2017-09-23, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
För 511 gången....

Sidan 11 - precis under rubrikerna så står det HUR bonus beräknas...

"booked Units WITHIN calculation period"

DÄR har du EXAKT vart det framgår gällande bonusarna på Sidan 11

Within = INOM
Inte före
Inte efter
Pellets: för 511:e gången, du har rätt att det sker INOM en och samma vecka men det betyder endast att systemet BERÄKNAR vad som tillkommit INOM den veckan. Det står inte uttryckt som du påstår att det NOLLSTÄLLS, det är en missuppfattning du har som så många andra av dina missuppfattningar.

Exempel:

1. Du placerar denna vecka (2017-38) en Unit i BC1.
2. Varje måndag presenteras beräkningarna för föregående vecka.
3. Efter låt säga 20-25 veckor har det tillkommit tillräckligt många nya Units så din Unit får 1-1 i sin balans = ingen comission.
4. Eftersom dessa nytillkomna Units ägs av någon så kan de ju inte "bara försvinna" ur systemet = Din Unit behåller alltså sin 1-1 balans medan beräkningarna fortsätter veckovis .
5. Din Unit får efter ytterligare 20-25 veckor nu 3-3 = 57 kr i comission.
6. Eftersom dessa nytillkomna Units ägs av någon så kan de ju inte "bara försvinna" ur systemet = Din Unit behåller alltså sin 3-3 i balans medan beräkningarna fortsätter veckovis .
7. Din Unit får efter ytterligare 20-25 veckor nu 5-5 = 95 kr i comission + en Bonus Unit.
8. Så här fortsätter det tills 25-25 uppnåtts och där och då har du fått all Comission (1045 kr) utbetald + 4 st Bonus Units.
9. Din Unit behåller sin 25-25 balans till den slutligen uppnår 35-35. Då först utbetalas din Balance Bonus = 3800 kr. Detta har kanske allt som allt tagit 3-5 år.

Citat:
Alltså - eftersom ni klappmongon inte kan presentera en annan kompensationsplan (din länk fungerade inte heller på sedvanligt klappmongo sätt) så gäller följande för bonus..

Vecka 1 - klappmongot fyller 25/25 i varje ben och får då 25/25 bonus för Balance Commission utbetald
Vecka 2 - klappmongot fyller 25/25 i varje ben och får då 25/25 bonus för Balance Commission utbetald

Men vecka 2 får klappmongot INTE Balance Bonus utbetald eftersom det kräver 35/35 Personal Units booked WITHIN calculation period och det uppdraget misslyckades och klappmongot får försöka nästa vecka.
Här visar du tydligt ytterligare en missuppfattning!
Du får endast utbetalning en gång per rad, inte som du beskriver det att 25-25 kan ge samma utbetalning två gånger.
Så vem är klappmongot egentligen?

Citat:
Detta gäller fram till att ni klappmongon kan presentera en annan (nyare) kompensationsplan.
Pellets, du har 8 konton att använda. Fejk registrera ett av dem till Lyconet (gratis) så får du tillgång direkt. Sen kan du själv länka upp den! Varsågod!

Det gör ingen skillnad vilken version du får tag på för det är ändå du som läser och tolkar texten!
Uteffekten blir samma, du läser och "missförstår"!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-23 kl. 13:57.
Citera
2017-09-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Pellets: för 511:e gången, du har rätt att det sker INOM en och samma vecka men det betyder endast att systemet BERÄKNAR vad som tillkommit INOM den veckan. Det står inte uttryckt som du påstår att det NOLLSTÄLLS, det är en missuppfattning du har som så många andra av dina missuppfattningar.

Exempel:

3. Efter låt säga 20-25 veckor har det tillkommit tillräckligt många nya Units så din Unit får 1-1 i sin balans = ingen comission.
4. Eftersom dessa nytillkomna Units ägs av någon så kan de ju inte "bara försvinna" ur systemet = Din Unit behåller alltså sin 1-1 balans medan beräkningarna fortsätter veckovis .
6. Eftersom dessa nytillkomna Units ägs av någon så kan de ju inte "bara försvinna" ur systemet = Din Unit behåller alltså sin 3-3 i balans medan beräkningarna fortsätter veckovis .
7. Din Unit får efter ytterligare 20-25 veckor nu 5-5 = 95 kr i comission + en Bonus Unit.
8. Så här fortsätter det tills 25-25 uppnåtts och där och då har du fått all Comission (1045 kr) utbetald + 4 st Bonus Units.
9. Din Unit behåller sin 25-25 balans till den slutligen uppnår 35-35. Då först utbetalas din Balance Bonus = 3800 kr. Detta har kanske allt som allt tagit 3-5 år.

