2012-01-02, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Käll dokument, men käll litteratur till de 3,9 miljoner judar som ansökte om skadestånd efter kriget kan jag ge och det är Auschwitz the final count skriven av Vivian Bird, en bok som du också kunde läsa så skulle det säkert ge dig en funderare. De judar som sökte om skadestånden var från olika länder i Europa och som under kriget varit i olika läger som arbetskraft, fångar mm.

I Wannsee protokollet står det ingeting om att miljoner med judar skulle utrotas och sedan så finns det fem olika versioner av protokollet enligt proffessorer som Ernst Nolte och Dr Werner Maser. Versioner som: Kempner versionen, Palikow - Wolf versionen, Ludwigsburg I & II och sedan slutligen Staatarchiv versionen.

Jäger raportens äkthet kan man tvivla på då den engång hittades av Sovjet i Vilnius 15 år efter kriget, dessutom har det inte hittats massgravar på platser som där anges. Platser som Wilna, Eysisky,Kaisiadory,Kauen,Mariampole,Panevzys,Svenc iany mfl. Det har ju dessutom visat sig vara falskheter från "från det hållet" som Demjanjuks identitetskort, Leningrad rättegången av Tyska officerare och sedan då Katyn massakern som också skulle sättas på tyskarnas nacke.

De som läst Korherr raporten har medvetet misstolkat uttrycket transport och satt det som mord och sedan och sedan ändrat ordet transitläger till utrotningsläger. Det finns inte några som hellst bevis på att otrotning var planerat och så länge det inte finns det så kan man inte tala om massutrotning, och om de varit planerad så skulle det nog finnas dokument. Så mycket är det nog rotat i detta ämne efter kriget.

Om bombningarna över Auschwitz med område kan du läsa i Piotr Setkiewicz bok som heter The Histories of Auschwitz IG Farben werk camps, där står också annat som kan vara bra att veta för det har kommit upp mycket nya siffror och annat efter "murens fall".

Menar du allvar?..Du borde lära dig konsten att kritisk granska vilka källor du kommer med.....Klart som fan att rapporter och protokoll..you name it..... har blivit manipulerade, för vet du varför? Just det! För att det inte ska komma ut vilka avskum nazisterna var...Wannasees konferens hölls av just SS och nationalsosialistiska partiet...som var ...BINGO....din BIMBO.....nassar
2012-01-02, 20:54
Medlem
Citat:
Käll dokument, men käll litteratur till de 3,9 miljoner judar som ansökte om skadestånd efter kriget kan jag ge och det är Auschwitz the final count skriven av Vivian Bird, en bok som du också kunde läsa så skulle det säkert ge dig en funderare. De judar som sökte om skadestånden var från olika länder i Europa och som under kriget varit i olika läger som arbetskraft, fångar mm.

Som sagt är det revisionisterna som ska göra det revisionistiska jobbet, inte jag. Kläm fram med det: ungefär hur många av dessa judar fanns i vilka länder, enligt de källor du använder?

Citat:
I Wannsee protokollet står det ingeting om att miljoner med judar skulle utrotas och sedan så finns det fem olika versioner av protokollet enligt proffessorer som Ernst Nolte och Dr Werner Maser. Versioner som: Kempner versionen, Palikow - Wolf versionen, Ludwigsburg I & II och sedan slutligen Staatarchiv versionen.

Poängen är att Wannseeprotokollet innehåller en tabell över antalet judar i olika länder och territorier. I vissa länder fanns hundratusentals eller miljontals judar, som inte finns där idag. Vad hände med dem? Förklaringar som utvandring och bombningar räcker inte långt.

Citat:
Jäger raportens äkthet kan man tvivla på då den engång hittades av Sovjet i Vilnius 15 år efter kriget, dessutom har det inte hittats massgravar på platser som där anges. Platser som Wilna, Eysisky,Kaisiadory,Kauen,Mariampole,Panevzys,Svenc iany mfl. Det har ju dessutom visat sig vara falskheter från "från det hållet" som Demjanjuks identitetskort, Leningrad rättegången av Tyska officerare och sedan då Katyn massakern som också skulle sättas på tyskarnas nacke.

