2013-07-08, 02:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menschenkind
Nej, jag har visserligen en livlig fantasi, men till skillnad från bland andra många så kallade "ögonvittnen till Förintelsen" är jag helt förmögen att skilja mellan dennas alster å ena sidan och den fysiska verkligheten å den andra.

Nej, det finns inte ett enda. Fanns det det så hade Holocaust-industrin för länge sedan presenterat det och en gång för alla gjort slut på de revisionistiska tvivlen, istället för att i årtionden enbart lita till fritt fabulerande "ögonvittnen" som Gerstein och Bimko. Så har dock inte skett, och kommer av allt att döma ej att ske.

Visst har vi lagt fram sak efter sak här, men så vanligt vägras det ta emot, eller så lägger ni fram en massa teorier från så kallade German Rudolf, utan har själv kollat upp om det stämmer.

Visst du försökte i början men visas snart svårt handskas och börja nu också trängas in i en hörna. Och börja få svårt belägg för dina inlägg, nu har jag inte läst de sista 3 veckors inlägg, pågrund av jobb på andra sidan jordklotet. Men sista sidorna har du visat var du står och vägra ta emot ren fysiskt bevis, bara avfärda det.

Jag uppfattade dig som en klok person som man kan ta emot. Om du hade tagit emot information , så skulle du snabbt komma underfund med att denna "förintelse" är för STORT för de skulle bara vara en konspiration av zioniester, vilket många förnekare tro.
Våga titta utanför så upptäcker du snabbt, vad de ville och vad de våga göra. Helt klart de ville judarna skulle försvinna från deras "revir", när det inte gick som de ville, så var det bara på ett sätt de skulle kunna göra det på. Det enligt "Goebbels" bland annat, vilket i sina otaliga inlägg i diverse ställen, framkommer det tydligt.
2013-07-08, 12:41
Medlem
zajjahs avatar
Fått massa källor som säger att det hände. Som känns troliga. Inga speciellt troliga förklaringar på att det inte hänt har jag aldrig fått.
2013-07-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Visst har vi lagt fram sak efter sak här, men så vanligt vägras det ta emot, eller så lägger ni fram en massa teorier från så kallade German Rudolf, utan har själv kollat upp om det stämmer.

Nej, jag har inte "vägrat att ta emot" något, bäste Herkulesbig. Anser du att så är fallet står det dig fritt att visa vad det skulle gälla. Däremot har jag -- Med argument -- avfärdat bland annat Henryk Taubers vittnesmål om kremeringar, av den enkla anledningen att det han säger tycks mig helt orimligt på vanlig naturvetenskaplig basis (självkremerande kroppar, bland annat). Så antingen ljuger han medvetet eller så är han kraftigt förvirrad; i endera fallet är hans vittnesmål inte trovärdigt. Samma sak med Kurt Gerstein, Ada Bimko (alias Hadassah Rosensaft) med flera.

De "troende" har förvisso "lagt fram sak efter sak" som du säger, men när bevisen är undermåliga måste en intellektuellt hederlig människa underkänna dem. Även om det finns gott om dem. Bolsjevikernas undersökande kommission kunde ju även gräva fram ett antal "ögonvittnen" som själva hade sett (Eller deltagit i!) den ondskefulla hitleristiska massakern vid Katyn. Att dessa ljög, antingen de nu gjorde det med ont uppsåt eller hade blivit torterade till det av NKVD, är vi nog överens om. Varför utgår man då automatiskt från att en sådan figur som Tauber (som också blev förhörd av bolsjevikernas utredare) talar sanning? Särskilt som hans vittnesmål innehåller sådana flagranta märkligheter.

Citat:
Visst du försökte i början men visas snart svårt handskas och börja nu också trängas in i en hörna. Och börja få svårt belägg för dina inlägg, nu har jag inte läst de sista 3 veckors inlägg, pågrund av jobb på andra sidan jordklotet. Men sista sidorna har du visat var du står och vägra ta emot ren fysiskt bevis, bara avfärda det.

