Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
http://www.youtube.com/watch?v=gcHni-Im1lw&feature=player_detailpage#t=920s
Halvt dussin utanför krematoriet som tydligen patrullerade var 3-4 timme, inuti bara 2-3 stycken.
15:30 in i klippet om direktlänken inte skulle fungera...
...Och varför är det så främmande för dig att det var dörren som användes in till gaskammaren, är det för att den ser så osannolik ut så du inte ens kan tro det själv?
Man kan tro på Gabbais vittnesmål eller man kan tro att han ljuger. Bestäm dig...
Någon som gör en film där man driver tesen att Förintelsen är ett påhitt, visar en bild på en dörr. Varför skall jag vara övertygad om det är "rätt" dörr? Du är väl medveten om att allting på nätet inte är sant? Jag är inte övertygad om motsatsen, jag är bara något skeptisk.
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Du verkar mest projicera din egen subjektivitet snarare än något annat. Du har fått ett antal frågor som du inte klarat av att bemöta. Din för diskussionen ovidkommande "ironi" slog mest undan benen på din egen argumentation.
Alla är subjektiva. Även du och jag. Att ha en uppfattning innebär i stort sett det. Men att ta sin subjektiva tyckande och låtsas som det är fakta är fortfarande ett uselt sätt att argumentera.
Citat:
Släkten Gabbai är ett gäng bröder och kusiner som i olika sammanhang flitigt anlitats som Förintelse-överlevare, bland annat i Steven Spielbergs miljondollars-mastodontprojekt The Last Days:
http://www.imdb.com/title/tt0174852/
som används för att sprida sionistisk propaganda över världen och hjärntvätta miljarder människor om att den vita rasen måste dö eftersom den varit dum mot Guds Utvalda Folk. Det spelar liksom ingen roll att hundratals miljoner européer och andra folk dött i krig och etniska konflikter och att bolsjevik-judarna utrotade sex miljoner ukrainare eller att israelerna slaktar hundratusentals palestinska och irakiska barn. Det är så snyft-snyft-synd om judarna som fick sitta på kollo några år i Polen.
Det
är - eller var - rätt synd om judarna. Mer än hälften av Europas judar försvann under kriget. Långt större andel än vad som drabbade tyskarna, vilka ändå drabbades oerhört hårt.
Att skriva att de fick "sitta på kollo..." är i sin tur så korkat att det förtjänar en plats på Ignorera-listan, och det vet du.
Att Stalin var en värre mördare än Hitler är antagligen sant. GULAG plus misshushållningen med soldaters och civilas liv under kriget slår nog alla rekord, bortsett från Mao. Men det är oxå OffTopic.
Har f ö missat det där om att vi vita måste utrotas. Ska jag börja låsa om mig, tycker du??
Citat:
Inte särskilt vassa? Du har ju i princip inte bemött en enda invändning eller redogjort för vilka belägg som ligger till grund för varför du tror på den officiella versionen av Förintelsen.
Har läst samtliga dina inlägg sedan jag skrev mitt första inlägg i denna tråden. Kan inte för mitt liv förstå vilka invändningar som jag "inte bemött". Och som sagt, läs inlägg 952.
Citat:
Ursäkta, det hade jag glömt, förmodligen eftersom det inte var topic. Läs bland annat här och googla vidare.
http://www.bbc.co.uk/blogs/thereporters/soutikbiswas/2010/10/how_churchill_starved_india.html
Intressant läsning. Churchill var ingen snäll pojke.
Citat:
Du sitter ju bara och gissar hej vilt. Det är empiriskt bevisat och av oberoende krematorieexperter entydigt framlagt att det med dagens moderna ugnar tar åtminstone en timma att kremera ett normalvuxet lik. Hävdar inte ni Förintelse-troende att kremeringen var till för att dölja det påstådda folkmordet? Nu menar du att halvbrända kroppar var praxis och att man tryckte in nya lik var tjugonde minut i ugnar som max rymmer två lik. Med din logik finns det alltså efter en timme tre halvbrända lik i en ugn när du ska klämma in en fjärde kropp. Fail på det resonemanget.
Lite svårt att förstå varför ni fortsätter att argumentera fram och tillbaka om en anläggning med 15 små ugnar. Den stora förbränningen på Birkenau såg alltså inte alls ut så som den framgår i Youtubeklippet ovan.
http://www.ushmm.org/wlc/en/media_nm.php?ModuleId=10005189&MediaId=3371
En bit in i denna animering visas en skiss på en anläggning som ser helt annorlunda ut. Det är den med fyra
stora ugnar, vilken var den anläggning som möjliggjorde de stora antalet mördade. Att ifrågasätta kapaciteten genom att analysera
en annan anläggning är ju inte logiskt någonstans. Och ja, jag är mer benägen att tro US Holocaust Memorial Museum än en random anonym Flashbackare
Storm tycker annorlunda än jag, men argumenterar. Det måste jag respektera
Men
Wasteland, det är uppenbart att din misstro mot Förintelsen baseras på din motvilja mot judar mer än ett försök att förstå vad som hände. det gör att det blir så jävla ointressant att läsa dina inlägg. Marsch till Ignorera!