2015-05-16, 19:44
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
Du anser alltså inte att det är problematiskt att en människa som har till sitt arbete att guida andra människor genom en historisk händelse, inte kan svara på frågan om hur det gick till?

Hur det gick till?

Krema I användes för att gasa ihjäl människor. Därefter kom det att användas som skydd mot flygbomber. Efter kriget rekonstruerade man Krema I till hur det såg ut när det användes för att ta livet av folk.
2015-05-16, 23:02
Medlem
AndersKullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nåja. Bevisbördan bör ju självfallet ligga hos den som påstår något, alltså även om Förintelsen.

Korrekt!

Citat:
vad det gäller just Förintelsen så har detta historiska skeende bevisats flera gånger om. Senast bevisades (eller kanske snarare bekräftades) den i processen mellan David Irving och Deborah Lipstadt/Penguin Books. Förintelsen har också godtagits av både det internationella forskarsamhället och av domstolar runt om i världen.

Javisst. Lipstadts judiske advokat Anthony Julius arbetade utifrån denna metod:

Citat:
Provide evidence that the Holocaust happened, with a specific focus on the evidence for: the existence and use of gas chambers; and a coordinated Nazi plan, directed by Hitler, for the extermination of Jews. The goal was not to prove the holocaust, but to show that any reasonable and fair-minded historian would not doubt it, and that Irving must therefore not be reasonable or fair-minded.

Och förintelsetroende ser inte vad som är felet här.

Citat:
Nu är det alltså upp till våra så kallade "revisionister" att bevisa att Förintelsen bara är ett stort ljugeri, en megagigantisk blåsning och/eller en världsomspännande konspiration. (Så i sak håller jag alltså med dig. Idag ligger bevisbördan hos förnekarna/"revisionisterna".)

Eller kanske vi kan börja med att bevisa dessa tre ting, once and for all!

1. Ett jävla direktiv från Adolf Hitler om att börja massmörda judar.
2. Ett jävla upprättande av gaskammare i syfte att massmörda judar.
3. Hela jävla 6 miljoner judar dog efter att ha blivit massmördade.

Att vilken forskare, professor eller pizzabagare som helst idag blir av med jobbet, frun, bilen och en värdig ålderdom att se fram emot samt eventuellt livet i sig eller i alla fall livet i friheten utanför fängelsets murar om de officiellt ställer sig skeptiska till den officiella historiebeskrivningen av det som kallas förintelsen är inte ett bevis för någonting. Så där kan vi inte börja. Börja var som helst. Jag tror gärna på Gud också om någon lyckas bevisa hans existens. Livet vore enklare som religiös och förintelsetroende. Sosse vill jag gärna också bli, det verkar behagligt. Förklara fördelen med tunga skatter på småföretagare, och liknande. Tack.
2015-05-17, 01:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, så är det inte alls enligt vår teori, och särskilt inte enligt min. Det handlar inte om fyndens autenticitet, vilken jag sällan ifrågasätter, utan om deras relevans för vad som hävdas. Det är inte särskilt troligt att vad som presenteras som en rymddräkt använts antingen i rymden eller någon annanstans, men däremot kan en hög tomma ZyklonB-burkar mycket väl tyda på antingen mord eller avlusning eller fumigering.
Korrekt, men till det har du pusselbitar, som visar annat. Vittnen som säger de utförde arbetet! Tyskar officerare som säger det utfördes!, Du har beställningar på "luktfri" Zyklon B, alltså varningslukten är bortagen!! Ritningar (konstruktionsritningar) OSV Tillsammans säger det är troligen mer gasning av människor än bara avlusningen.

Citat:
Nej, man kan se tyngdlöshet på bilder och filmsnuttar, samt en rymddräkt som utseendemässigt stämmer med den som finns bevarad. Det är alltså ytterst osannolikt att vi tittar på en månpromenad eller en vanlig promenad eller något annat. En bild av människor som står i en kö, däremot, hur äkta den än är, kan mycket väl visa människor som köar till gasning eller till utspisning eller till något annat.
Hur vet du bilderna är tagna på månen och inte på jorden ?? Miljön kan byggas upp i en stor lokal, tyngdlöshet är lätt film trick, månbil med , fotomontage som visar "jorden" bakgrunden... Det är det mest troliga enligt eran teori!!
Förstår du vår poäng nu ?
Ja ! det är riktigt, de kanske var på väg till utspisning! Men det går uteslutas, eftersom miljön visar visar annat, byggnaderna visar annat, ingen vittnen nämner om utspisningen. Inga tyska officerare nämner om utspisningen!! med mera... så mest troliga är de på väg till gasningen, det efter vittnen säger så, tyskar säger så, dokumenter säger så, ritningar visar det.

