2017-09-13, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Väldigt mycket eftersom ordet lögn är frekvent återkommande i dina egna inlägg! Du påstår alla andra ljuger men rör till det enormt för dig själv!

Har du inga lösenord kan du inte ta bort dem! Är det anledningen så fixar du lätt nytt lösenord!
Lögn igen!
Nej -

1) Marknadsföring har du fått förklarat för dig
2) Min mail har du fått förklarat för dig

Så åter igen - ingen lögn har skett från min sida - oavsett vad du eller annat klappmongo tycker och tänker.
Det jag skriver är som det är och inget påhitt.

Citat:
Ja, där kom den! Helt menigslöst försvar från din sida:
1. Du är helt anonym eftersom du fejkade dem!
2. Om du inte använder dem (inga pengar eller Shoppingpoints innestående) så har du inget att förlora på att Lyoness ev skulle radera dem! Bara fixa nya "fejk" konto isåfall!
Alltså inget att förlora, bara allt att vinna!

Dessutom så ber jag inte om kontonas inloggnam/ lösen utan vilket ID nr dessa konto har!
Eftersom du inte förstod det så har du troligtvis inga konto alls! Du borde förstått det isåfall!

Men stackars klappmongo - jag kommer inte att lämna ut mina kontons ID nummer till någon.
Däremot så skapade jag dessa INNAN Lyoness gjorde om med Lyconet då det bara var att slå in nummer "1" som referens för att skapa alla användare.

Detta finns längre bak i tråden av mig (2014 - isch?)

Citat:
Du har helt enkelt ljugit och kan nu inte visa några ID och kör därför med "ni först, ni får inget förrän jag fått!" Patetiskt!

Visa ett (1) enda av dessa fejkade konto ID (046.000.xxx.xxx), räcker med att du skriver det här! Tills du avstår från det är du enbart en patetisk lögnare!
Nej - för åter igen - ni klappmongon får ingenting av oss - förrens ni levererar det vi begärt sedan tråden startade

Citat:
Kompensationsplanen, läs pärm till pärm!
Fel - det är det vi gjort - det är det vi kommenterat och då skriker alla klappmongon att vi har fel.
Sedan vägrar ni klappmongon att säga var i KP som era påståenden backas upp med fakta.

Citat:
Så att du ska påstå de är fejkade? Vad är poängen med det?
[/quote]
Nej ditt klappmongo.
Är det fejkat så kommer det att märkas - om det är riktigt kommer det att märkas och då står vi för det.
Men ni klappmongon har fortfarande inte levererat ett skit under hela tråden.

Så länge ni klappmongon inte levererar ett skit - kommer ni klappmongon att få skit och bli påhoppade konstant.
Citera
2017-09-13, 08:27
Medlem
Citat:
Här har det från er sida vilt diskuterats och gjorts påpekanden om personers "bristande trovärdighet". Då är det rimligt att tillåta samma argumentering av alla.
Pellets har gång efter annan ljugit (fortsätter förneka) samtidigt som han stolt proklamerar alla andra gör det.

1. Nu var det ju Pellets som startade fokuseringen på antalet konton och när detta diskuterades tidigare ansåg du inte det var irrelevant!

2. Bevisbördan lägger ni stor vikt vid.

Så, jo, det är av stor anledning Pellets behöver "bevisa" att han inte ljuger, framförallt kring sina påstådda Lyoness ID.

Det är det enklaste i världen att göra, bara skriv ner de 8 nr (046.000.xxx.xxx) som dessa "fejkade" konton har så är saken ur världen.

Han avslöjar inte sig själv och riskerar inte något överhuvudtaget om det nu är sant! Bara allt att vinna på detta "krav"!

Han kan inte eftersom han har inga fejk konton = Pellets är bevisat en patetisk lögnare som dessutom behövde 28 mail konton till "diverse skit"! 28!!!

Att du nu försvarar Pellets beror på att du inser han har gjort bort sig i denna fråga!
Stackars klappmongo

Jag har inte gjort bort mig någonstans

Du har fått svar på när jag skapade "mina användare" - du har fått svar IGEN (Står längre bak i tråden) när dessa skapades och vilket referensnummer som då användes.