Ursäkta, Herkulesbig, men här tramsar du ju bara. De senaste sidorna har möjligen varit en något pinsam historia för Dr Tinnitus och Vänlige Viktor, men knappast mig. Jag har inte i denna tråd avfärdat något enda utan goda grunder för det -- Vill du påstå detta så får jag be dig att citera mig där jag skulle ha gjort det. Ja, jag har inte ens avfärdat "gaskamrarna" helt, fastän det inte finns minsta lilla bevis för dem. Men nog måste det vara acceptabelt att påpeka att Tinnitus' från Pressac återvunna "bevis" om massgasningar inte alls är några sådana, utan som allra mest indicier och enligt mig inte ens det? Eller har du något att invända i sak mot Mattognos analys av vad dörrarna och Gasprüfer skall ha varit till för? Ingenting säger att de användes till att gasa människor, mer än leveranserna av Zyklon till lägret (som ju är väldokumenterade) kräver att denna användes till mordiska ändamål. Självaste Pressac, en mycket kunnig man som verkligen försöker försvara historien om gasmorden, skriver ju just om dessa leveranser av avlusningsgift:

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-operation/pressac0015.shtml
Citat:
The relative confusion about the method of using the toxic product in the gas chambers was aggravated by the fact that the SS Bauleitung often grouped in the same building two completely different sanitary functions: showers and incineration furnaces (for example in the Natzweiler camp in France). This proximity brought about a forced association. While in many homicidal gas chambers the showerheads were dummy, there were many testimonies that asserted that the toxic gas was diffused by them. Confusion reinforced by the fact that Zyklon-B was, above all, the regulation pest control agent used by the Wehrmacht, used to delouse effects and combat insects and rodents in premises. During the trials that were held after the war, the tons of Zyklon-B ordered by the camps were attributed to homicidal use without any verification. By far the greater part (over 95 percent) was destined for delousing (effects and buildings) while only a very small part (less than 5 percent) had been used for homicidal gassings.

Citat:
Jag uppfattade dig som en klok person som man kan ta emot. Om du hade tagit emot information , så skulle du snabbt komma underfund med att denna "förintelse" är för STORT för de skulle bara vara en konspiration av zioniester, vilket många förnekare tro.

Vore jag resonlig så skulle jag hålla med dig; nu håller jag inte med dig, alltså är jag inte resonlig . . . Högre nivå än så vet jag att du kan hålla i debatten, Herkulesbig!

Men angående det sagda: Nja, jag skulle snarare säga att den har blivit stor med tiden. Det var ju inte tusentals "ögonvittnen" som kallades till Nürnberg 1946 för att berätta om "gasmorden i dödsfabrikerna", utan ett mycket behändigare antal. De ursprungliga, oberoende vittnena -- Som inte i efterhand kan ha byggt sina historier på populärkulturversionen av "Förintelsen" -- är faktiskt efter vad jag kan se mycket få.

Sedan gick det ju som bekant också en massa rykten under kriget om gaskamrar och all möjlig annan greuelpropaganda, och lättpåverkade personer kan nog lätt ha fått för sig att de själva sett dessa med egna ögon. Ungefär som att mer eller mindre varenda amerikansk stridsvagsnförare i Normandie 1944 nu på hemmet säger sig ha slagits mot tyska "Kungstigrar", medan det i själva verket knappt fanns en enda sådan i tjänst på västfronten och bara ett par hundra över huvud taget tillverkades under hela kriget. Men det gick rykten om dem, så därför har "alla" sett dem. Hur mycket mer så lär det inte vara med Holocaust, som vi alla ständigt har blivit itrattade av bland annat TV i många årtionden nu? Det är inte konstigt om gamla, mer eller mindre dementa människor inbillar sig saker och tror att de själva "var med" om det.