Citat:
Bildtexten beskriver det ja, men det är stor skillnad mot att faktiskt visa det, som i fallet med månlandningen. Att platsen ser ut som vittnena beskrivit den är logiskt men säger lite om huruvida man var på väg till en gaskammare.
Därför andra saker kan ute slutas, enligt jag nämnt ovanför. Som din utspisning.! Det mest troliga är de är på väg till gasningen .. enligt ovan.

Citat:
Nej, det är det det inte gör, eftersom det mesta andra är lika ospecifikt. Om man bara har denna typ av fynd kan de inte tillsammans bevisa något.
Det är för du inte vill tänka annat, precis om månlandningen. Vill man, så går det inte bevisa det...

Citat:
Nej, men de hade gjort det om de enskilda fynden varit av samma kvalitet som i fallet med månlandningen.
Där ingen absolut ingen skillnad!! Tvärtom det större fördel på kvaliten på gasningen, det eftersom det omfattar mer än fåtal människor.

Citat:
Ser ut att handla om Mars tycker jag. Hursomhelst, de som hävdar att månlandningen inte kan ha ägt rum tar inte hänsyn till det faktum att de enskilda fynden faktiskt har bevisvärde för det som hävdas, och därför faller deras argument. Så är inte fallet vad gäller GasTramset
Jo det är riktigt! det är om marslandningen, men bytt mars emot månen. Men poängen med filmen , man kan ha fejkat månlandningen om de ville!! Så jag kan hänvisa månlandningen var fejk!! De landande aldrig på månen, med hänvisa till filmen. Smula sönder enskilda saker en efter en.

Samma sak med gasningen, kan smula sönder det om man vill på enskilda saker. Men tillsammans så säger det annat. Det går inte motbevisa, det inte har hänt, med bara plocka enskilt!! Precis som förnekare gör!!
2015-05-17, 02:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
Coles privatliv och övriga övertygelser intresserar mig lika mycket som ditt, d.v.s. inte alls. Det är sakfrågorna som är intressanta och inte Coles person, eller vad han i övrigt vet eller tror sig veta i sammanhanget. Det är inte relevant för vad vi diskuterar. Om du anser att någon för fram en bra poäng, betyder det knappast att du behöver instämma i alla övertygelser personen har...
Du missade poängen, vilket inte förvånade mig du skulle göra. En av eran "gudar" helt plötsligen säger att Reinhardt lägerna var förintelseläger !! Alltså nazisterna medveten avrättade judar. Tvärtom eran utsago!! Det tar fyr i helvete bland förnekare!! Sprider rykten.... Vilket han lugnt dementera. Hur var det för några år sedan ?? När han försvunnen, jo de var synd om honom, för hans privatliv var i spillror, han var förföljd, ja även mördad!! Då blandade ni hans privat liv!!Även om han dementerade det hela sedan. Nej då han hade blivit både hotat med mera.. I och för sig han blide också. Men det togs tillbaks.. Men det efter han visade att han INTE förnekade förintelsen och fortfarande inte gör det. Han hade bara frågor om det, som han ville ha svar på!! Som sedan förnekare tog som han förnekade förintelsen. Sedan var det igång.
Citat:
Det jag visade på, var att man från statligt håll inte kan besvara en simpel frågeställning. Du anser alltså inte att det är problematiskt att en människa som har till sitt arbete att guida andra människor genom en historisk händelse, inte kan svara på frågan om hur det gick till? Dessutom borde ni ifrågasätta autenticiteten hos det övriga materialet när det uppdagats att källmaterial har fabricerats i efterhand för att passa ert narrativ. Cole visar också på hur man godtyckligt utelämnar evidens som är i strid med ert påstående. T.ex. badbassängerna.
Du missade varmluftsballongen länk ?? Sedan bassängen har vi tagit upp otaliga gånger innan. Det slutar med de "förnekare" ger upp!! Det var inte en bassäng för judar... Det visar sig vara en bransläckarbassäng..

