2015-02-06, 13:19
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och ändå så vet vi sedan väldigt länge att Lenin/Stalin ställde till det för det egna folket så att många många miljoner dog av svält elände massmord etc etc, ja det har i många år gått dokumentärer om detta på bästa sändningstid i ett gäng TV-kanaler, och finns massor att läsa om detta på nätet. Alltså skriver inte segraren historien, för då skulle vi ju inte ha vetat nåt om detta idag...

Så varför är det då "nazism" som allt fokus ligger på? Hur många 12-åringar känner till detta?

Hur många 12-åringar känner till bombningen av Dresden?

Varför är det så pass lite fokus på Hiroshima? Det ses ju snarare som någonting bra när man pratar med folk om det

Varför är det så här? Jo, för att allt fokus ligger på holohoax.

Allt enligt planen. http://www.zioncrimefactory.com/wp-content/uploads/2011/11/JudaismAndFreemasonry.jpg
2015-02-06, 13:29
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Några obesvarade frågor har jag

Nämen så bra. Hoppa in i TotH tråden då på SF?

Vad är problemet?
2015-02-06, 13:35
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Så varför är det då "nazism" som allt fokus ligger på? Hur många 12-åringar känner till detta?

Hur många 12-åringar känner till bombningen av Dresden?

Varför är det så pass lite fokus på Hiroshima? Det ses ju snarare som någonting bra när man pratar med folk om det

Varför är det så här? Jo, för att allt fokus ligger på holohoax.

Allt enligt planen. http://www.zioncrimefactory.com/wp-content/uploads/2011/11/JudaismAndFreemasonry.jpg
Kanske på grund av intresse?? Vilka bruka ta upp ämnet om Hoaxen?? att det är en skröna??
Titta på alla trådstartar här ?? Vilka startar tråderna ?? Jo de som inte tro på HOAXEN.

Många av TS som startar trådarna, hatar judarna.

Det är väl ingen påstått att USA släppte aldrig bombarna över japan ?? eller??
Ingen påstår att pol pot aldrig slaktad 1/3 av sin befolkning under några få år osv...

Det är mest antisemiter som är fixerade av NSDAP aldrig ville döda judarna, utan de älskade dem. För de skulle jobba för tyska befolkningen(som hatar judarna) . Ja jag har fått den förklaringen, att aldrig Hitler ville döda dem.... utan dem jobb i öst lool... Det är som slänga råttan utanför dörren, de kan springa in igen. Har du glömt judarna förklarade krig emot Tyskland??

Så ville du få oss tro de skulle acceptera det? Helst Hitlers berömda tal, där han hån skrattade dem rakt upp i ansiktet och skulle visa dem "var skåpet skulle stå!"
2015-02-06, 13:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nämen så bra. Hoppa in i TotH tråden då på SF?

Vad är problemet?

Du bruka varaskribent där har du sagt... vill du inte anta utmaningen ??

Varför inte ta det här nu ??

Eller du ska försvinna som de andra "förnekarna" ?
2015-02-06, 13:51
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Kanske på grund av intresse??

Hahahahaa, oh jävlar

Citat:
Du bruka varaskribent där har du sagt... vill du inte anta utmaningen ??

Varför inte ta det här nu ??

Eller du ska försvinna som de andra "förnekarna" ?

Jag skriver mycket där, men jag är inge bra på att motbevisa folk som tror på sagor. Jag har inte tid att sitta och leta källor.

För övrigt så tror jag nog att det är bättre att du INTE besöker TotH med tanke på vad du skrev innan LOL.

För din egen skull alltså.
2015-02-06, 14:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hahahahaa, oh jävlar
Vad det allt du kunde komma med??

Citat:
Jag skriver mycket där, men jag är inge bra på att motbevisa folk som tror på sagor. Jag har inte tid att sitta och leta källor.

För övrigt så tror jag nog att det är bättre att du INTE besöker TotH med tanke på vad du skrev innan LOL.

För din egen skull alltså.

Här säger du emot dig själv. Skriver mycket där!, men har inte tid här?
Då förstår jag hur du skriver där... tanke dina inlägg hitills.

Nej vad kul du har läst mina inlägg . Vilka av de inlägg jag har skrivit, visar att det är inte bra jag skriver där ?? Det var ju intressant!!
2015-02-06, 14:15
Medlem
drulmans avatar
Citat:

Här säger du emot dig själv. Skriver mycket där!, men har inte tid här?
Då förstår jag hur du skriver där... tanke dina inlägg hitills.

Jag skriver mycket där men jag sitter inte och motbevisar folk. Var det verkligen så svårt att förstå?