Det finns sedan förstås även judiska vittnen från kriget som känns mer vederhäftiga och som inte bör avfärdas likt Ada Bimko. Den gode Oskar Strawczynski, till exempel, berättar om hur han och hans fru redan när de anlände till Treblinka tack vare rykten var övertygade om att de skulle bli mördade med gas. Då ligger det förstås nära till hands för honom att anta (som han också gör) att hans fru, som försvann under kriget, också hamnade i en gaskammare. Likväl påstår han -- Och detta borgar för hans hederlighet i denna fråga, enligt mig -- inte själv att han skulle ha sett någon gaskammare; det enda han säger i sitt vittnesmål är att han hörde om sådana från andra och trodde på vad de sade. Annars har han även många andra intressanta personliga detaljer att meddela i övrigt, från att chefen för lägerorkestern var en ärkebuffel till att (som han tycks rapportera litet avundsjukt) kvinnorna i lägret blev bortskämda av personalen med lätta arbeten, milda straff för regelbrott och fina kläder. Överlag skriver han både nyanserat och för det mesta trovärdigt, så hans korta lilla historia rekommenderar jag gärna:

http://www.amazon.com/Escaping-Hell-Treblinka-Israel-Cymlich/dp/0976073994

Citat:
Våga titta utanför så upptäcker du snabbt, vad de ville och vad de våga göra. Helt klart de ville judarna skulle försvinna från deras "revir", när det inte gick som de ville, så var det bara på ett sätt de skulle kunna göra det på. Det enligt "Goebbels" bland annat, vilket i sina otaliga inlägg i diverse ställen, framkommer det tydligt.

Att få bort judarna från Tyskland är det väl ingen som förnekar att NS-ledningen både ville och försökte åstadkomma. Inte heller att många otvivelaktigt for illa, svalt och omkom under deporteringarna, eller blev utsatta för grovt våld och dog av den anledningen. Det som är omstritt är såvitt jag kan se främst tre saker:

1) huruvida det fanns en "generalplan för att fysiskt mörda alla judar" i Tyskland och Europa;

2) huruvida judar mördades med giftgas i stor skala; samt slutligen

3) det exakta antalet judar som mördades eller omkom -- Det är ju inte "six millions or nuthin'" som gäller, även om man lätt får det intrycket av de halmgubbar som främst de "Förintelse"-ortodoxa ofta uppställer.

Sammantaget är det mitt intryck att riktiga bevis saknas för att ge ett jakande svar i fråga 1, att fråga 2 är tveksam men att det likaledes saknas riktiga bevis även där, samt att svaret på fråga 3 måste ge en siffra väsentligt lägre än de sex miljonerna (fastän det ändå måste röra sig om allraminst hundratusentals offer, och skulle kunna vara miljoner). Det är vad jag har kommit fram till så här långt på helt ärliga grunder; jag kan försäkra att jag inte påstått saker som jag inte själv tror på eller anser vara vettigt underbyggda.
Senast redigerad av Menschenkind 2013-07-08 kl. 14:45.
2013-07-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
"Case Nr.869
Crime Category: Mass Extermination Crimes in Camps, NS Crimes in Detainment Centers, War Crimes
Accused:
Ell., Thomas 3 Years
Gro., Heinrich Walter Gustav Acquittal
Hac., Hermann 10 Years
Läc., Hildegard Martha Luise 12 Years
Lau., Emil Josef 8 Years
Pet., Fritz Heinrich 4 Years
Ryan b. Braunsteiner, Hermine Life Sentence
Stri., Arnold Georg 3½ Years
Vil., Heinz Hermann Karl 6 Years
Court:
LG Düsseldorf 810630
Country where the crime was committed: Poland
Crime Location: HS KL Majdanek
Crime Date: 41-44
Victims: Jews, Prisoners, POW's
Nationality: Polish, German , Greek, Soviet, unknown
Agency: Detainment Center Staff KL Majdanek
Subject of the proceeding: Killing of 200-400 epidemic patients ('Typhoid Operation'). Selection and subsequent gassing of at least 1000 female Jews who were no longer capable of work as well as of survivors of the ghetto uprising. Gassing of a total of at least 200 Jewish children (partially with their mothers) during three operations. Killing of at least 17.000 Jews who were driven into three mass graves, forced to lie on top of each other and then shot ('Operation Harvest Festival'). Selection and shooting of 3000 Jews sent to the camp for execution by the SSPF Lublin. Shooting of 42 Soviet POW's after 86 POW's had managed to escape from the camp. Shooting of groups of civilians who were delivered into the camp by the Sipo after their arrest as (suspected) partisans or other opponents of the NS regime. Multiple single killings of prisoners through hanging, shooting, strangling, gassing, battering to death or drowning. "