Citat:
Det uppstod under 1930-talet en intressekonflikt mellan nazister och judar. Jag har aldrig hävdat motsatsen. Du låsas om (som en duktig goy bör tilläggas) att den ena parten är fullkomligt oskyldig och är ett offer som fullkomligt saknar skuld i sammanhanget. Du ignorerar evidens genom att göra detta.

Nej då jag inte sagt andra sidan är helt oskyldig.

Citat:
Hitler och kompani fick ensamt ta allt ansvar för eländet under kriget medan judiska massmördare och judiska terror organisationer slapp undan. Konstigt att inte fler skolungdomar känner till det judiska övergreppet på Ukrainare under Holodomor. Dödsantalet överstiger förint£l$£n med hästlängder...
Ja !? Konstigt han var ju "ledaren" den som hade det högsta ansvaret. Sedan han var helt omdevetande om vissa saker, det täller inte storyn. De som läser på om dem. Så kommer det fram lätt, att Hitler var helt ointresserade av själva förintelsen. Han delegerade det neråt. "lös det!" Hur ni gör det, skiter jag i" .. Två grejor kommer fram : Germanisera ÖST o tyska riket skulle vara judefritt!! Det kommer fram tydligt om du läser om Arthur Greiser, Albert Froster o Hans Frank. De fick order om att Germanisera öst!! Hur de gjorde det sket Hitler i... de alla löste på 3 olika sätt. Albert froster gav alla tyska pass utan kolla bakgrund. Greiser var vansinig på honom. Så han skrev ett brev till Himmler beklagade sig. Froster skrev tillbaks han sket i vad Himmler sade, det eftersom han hade fått Hitlers godkännande! Greiser startade ghetton, ,sedan uppfann dessa slavläger,för tjäna pengar på arbetena. Hans Frank högsta hönset i öst, ansåg man hade ingen nytta av judarna alls. De skulle avlivas alla ihop. Alla de 3 hade fått Hitlers godkännande.
Citat:
Hur många europeiska ungdomar känner idag till dessa prominenta herrar?
Béla Kun, Genrikh Yagoda, Lazar Kaganovich, Ilya Ehrenburg... osv..

Är det någon som förnekare dessa händelser??
2015-05-17, 02:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersKullberg
Korrekt!
Javisst. Lipstadts judiske advokat Anthony Julius arbetade utifrån denna metod:
Och förintelsetroende ser inte vad som är felet här.
Eller kanske vi kan börja med att bevisa dessa tre ting, once and for all!

1. Ett jävla direktiv från Adolf Hitler om att börja massmörda judar.
2. Ett jävla upprättande av gaskammare i syfte att massmörda judar.
3. Hela jävla 6 miljoner judar dog efter att ha blivit massmördade.

Att vilken forskare, professor eller pizzabagare som helst idag blir av med jobbet, frun, bilen och en värdig ålderdom att se fram emot samt eventuellt livet i sig eller i alla fall livet i friheten utanför fängelsets murar om de officiellt ställer sig skeptiska till den officiella historiebeskrivningen av det som kallas förintelsen är inte ett bevis för någonting. Så där kan vi inte börja. Börja var som helst. Jag tror gärna på Gud också om någon lyckas bevisa hans existens. Livet vore enklare som religiös och förintelsetroende. Sosse vill jag gärna också bli, det verkar behagligt. Förklara fördelen med tunga skatter på småföretagare, och liknande. Tack.

1) Visst!! Hur vet du att inte han gav ordern muntligen ? Hans underhuggare, de alla hade svurit lyda han in till döden. Om han nu förmodan skulle ge den skriftligen. Hur vet du inte de försvann i bränderna under de sista dagarna i Berlin, du vet väl de brann rätt så bra då!?! Det med viktiga papper!!
2) Jadå det finns beskrivet... finns i många trådar här!! *suck*
3) De är de flesta överens med det stämmer ej, men det är närma 6 miljoner... men alla mördades inte heller. Men de flesta dog av pågrund av Tyskarnas försök "rensning" av judar.
2015-05-17, 21:56
Medlem
AndersKullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
1) Visst!! Hur vet du att inte han gav ordern muntligen ? Hans underhuggare, de alla hade svurit lyda han in till döden. Om han nu förmodan skulle ge den skriftligen. Hur vet du inte de försvann i bränderna under de sista dagarna i Berlin, du vet väl de brann rätt så bra då!?! Det med viktiga papper!!