Men men, sitt här ni på en forumdel som har ca 50 besökare per dag LOL.
Senast redigerad av drulman 2015-02-06 kl. 14:19.
2015-02-06, 14:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag skriver mycket där men jag sitter inte och motbevisar folk. Var det verkligen så svårt att förstå?

Men men, sitt här ni på en forumdel som har ca 50 besökare per dag LOL.

Nej jag hade inte svårt att förstå. Då förstår jag hur du skriver där... tanke dina inlägg hittills. Och då menar jag här givetvis. Här hittills har det mest varit "chat" du har utfört. Inga inlägg med "motbevis" med mera hittills, eller hur??
Du glömde svara på vilka inlägg som inte bra här, som visar att jag bör ej skriva i det forumet du tipsade om ??
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-02-06 kl. 14:26.
2015-02-06, 19:02
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag tror på förintelsen för att Judarna ägde alla butiker och affärer, media, politikerna m.m, medans tyskarna hade 20 miljoner i arbetslöshet samt svalt ihjäl och inte fick några jobb för att Judar bara anställer Judar. Klart som fan fuhrern var PISSED milt sagt. Hitler kunde inte kasta ut dom och han kunde inte behålla dom i tyskland så vad skulle han göra? Det var DET som sen blev den slutgiltiga lösningen när alla andra vägar var stängda. Jag tror inte syftet från början vara att gasa ihjäl judar och heller inte det var Hitler som gav den ordern men det blev så per automatik när inte det gick att försörja dom eller lösa situationen på något annat sätt.

PS: Därmed inte sagt att det var rätt!
2015-02-06, 22:23
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag tror på förintelsen för att Judarna ägde alla butiker och affärer, media, politikerna m.m, medans tyskarna hade 20 miljoner i arbetslöshet samt svalt ihjäl och inte fick några jobb för att Judar bara anställer Judar. Klart som fan fuhrern var PISSED milt sagt. Hitler kunde inte kasta ut dom och han kunde inte behålla dom i tyskland så vad skulle han göra? Det var DET som sen blev den slutgiltiga lösningen när alla andra vägar var stängda. Jag tror inte syftet från början vara att gasa ihjäl judar och heller inte det var Hitler som gav den ordern men det blev så per automatik när inte det gick att försörja dom eller lösa situationen på något annat sätt.

PS: Därmed inte sagt att det var rätt!

Du är vad jag förstått nationalist. Det är bra att ifrågasätta, kritisera och analysera status quo oberoende för vilken inställning man har. Det är dessutom sunt och grundläggande för karaktärsuppbyggnaden.

Till saken: Du baserar din övertygelse på ett motiv, men utan några evidens. Som du vet finns ingen skriftlig eller på annat sätt angiven order om en systematisk utrotning. http://sv.metapedia.org/wiki/Wannseekonferensen

Det är som många revisionister tjatat tillräckligt mycket om, inte nödvändigtvis en fråga om svart och vitt. Med det sagt, så spärrades judar i stora massor in i olika läger, där det senare kom att dö av sjukdomar, svält och enskilda avrättningar. Det i sig tyder dock inte på att det skulle röra sig om ett systematiskt folkmord, även om konsekvenserna kunde bli förödande för somliga av de internerade.

Det "vi" vänder oss mot är den officiella historieskrivningen. Där krigspropaganda, lögner, överdrifter och tveksamma metoder har använts, för att få fram den redan överdrivna - men likväl tragiska skildringen.

Det är som när en far och en son går ut och fiskar, får en fisk på kroken. De kommer gemensamt överens om att släppa tillbaka fisken i havet. Efteråt går de tillsammans hem och överdriver storleken på fisken. Detta utan att ha kommit överens om att överdriva.

Men frågan om vilka kriterier man klassificerar ett folkmord med, är tämligen ointressanta i sammanhanget. Det som är intressant ur en revisionistisk synvinkel är de påståenden som framförts och hålls för sanna. Främst att en planerad, systematisk och från ovan sanktionerad utrotning pågick med gas.

Visst, det var som sagt knapert i lägren. Vissa vakter var schyssta, andra likgiltiga och ett fåtal var sadister. Judar som inte gjort något, fick säkert skuld för något de inte gjort och blev oskyldigt straffade. Det jag och andra invänder mot är att proportionerna fullkomligt kastats ut genom fönstret. När man å ena sidan hävdar att det pågick en systematisk utrotning, men inte kan redogöra för varför interner som (haft vetskap) om detta ändå valde att följa med deras tilltänkta bödlar till Tyskland, istället för att invänta sina räddare i form av röda armén.
2015-02-06, 23:09
Medlem
varmluftsballongs avatar
Alltså slår man förintelseförnekare på wikipedia så är det kul hur du levnadsgör punkterna de sätter upp.