Published in Justiz und NS-Verbrechen Vol. XLIV

Känner du att du måste klippa in det där textstycket i varenda tråd du deltar i, Babord? Och just i denna tråd postade du det ju dessutom senast för bara några månader sedan:

https://www.flashback.org/t1601509p164

Även tidigare har också exakt samma information och länk presenterats ett antal gånger av den sedan länge bannade Dr Mabuses olika "sockpuppets", så det är ingen större risk att någon av Revisionism-forums veteraner har missat vad du har att säga om "Erntefest" med mera.
2013-07-08, 18:01
Medlem
Ja varför väljer man att hålla förintelsen som ett historiskt accepterat faktum, alltså liera sig med den status förintelsen sedan länge nått p g a de mängder med allvarligt graverande omständigheter och indicier av alla de slag, som bildar en väv av röda trådar som i många fall kan styrkas kors och tvärs, och som sammantaget skapar bevis bortom allt rimligt tvivel.

När det finns förintelseförnekare som i 60 år påstått att detta inte stämmer, och att de har alla bevis för att det inte stämmer.

Ja, om vi då kikar på den officiellt accepterade åsikten om förintelsen.

Vi har ett uttalat hat mot judarna, aktiv uppvigling från de ledande i landet, fråntagande av en drös rättigheter för judarna, hot om jämmer och elände för att jaga många till att emigrera, sen kommer konfiskerning (ren och skär stöld) av judars egendomar, sen har vi pogromer, tvångsdeporteringar av judar till koncentrationsläger.

Sen börjar utrensningarna ta form med t ex insatsstyrkornas massavrättningar av judar i baltstaterna, vi har Wanseekonferensen där man talade rätt frispråkigt om vad som var att vänta för judarna, vi har dagböcker etc från ledande nazzar som mer eller mindre i klartext gör klart vad som sker eller kommer att ske med judarna.

Vi har rapporter från insatsstyrkorna om hur de samlat ihop människor och mördat den, noga listat män kvinnor barn partisaner och judar skilda åt, vi har nazzarnas egen uträkning att det fann 11 miljoner judar inom det av Tyskland kontrollerade området.

Vi har en radda dödsläger i vilka dödligheten var skyhögt högre än i alla andra koncentrationsläger eller ex. Gulag-lägren. Samtidigt hade man i t ex Auschwitz planlagt och beställt och fått levererat en enorm överkapacitet (ja sett till om det bara varit ett "oskyldigt" arbetsläger) på krematoriekapaciteten, som i slutänden ändå inte räckte till (till detta finns det intern dumumentation från SS med planer beställningar kravspecar och svar på leverantörens offereringar att det behövdes ännu mer, och detta hade inget att göra med tyfusepedemier att göra)

Och allt ovanstånde finns styrkt kors och tvärs på en rad sätt med dokument m.m.

Till det hela har vi dessutom en massa vittnesmål från alla håll och kanter (även från nazisterna själva) om vad som hände, och det saknas cirka 6 mille judar. Ja listan kan fortsätta ett tag till.

Och vad säger då förintelseförnekarna?

Jo att det inte saknas 6 mille judar, men de kan inte på ett trovärdigt eller styrkbart sätt förklara att det.

De påstår att de saknade judarna deporterades vidare österut, men kan inte lägga fram minsta trovärdiga eller kontrollerbara bevis för detta.

Ja det är egentligen så att förintelse förnekarna hela tiden påstår en massa saker för att rädda sitt eget skinn och tro/åsikt, men aldrig lyckas få fram konkreta kontrollerbara bevis som håller för en granskning, eller som kan styrkas kors och tvärs på samma sätt som det som sägs i den officiella åsikten om förintelsen.

Många av förintelseförnekarnas viktigaste frontfigurer har gång efter annan beslagits med att förringa eller förvanska historiska kända fakta, med att ljuga om sina titlar och utbildningar, med att ha mängder av fejkade identiteter, med att ha kopplingar eller intressen i nynazism.