Men jag borde tänka mig för gällande flashbacks regler om anonymitet om jag var du...

ID Nummer på Lyoness/Lyconet är unikt och kan således härröra till en individ.

Och åter igen - är det någon som gör bort sig så är det du och alla andra klappmongon som inte levererar det som vi bett om sedan tråden startade.

Frågan om mina 8 konton är faktiskt en bisak i sammanhanget.

Desto viktigare är at ni klappmongon visar i Kompensationsplanen att det ni försöker hävda är sant.

"Köp en värdecheck för 475:- och du är garanterad en Bonus på 3800:- om 3-5 år bara genom att sitta på sofflocket" -> Visa EXAKT vart detta (Bland annat) framgår i Kompensationsplanen
Citera
2017-09-13, 08:48
Medlem
Citat:
Här har det från er sida vilt diskuterats och gjorts påpekanden om personers "bristande trovärdighet". Då är det rimligt att tillåta samma argumentering av alla.
Pellets har gång efter annan ljugit (fortsätter förneka) samtidigt som han stolt proklamerar alla andra gör det.

1. Nu var det ju Pellets som startade fokuseringen på antalet konton och när detta diskuterades tidigare ansåg du inte det var irrelevant!

2. Bevisbördan lägger ni stor vikt vid.

Så, jo, det är av stor anledning Pellets behöver "bevisa" att han inte ljuger, framförallt kring sina påstådda Lyoness ID.

Det är det enklaste i världen att göra, bara skriv ner de 8 nr (046.000.xxx.xxx) som dessa "fejkade" konton har så är saken ur världen.

Han avslöjar inte sig själv och riskerar inte något överhuvudtaget om det nu är sant! Bara allt att vinna på detta "krav"!

Han kan inte eftersom han har inga fejk konton = Pellets är bevisat en patetisk lögnare som dessutom behövde 28 mail konton till "diverse skit"! 28!!!

Att du nu försvarar Pellets beror på att du inser han har gjort bort sig i denna fråga!

Det kanske är dax för dej att backa upp ditt påstående att ditt bolag pga lyo bibehållit en omsättning i en branch som backat med annat än tomma ord. Som företagare bör du kunna visa på att du inte bara sitter och hittar på.

Lite tragiskt är det att ni inte kan backa upp något som har med lyo att göra med annat än tomma ord och lögner....

Kanske är dax att ni lägger ner era inbetalningar till detta dömda snöbolls system och växer upp istället.
Citera
2017-09-13, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Så åter igen - ingen lögn har skett från min sida - oavsett vad du eller annat klappmongo tycker och tänker.
Det jag skriver är som det är och inget påhitt.
Citat:
Men stackars klappmongo - jag kommer inte att lämna ut mina kontons ID nummer till någon.
Däremot så skapade jag dessa INNAN Lyoness gjorde om med Lyconet då det bara var att slå in nummer "1" som referens för att skapa alla användare.

Detta finns längre bak i tråden av mig (2014 - isch?)
Är du fullständigt bakom flötet? Ingen lögn?
Försöker du nu påstå att du skapade dina "fejkade" konton redan 2014 och inte 2017?
(Alla ID har 046.000.xxx.xxx oavsett de skapades där 046 är landskod för Sverige!)

Du skrev ju följande 2017-02-06:
Citat:
Jag har skapat 14 medlemmar i helgen med olika namn o.s.v.....
Länka gärna och förklara sedan varför du 2017-02-06 skrev att du då precis skapat dessa konton om det var redan 2014!
Har du glömt det nu igen eller?

Citat:
Du har fått svar på när jag skapade "mina användare" - du har fått svar IGEN (Står längre bak i tråden) när dessa skapades och vilket referensnummer som då användes.
Är det 2014 -isch eller 2017 -isch?

Citat:
Jag har inte gjort bort mig någonstans
Jo, ganska rejält också för nu blev din soppa bara värre!
Inser du inte att du bara gör det värre för dig med dina patetiska lögner? Bara sluta, ingen tror dig när du försöker "reparera" din lögn om dina konton!
Du lägger bara fler lögner till raden av patetiska försök att rentvå dig här

Det är kört i det avseendet!

