Citat:
Ursprungligen postat av
Gromgutten
Alla aktiviteter som initieras av Lyoness i alla dess former är førbjudna. Eventuellt kan nu gällande beslut ändras om Lyoness-gruppens øverklagande går igenom.
Jag läser det som att føretag som accepterar att ge rabatt till någon som kommer med ett Lyonesskort nu inte riskerar något annat än dåligt rykte om denna rabatt kopplas till just Lyoness. De slipper dock betala något till Lyoness på toppen eftersom Lyoness nekas ta enot betalning før sin førbjudna verksamhet.
Jag förstår, men ändå inte. Skulle t.ex.
Intersport få näringsförbud är det lätt. Skulle de öppna en affär är det bara att gå in och stänga. Men Lyoness ser lite annorlunda ut. Att folk samlas och investerar i moln utomlands borde inte vara ett juridiskt hinder, eller (förutom att de är korkade och tror sig kunna tjäna pengar)? Däremot, som du säger, borde de INTE kunna knyta norska företag till sig samt dela ut kort och länka på hemsidan. Som jag förstår får norska medlemmar klara sig utan den inhemska marknaden, i annat fall köra på som vanligt.
Oavsett är det bra. Fler länder borde ta efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Petter100
hur faen kan det være svårt og forstå norsk all tid jeg forstår svenska ..
Eh...? halv sju?
Jodå, jag förstår - men det tar tid att läsa. Jag har mycket lättare för danska, men det kan snarare bero på mitt geografiska ursprung.