2017-09-24, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Pellets har 8 konton! Be honom fixa det åt dig!
Registrera ett av de kostar inget så det är lätt ordnat!

Eller så är det er uppgift att styrka era ord.
Sen så kan pellets inte visa på hur mycket du betalat in kontra fått tillbaka och du lär inte våga visa dina siffror då du har betalat in så mycket mer än du någonsin kommer få tillbaka..
Senast redigerad av mickell 2017-09-24 kl. 15:50. Anledning: Autokorr
Citera
2017-09-24, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Ni inser inte hur korkade ni är?

Ni klappmongon påstår alltså att..

Om ett klappmongo vecka 1 fyller upp 11/11 ben med "Booked Units" så ska klappmongot få
9$ + 15$ + 21$ (i.e. 45$) på ett bräde? Då är ni klappmongon mer korkade än jag någonsin trodde....

Du har inte insett hur det hänger ihop med tillkomst och beräkning av raderna. Varje ny rad innebär en dubblering för att redovisas som klar. Varje rad adderas med föregående rads antal som ger nya radens balans.

De NOLLSTÄLLS aldrig, däremot kan de stå still på sin senaste beräkning (tex 5-5) länge och då sker inget.Det är ju därför vi pratar om 3-5 år för en Units totala utveckling.

Units balans går enbart mot sin bonus oavsett du tror det eller ej!
Det har inget med BERÄKNINGARNA att göra, de måste ju göras för att vi ska få veta om en Unit kommit till nästa nivå eller inte.

De kunde likaväl gjort dessa beräkningarna varje dag eller en gång i månaden!

Endast beräkningar för att systemet ska veta vad som skett under veckan.

Du får utbetalt för varje rad EN gång. Skulle du i praktiken gå från 0-0 till 25-25 vid en beräkning så får du för ALLA dessa steg samtidigt. Detta sker dock inte i praktiken i de Nationella systemen då det oftast går 10-30 veckor mellan de olika raderna.

Men för att du ska förstå vad det är du sitter och missförstår:

Rad 0 = Din placering av 1 Unit = 0 i balans
Rad 1 = dubblering, dvs 2 nya tillkommer, 1 vänster + 1 höger = 1-1 i balans = (1-1 i KP) = 0 kr
Rad 2 = dubblering, dvs 4 nya tillkommer, 2 vänster + 2 höger = 3-3 i balans = (3-3 i KP) = 57 kr
Rad 3 = dubblering, dvs 8 nya tillkommer, 4 vänster + 4 höger = 7-7 i balans = (5-5 i KP) = 95 kr + BUx1

Observera nu vad som sker vid utbetalningarna:

Rad 4 = dubblering, dvs 16 nya tillkommer, 8 vänster + 8 höger = 15-15 i balans = (10-10 +15-15 i KP) = 133+209 kr + BU x 2
Rad 5 = dubblering, dvs 32 nya tillkommer, 16 vänster + 16 höger = 31-31 i balans = (20-20 +25-25 + 30-30 i KP) = 247+304 kr + BU x1
Rad 6 = Kräver endast 4 + 4 för att få 35-35 = Bonus 3800 kr = denna Unit är nu förbrukad!

Om din Unit är i någon av de 47 Nationella systemen tillhör de Units som tillkommer bakom din någon annan som också placerat Units i det systemet.

Om din Unit är i din Personliga Balans tillhör de Units som tillkommit antingen dig själv eller någon i ditt nätverk som valt att bli Lyconetare.

Units kan inte bara raderas ur systemet, de ägs av någon. Förstår du det så förstår du också varför du är helt fel på det!
Citera
2017-09-24, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Eller så är det er uppgift att styrka era ord.
Sen så kan pellets inte visa på hur mycket du betalat in kontra fått tillbaka och du lär inte våga visa dina siffror då du har betalat in så mycket mer än du någonsin kommer få tillbaka..
1. Det är inte min uppgift. Vill Pellets ha något får han fixa det! Han har möjligheten!