Citat:
Men jag borde tänka mig för gällande flashbacks regler om anonymitet om jag var du...

ID Nummer på Lyoness/Lyconet är unikt och kan således härröra till en individ.
Nja, Pellets, kanske du som bör tänka till lite nu innan du fortsätter:
1. Du kan enbart ha ett (1) Lyoness konto per person! Inte 14 eller 8!
2. Dina Lyoness konton är ju enligt dig "fejkade" och därmed inte möjliga att spåra till en fysisk person!

Så eftersom dina konton är "fejk" finns det därmed ingen möjlighet att avslöja din identitet!
Mycket dåligt försök slippa undan med att uppge dina "fejk konto"!

Däremot så vill Mickell att jag ska "outa" mitt företag och därmed röja min identitet! Är det någon som borde tänka i de banorna är det din polare Mickell!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-13 kl. 12:04.
Citera
2017-09-13, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Det kanske är dax för dej att backa upp ditt påstående att ditt bolag pga lyo bibehållit en omsättning i en branch som backat med annat än tomma ord. Som företagare bör du kunna visa på att du inte bara sitter och hittar på.
Säger som Pellets: du kanske ska tänka dig för med anledning av Flashbacks regler för att försöka röja någons anonymitet i forumet!

Ge mig ett skäl till att jag ska röja min identitet för dig som väger tyngre än risken att få dig efter sig!
Du är ju en person som erkänt sig suttit i fängelse för olaga hot mot annan person!
Det är ju hot i "Högre Skolan" som krävs för det!
Känns som mindre lockande att avslöja mig för dig!
Citera
2017-09-13, 15:07
Medlem
Citat:
Säger som Pellets: du kanske ska tänka dig för med anledning av Flashbacks regler för att försöka röja någons anonymitet i forumet!

Ge mig ett skäl till att jag ska röja min identitet för dig som väger tyngre än risken att få dig efter sig!
Du är ju en person som erkänt sig suttit i fängelse för olaga hot mot annan person!
Det är ju hot i "Högre Skolan" som krävs för det!
Känns som mindre lockande att avslöja mig för dig!

Kan du inte bevisa att ditt företag går så bra som du säger så kan du vara tyst.

Vi vet redan att någon större handel inte pågår inom lyoness så det vore väldigt konstigt om just ditt företag skulle vara ett undantag.
Vilket det tydligen inte är för då skulle du lätt visat upp siffrorna utan att blinka.
Citera
2017-09-13, 15:57
Medlem
Citat:
Är du fullständigt bakom flötet? Ingen lögn?
Försöker du nu påstå att du skapade dina "fejkade" konton redan 2014 och inte 2017?
(Alla ID har 046.000.xxx.xxx oavsett de skapades där 046 är landskod för Sverige!)

Du skrev ju följande 2017-02-06:

Länka gärna och förklara sedan varför du 2017-02-06 skrev att du då precis skapat dessa konton om det var redan 2014!
Har du glömt det nu igen eller?

Är det 2014 -isch eller 2017 -isch?

Jo, ganska rejält också för nu blev din soppa bara värre!
Inser du inte att du bara gör det värre för dig med dina patetiska lögner? Bara sluta, ingen tror dig när du försöker "reparera" din lögn om dina konton!
Du lägger bara fler lögner till raden av patetiska försök att rentvå dig här

Det är kört i det avseendet!

Nej - Nu förklara jag en gång för alla så att till och med ett klappmongo som du förstår...

Runt 2014 när jag började i denna tråd - så kom EXAKT samma argument från er klappmongon..
"Bli medlem så får du se själv"

Visst , jag testade - men eftersom du då var tvungen att ha en "refferal member" så gick det inte att skapa en användare...

Det jag gjorde då var extremt enkelt - jag slog in nummer "1" som "refferal member" och skapade en användare - och jag fortsatte processen 14 gånger (Och här om det var 13 eller 15 har faktiskt ingen betydelse) - Betydelsen är att det inte fanns NÅGON som helst check för att en medlem faktiskt är en existerande person.