Så ja det ska inte vara svårt för en normalfrisk person att välja vad som har högst sannolikhet, vilket som kan styrkas bäst etc, man måste vara antingen nazze/smygnazze, komplett idiot och sannolikt judehatare, om man tycker att förintelseförnekarna har de starkaste bevisen, och tro att det beror på en enorm konspiration att den etablerade historieforskningen m.m. tror på förintelsen.....
2013-07-08, 18:18
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja varför väljer man att hålla förintelsen som ett historiskt accepterat faktum, alltså liera sig med den status förintelsen sedan länge nått p g a de mängder med allvarligt graverande omständigheter och indicier av alla de slag, som bildar en väv av röda trådar som i många fall kan styrkas kors och tvärs, och som sammantaget skapar bevis bortom allt rimligt tvivel.

När det finns förintelseförnekare som i 60 år påstått att detta inte stämmer, och att de har alla bevis för att det inte stämmer.

Ja, om vi då kikar på den officiellt accepterade åsikten om förintelsen.

Vi har ett uttalat hat mot judarna, aktiv uppvigling från de ledande i landet, fråntagande av en drös rättigheter för judarna, hot om jämmer och elände för att jaga många till att emigrera, sen kommer konfiskerning (ren och skär stöld) av judars egendomar, sen har vi pogromer, tvångsdeporteringar av judar till koncentrationsläger.

Sen börjar utrensningarna ta form med t ex insatsstyrkornas massavrättningar av judar i baltstaterna, vi har Wanseekonferensen där man talade rätt frispråkigt om vad som var att vänta för judarna, vi har dagböcker etc från ledande nazzar som mer eller mindre i klartext gör klart vad som sker eller kommer att ske med judarna.

Vi har rapporter från insatsstyrkorna om hur de samlat ihop människor och mördat den, noga listat män kvinnor barn partisaner och judar skilda åt, vi har nazzarnas egen uträkning att det fann 11 miljoner judar inom det av Tyskland kontrollerade området.

Vi har en radda dödsläger i vilka dödligheten var skyhögt högre än i alla andra koncentrationsläger eller ex. Gulag-lägren. Samtidigt hade man i t ex Auschwitz planlagt och beställt och fått levererat en enorm överkapacitet (ja sett till om det bara varit ett "oskyldigt" arbetsläger) på krematoriekapaciteten, som i slutänden ändå inte räckte till (till detta finns det intern dumumentation från SS med planer beställningar kravspecar och svar på leverantörens offereringar att det behövdes ännu mer, och detta hade inget att göra med tyfusepedemier att göra)

Och allt ovanstånde finns styrkt kors och tvärs på en rad sätt med dokument m.m.

Till det hela har vi dessutom en massa vittnesmål från alla håll och kanter (även från nazisterna själva) om vad som hände, och det saknas cirka 6 mille judar. Ja listan kan fortsätta ett tag till.

Och vad säger då förintelseförnekarna?

Jo att det inte saknas 6 mille judar, men de kan inte på ett trovärdigt eller styrkbart sätt förklara att det.

De påstår att de saknade judarna deporterades vidare österut, men kan inte lägga fram minsta trovärdiga eller kontrollerbara bevis för detta.

Ja det är egentligen så att förintelse förnekarna hela tiden påstår en massa saker för att rädda sitt eget skinn och tro/åsikt, men aldrig lyckas få fram konkreta kontrollerbara bevis som håller för en granskning, eller som kan styrkas kors och tvärs på samma sätt som det som sägs i den officiella åsikten om förintelsen.

Många av förintelseförnekarnas viktigaste frontfigurer har gång efter annan beslagits med att förringa eller förvanska historiska kända fakta, med att ljuga om sina titlar och utbildningar, med att ha mängder av fejkade identiteter, med att ha kopplingar eller intressen i nynazism.

Så ja det ska inte vara svårt för en normalfrisk person att välja vad som har högst sannolikhet, vilket som kan styrkas bäst etc, man måste vara antingen nazze/smygnazze, komplett idiot och sannolikt judehatare, om man tycker att förintelseförnekarna har de starkaste bevisen, och tro att det beror på en enorm konspiration att den etablerade historieforskningen m.m. tror på förintelsen.....