Du får endast utbetalning en gång per rad, inte som du beskriver det att 25-25 kan ge samma utbetalning två gånger.

Pellets, du har 8 konton att använda. Fejk registrera ett av dem till Lyconet (gratis) så får du tillgång direkt. Sen kan du själv länka upp den! Varsågod!

Det gör ingen skillnad vilken version du får tag på för det är ändå du som läser och tolkar texten!

Det klart att ni inte vågar eller kan (bevisligen) lägga upp ett simpelt avtal... snacka om talanglösa ni är!!

Ni som fortsätter att betala in pengar efter dom om snöbolls system ni bör vara försiktig med era identiteter då ni egentligen borde omyndigförklaras omgående..
Citera
2017-09-23, 21:20
Medlem
Citat:

Exempel:

Klappmongo..

Vecka 1 fyller klappmongot 25/25 ben och får Balance Commission för 25/25
Vecka 2 fyller klappmongot 25/25 ben IGEN och får då Balance Commission för 25/25 utbetald
Vecka 3 fyller klappmongot bara 3/3 ben och får då 3/3 Balance Commission utbetald.

INGENSTANS får klappmongot 600$ för Balance Bonus - eftersom 35/35 "booked Units WITHIN calculation period" har uppfyllts.

DET är fakta tills ni kan presentera fakta som visar annat. Än så länge har ni klappmongon misslyckats med detta - och för varje svar förlöjligar ni Lyoness bara mer och mer. (Vilket är väldigt tacksamt)
Citera
2017-09-24, 08:25
Bannlyst
Citat:
Klappmongo..

Vecka 2 fyller klappmongot 25/25 ben IGEN och får då Balance Commission för 25/25 utbetald
Vecka 3 fyller klappmongot bara 3/3 ben och får då 3/3 Balance Commission utbetald.

INGENSTANS får klappmongot 600$ för Balance Bonus - eftersom 35/35 "booked Units WITHIN calculation period" har uppfyllts.

DET är fakta tills ni kan presentera fakta som visar annat.
Det du skriver är INTE fakta, det är enbart din tolkning av KP!

Men du menar alltså att om jag har otur kanske bara får comission för att ha uppnått 25-25 tex vecka 1, 2, 3, 4 men aldrig att jag når 35-35 för Bonusen på 3800 kr!

Räcker med att du besvarar denna fråga: Pellets: är du helt säker på att det fungerar som du skriver?
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-24 kl. 09:07.
Citera
2017-09-24, 11:57
Medlem
Citat:
Det du skriver är INTE fakta, det är enbart din tolkning av KP!

Men du menar alltså att om jag har otur kanske bara får comission för att ha uppnått 25-25 tex vecka 1, 2, 3, 4 men aldrig att jag når 35-35 för Bonusen på 3800 kr!

Räcker med att du besvarar denna fråga: Pellets: är du helt säker på att det fungerar som du skriver?
Stackars klappmongo som inte ens kan lägga upp en fungerande länk....

Jag har citerat kompensationsplanen 511 gånger och då från sidan 11.
Detta gäller båda bonusarna
"Based on Units booked WITHIN calculation period"

Den texten betyder - ordagrant - ingen tolkning.

Bonusen beräknas en gång i veckan baserat på antalet Units bokade under veckan.

Ni klappmongon har ännu - trots att vi begärt det otaliga gånger - kunnat länka till annan kompensationsplan eller avtal som styrker era påståenden.
Citera
2017-09-24, 12:44
Medlem
Citat:
Stackars klappmongo som inte ens kan lägga upp en fungerande länk....