Och hur ID nummrena ser ut nu har jag ingen kolla på eftersom jag inte har någon anledning att logga in igen - men när jar registerarade var medlemsnumret inte 046 för Sverige utan endast ett helt nummer...

Just nu har jag exakt 8 mailkonton kvar som jag använder - 6 av dessa till klappmongo verksamhet - registreringar på konstiga sidor som jag bara vill in och kolla vad dessa är faktiskt för något - men som inte skall finnas i min vanliga mail.

Så - Då har du fått ditt argument krossat nu och kan skippa skitsnacket om mina användare på Lyoness - jag tänker heller inte ge mina ID nummer på Lyoness eftersom
INGET av er klappmongon levererat vad vi begärt - och kom ihåg nu ditt klappmongo - vi frågade först...

Citat:
Nja, Pellets, kanske du som bör tänka till lite nu innan du fortsätter:
1. Du kan enbart ha ett (1) Lyoness konto per person! Inte 14 eller 8!
2. Dina Lyoness konton är ju enligt dig "fejkade" och därmed inte möjliga att spåra till en fysisk person!

Så eftersom dina konton är "fejk" finns det därmed ingen möjlighet att avslöja din identitet!
Mycket dåligt försök slippa undan med att uppge dina "fejk konto"!

Däremot så vill Mickell att jag ska "outa" mitt företag och därmed röja min identitet! Är det någon som borde tänka i de banorna är det din polare Mickell!
Så åter igen ditt klappmongo

Nej - du får inget medlemsnummer eftersom vi fortfarande väntar på att ni skall förklara
- VART i kompensationsplanen det visas i text att ett köp av en värdecheck kommer att generera en bonus på 3800:- (Om 3-5år...)

Och svar som "Läs själv" - "Det står i den" - "Gå på möte" - räcker alltså inte...

Stackars klappmongo som inte inser att allt förtroende för Lyoness blir helt borta med era inlägg...

Apropå Klappmongon och gamla inlägg...

Du och alla andra klappmongon kan ju läsa följande inlägg

(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

Fortfarande enda bildbeviset som kommit - som visade på 1,14% Cashback.
Dessutom höll detta klappmongo på att jiddra om att "Statoil" hade samrbete medans t.o.m. deras VD och ekonomiavdelning svarade motsatsen.
Och en annan kommentar av klappmongot som du och alla andra klappmongon bör läsa...
"Dessutom kommer inte alla konsumenter använda kortet vi räknar med 20% ska ha det år 2020. "

Känns kommentarerna igen? Återkommande? Har något blivit sanning?
Nä - just det

Så ni kan gå och gömma er bakom er sten och sitta och tokrunka till era siffror
Citera
2017-09-13, 18:02
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickell
Du kan inte köpa en porsche i Polen, kanske en rattmuff med porsche logga men sen tar det stop, iaf om du vill använda ditt lyo kort (efter att ha skaffat ett).

Citat:

400 butiker (-isch) som accepterar kortet i Sverige - och siffran är konstant sedan 2014 - och inget klappmongo undrar vad som händer och varför företaget Bluff & Båg inte lyckas få med (Läs: Lura) fler företag i cirkusen?

Läste på sidan igår och då var det drygt 444 anslutna butiker. Gick även tillbaka i tråden (till 2014) där en påhejare av konceptet nämnde siffran 460 så på tre år har man tappat drygt 16 butiker?

Hursomhelst, och jag skriver detta som någon som letar efter cashback-alternativ som komplement till de etablerade aktörerna, för att fatta det hela kort. Rätta mig om jag har fel men har jag förstått saken rätt att jag som konsument först måste lägga ut nästan 10.000:- SEK innan jag kan få ta del av själva cashback-kortet som bonusarna sedan skall ticka in från? Jag skriver av anledning att ett återkommande tema från de som använder korten jämför systemet med aktier vilket ju är hårresande i sig iom att det är i bästa fall olika sorters värde på att handla 10.000 SEK i aktier och 10.000 i "shopping". Man kan säga att jag gör en i sammanhanget ren brakförlust redan innan jag kan börja få cashbacks eller bonusar. Sedan är bonusarna avhängda att jag trummar ihop ett gäng för att shoppa loss på exempelvis Krokslätt livs (och givetvis också att jag själv reser de 9-10 milen för att handla där)?