Antingen är rapporten äkta, eller så är den falsk. Antydningar om tvivel är ganska ointressanta. Det fanns många judar i baltländerna före kriget. Efter kriget var judarna borta. Vart hade de tagit vägen?

Eller hävdar revisionisterna att Einsatzgruppen är oskyldiga?

Citat:
De som läst Korherr raporten har medvetet misstolkat uttrycket transport och satt det som mord och sedan och sedan ändrat ordet transitläger till utrotningsläger. Det finns inte några som hellst bevis på att otrotning var planerat och så länge det inte finns det så kan man inte tala om massutrotning, och om de varit planerad så skulle det nog finnas dokument. Så mycket är det nog rotat i detta ämne efter kriget.

Om Auschwitz och de andra polska lägren var transitläger, vart gick transporten vidare? Och vad betydde Sonderbehandlung?

Citat:
Om bombningarna över Auschwitz med område kan du läsa i Piotr Setkiewicz bok som heter The Histories of Auschwitz IG Farben werk camps, där står också annat som kan vara bra att veta för det har kommit upp mycket nya siffror och annat efter "murens fall".

Jag kommer inte göra revisionisternas jobb, det får ni göra själva. Har du någon grov uppskattning om hur många som skulle kunna ha dött av bombningar? Om det är mer än 50 000 (fler än antalet dödsoffer i Hamburg resp Dresden) så blir det lätt absurt att det inte är dokumenterat, eftersom Sovjet hade en tendens att överdriva antal offer för de allierades bombningar. Om det är färre än en kvarts miljon, så är det ganska ointressant som delvis förklaring ett bortfall av 5-6 miljoner judar.
2012-01-02, 21:04
Medlem
Argrashs avatar
Mina farföräldrar deltog i kriget min morfar var partisan och min mormor blev ivägskickad på arbetsläger i Tyskland när hon var 14, när hon var 16 blev hon barnflicka åt en tysk officer och där arbetade hon till krigets slut.

Hon var 12 år gammal när Tyskarna anföll polen och enligt henne så är enda anledningen till att hon överlevde att hon inte var jude och ung nog att klara av dom tunga förhållanden fångarna fick utså på arbetslägren. Folk dog dagligen av utmattning sjukdommar. Min mormor drabbades t ex av tandlossning och åderbråck.

Dom fick endast leva på 1 skiva torrt gammalt stenhårt bröd, 1 kopp sörja som skulle föreställa soppa och te till kvälssmat. Hade dom tur så var där en schyst fångvakt som lät dem dricka 1 extra kopp vatten under dagen när dem arbetade. Ja och sen packa man in folket i små celler så att 4-5 man fick ligga på varandra för att få plats.

Min mormor är trots allt tacksam för att hon aldrig blev våldtagen och kom undan med livet i behåll.
Senast redigerad av Argrash 2012-01-02 kl. 21:31.
2012-01-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Hur räknar man ut det egentligen? Ställer mig ytterst tveksam till den siffran.

Finns det något skäl till att siffrorna i Wannseeprotokollet, som räknar 11 miljoner judar i Europa, skulle vara inkorrekta?

Har du några andra siffror som är mer trovärdiga?
2012-01-02, 22:12
Medlem
tzjs avatar
Reta inte upp pappa nu pojkar. Håll er till topic.
/mod.
2012-01-03, 09:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Hur räknar man ut det egentligen? Ställer mig ytterst tveksam till den siffran.

Hur får du fram att det är en tveksam siffra? För om du är tveksam , så har du en alternativ siffra i bakhuvudet, eller hur? I så fall, hur har du/de fått fram den siffran?

Hur gjorde förr när man skulle få fram befolkningen typ till "worldbook"? Hur vet man, hur många som bodde i sverige 1942? hur vet man hur många som dog i WWII? osv... Finns folk som är utbildad till ta fram siffror.