Ni klappmongon har ännu - trots att vi begärt det otaliga gånger - kunnat länka till annan kompensationsplan eller avtal som styrker era påståenden.
Du beskriver den helt rätt. Allt som blir bokat under innevarande bokningsvecka beräknas under natten till måndag.
Har det uppstått nya enheter och du är i någon balans så får du bonus för dom enheterna. Det är precis som du beskriver det. Nästa gång det uppstår balans får du för dom nya enheterna. Dvs om du fick 3/3 en vecka och får ut 57:-. Säg att det 30 veckor senare blir 5/5, då får du 95:- för 5/5 inte 57:- till för 3/3, det har du ju redan fått. Precis som du beskriver det hela tiden så får du för dom nya enheterna som har uppstått.
Snacka om att vara klappmongo, du beskriver det hela tiden men det är något hos dig som inte klickar.
Hur fan kan man vara så faktaresistent.
Du har ju inte påvisat att systemet nollas efter att du har fått en utbetalning, och när du recenserar systemet gör du det helt rätt tills du avslutar med en egen tolkning och spårar ur helt.
Sen lägger du över det på oss att bevisa att du inte klarar av att tolka en text.
Jag kan lägga upp en bild hur det ser ut.
Exakt när veckorna för utbetalning har utfallit och när slutligen bonusen på 3800:- utföll. Men jag vet inte om det är så bra att göra det. Därför erbjöd jag dig att se mitt bokningsprogram men det är du för feg för.
Jag vill inte riskera problem genom att ladda upp dessa dokument.
Skulle jag göra det skulle alla se hur fel ute du är och du spelar högt så länge du säger att bevisen saknas men läggs dom upp rasar allt för dig. Då är ju hela din trovärdighet utplånad.
Det skulle kunna göras med en oberoende part som fick ta del av dokumenten och därefter intygar riktigheten i dom.
Citera
2017-09-24, 13:33
Bannlyst
Citat:

Det vet vi att du har gjort, du har fastnat i en "återvändsgränd" med ditt ständiga citerande av det avsnittet.

Lämna den delen för ett ögonblick och fokusera på ditt påstående:

Citat:

Enligt dig så kan jag får utbetalning för balansen 25-25 upprepade gånger!

Hur många gånger kan jag får det?

2? 3? 4? Fler? Hittar inte det i KP nämligen!
Citera
2017-09-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Du beskriver den helt rätt. Allt som blir bokat under innevarande bokningsvecka beräknas under natten till måndag.
Har det uppstått nya enheter och du är i någon balans så får du bonus för dom enheterna. Det är precis som du beskriver det. Nästa gång det uppstår balans får du för dom nya enheterna. Dvs om du fick 3/3 en vecka och får ut 57:-. Säg att det 30 veckor senare blir 5/5, då får du 95:- för 5/5 inte 57:- till för 3/3, det har du ju redan fått. Precis som du beskriver det hela tiden så får du för dom nya enheterna som har uppstått.
Snacka om att vara klappmongo, du beskriver det hela tiden men det är något hos dig som inte klickar.
Du har ju inte påvisat att systemet nollas efter att du har fått en utbetalning, och när du recenserar systemet gör du det helt rätt tills du avslutar med en egen tolkning och spårar ur helt.
Sen lägger du över det på oss att bevisa att du inte klarar av att tolka en text.
Exakt när veckorna för utbetalning har utfallit och när slutligen bonusen på 3800:- utföll. Men jag vet inte om det är så bra att göra det. Därför erbjöd jag dig att se mitt bokningsprogram men det är du för feg för.
Skulle jag göra det skulle alla se hur fel ute du är och du spelar högt så länge du säger att bevisen saknas men läggs dom upp rasar allt för dig. Då är ju hela din trovärdighet utplånad.
Det skulle kunna göras med en oberoende part som fick ta del av dokumenten och därefter intygar riktigheten i dom.

Citat:
Det vet vi att du har gjort, du har fastnat i en "återvändsgränd" med ditt ständiga citerande av det avsnittet.

Lämna den delen för ett ögonblick och fokusera på ditt påstående:

Enligt dig så kan jag får utbetalning för balansen 25-25 upprepade gånger!

Hur många gånger kan jag får det?

2? 3? 4? Fler? Hittar inte det i KP nämligen!

Ni är totalt hjärndöda klappmongon....

Enligt eran klappmongo retorik så gäller följande...