Grundpelaren i ett vetenskapligt förhållningssätt är att man betraktar all kunskap som ofullständig och provisorisk, att man ständigt söker ny kunskap och också omprövar gamla ”sanningar”. förintelsen är i det avseendet vetenskapens antites.

Kan du inte ta och berätta om din judiska bakgrund så var och en förstår den agenda du driver och vad den baseras på.
2013-07-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Grundpelaren i ett vetenskapligt förhållningssätt är att man betraktar all kunskap som ofullständig och provisorisk, att man ständigt söker ny kunskap och också omprövar gamla ”sanningar”. förintelsen är i det avseendet vetenskapens antites.

Kan du inte ta och berätta om din judiska bakgrund så var och en förstår den agenda du driver och vad den baseras på.

Det är just det den etablerade historieforskningen och vetenskapen gjort i fallet med förintelsen, omprövat det hela från krigets slut fram till nu vart efter ny info kommit fram och kunnat kontrollerats.

Jag har inte judiskt i mig vad jag vet, och jag skiter egentligen judarna. Det hela kunde lika gärna ha handlat om turkar tyskar indianer eller vad fan som helst, sanning och fakta är det enda som intresserar mig.

Jag försvarar lika gärna de vanliga tyskar som blev offer på olika sätt för den vansinniga naziregimen och dess brott mot mänskligheten, och då både sitt eget folk judar och andra.
2013-07-08, 19:47
Medlem
felias avatar
Citat:
Jag har inte judiskt i mig vad jag vet, och jag skiter egentligen judarna. Det hela kunde lika gärna ha handlat om turkar tyskar indianer eller vad fan som helst, sanning och fakta är det enda som intresserar mig.

Fast 2003 lät det annorlunda:

Citat:
Ni som tror att förintelsen, eller vad ni nu vill kalla den, inte ägt rum borde skämmas, men det är ni för dumma för att ens förstå. De teorier och lögner ni vräker ur er är en skymf och förödmjukelse för alla de som varit med om dessa grymheter som skedde i dessa läger under andra världskriget. Jag har personer i vår släkt som varit med andra världskriget, som suttit i dessa läger, några överlevde och som kan vittna om att det tyvärr var så hemskt som historien säger. Andra dog i just dessa gaskammare.

Dr Tinnitus

Du saknar trovärdighet så jag tänker inte ens bemöda mig med ditt babbel om vetenskapligheten i förintelsen.
2013-07-08, 20:11
Medlem
Citat:

Så det är till att byta ämne igen, och när argumenten tryter posta en indignerad pamflett? Detta börjar bli ett mönster; egentligen är det synd att ämnet för just denna tråd är så brett, för det gör det lätt för dig att slingra dig och hatta fram och tillbaka mellan olika "diskussioner inom diskussionen" allteftersom du blir vederlagd, och därmed slippa undan att erkänna att dina tidigare argument inte höll. Så var det med fotografiet, så är det nu med Pressac och hans gastäta dörrar. Sedan kan du ju alltid, som vi såg för ett par inlägg sedan, bekvämt hoppa in igen om ett par månader, kanske i debatt med någon annan, och låtsas som om det regnar och posta exakt samma saker som jag har tagit mig tiden att vederlägga i inlägg #2875. Vore det demoniska "Förintelseförnekare" som bar sig åt på det här viset skulle ramaskriet skrälla i öronen härifrån ända till Sodom och Gomorra vid Döda havets strand, men själv drar du dig inte för att nyttja dessa ohederliga "debatt"-tekniker . . . Fy tusan, måste jag faktiskt säga! Du är verkligen en sann farisé, Dr Tinnitus.

Men bara för att förtydliga: Backar du, Dr Tinnitus, från ditt tidigare påstående i inlägg #2865 att det finns bevis för massgasningar av människor i till exempel Auschwitz? Om du inte gör det, varför då? Har du invändningar i sak mot Mattognos argumentation, som jag hänvisade till? Är det för dig otänkbart att till exempel gastäta dörrar kan vara bra att ha inte enbart i ett rum där man gasar människor, utan även ett där man gasar löss? För du gillar ju annars att påminna oss om att det behövs mer gift för att ta död på dessa tuffa gynnare än på judar.