Jag vet inte hur de har fått fram den siffran. Men de hade säkert folk som är utbildat till plocka fram siffror på det, eller hur? Men tro de knappast de skulle överdriva den siffran nämnvärt, till vilken nytta? De ville ha koll på vad de hade framför sig , vilka kostnader de kunde vänta sig.

Så varför är du tveksam till de siffror? Jag vet inte, varför jag skulle inte tro på förintelsen på grund av det..
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-01-03 kl. 09:45.
2012-01-03, 10:23
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Är du säker på siffran 3.9 miljoner är rätt? Intressant i så fall stämmer det med antal dödade judar enligt boken "Dimensionen des Völkermordes" av Wolfgang Benz. Som är på ca 5,7 miljoner. Då stämmer det någorlunda med wannaseeknonferansen med 11 ooo ooo judar.
3,9 M som levde + 5,7 M som dog = 9,6 miljoner judar totalt... så då man räkna med felmarginaler på alla ställen, så får man det ihop ändå

Citat:

sade de något om mötet var uppdelat i olika mötesdatum(jan,mars,okt 1942)? Så inte konstigt de fanns i olika varianter.
Citat:
Citat:
Finns inga bevis för det motsvasrande i heller... konstigt man hittar saker hela tiden då Vill inte ta upp allt, eftersom vi redan börja gå OffT

Citat:
Om bombningarna över Auschwitz med område kan du läsa i Piotr Setkiewicz bok som heter The Histories of Auschwitz IG Farben werk camps, där står också annat som kan vara bra att veta för det har kommit upp mycket nya siffror och annat efter "murens fall"
.
Finns inga bevis för de har rätt, jag ytterst tveksam på deras siffror. Efter som andra böcker har visat fel, hur vet jag detta är sant?
2012-01-03, 20:05
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur gjorde förr när man skulle få fram befolkningen typ till "worldbook"? Hur vet man, hur många som bodde i sverige 1942? hur vet man hur många som dog i WWII? osv... Finns folk som är utbildad till ta fram siffror.

Det kallas folkbokföring, och innan dess hade vi kyrkböcker.

Men det är något som registrerar ett folk, det är det som är folk i folkbokföring och det står ingenting om religion i folkbokföringen plus att judar saknar ett eget land och att vara jude är då inte att tillhöra ett folk.

Hur har man snokat reda på siffran 11 miljoner? Facebook? Twitter?

Och har dessa facebook/tweets även skickats iväg år 1938, ca 8 år efter att NSDAP och Hitler fick makten i riket? Det låter lite väl stöddigt att gå ut med att man är jude i Tyskland slutet på 30-talet, inget jag hade gjort direkt om vi säger så.

"Hej vi tänkte kolla om du var jude"
-Varför då?
"Vi tänkte kasta sten på fönstret till din affär och knyta fast en armbindel på dig med davidsstjärnan, ta ifrån dig alla dina rättigheter och behandla dig som avföring"
-Ja jag är jude.

Eller?

Citat:
Jag vet inte hur de har fått fram den siffran. Men de hade säkert folk som är utbildat till plocka fram siffror på det, eller hur? Men tro de knappast de skulle överdriva den siffran nämnvärt, till vilken nytta? De ville ha koll på vad de hade framför sig , vilka kostnader de kunde vänta sig.

Du vet alltså inte, men var lugn för jag har ingen aning om heller. Och vet du vad? Jag har ingen aning om hur någon annan kan ha en aning, vilket gör att någon av oss skulle ha en aning en anings mera komplicerat.

Ser du på riktigt inte till vilken fördel det skulle vara för judarna att ljuga om siffran 11 miljoner? Vad är värst, att det en gång i tiden fanns "11 miljoner" och att det mystiskt efter ett par år bara fanns 2-3, eller att det totalt fanns 4 miljoner och att det efter ett par år fanns 2-3.

Återigen är det här ett fall av att judarna brer på och överdriver, du vet att de har gjort det tidigare så du behöver inte göra dig till, du vet att judarna gillar att få saker och ting att verka värre än vad det egentligen var.