Din jävla förnekare! Brinn under Sions eldar! Du påstår alltså att det _inte_ finns något bevis för att Hitler gav order om att sätta igång ett projekt om att massmörda slutligen 6 miljoner människor av en specifik etnicitet! Hädare! In i finkan med dig, med Zundel och Irving och grabbarna!

Citat:
2) Jadå det finns beskrivet... finns i många trådar här!! *suck*

Jag trodde att ni alla var experter vid det här laget och därmed förstod att jag menade gaskammare upprättade _före_ krigets slut vars explicita syfte var att _massmörda människor_. Men inte? Oj, finns på Flashback! Någonstans! Bra, att inte alla världens historiker samlas på just Flashback för detta ändamål!

Citat:
3) De är de flesta överens med det stämmer ej, men det är närma 6 miljoner... men alla mördades inte heller. Men de flesta dog av pågrund av Tyskarnas försök "rensning" av judar.

Om jag gissar mig till 4.3 miljoner, är jag då en förnekare? 2.1 miljoner? 900.000? När blir du förnekare? Vid 4.7 miljoner? Det här är alltså Vem Vill Bli Millejonär, svara rätt på frågan angående hur många som dog. Det här är ju _världshistoriens mest studerade skeende_. Då bör det inte finnas några luddigheter här alls. Kom igen! Jew can do it!
2015-05-17, 23:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Om jag gissar mig till 4.3 miljoner, är jag då en förnekare?

Förnekare är du om du förnekar Förintelsen.
Har du en rimlig förklaring till varför du skruvar ner siffrorna så är det naturligtvis OK.
Har du det?

/VV
2015-05-17, 23:48
Medlem
AndersKullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Förnekare är du om du förnekar Förintelsen.
Har du en rimlig förklaring till varför du skruvar ner siffrorna så är det naturligtvis OK.
Har du det?

/VV

Förnekare är du om du förnekar Gud, har du en rimlig förklaring till varför Gud inte existerar så är det naturligtvis OK. Har du det?

Religiösa argument bemöts med religiösa argument, jag hoppas att du lärt dig detta genom livet. Sedan vill jag ej höra att en miljard flugor tycker att bajs är gott och att det därmed är det, eller att det som de styrande har påstått är sant är sant för att de påstått det, och fängslar dig ifall du opponerar dig. Jag antar att du kommit längre i utvecklingen än så, men har egentligen inga större förhoppningar, de flesta som har den uppfattningen du har är smått mentalt lata och har stannat av i utvecklingen.
2015-05-18, 00:25
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Förnekare är du om du förnekar Gud,

Visst. Det finns säkerligen de som skulle kunna föra den diskussionen.
Men då helst i en annan del av FB. Detta är Revisionism och här snackar vi Förintelsen om detta gått dig förbi.

Så har du några vettiga argument för att du tror det 'bara' dog 4,3 miljoner människor i det vi kallar Förintelsen?
Eller är du också en av de som förnekar dess existens?

/VV
2015-05-18, 00:44
Medlem
AndersKullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Visst. Det finns säkerligen de som skulle kunna föra den diskussionen.
Men då helst i en annan del av FB. Detta är Revisionism och här snackar vi Förintelsen om detta gått dig förbi.

Så har du några vettiga argument för att du tror det 'bara' dog 4,3 miljoner människor i det vi kallar Förintelsen?
Eller är du också en av de som förnekar dess existens?

/VV

Herregud människa är du dum i skallen? Detta är Flashback, en portal på nätet där anonyma ansikten möter andra anonyma ansikten och där debatten avgörs inte med kreddiga titlar eller vem som har snyggast fejs eller störst muskler, utan vem som för det mest logiska argumentet - ett logiskt argument baserat på objektiva fakta och vidareutvecklat till dess yttersta möjliga gräns. Så, där utanför på fikarasten så hade ju du givetvis kunnat mästra mig med det där sluga och äckliga flinet du precis drog till med, bildligt talat, och jag hade inte haft mycket till val än att acceptera läget för att behålla jobbet, och sedan leta upp dig efter arbetspasset och kastat ett rått ägg i ansiktet på dig, utan vittnen närvarande såklart. Nu är vi som sagt inte där, så dra upp dina jävla byxor din imbecilla jävla byfåne och svara på de tre frågorna jag ställde tidigare i tråden:

1. Var finner du bevis för att Adolf Hitler beordrade ett massivt folkmord på sist och slutligen sex miljoner judar?
2. Var finner du bevis för att Nazi-Tyskland upprättade gaskammare i syfte att utrota vad som sist och slutligen blev sex miljoner judar?
3. Var finner du bevis för att slutsumman slutade på sex miljoner judar?