Ingen har någonsin i världshistorien kunnat visa på några hållbara bevis för att tusentals judar skall ha mördats med vätecyanid i gaskamrar. Inte Pressac, inte den kabbalistiskt beläste epigonen Van Pelt, inte heller Dr Tinnitus i denna tråd, som lutar sig mot de förstnämnda. Om sådana bevis existerar i något undangömt skrymsle är de tills vidare okända för mänskligheten. Allt som talar för gasningshypotesen är i dagsläget vittnesmål.

Kan någon presentera sådana bevis -- Bevis som håller för kritisk granskning och inte kräver tillkrånglade tolkningar för att säga det som Holocaust-industrin vill ha sagt -- så skall jag naturligtvis ge upp de tvivel som jag ansatts av sedan jag en gång i tiden började fråga mig vad de hemska "Förintelse"-berättelserna faktiskt bygger på i fråga om faktamässigt underlag. Men så länge inga sådana finns är tvivel högst legitima. Och allteftersom vittnesmålen dessutom visar sig falska eller orimliga glider den fritt tänkande långsamt men säkert närmare totalt avfärdande.

Citat:

Jag försvarar lika gärna de vanliga tyskar som blev offer på olika sätt för den vansinniga naziregimen och dess brott mot mänskligheten, och då både sitt eget folk judar och andra.

Så lät det inte förr om åren, gamle grymtare . . . :

https://www.flashback.org/showpost.php?p=355468&postcount=437
Citat:
Ni som tror att förintelsen, eller vad ni nu vill kalla den, inte ägt rum borde skämmas, men det är ni för dumma för att ens förstå. De teorier och lögner ni vräker ur er är en skymf och förödmjukelse för alla de som varit med om dessa grymheter som skedde i dessa läger under andra världskriget. Jag har personer i vår släkt som varit med andra världskriget, som suttit i dessa läger, några överlevde och som kan vittna om att det tyvärr var så hemskt som historien säger. Andra dog i just dessa gaskammare.

Så hur ligger landet? Har du påstått gasade judar i släkten eller inte? Är det inte ett hån mot dessa "hjältar och martyrer" i din stamtavla att du nu förtiger dem?

Du kan förstås ha en förklaring. Men efter att du nu redan så många gånger blivit beslagen med lögn och ohederlighet är det nog många som inte längre tror på overifierbara personliga påståenden från ditt håll. Oavsett vad du säger.

Själv finner jag det i vilket fall troligt att Dr Tinnitus oöverlagt talade sanning när han i affekt hävde ur sig sin tirad mot de sataniska "förnekarna" för ganska precis tio år sedan. En judisk koppling förklarar hans fanatiska engagemang i frågan och säregna benägenhet att alltid skälla alla motstånder för "nazister", "antisemiter" och liknande, tillika hans djupa motvilja mot att vi gojim synar i sömmarna hans folks förnämsta myt sedan Moses klöv Röda havet.

Men det skall förstås tilläggas att hans eventuella judiskhet inte har något med vederhäftigheten i hans argument (eller, vilket oftare är fallet, bristen på densamma) att göra. En ohederlig debattör blir varken mer eller mindre ohederlig av att råka tillhöra ökenguden Jahves utvalda folk.

Edit -- Såg nu att felia redan postat ett inlägg på delvis samma tema som andra delen av mitt eget. Men jag låter det nog ändå stå kvar, Tinnitus' tvetungade utsagor tål litet extra exponering.
Senast redigerad av Menschenkind 2013-07-08 kl. 20:17.
2013-07-08, 20:36
Medlem
Citat:
Det är just det den etablerade historieforskningen och vetenskapen gjort i fallet med förintelsen, omprövat det hela från krigets slut fram till nu vart efter ny info kommit fram och kunnat kontrollerats.---------------------
Som här t.ex. http://www.deathcamps.org/occupation/glaser.htm, där den tidigare dödssiffran för ihjälgasade ungerska judar kunnat sänkas från 400.000 till 320.000.

En intressant läsning som f.ö. bekräftar att endast de relativt få som vid ankomsten till Auschwitz bedömdes som arbetsföra registrerades. Resten, flertalet alltså, hamnade oregistrerade fortast möjligt i gaskammaren och sågs alltså aldrig mer. Det finns hur många vittnesmål som helst om detta.