Citat:
Så varför är du tveksam till de siffror? Jag vet inte, varför jag skulle inte tro på förintelsen på grund av det..

Hur många lögner ska det behöva bli för dig för att du ska inse att något inte stämmer, vem vet vad som inte stämmer men när börjar det lukta, när börjar man inse att det ligger något begravet?

Jag ber om deras ärlighet, jag kan böja mig och ta straffet för krigsbrott men jag tänker inte gå ner på knä för lögner och påhittade brott.
Senast redigerad av Storm. 2012-01-03 kl. 20:21.
2012-01-03, 21:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det kallas folkbokföring, och innan dess hade vi kyrkböcker.

Men det är något som registrerar ett folk, det är det som är folk i folkbokföring och det står ingenting om religion i folkbokföringen plus att judar saknar ett eget land och att vara jude är då inte att tillhöra ett folk.

Hur har man snokat reda på siffran 11 miljoner? Facebook? Twitter?

Som jag sade, du tro de inte insåg att de behövde back up om antalet, som de skulle "förflytta" till öst? Du tro inte de ville veta vilka kostnader de stod inför? Eller andra pratiska saker? Så jag tro de gjorde en bra grundarbete till checka upp antalet. Finns ingen orsak SS skulle överdriva siffrorna, det skulle bita sig själv i svansen.

Som jag sade de hade säkert folk som hämta in information på olika sätt. Sedan hur de gjorde bryr jag mig inte om, men det fanns säkert ställen de kunde hämta in antal boende, som du sade själv precis som "kyrkobokföringen" Vilket jag frågade med lite ironi, eftersom det är självklart det finns registering på olika sätt. Vem säger att de inte hade kanske liknade sätt att räkna folk?

Citat:
Och har dessa facebook/tweets även skickats iväg år 1938, ca 8 år efter att NSDAP och Hitler fick makten i riket? Det låter lite väl stöddigt att gå ut med att man är jude i Tyskland slutet på 30-talet, inget jag hade gjort direkt om vi säger så.
Om du inte visste så är worldbook en referensbok till olika statistik. Det uppdetaras varje år...Så den har inget med NSDAP att göra... Ja det är väl konstigt de tillät sig utmärka sig själv med en stjärna på bröstet!! Varför gjorde de det? om de var så lätt att säga man är ej jude...

Citat:
"Hej vi tänkte kolla om du var jude"
-Varför då?
"Vi tänkte kasta sten på fönstret till din affär och knyta fast en armbindel på dig med davidsstjärnan, ta ifrån dig alla dina rättigheter och behandla dig som avföring"
-Ja jag är jude.

Eller?

ja gjorde de inte det??? Hur tro de fick fram vilka som var judar och inte??? gick runt och frågade??
Så information måste de ha fått tag på någonstans, och därom antalet också.

Citat:
Du vet alltså inte, men var lugn för jag har ingen aning om heller. Och vet du vad? Jag har ingen aning om hur någon annan kan ha en aning, vilket gör att någon av oss skulle ha en aning en anings mera komplicerat.

Nej jag vet inte. för jag har tyckte det var helt ointressant ta reda på det. Eftersom de fanns säkert registerat som typ våra kyrkoböcker på den tiden. För inte var sverige ensam att registera folk.

Citat:
Ser du på riktigt inte till vilken fördel det skulle vara för judarna att ljuga om siffran 11 miljoner? Vad är värst, att det en gång i tiden fanns "11 miljoner" och att det mystiskt efter ett par år bara fanns 2-3, eller att det totalt fanns 4 miljoner och att det efter ett par år fanns 2-3.