3/3 bonus för Balance Commission betalas endast ut en gång (Vart står det?) för att man sedan "bygger på" till nästkommande bonus som är 5/5...

Det får en skapligt konstig slutsats - vilket isgi skulle innebära att ni klappmongon endast får 25/25 bonusen (Bonus Commission) endast utbetalt en gång (48$) sedan får ni ingen mer bonus utbetalt. (Bonus Commission) eftersom då har ni klappmongon redan fått den en gång...

Åter igen för 511 gången...

På sidan 11 - framgår det klart och tydligt.

"The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period."

På Svenska (Översättning - inte tolkning)
"Balance Commission beräknas en gång i veckan baserat på antalet Units bokade under beräkningsperioden"

En gång i veckan görs det en avstämning om hur många Units som är bokade under klappmongot och baserat på detta så blir en Bonus Commission utbetalt enligt tabellen.
Om det är 3/3 under denna vecka = 9$
Om det är 5/5 under denna vecka = 15$
Om det är 10/10 under denna vecka = 21$
o.s.v.
Vecka 2 gäller exakt samma förutsättningar - en ny avstämning görs hur många Units som har blivit bokade UNDER VECKA 2 (Within calculation period) och klappmongot har då rätt till exakt samma bonusutbetalning beroende på hur många Units som fyllts under sig...
Om det är 3/3 under denna vecka = 9$
Om det är 5/5 under denna vecka = 15$
Om det är 10/10 under denna vecka = 21$
Så fortsätter det konstant...

Det vill säga - Balance Commission kan betalas ut konstant , för 25/25 , under 2391 veckor i sträck.
Under förutsättning att "Units booked within the calculation period." uppfyller 25/25.
Så om Klappmongot får 25/25 booked Units under vecka 1 så får klappmongot 48$ , och lyckas klappmongot med det omöjliga att vecka 2 få 25/25 nya booked Units under sig igen så blir det ytterligare 48$

Balance Bonus har EXAKT samma ordalydelse i kompensationsplanen , dock en skillnad med att det endast gäller Personal Units och klappmongot måste upp i 35/35 på en vecka.

Vi har efterfrågat vart i kompensationsplanen det framgår att man "bara får bonus en gpng och att man får räkna Units Bokade utanför beräkningsperioden" - men det har aldrig kommit någonting...
Ett försök från Anti-klappmongo , men den länken var fel redan när den kom - och klappmongo-fars kommentar "Jag vill inte riskera problem genom att ladda upp dessa dokument." är typiskt klappmongo svammel....
"Jag har rätt , ni har fel , men jag kan inte bevisa att jag har rätt...."
Citera
2017-09-24, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs

Många ord men ingen uppbackning av dokument... inget du skriver ska tas på allvar efter dina lögner om du inte backar upp dina påståenden med dokumentation.

Så svårt är det inte att lägga upp kp för dej.
Det skulle heller inte vara så svårt att lägga upp hur mycket du pyntat in till lyo under dessa år och hur mycket avkastning du fått..
Det drar iväg ganska så fort när du först var med och köpte in dej för att sen börja köpa månads medlemskapet.. när du har lyckats att få ut 35/35 på en enhet så har du låst så mycket mer som är så fast i detta snöbolls system att det inte går att komma tillbaka till plus minus noll..
Citera
2017-09-24, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ni är totalt hjärndöda klappmongon....

Enligt eran klappmongo retorik så gäller följande...

3/3 bonus för Balance Commission betalas endast ut en gång (Vart står det?) för att man sedan "bygger på" till nästkommande bonus som är 5/5...

Det får en skapligt konstig slutsats - vilket isgi skulle innebära att ni klappmongon endast får 25/25 bonusen (Bonus Commission) endast utbetalt en gång (48$) sedan får ni ingen mer bonus utbetalt. (Bonus Commission) eftersom då har ni klappmongon redan fått den en gång...
Pellets, det är så att en Unit betalar ut endast sin comission EN gång per rad fram till sin sista rad som ger bonusen.

Men om vi istället tittar på ditt resonemang:

Citat:
Det vill säga - Balance Commission kan betalas ut konstant , för 25/25 , under 2391 veckor i sträck.
Under förutsättning att "Units booked within the calculation period." uppfyller 25/25.
Så om Klappmongot får 25/25 booked Units under vecka 1 så får klappmongot 48$ , och lyckas klappmongot med det omöjliga att vecka 2 få 25/25 nya booked Units under sig igen så blir det ytterligare 48$
Du menar att en Unit kan betala ut sin comission hur många gånger som helst!