2. Om jag idag satsar 100000 kr i något jag förväntar ger vinst om 5 år så är jag givetvis 100000 kr minus idag. Din påstående är ganska korkad.
Citera
2017-09-24, 17:52
Medlem
Citat:
Text som inte har någon betydelse eftersopm länk och/eller dokumentation fortfarande saknas

Citat:
1. Det är inte min uppgift. Vill Pellets ha något får han fixa det! Han har möjligheten!

2. Om jag idag satsar 100000 kr i något jag förväntar ger vinst om 5 år så är jag givetvis 100000 kr minus idag. Din påstående är ganska korkad.

1) https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Där är länken som visar på att mina påståenden är korrekta.

Sidan 11 - "The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period. "

Nu är det ni klappmongon som skall bevisa att den länken är fel och att texten har ändrats på sådan sätt att man beräknar bonus på annat sätt.

Det åligger alltså er klappmongon att bevisa att ni har rätt - det är inte vi som skall bevisa att ni har rätt.

Du (precis på sedvanligt klappmongo sätt) misslyckades förra gången med länken som aldrig fungerade - det är bara att lägga upp bevisen iform av Kompensationsplanen eller annan dokumentation som bevisar erat påstående.
Citera
2017-09-24, 18:58
Medlem
Citat:

Det är er uppgift att länka upp det ni påstår..

Nu har väl ändå du varit med några år..
Men la du nyligen in 100k så grattis haha
Citera
2017-09-24, 21:15
Bannlyst
Citat:
1) https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Där är länken som visar på att mina påståenden är korrekta.

Sidan 11 - "The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period. "

Nu är det ni klappmongon som skall bevisa att den länken är fel och att texten har ändrats på sådan sätt att man beräknar bonus på annat sätt.
Ingen har sagt att din länk inte är rätt. Det är bara du som inte förstår att det du fått för dig inte är rätt.
Du har hängt upp dig på orden CALCULATED och WITHIN!

Calculate = beräkna
Whitin = inom

Vad som sker är helt enkelt att en gång per vecka BERÄKNAR (TILLDELAR) systemen den nya balansen till samtliga Units. Beräkningen (tilldelningen) baseras på vad som tillkommit INOM den senaste veckan.

Nästa beräkning sker i natt om exakt 4 timmar. Imorgon är det måndag och då redovisas de nya balans beräkningarna. Vissa Units förblir oförändrade medan andra kliver upp ett steg till nästa rad.

INGA NOLLSTÄLLS!

Fick din Unit 3-3 för tex 20 veckor sedan så är nästa rad 5-5 i KP utdelningsplan. Din Unit behåller sin balans tills nästa rad uppnås!

Det är detta som du protesterar mot!
Sluta hänvisa till orden calculate som om det betyder NOLLSTÄLLA.

Den svenska skriver samma sak, ingen skillnad! Problemet är inte vad som skrivs utan vad du tycker att det betyder och innebär.

Fortsätt tyck vad du vill. Försökte förklara för dig i förra inlägget hur balansen sker på riktigt.

Men en sak Pellets: om vi låtsas att du har rätt och jag kan få utdelning på rad 25-25 varje vecka så får jag alltså 304 kr / vecka.
Efter 10 veckor har jag fått 3040 kr
Efter 20 veckor har jag fått 6080 kr

Helt plötsligt är ju Bonusen på 3800 kr
ointressant!

På bara en Unit dessutom!

Inser du inte att du argumenterar mot din egen vinning med ditt resonemang!

Pajas!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-24 kl. 21:57.
Citera
2017-09-24, 21:52
Medlem
Citat:
Text som inte har någon betydelse eftersom länk fortfarande saknas

Klappmongo igen - ingen länk , igen - på sedvanligt klappmongo sätt...

"The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period."

