Citat:
Ursprungligen postat av
Saturnuspojken
Jag tror på förintelsen för att Judarna ägde alla butiker och affärer, media, politikerna m.m, medans tyskarna hade 20 miljoner i arbetslöshet samt svalt ihjäl och inte fick några jobb för att Judar bara anställer Judar. Klart som fan fuhrern var PISSED milt sagt. Hitler kunde inte kasta ut dom och han kunde inte behålla dom i tyskland så vad skulle han göra? Det var DET som sen blev den slutgiltiga lösningen när alla andra vägar var stängda. Jag tror inte syftet från början vara att gasa ihjäl judar och heller inte det var Hitler som gav den ordern men det blev så per automatik när inte det gick att försörja dom eller lösa situationen på något annat sätt.
PS: Därmed inte sagt att det var rätt!
Du är vad jag förstått nationalist. Det är bra att ifrågasätta, kritisera och analysera status quo oberoende för vilken inställning man har. Det är dessutom sunt och grundläggande för karaktärsuppbyggnaden.
Till saken: Du baserar din övertygelse på ett motiv, men utan några evidens. Som du vet finns ingen skriftlig eller på annat sätt angiven order om en systematisk utrotning.
http://sv.metapedia.org/wiki/Wannseekonferensen
Det är som många revisionister tjatat tillräckligt mycket om, inte nödvändigtvis en fråga om svart och vitt. Med det sagt, så spärrades judar i stora massor in i olika läger, där det senare kom att dö av sjukdomar, svält och enskilda avrättningar. Det i sig tyder dock inte på att det skulle röra sig om ett systematiskt folkmord, även om konsekvenserna kunde bli förödande för somliga av de internerade.
Det "vi" vänder oss mot är den officiella historieskrivningen. Där krigspropaganda, lögner, överdrifter och tveksamma metoder har använts, för att få fram den redan överdrivna - men likväl tragiska skildringen.
Det är som när en far och en son går ut och fiskar, får en fisk på kroken. De kommer gemensamt överens om att släppa tillbaka fisken i havet. Efteråt går de tillsammans hem och överdriver storleken på fisken. Detta utan att ha kommit överens om att överdriva.
Men frågan om vilka kriterier man klassificerar ett folkmord med, är tämligen ointressanta i sammanhanget. Det som är intressant ur en revisionistisk synvinkel är de påståenden som framförts och hålls för sanna. Främst att en planerad, systematisk och från ovan sanktionerad utrotning pågick med gas.
Visst, det var som sagt knapert i lägren. Vissa vakter var schyssta, andra likgiltiga och ett fåtal var sadister. Judar som inte gjort något, fick säkert skuld för något de inte gjort och blev oskyldigt straffade. Det jag och andra invänder mot är att proportionerna fullkomligt kastats ut genom fönstret. När man å ena sidan hävdar att det pågick en systematisk utrotning, men inte kan redogöra för varför interner som (haft vetskap) om detta ändå valde att följa med deras tilltänkta bödlar till Tyskland, istället för att invänta sina räddare i form av röda armén.