Ex: Min Unit når denna vecka 25-25 vilket innebär att alla rader före dessutom har uppnåtts och därmed så utbetalas totalt 1045 kr (kontant) + 4 st Bonus Units.

Sen gör vi samma sak nästa vecka = 1045 kr kontant + 4 Bonus Units!

Upprepa det 2391 gånger som du skriver så blir det bra mycket bättre än 1045 kr + en Bonus på 3800 kr EN GÅNG!

Du har missförstått allt!

En Unit betalar endast ut sin comission EN gång per rad!
En Unit nollställs INTE utan behåller uppnådd B E R Ä K N A D balans hela vägen fram till sin bonus! Därefter är den förbrukad. Det är detta som tar ca 3-5 år att uppnå.

Vi vet alla att det står BERÄKNAD INOM men det betyder INTE NOLLSTÄLLNING som du skriver.
Citera
2017-09-24, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Många ord men ingen uppbackning av dokument... inget du skriver ska tas på allvar efter dina lögner om du inte backar upp dina påståenden med dokumentation.

Så svårt är det inte att lägga upp kp för dej.
Pellets har 8 konton! Be honom fixa det åt dig!
Registrera ett av de kostar inget så det är lätt ordnat!
Citera
2017-09-24, 15:38
Medlem
Citat:
Pellets, det är så att en Unit betalar ut endast sin comission EN gång per rad fram till sin sista rad som ger bonusen.

Men om vi istället tittar på ditt resonemang:

Du menar att en Unit kan betala ut sin comission hur många gånger som helst!

Ex: Min Unit når denna vecka 25-25 vilket innebär att alla rader före dessutom har uppnåtts och därmed så utbetalas totalt 1045 kr (kontant) + 4 st Bonus Units.

Sen gör vi samma sak nästa vecka = 1045 kr kontant + 4 Bonus Units!

Upprepa det 2391 gånger som du skriver så blir det bra mycket bättre än 1045 kr + en Bonus på 3800 kr EN GÅNG!

Du har missförstått allt!

En Unit betalar endast ut sin comission EN gång per rad!
En Unit nollställs INTE utan behåller uppnådd B E R Ä K N A D balans hela vägen fram till sin bonus! Därefter är den förbrukad. Det är detta som tar ca 3-5 år att uppnå.

Vi vet alla att det står BERÄKNAD INOM men det betyder INTE NOLLSTÄLLNING som du skriver.

Citat:
Pellets har 8 konton! Be honom fixa det åt dig!
Registrera ett av de kostar inget så det är lätt ordnat!

Och ingenstans kan ni klappmongon backa upp era påståenden....

Ni inser inte hur korkade ni är?

Ni klappmongon påstår alltså att..

Om ett klappmongo vecka 1 fyller upp 11/11 ben med "Booked Units" så ska klappmongot få
9$ + 15$ + 21$ (i.e. 45$) på ett bräde? Då är ni klappmongon mer korkade än jag någonsin trodde....

Ingenstans kan ni klappmongon ge fakta på detta - tidigare har ni hävdat att "Det står på sidan 11" (Länk: https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us)
Vilket är helt fel då det där framkommer exakt det jag skrivit.
"The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period."

Detta innebär...
Vecka 1 -> 11/11 Booked Units within calculation period ger 21$ i Bonus Commission
Vecka 2 -> 3/3 Booked Units within calculation period ger 9$ i Bonus Commission

o.s.v.

Nu är det rätt uttjatat det här , då ni konstant undviker att lägga upp fakta som backar era påståenden.

Notera att det ni påstår - att man bara får 25/25 utbetalt en gång - innebär att klappmongon enligt er aldrig någonsin kan få mer i Bonus utbetalt (Bonus Commission) om man inte lyckas stiga i graderna (Vilket inte är något vi ens diskuterat ännu)
Men att enligt länken så får man Bonus Commission utbetalt en gång i veckan baserat på hur många Booked Units som inkommit under klappmongot den gångna veckan (Inte Före...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in