"The Balance Commission räknas ut en gång i veckan baserat på antalet Units bokade inom beräkningsperioden"

Ordet "Tilldelar" finns inte - bara i eran klappmongo hjärna eftersom länk fortfarande saknas.
Ordet "Systemen" finns inte - bara i eran klappmongo hjärna eftersom länk fortfarande saknas.

Fortfarande så beräknas Balance Commission och Balance Bonus en gång i veckan baserat på antalet bokade units under den veckan - inte före , och inte efter.

Din mening "Fick din Unit 3-3 för tex 20 veckor sedan så är nästa rad 5-5 i KP utdelningsplan. Din Unit behåller sin balans tills nästa rad uppnås!" får nämligen följande innebörd...

"Ett klappmongo kan endast få 9+15+21+33+39+48 (165$) i Balance Commission - sedan går det inte att få mer i Balance Commission - dock kommer du SSSNNNAAARRRRTTT att få 600$ ytterligare i Bonus men sen blir det inte mer...."
Citera
2017-09-24, 21:59
Bannlyst
Citat:
Klappmongo igen - ingen länk , igen - på sedvanligt klappmongo sätt...
Behövs ingen ny länk! Det är inte vad du behöver!
Citera
2017-09-24, 22:04
Bannlyst
Citat:
Fortfarande så beräknas Balance Commission och Balance Bonus en gång i veckan baserat på antalet bokade units under den veckan - inte före , och inte efter.
Det är ju vad vi sagt hela tiden. Var vi går isär är ju i ditt påstående att balansen NOLLSTÄLLS en gång per vecka!

Var i den meningen finns ordet NOLLSTÄLLS?

Beräkna = beräkna balansen utifrån senaste veckans tillkomst av Units. Därefter redovisas detta på måndagar. Inte NOLLSTÄLLA!
Citera
2017-09-24, 22:09
Medlem
Citat:
Behövs ingen ny länk! Det är inte vad du behöver!

Citat:
Det är ju vad vi sagt hela tiden. Var vi går isär är ju i ditt påstående att balansen NOLLSTÄLLS en gång per vecka!

Var i den meningen finns ordet NOLLSTÄLLS?

Beräkna = beräkna balansen utifrån senaste veckans tillkomst av Units. Därefter redovisas detta på måndagar. Inte NOLLSTÄLLA!

VART I KOMPENSATIONSPLANEN FRAMGÅR DET ATT MAN FÅR RÄKNA UNITS BOKADE INNAN BERÄKNINGSPERIODEN.

Så nog fan behövs det en länk era klappmongon!!!
Citera
2017-09-24, 22:34
Bannlyst
Citat:
VART I KOMPENSATIONSPLANEN FRAMGÅR DET ATT MAN FÅR RÄKNA UNITS BOKADE INNAN BERÄKNINGSPERIODEN.

Så nog fan behövs det en länk era klappmongon!!!
BERÄKNA skiljer sig från ordet RÄKNA!

Det är ju här du tappar bort dig fullständigt.

Det är två ord med helt olika innebörd!

Du tror alltså att BERÄKNA betyder att du bara får RÄKNA de Units som tillkommit INOM perioden för BERÄKNING?

Fasen inte konstigt det klickar i ditt huvud!

Så alla Units som tillkommer vecka 38 försvinner/går upp i rök i vecka 39?
Är det du försöker påstå?

Om jag placerar en Unit ikväll innan beräkningen börjar hamnar den bakom någon annans Unit och kanske blir den som ger denne personens Unit sista för 3-3. Om en vecka så menar du att min Unit försvinner ur balansen?

En gång inplacerad så förblir den där och fyller upp en balans bakom en annan Unit!

(Annars försvinner mina Units efter en vecka också!)

Punkt slut!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-24 kl. 22:42.
Citera
2017-09-24, 22:36
Bannlyst
Pellets: hur går det med att få liv i dina gamla mailkonton?
Hur blev det med svaret från Skatteverket?

Lögnare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in