Förintelseförnekare brukar föra fram åtminstone ett av följande påståenden:
*Adolf Hitler och Nazitysklands regering skall inte ha haft någon plan eller ha utdelat någon order för att utrota Europas judar.

Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag

Till saken: Du baserar din övertygelse på ett motiv, men utan några evidens. Som du vet finns ingen skriftlig eller på annat sätt angiven order om en systematisk utrotning. http://sv.metapedia.org/wiki/Wannseekonferensen

Du bockar alltså av den första punkten direkt, och bygger upp med nästa punkt. Metapedia är föresten en knaper informationsbas, det borde du veta.

Nästa punkt på wiki.

De flesta dödsfall skall inte ha varit systematiska massavrättningar utan i stället följder av svält eller farsoter.

Citat:

Det är som många revisionister tjatat tillräckligt mycket om, inte nödvändigtvis en fråga om svart och vitt. Med det sagt, så spärrades judar i stora massor in i olika läger, där det senare kom att dö av sjukdomar, svält och enskilda avrättningar. Det i sig tyder dock inte på att det skulle röra sig om ett systematiskt folkmord, även om konsekvenserna kunde bli förödande för somliga av de internerade.

Sedan kör du en sväng och talar om en förstorad fisk som de släppte tillbaka? Skillnaden är att bevisen inte försvinner enbart för att någon försöker förstora någonting eller för den delen förminska.

Men visst sedan går du tillbaka och försöker hinna med att bocka av alla punkter. B. .la. denna.

Användandet av gaskamrar som huvudsaklig avrättningsmetod skall ha varit en efterkrigskonstruktion.

Citat:
Men frågan om vilka kriterier man klassificerar ett folkmord med, är tämligen ointressanta i sammanhanget. Det som är intressant ur en revisionistisk synvinkel är de påståenden som framförts och hålls för sanna. Främst att en planerad, systematisk och från ovan sanktionerad utrotning pågick med gas.

Man skulle kunna lägga till ditt inlägg som källa på wikipedia ; ett skolboksexempel.

Citat:
Visst, det var som sagt knapert i lägren. Vissa vakter var schyssta, andra likgiltiga och ett fåtal var sadister. Judar som inte gjort något, fick säkert skuld för något de inte gjort och blev oskyldigt straffade. Det jag och andra invänder mot är att proportionerna fullkomligt kastats ut genom fönstret. När man å ena sidan hävdar att det pågick en systematisk utrotning, men inte kan redogöra för varför interner som (haft vetskap) om detta ändå valde att följa med deras tilltänkta bödlar till Tyskland, istället för att invänta sina räddare i form av röda armén.

Min fetning.

Hur vet vi att internerna hade vetskap och ändå följde med? Du menar att detta var ett självbestämmande frihetsteg? De måste ju berättat för någon att de hade vetskap om vad som skulle ske, men nu bestämt att frivilligt gå ner och ta en pasersedel mot döden. Ja om inte annat måste judarna nedtecknat detta någonstans, kanske en dagbok? "Jag vet att följer jag med tyskarna kommer jag gå mot min död". Hur skall vi annars veta att de "haft vetskap".

Hur menar du i övrigt att de "ändå valde att följa med"? Var det så att nazisten knackade på hemma hos en judisk familj och lämnade dem alternativet att följa med dödstransporten (vetskapen fanns ju) eller att stanna hemma?

En sak till, vad tusan är det du ställer för krav på vittnen? Du menar att när någon vittnat om att det pågick avrättningar i stor skala skulle kunna svara på varför interner frivilligt följde med? Vad fan kan killen/tjejen svara tycker du?

Edit: Alltså, har du källa på att det å enda sidan fanns vittnen som visste om och berättade om massavrättningar, men inte kunnat svara på följdfrågan? Låter skummo.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-02-06 kl. 23:17.
2015-02-06, 23:57
Medlem
Citat:

Till saken: Du baserar din övertygelse på ett motiv, men utan några evidens. Som du vet finns ingen skriftlig eller på annat sätt angiven order om en systematisk utrotning.

Himmler

" The Jewish race is being — exterminated... that's quite clear, it's in our program elimination of the Jews and we're doing it, exterminating them . . . This is a page of glory in our history which has never been written and is never to be written"

"what about the women and children? – I decided to find a clear solution to this problem too. I did not consider myself justified to exterminate the men – in other words, to kill them or have them killed and allow the avengers of our sons and grandsons in the form of their children to grow up. The difficult decision had to be made to have this people disappear from the earth."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in