Återigen är det här ett fall av att judarna brer på och överdriver, du vet att de har gjort det tidigare så du behöver inte göra dig till, du vet att judarna gillar att få saker och ting att verka värre än vad det egentligen var.
ehhh judarna ljög om sig själv??? Även långt innan krigsbörjan?? Det var inte judarna som skrev wannaseelistan, utan SS. Ja det är konstigt att judarna har lagt in sådan stor konspiration. Har du en aning hur stort det är?? Det var just det som fick mig ändra om "förintelse" att det skulle vara för stort genom föra, så det är helt osannolikt. Visst är judarna duktiga på överdriva, men det har gränser... Men visst kan du övertyga mig. Så varsegod...

Citat:
Hur många lögner ska det behöva bli för dig för att du ska inse att något inte stämmer, vem vet vad som inte stämmer men när börjar det lukta, när börjar man inse att det ligger något begravet?

Ja det har man hört innan, men ingen tycks komma med lämpliga och bra förklaringar.

Citat:
Jag ber om deras ärlighet, jag kan böja mig och ta straffet för krigsbrott men jag tänker inte gå ner på knä för lögner och påhittade brott.

Nej det är för du ser det för enkeltspårigt. Du ser inte det som A.Hitler våga ta steget att för en gång för alla rensa ut judarna från jordens yta, på ett eller annat viss. Hos er låter det som de hade paradiset för judarna, i stället för bestraffa dem, för suga ut det tyska stolta folk, som fanns. De var ju brottslingar och skulle bestraffas som brottslingar, eller hur?
Eller var detta judisk propeganda ?
http://www.youtube.com/watch?v=heh7ro4ZLlg Där de jämnför judar med para siter! vad gör man med dem?? utrotar...
Finns hur mycket propaganda som säger vilket budskap de vill...

Så vill du inbilla det låg judar bakom...... Jag har inte sett någon övertygande, på att jag skulle ändra uppfattning. Att Hitler vill ha väck judarna, först med transporter dem iväg. Först till Madagaskar, sedan bakom uralbergen i öst. Men det kunde ej genomföras. Så de var tvungen avliva dem, de ej kunde " ta hand " om på ett annat sätt.. Så det var ödet som de starta med avliva dem på ett humant sätt. Hade de vunnit kriget i öst. Så hade det säkert skicka dem till bakom uralbergen, men nu stod ryssland framför dem. Så de tvungna ta till andra åtgärder "gasning" , finner ingen annan orsak... finner inget med att judar skulle ligga bakom, något som Hitler ville... Men viisst kan du visa något annat, så är du välkommen...
Innan dess tro jag på förintelsen...
2012-01-03, 22:15
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej jag vet inte. för jag har tyckte det var helt ointressant ta reda på det. Eftersom de fanns säkert registerat som typ våra kyrkoböcker på den tiden. För inte var sverige ensam att registera folk.

Står absolut ingenting i varken kyrkböcker eller folkbokföringen om vad folk utövar för typ av religion, tror du på det själv? En sådan sak är väldigt enkel att få reda på men det kräver dock att juden på något sätt själv registrerar och anmäler sig som troende jude.

Och hur pass troligt är det att man gör det 1938?
Senast redigerad av Storm. 2012-01-03 kl. 22:22.
2012-01-04, 00:18
Medlem
Det där var ett präktigt självmål, Storm.

Om många judar hade låtit bli att registrera sig som judar under nazitiden, så skulle det ha funnits fler än 11 miljoner judar i Europa 1942.

Det innebär att fler judar skulle ha dött efter Wannseekonferensen.
2012-01-04, 07:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Står absolut ingenting i varken kyrkböcker eller folkbokföringen om vad folk utövar för typ av religion, tror du på det själv? En sådan sak är väldigt enkel att få reda på men det kräver dock att juden på något sätt själv registrerar och anmäler sig som troende jude.

Citat:
Och hur pass troligt är det att man gör det 1938?
Utsortering började redan 1933, med antijudelagarna.
http://www.svefor.levandehistoria.se/docs/svefor_lagar.pdf
Där syns det redan tidigt, de visste vilka som var judar och inte judar. Eller hur? Så någon form av bokföring måste de haft, sedan om det är inte kyrkoböcker eller något liknade är oväsentligt. Sedan varför tro du alla länder följer svenska systemet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in