2018-11-21, 12:52
Medlem
Kanske inte helt relevant men någon som har koll på hur lönen ser ut för de som jobbar på skatteavdelningen hos exempelvis Big 4?
Citera
2018-11-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddalfen1
Kanske inte helt relevant men någon som har koll på hur lönen ser ut för de som jobbar på skatteavdelningen hos exempelvis Big 4?

Beror lite på din nivå men de jag känner inom skatt har en grundlön på mellan 30 och 40 tkr i månaden. Sen har alla övertidsersättningar. Misstänker att lönen stiger ovan detta med ålder och tid inom yrket.
Citera
2018-11-23, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokslutsdisponent
Beror lite på din nivå men de jag känner inom skatt har en grundlön på mellan 30 och 40 tkr i månaden. Sen har alla övertidsersättningar. Misstänker att lönen stiger ovan detta med ålder och tid inom yrket.

Vet du om det är vanligast med en examen inom juridik eller ekonomi bland de anställda på avdelningarna?
Citera
2018-11-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokslutsdisponent

Va. Övertidsersättningar på Big4?
Det får du gärna visa källa på då de är ökända för att ha oreglerad arbetstid.

Det är väl snare hårt slit till en skitlön osm sen ökar snabbt när man visar dig kuna dra in pengar till firman? I mitt yrke har vi oftast haft en av Big4 inne två gånger per år och det ger verkligen uttrycket "slita hund" ett ansikte.
Och sen är de blivit äldre och duktiga "fat cat" som drar in mycket pengar på juniorernas slit
Citera
2018-11-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddalfen1
Vet du om det är vanligast med en examen inom juridik eller ekonomi bland de anställda på avdelningarna?

Alla jag känner på skatt är jurister. Det verkar vara en lite mindre tydlig trappa där än på revision t.ex.
Citera
2018-12-02, 20:44
Medlem
Hur ser det ut om man erbjuds arbete på en Big4 byrå (utan övertidsersättning) till hösten 2019 redan nu och tackar ja för att i ett senare skede upphäva den anställningen och tacka ja till en annan big4 byrå som har övertidsersättning, även det med start hösten 2019?
Citera
2018-12-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syndikat1
Hur ser det ut om man erbjuds arbete på en Big4 byrå (utan övertidsersättning) till hösten 2019 redan nu och tackar ja för att i ett senare skede upphäva den anställningen och tacka ja till en annan big4 byrå som har övertidsersättning, även det med start hösten 2019?

Har skrivits om tidigare i tråden.
Citera
2018-12-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrobot
Har skrivits om tidigare i tråden.
Försökte söka, men då tråden är 165 sidor är det lite svårt att hitta. Vad sades tidigare då?
Citera
2018-12-02, 23:01
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Rent juridiskt gäller uppsägningstiden i ditt anställningsavtal. Om du t.ex. skriver på ett anställningsavtal där uppsägningstiden är 1 månad, och det är 3 månader till tillträdesdatumet för tjänsten kan du riva avtalet utan problem fram till att det är 1 månad kvar till tillträdesdatumet. Skulle du säga upp avtalet dagen innan tillträdesdatumet skulle arbetsgivare i princip kunna tvinga dig att arbeta under hela uppsägningstiden, men i praktiken gör man ju sällan det. Framförallt inte om yrket kräver en viss inskolning. Lite skillnad mot att jobba på ICA där en erfaren kassör bara kan gå rakt in och jobba första anställningsdagen. En sak jag tycker du ska tänka på är den moraliska aspekten i att skriva på för ett bolag och sedan riva det avtalet bara för att du får ett bättre erbjudande. Sådant sprider sig snabbt i branschen och är inte speciellt meriterande om man säger så. Då är det bättre, tycker jag, att vara öppen och säga att du behöver X antal dagars betänketid.

Här är har du det som tidigare skrivits om ämnet.
Citera
2018-12-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danthepancake
EY, PwC och KPMG har övertidsersättning. Deloitte har någon form av bonussystem baserat på antal övertidstimmar men vad jag förstått det som så är det systemet riktigt dåligt då det är svårt att nå upp till de timmar som faktiskt krävs.

På Deloitte går nya assistenter in på 28 500 kronor i Stockholm. Någon tusenlapp lägre i Göteborg.
Bonus når i stort sett alla, redan år 1. 50%-400% av månadslön beroende på nivå.
GT har högre ingångslön, ey, pwc och kpmg lägre ingång men övertidsersättning.
Citera
2018-12-17, 21:18
Medlem
Tjena! Tack för en grym tråd!

Förstår att det troligen skrivits om tidigare i tråden (läst en stor del av den), men eftersom den är så lång är det rätt svårt att hitta. Hur ser möjligheterna ut för att gå vidare till Management Consulting efter man jobbat som revisorsassistent i 1-2 år? Både internt, och externt på marknadsledande firmor?

Edit: Kan även tillägga att jag själv just fått en tjänst som revisorsassistent på Big4 i Stockholm. Mitt mål är inte att byta från revisionsbranschen men är bara intresserad av att se vad det finns för möjligheter.

Tack på förhand!
Senast redigerad av ARKJ 2018-12-17 kl. 21:36.
Citera
2018-12-18, 23:08
Medlem
danthepancakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 690
På Deloitte går nya assistenter in på 28 500 kronor i Stockholm. Någon tusenlapp lägre i Göteborg.
Bonus når i stort sett alla, redan år 1. 50%-400% av månadslön beroende på nivå.
GT har högre ingångslön, ey, pwc och kpmg lägre ingång men övertidsersättning.

Hm, vad har du fått 28k ifrån? Genuint nyfiken då jag känner folk som gått in på Deloitte Stockholm som revisorsassisyent med 30k.

28k får man på PwC/ey och då inklusive övertidsersättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in