Här är domen från den stora Auschwtzprocessen i Västtyskland 1963-1965:

"Case Nr.595
Crime Category: Mass Extermination Crimes in Camps, War Crimes, NS-Crimes in Detainment Centers
Accused:
Baretzki, Stefan Life Sentence + 8 Years
Bednarek, Emil Life Sentence
Boger, Friedrich Wilhelm Life Sentence + 15 Years
B., Johann Arthur Acquittal
Broad, Pery 4 Years
Capesius, Viktor 9 Years
Dylewski, Klaus Hubert Hermann 5 Years
Frank, Willi 7 Years
Hantl, Emil 3½ Years
Höcker, Karl 7 Years
Hofmann, Franz Josef Life Sentence
Kaduk, Oswald Life Sentence
Klehr, Josef Life Sentence + 15 Years
Mulka, Robert Karl Ludwig 14 Years
Sc., Willi Ludwig Acquittal
Scherpe, Herbert 4½ Years
Schlage, Bruno 6 Years
Sch., Johann Acquittal
St., Hans 10 Years
Court:
LG Frankfurt/M. 650820
BGH 690220
Country where the crime was committed: Poland
Crime Location: HS KL Auschwitz
Crime Date: 41-45
Victims: Jews, Prisoners, Gypsies, Civilians
Nationality: German, French, Greek, Dutch, Polish, Rumanian, Soviet, Czech, Hungarian
Agency: Detainment Center Staff KL Auschwitz
Subject of the proceeding: Gassing of hundreds of thousands of Jewish men, women and children who were deported from European states occupied by, or allied with Germany, to KL Auschwitz and killed in its gas chambers. Shooting of prisoners, Polish hostages and Polish civilians who were transferred to the camp for this purpose on orders of the Reich Security Main Office. Shooting, gassing and poisoning of thousands of Soviet POW's. Performance of medical experiments on prisoners, in part with fatal results. Killing of thousands of exhausted or ill prisoners by means of toxic gas or injections with Phenol. Fatal mishandling, shooting, hanging, drowning and burning alive of individual prisoners".

Anm. Norge med sina c.a 700 ihjälgasade saknas bland nationaliteterna.
2013-07-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Men om några Förintelseförnekare förfalskar bilder och videos så berörs du inte ett dugg?
Märkligt!

/VV

Bevisa gärna att bilden förfalskats av en revisionist tack.

För övrigt så fick Wallendy bilden från en av Pressacs böcker så det är alltså inget som han själv hittat på.
2013-07-08, 20:51
Medlem
Citat:
Dessa fotografier var besvärande för någon (gissningsvis en förnekare) som gjorde en uppförstorad kopia som han fotoshoppade vilt.

Se mitt inlägg 2891.

Citat:
Kopian spred sig som en löpeld på diverse förnekarsidor, men det uppmärksammades att det fuskats och debatten dör ut.

Den spreds för att den fuskats med när det uppenbara syftet var att avslöja bilder som det fuskats med. Om någon debatt dött ut så är det för att ni inte kunnat besvara detta.

Citat:
Bilden, ett av alla bevis för Förintelsen taget från Auschwitz, visar när Sonderkommando bränner kroppar utomhus.
Något som fö förnekarna hävdat är omöjligt!!

Ingen har någonsin sagt att människor inte brändes vid Auschwitz, den förekom en viss bränning av människor som dött i tyfus.

Hur vet du att de som bränns ska ha dött i gaskammaren och inte vara tyfusoffer? Hur bevisar den här bilden att de massbränningar som ni påstår ska ha inträffat ska ha existerat?

Citat:
Vi har alltså ett läger med mkt stor kremeringskapacitet, ja tom en rejäl överkapacitet, där förnekarna nu påstår att det är tyfusdöda kroppar som måste kremeras utomhus.
Jo tjena. Tror man på det tror man säkert på tomten också.

/VV

Kremerings kapaciteten var olika vid olika tidpunkter. Det fanns långa perioder i lägrets historia då krematorierna var ur funktion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in