Notera att "alla vet" och "nu är det så" inte bör räknas som giltiga argument. Men om du anser att det gör det så får du gärna utveckla varför, och då är inte argumentet för detta att "alla vet" eller att "nu är det så". Verstehen?
2015-05-18, 05:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Din jävla förnekare! Brinn under Sions eldar! Du påstår alltså att det _inte_ finns något bevis för att Hitler gav order om att sätta igång ett projekt om att massmörda slutligen 6 miljoner människor av en specifik etnicitet! Hädare! In i finkan med dig, med Zundel och Irving och grabbarna!
Hade du läst på, så vet du mycket väl. Att Hitler var lat, gav knappast några skriftliga order. De hade ändå svurit lyda han blint! Sedan är de flesta överens om han var ointresserad av själva förintelsen, han ville leka krigsherre i stället. Så all energin gick åt det. Han bara delegerade det neråt! Heydrich och Himmler. Så åter igen, hur vet du inte han gav den muntligen ? Eller ordern brann upp med andra viktiga dokument i slutet av kriget. Var frågan svår?? Svara på den, så har du ditt svar, på din fråga.

Citat:
Jag trodde att ni alla var experter vid det här laget och därmed förstod att jag menade gaskammare upprättade _före_ krigets slut vars explicita syfte var att _massmörda människor_. Men inte? Oj, finns på Flashback! Någonstans! Bra, att inte alla världens historiker samlas på just Flashback för detta ändamål!
Titta i denna forum del, ställ dig sedan: Hur många har frågat samma frågor som du innan ?

Citat:
Om jag gissar mig till 4.3 miljoner, är jag då en förnekare? 2.1 miljoner? 900.000? När blir du förnekare? Vid 4.7 miljoner? Det här är alltså Vem Vill Bli Millejonär, svara rätt på frågan angående hur många som dog. Det här är ju _världshistoriens mest studerade skeende_. Då bör det inte finnas några luddigheter här alls. Kom igen! Jew can do it
Vad har det med "förnekelse" att göra? Siffran spelar väl ingen roll, men osanning är en annan sak. Komma med fel siffror medvetet är en annan sak.
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-05-18 kl. 05:48.
2015-05-18, 08:29
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
1. Var finner du bevis för att Adolf Hitler beordrade ett massivt folkmord på sist och slutligen sex miljoner judar?
2. Var finner du bevis för att Nazi-Tyskland upprättade gaskammare i syfte att utrota vad som sist och slutligen blev sex miljoner judar?
3. Var finner du bevis för att slutsumman slutade på sex miljoner judar?

Som vanligt efterfrågas bevis, punkt för punkt. Inte sammanhanget, för att förstå det krävs ju lite hjärna och ansträngning.

1. Tror inte det finns något forensiskt bevis för att AH beordrade Förintelsen. Men det finns andra saker som du tydligen inte begriper som sammantaget gör att man vet om att AH kände till det och med sannolikhet gränsande till visshet vet om att det var han som beordrade det hela.

2. Ja, byggnaderna finns ju delvis kvar. Tillsammans med bla vittnesmål, dokument och ritningar är det klarlagt vad byggnaderna var till för.

3. Jag personligen finner inga bevis. Men forskarna har så vitt jag vet forskat fram att siffran troligen ligger mellan 5-6 miljoner döda. Bla genom befolkningslistor, transportlistor mm. Hur exakt de gått till väga i alla avseenden känner jag inte personligen till.
Varför inte fråga eller kolla själv hur de angriper (eller angrep) saken när siffrorna tas (togs) fram?

Vilka bevis är det du efterfrågar och skulle kunna acceptera som ett bevis? Eller frågar du lite allmängiltigt samma fråga som förinteförnekare ofta gör utan att egentligen ha en aning om vad de vill ha för svar?

/VV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in