Det är så jag uppfattat huvudbitarna ur tråden. Försökte läsa lyoness femsidiga villkorsmanual men fick bara huvudvärk.
Citera
2017-09-13, 19:37
Medlem
Det är ett ett sundhetstecken att få ont i huvudet av psudocompliance och kompplaner (som inte sällan hinner förändras innan du hinnit igenom halvägs)

Det är bara att gratulera , dina kromosoner är hela och du är inget klappmongo

I och med att du inte är ett klappmongo, de lider allt som oftast av en strulig bakgrund med både prickar i brottsregistret såväl som taskig kredit, smslånen de tog och inte kunde betala tillbaks när den förra "investeringen" i en ponzi/cykler/pyramid inte föll ut,

för alla andra finns ju lite klassiska kort här att välja på
https://www.thesimpledollar.com/best...-credit-cards/

Alltid lika intessant att höra varför inte detta fantastiska lyoness helt enkelt ber banken om säg 100millar, jamenar , enligt våra klappmongo i tråden så ska man ju bara sitta på sitt arsle och få ca 10ggr pengarna tillbaks efter 3-5 år. finns inte en bank som skulle tacka nej, fan för att inte tala om ap-fonderna. x antal miljarder, märkligt det där med att dessa värdelös afärsupläggen (ponzi/pyramid/cyklers) måste dra kroner och ören ur sammhällets begåvningsreserv trots sina fantastiska (sic) affärsider.
Senast redigerad av slö 2017-09-13 kl. 20:01.
Citera
2017-09-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Hur många gånger ska det behöva påpekas att ingen Lyconet Marketer är ANSTÄLLD av Lyoness?

"3. Juridiskt förhållande

3.2 Marketern agerar som oberoende företagare inom ramen för sin kommersiella verksamhet. Mellan Lyconet, det vill säga Lyoness Europe
AG, och Marketern upprättas inget anställnings-, tjänste- eller bolagsavtal av något slag. Marketern fullgör sina avtalsenliga prestationer
uteslutande inom ramen för en oberoende, under eget ansvar driven och från Lyconet juridiskt fristående verksamhet och är i synnerhet
inte bunden av anvisningar från Lyconet.
"

Det här var ett intressant inlägg. Hur redovisar ni era inkomster till Skatteverket och vad betalar ni för skatt på era inkomster?
Citera
2017-09-13, 20:53
Bannlyst
Citat:
Nej - Nu förklara jag en gång för alla så att till och med ett klappmongo som du förstår...
Runt 2014 när jag började i denna tråd - så kom EXAKT samma argument från er klappmongon..
"Bli medlem så får du se själv"
Visst , jag testade - men eftersom du då var tvungen att ha en "refferal member" så gick det inte att skapa en användare...
Det jag gjorde då var extremt enkelt - jag slog in nummer "1" som "refferal member" och skapade en användare - och jag fortsatte processen 14 gånger ....
Tycker du ska ringa till Lyoness HK i Stockholm, 08-50906888, be att få prata med Terese. Hon kan förklara för dig varför du nu precis cementerade din lögn fullständigt:

Du har alltid kunnat registrera dig själv utan ange någon annan som rekommendatiosgivare (refferal member), då har du blivit en Lyoness medlem utan ingå i någons nätverk.
Däremot så krävs det att en annan medlem (refferal member) antingen registrerar dig eller att du fått en inbjudan för att kunna ingå i dennes nätverk.
Du kan inte (och kunde inte 2014 heller) få genom en registrering så som du beskriver det här!
Påhittat trams!

Citat:
Och hur ID nummrena ser ut nu har jag ingen kolla på eftersom jag inte har någon anledning att logga in igen - men när jar registerarade var medlemsnumret inte 046 för Sverige utan endast ett helt nummer...
Återigen, ring till HK och be dem bekräfta vad jag nu skriver:
Ditt ID nr har sedan begynnelsen alltid haft ditt landsprefix framför sig = du ljög alltså om dina "refferal members".

