda folkmordet? Nu menar du att halvbrända kroppar var praxis och att man tryckte in nya lik var tjugonde minut i ugnar som max rymmer två lik. Med din logik finns det alltså efter en timme tre halvbrända lik i en ugn när du ska klämma in en fjärde kropp. Fail på det resonemanget.

Lite svårt att förstå varför ni fortsätter att argumentera fram och tillbaka om en anläggning med 15 små ugnar. Den stora förbränningen på Birkenau såg alltså inte alls ut så som den framgår i Youtubeklippet ovan.

http://www.ushmm.org/wlc/en/media_nm.php?ModuleId=10005189&MediaId=3371

En bit in i denna animering visas en skiss på en anläggning som ser helt annorlunda ut. Det är den med fyra stora ugnar, vilken var den anläggning som möjliggjorde de stora antalet mördade. Att ifrågasätta kapaciteten genom att analysera en annan anläggning är ju inte logiskt någonstans. Och ja, jag är mer benägen att tro US Holocaust Memorial Museum än en random anonym Flashbackare

Storm tycker annorlunda än jag, men argumenterar. Det måste jag respektera
Men Wasteland, det är uppenbart att din misstro mot Förintelsen baseras på din motvilja mot judar mer än ett försök att förstå vad som hände. det gör att det blir så jävla ointressant att läsa dina inlägg. Marsch till Ignorera!
2012-08-09, 21:53
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahvenmaa
Man kan tro på Gabbais vittnesmål eller man kan tro att han ljuger. Bestäm dig...
Någon som gör en film där man driver tesen att Förintelsen är ett påhitt, visar en bild på en dörr. Varför skall jag vara övertygad om det är "rätt" dörr? Du är väl medveten om att allting på nätet inte är sant? Jag är inte övertygad om motsatsen, jag är bara något skeptisk.

Jag tror ju givetvis inte på Gabbais, han verkar inte ha alla hästar hemma. Att han ljuger gör dock att man då måste börja betvivla alla andra som uttalar sig om samma saker, det ringer varningsklockor hos mig åtminstone. Nu vet man ju helt plötsligt inte vem som har rätt eller hur många fler det är som ljuger, eller hur? Tänk om alla ljuger....

Bilden på dörren kommer från en jude själv som har varit där, den finns i en bok skriven av en person som påstod sig ha bevittnat allting och överlevt.
Senast redigerad av Storm. 2012-08-09 kl. 21:57.
2012-08-09, 22:27
Medlem
Himmler!s avatar
Mina morföräldrar satt i diverse läger och det var ingen trevlig upplevelse. Hur tror du själv att det känns när du blir utsläppt och får reda på att hela familjen var utplånad? Att de var ensamma kvar i världen.
2012-08-09, 22:32
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Mina morföräldrar satt i diverse läger och det var ingen trevlig upplevelse. Hur tror du själv att det känns när du blir utsläppt och får reda på att hela familjen var utplånad? Att de var ensamma kvar i världen.

Varför har du 'Himmler' som användarnamn och nazister (?) som avatar?

Jag tror på Förintelsen för det är en av historiens mest dokumenterade händelser. Jag har gått en kurs på gymnasiet som handlade om folkmord där jag hade 2 stycken professorer som lärare som lade en väldigt stor vikt på Förintelsen. Jag har också besökt Auschwitz, Birkenau 2 gånger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in