Pellets: varför skrev du 2017-02-06
Citat:
Jag har skapat 14 medlemmar i helgen med olika namn o.s.v.....
när du nu påstår allt hände 2014?

Sedan tar vi nästa lögn:
2017-09-11 skrev du följande:
Citat:
att jag deletat c:a 20 av mina mailkonton och använder idag endast 10 stycken... 2 till vanliga privata ärenden och 8 stycken till allt "skit" som jag kallar det.

Idag skriver du helt andra siffror:
Citat:
Just nu har jag exakt 8 mailkonton kvar som jag använder - 6 av dessa till klappmongo verksamhet - registreringar på konstiga sidor som jag bara vill in och kolla vad dessa är faktiskt för något - men som inte skall finnas i min vanliga mail.
Börjar lögnerna bli för många för dig nu? Svårt hålla isär siffrorna förstår jag!
Kom inte med "-jag har deletat två till sedan dess...." för det blir bara fånigare!

Citat:
Så - Då har du fått ditt argument krossat nu och kan skippa skitsnacket om mina användare på Lyoness -
Tillåt mig småle men det blir bara värre för varje försök du ger dig på!

Du är en lögnare! För hade du kunnat få stopp på "skitsnacket om dina lögner" genom att skriva ETT (1) enda ID nr så skulle du gjort det för länge sedan! Detta handlar nämligen INTE om principer från din sida att "du frågade först" utan helt enkelt om att du faktiskt inte kan motbevisa mig med en oerhört harmlös liten angivelse av ett "fejkat" Lyoness ID! Du "outar" dig inte eftersom det är omöjligt att spåra dig om du nu "fejkat" som du skriver!

Allt är lögn från början till slut och dina efterkonstruktioner blir bara värre för varje försök!
Citera
2017-09-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Men vänta nu lite kära Pellets! Ska vi fokusera på ordet värdig ett litet tag?
Innebär det att använda ord och påhopp som: klappmongo, tokrunka, bajs, IQ plastanka, ta in på psyket....." är ok för dig? I min värld är det knappast värdigt bemötande, snarare tvärtom!
Listan på dina "värdiga" inlägg är längre än din ljugarnäsa!

Nog har jag försökt förklara både ingående och med tålamod men enbart fått påhopp från flera håll hela tiden. Att jag fortsatt beror nog på att jag naivt trodde ni ville veta på riktigt men det var helt fel.

Oavsett svar jag lämnat har du "smulat" ner dem till oigenkännlighet och fokuserat på att missförstå detaljer.
Har du fått ett svar på en fråga som en normalbegåvad person nöjt sig med så har du istället bortsett från det och plockat ut ett fragment att missförstå så att efterföljande läsare ska missa poängen!

Så kom inte och be om värdighet är du snäll, du har fått mer tid än du förtjänar!

Inledningsvis kan det ju påpekas att du själv väljer hur mycket tid du vill lägga på denna diskussion. Ingen har tvingat dig hit och ingen tvingar dig att vara kvar.

Vidare så vill i alla fall jag förstå hur det funkar. Kompensationsplanen är inte tydlig och uppenbarligen finns det mycket som inte finns i den om hur det hela fungerar. Det kommer ständigt nya påståenden från er Lyoness/Lyconet/osv-anhängare om hur det fungerar som inte finns beskrivet i kompensationsplanen vilket väcker nya frågor som ni inte kan ge svar på.

Att dina svar "smulas sönder" beror på bristerna i dina svar. Du ville ge sken utav att vara retoriskt kunnig men det är nog inte många som delar din självbild.

Hittills har du inte kunnat ge enkla svar på enkla frågor. Istället väljer du långa svar som inte ger svar utan väcker nya frågor.

Du skulle kunna göra det hela ganska enkelt genom att koncist svara på frågor där du istället väljer att göra tvärtom. Du skulle kunna stödja dina inlägg med riktiga källor osv men det väljer du att inte göra. Istället hänvisar du till kompensationsplanen. När man frågar var i kompensationsplanen det står blir man uppmanad att läsa eller hänvisad till en sida där det inte finns stöd för påståendet.

Jag kan inte förstå varför det är ett problem att ge konkreta och koncisa svar som backas upp med ordentliga källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in